Cunoda be fogja fejezni az idényt a Red Bullban – Marko

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.03.29. 12:06
Cunoda ülése biztosított az év végéig (Fotó: AFP)
A Formula–1-es Red Bull tanácsadója, Helmut Marko előrebocsátotta, Cunoda Jukinak nem kell attól tartania, hogy már az idény közben lecserélik, a japán a „vörös bikákkal" fejezi be az évet.

A Red Bull mindössze két versenyhétvége után váltotta le és száműzte vissza testvércsapatához, a Racing Bullshoz az alulteljesítő Liam Lawsont, míg a helyére a múltban már többször is mellőzött Cunoda Jukit ülteti a jövő hétvégi Japán Nagydíjtól. A japán pilóta nem lesz egyszerű helyzetben, hiszen tapasztalat nélkül kell teljesítenie a nehezen vezethető RB21-esben, amivel még a négyszeres világbajnok Max Verstappennek is meggyűlik a baja, igaz, a holland szemlátomást kordában tudja tartani a rendkívül szűk működési tartománnyal rendelkező és nehezen beállítható versenygépet, miközben az élmezőny küzdelmébe is bele tud szólni.

Noha Cunoda végre megkapta a hőn áhított lehetőséget és élete formájában van, többen, köztük a korábbi Formula–1-es versenyző Ralf Schumacher is óva inti, könnyen rémálommá válhat a Red Bull-os szereplés. A „vörös bikák" második számú ülése ugyanis az elmúlt években több karriert is derékbe tört, így a japán kapcsán is kérdéses, hova vezethet az útja, és nem járt volna-e jobban, ha az évet remek formában kezdő Racing Bullsnál marad, és inkább más alakulatoknál kopogtat ajánlatokért. 

Mint többek között Lawson esete is mutatja, az osztrák csapattól nem idegenek a brutálisnak tűnő döntések és az idény közbeni cserék, aminek kapcsán szóba jött, hasonló sors várhat-e Cunodára, ha rossz formában kezd. A tanácsadó, Helmut Marko a Formel1.de-nek adott nyilatkozatában többek között erre a kérdésre is választ adott, miközben arra is rámutatott, hogy Lawson a nála tapasztalatlanabbnak számító Isack Hadjarhoz viszonyítva is pocsék formát mutatott.

Juki be fogja fejezni az idényt a Red Bullban – jelentette ki az osztrák. – Gyors versenyző, ezt mindig is tudtuk, de voltak rossz és jobb pillanatai is, ezért gondoltuk úgy, hogy Lawson jobb és erősebb jelölt. Juki azonban megváltozott, lecserélte a menedzsmentjét, és ebben a helyzetben egyszerűen ő volt a legjobb opció" – tette hozzá. 

Többen úgy vélték, a Red Bull legalább egy futamot még adhatott volna Lawsonnak a bizonyításra, főleg úgy, hogy az új-zélandi pilóta végre olyan helyszínen mutathatta volna meg, mire képes, amelyet ismer, ám Marko szerint ez nem jelentett volna különbséget.  „Hiába ismeri Lawson a szuzukai pályát… Hadjar nem ismerte a kínai aszfaltcsíkot, mégis azonnal megvolt a tempója, csaknem olyan gyors volt, mint Juki, legalábbis ami az időmérőt illeti. Lawson negatív spirálba került, amit meg kellett törnünk annak érdekében, hogy jövőt adjunk a karrierjének."

„Jukinak voltak hullámhegyei és hullámvölgyei, emlékszem a két autótörésére Mexikóban is. Egyszerűen nem volt olyan stabil, mint most. Az ötödik évében van már, és a tapasztalat meghatározó faktor ilyen nehéz körülmények között. Juki többször is megmutatta, hogy valójában ő a megfelelő ember a Red Bull számára."

A Red Bull a Kínai Nagydíjat követő napokban a szimulátorban is megnézte Cunodát, mielőtt végeleges döntést hozott volna. „Gyorsan kellett cselekednünk, és minden jól alakult. Még a technikai visszajelzései is jónak bizonyultak annak ellenére is, hogy korábban nemegyszer azzal vádolták, hogy ez hiányzik belőle, és nem igazán érti a technikai oldalt vagy tudja jól beállítani az autóját. Mindez tévesnek bizonyult. Nem kell aggódnia. Ne felejtsük el, Lawson kétszer is a huszadik helyre kvalifikálta magát. Az nem könnyű."

Marko ezúttal is hangoztatta, a Honda és a soron következő Japán Nagydíj nem játszott döntő szerepet a versenyzőcserében. „Csupán egybeesés, hogy Japán következik. Természetesen a Honda örül a döntésnek, ez világos. De ez nem volt döntő tényező. A Honda közreműködése amúgy is véget ér az év végén" – utalt arra, hogy a japán motorgyártó az Aston Martinnal folytatja, amivel a silverstone-iak gyári státuszt kapnak, míg a „vörös bikák" a Forddal lépnek együttműködésbe. 

Ami a szuzukai Grand Prix-t illeti, a hírek szerint az utolsó közös ottani versenyhétvége tiszteletére a Red Bull különleges autófestéssel fog pályára hajtani. 

 

39. JAPÁN NAGYDÍJ
ÁPRILIS 4., PÉNTEK
1. szabadedzés4.30–5.30
2. szabadedzés8.00–9.00
ÁPRILIS 5., SZOMBAT
3. szabadedzés4.30–5.30
Időmérő8.00–9.00
ÁPRILIS 6., VASÁRNAP
A verseny (53 kör, 307.471 km) rajtja7.00
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Bahreini Nagydíj, Szahíráprilis 13., 17.00
Szaúdi Nagydíj, Dzsiddaáprilis 20., 19.00
Miami Nagydíj, Miamimájus 4., 22.00

 

Legfrissebb hírek

„Fájdalmas lesz" – Hamilton nem tudja, miért szenved a Ferrarival

F1
2025.04.21. 15:24

„Megnehezítem a saját életemet" – Norris elvesztette a vezetést a bajnokságban

F1
2025.04.20. 23:59

„Mégis hova kellett volna mennie Verstappennek?” – a Red Bull értetlenkedett, az FIA érvelt

F1
2025.04.20. 22:54

Piastri magabiztos győzelemmel állt a világbajnokság élére; Leclerc dobogóra vezette a Ferrarit Dzsiddában

F1
2025.04.20. 20:31

Kulcsfontosságú rajt, trónfosztás, biztonsági autó és vonatozás – mit hozhat a szaúdi verseny?

F1
2025.04.20. 14:27

„Pokoli küzdelem lesz magunk mögött tartani Piastrit" – a Red Bull taktikája bevált, de mit hoz a verseny?

F1
2025.04.20. 00:32

„Agyátültetésre van szükségem” – Hamilton továbbra is szenved az időmérőn a Ferrarival

F1
2025.04.19. 22:52

„Cserben hagytam magamat. Cserben hagytam a csapatot” – Norris idiótának érzi magát

F1
2025.04.19. 22:10
Ezek is érdekelhetik