A gyakorláshoz szerdán csatlakozó Lotus kivételével az összes Formula–1-es istálló megkezdte az idény előtti tesztelést Valenciában a Ricardo Tormo-versenypályán (amely nem azonos az Európai Nagydíjnak otthont adó kikötői aszfaltcsíkkal). A Red Bull, a Ferrari, a Renault, a Mercedes, a Sauber, a Williams és a Toro Rosso már a 2011-es versenygépét vetette be, míg a többiek a tavalyi kocsival köröztek, főleg a Pirelli új gumijainak megismerése céljából.
A leggyorsabb Sebastian Vettel volt, a világbajnok német kora délután elsőként jutott az 1:14 perces határ alá, s a későbbi órákban is csak a tavalyi Force India-Mercedesszel ma bemutatkozó Nico Hülkenberg tudta megismételni a bravúrt. A hosszú távú menetei során azonban az átlagok körideje így is egy másodperccel elmaradt Vettelétől.
„Nagyon hiányzott már a vezetés, nem akartam kiszállni az autóból, ebédre is csak egy szendvicset ettem a pilótaülésben ülve – mondta a teszt után Vettel. – A 93 kör óriási teljesítmény, az elmúlt két évben álmodni sem mertünk ilyen nyitó napról. Az erőviszonyokról nem érdemes beszélni, a McLarent például még nem is láttuk, de az nagyon jólesik, hogy nem a másik végén vagyok az időlistának."
A második leggyorsabb új autó a Ferrari volt Fernando Alonsóval, a spanyol összességében ötödikként végzett, és kisebb technikai hibával zárta a napot. Bár a teszteredmények alapján nem illik jóslatokba bocsátkozni, azt bátran kijelenthetjük, hogy a Red Bull-lal az idén is számolni kell.
Meglepetésre nem volt sok műszaki probléma, a nap másik piros zászlós szünetét Nico Rosberg délben leálló Mercedese okozta. A hidraulikai meghibásodás megjavítása késő délutánig tartott, Michael Schumacher csak 15 kört tett meg az autóval – bár ez is hattal több, mint csapattársa délelőtti penzuma.
A Renault-nál is voltak gondok, Vitalij Petrov nem volt valami gyors a fekete géppel, ráadásul hosszú ideig ki sem mehetett a pályára, mert szerelni kellett a figyelmet a kipufogócső forradalmi kialakításával magára terelő R31-est. Ami a megoldást illeti: hiába keresték a hétfői bemutatón a kocsi hátulján a kipufogócső nyílásait, nem találták meg, hiszen az nem a kocsi hátuljánál vannak, hanem a pilótával egy vonalban, az oldalsó légbeömlő nyílások alatt.
A Toro Rosso is hosszú szüneteket tartott, ám Jaime Alguersuari autóján a csapat elmondása szerint csak ellenőrzéseket végeztek. A Williamsnél Rubens Barrichello KERS-énak beállításával voltak problémák. Még így is több kört tett meg, mint Kobajasi Kamui a Sauberrel, amely szemléletes videofelvételt tett közzé az idén először bevetendő állítható hátsó légterelőről.
VALENCIA, 1. NAP | ||||
1. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:13.769 | 93 |
2. | Nico Hülkenberg | Force India-Mercedes* | 1:13.938 | 71 |
3. | Gary Paffett | McLaren-Mercedes* | 1:14.292 | 91 |
4. | Paul di Resta | Force India-Mercedes* | 1:14.461 | 28 |
5. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:14.553 | 98 |
6. | Kobajasi Kamui | Sauber-Ferrari | 1:15.621 | 68 |
7. | Jérome D'Ambrosio | Virgin-Cosworth* | 1:16.003 | 71 |
8. | Vitalij Petrov | Renault | 1:16.351 | 28 |
9. | Michael Schumacher | Mercedes | 1:16.450 | 15 |
10. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1:17.214 | 20 |
11. | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 1:17.335 | 78 |
12. | Narain Karthikeyan | Hispania-Cosworth* | 1:18.020 | 45 |
13. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:19.930 | 9 |
Az eredmények nem hivatalosak. *2010-es autók |