Michael Schumacher először a Bahreini GP-t követően panaszkodott a Pirelli gumijaira, de az olasz gyártó szerint a váratlan kritika a verseny utáni pillanatok hevében született meg. Ám Schumi hetekkel a BBC-nek adott nyilatkozata után is úgy gondolja, hogy a Pirelli túlságosan nagy hatással van a versenyek alakulására.
„Még mindig az a véleményem, hogy túl sok minden múlik a gumikon. Túl nagy hatással vannak a versenyzésre, mert szűk az a tartomány, amelyben ideálisan működnek, és ebbe nagyon ritkán lehet belekerülni, lutri, hogy éppen kinek sikerül – mondta Schumacher a CNN-nek adott interjújában. – Az autókat a versenyen nem lehet csúcsra járatni, a pilóta és a gép is messze a valós képességeinek határa alatt száguld. Olyan, mintha nyers tojásokon kellene autóznunk, cseppet sem lehetünk agresszívak. Aki ezzel próbálkozik, túlpörög, és pórul jár."
PÉNTEK |
10.00–11.30: 1. szabadedzés |
14.00–15.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
A Pirelli vezetői azt mondták, a csapatok kérték, hogy kiszámíthatatlan legyen az abroncs, mert ezzel teszik érdekessé a futanokat. A Formula–1 éppen azért emlékeztet a nyolcvanas évek elejére, mert akkoriban rengeteg műszaki hiba jellemezte a viadalokat, s nem volt olyan alakulat, amely kiemelkedett volna a mezőnyből.
A kilencvenes évekre a pénz lett az úr az F1-ben, és néhány együttes ennek köszönhetően olyan technikai fölényre tett szert, hogy a középcsapatok számára nagyon ritkán, csak esőben volt lehetőség a győzelemre. A műszaki hibák az elmúlt években szinte teljesen eltűntek az F1-ből, amivel még kiszámíthatóbbá váltak a versenyek.
A Pirelli érkeztével látták meg azt a lehetőséget, hogy változtassanak ezen, mert kellett valami, ami cseppet sem tökéletes – a kényes gumikkal szándékosan tették bele a hibalehetőséget a versenyekbe. A Spanyol Nagydíjon az eddigieknél is nagyobb problémát teremtene az olasz beszállító a résztvevőknek, idén először ugyanis nem két, egymáshoz közeli keveréket szállít egy hétvégére: a kemény mellett (a közepesen keményet átugorva) a lágy abroncsokat kapják meg az istállók.
„A lágy és a kemény gumi választásának oka az, hogy az eddigi GP-khez képest új feladat elé állítsuk a csapatokat. A sebesség és a tartósság közötti különbségek nagyobbak lesznek az eddigieknél – mondta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója. – Számos különböző stratégiára számítunk a versenyen, ami az eredményt is befolyásolhatja. Szoros Spanyol Nagydíjat várunk, könnyen lehet, hogy az ötödik különböző győztest láthatjuk."
Kritikája ellenére Schumacher a Mercedes javuló formájával elégedett, és Nico Rosberg Kínai Nagydíjon aratott győzelmét követően még több sikert jósol a gárdának.
„Szerencsére már van egy győzelmünk, de engem elkerült Fortuna azon a futamon, így elszalasztottuk a kettős diadal esélyét, pedig meglett volna, ebben biztos vagyok – folytatta Schumi. – Ez az eredmény is bizonyítja, hogy nagyot léptünk előre tavalyhoz képest. Amikor újjáélesztettük az „ezüst nyilak" legendáját, gyorsabb sikerben reménykedtünk, de az első két idényében középszerű volt a csapat. Most viszont megvan az első győzelmünk, és biztos vagyok benne, hogy jó néhány dobogós helyezés jön még, s talán az újabb elsőség is sikerül."