Alonso: A hatodik rajtkocka is meglehetett volna

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.05.23. 18:25
null
Lewis Hamilton először indul a pole-ból Monacóban, Sebastian Vettel jó rajtban bízik (Fotók: Action Images, AFP)
Nagy esélyt szalasztott el Nico Rosberg a Monacói Nagydíj szombati időmérőjén. Ha megszerezte volna a pole pozíciót, jó esélye lenne nyerni vasárnap, és a hercegségbeli futam történetében negyedikként nyerhetne háromszor egymás után – ez csak Graham Hillnek, Alain Prostnak és Ayrton Sennának sikerült eddig. Rosberg mellett mások is keseregnek, Daniel Ricciardo egy buta félreértés miatt maradt le a harmadik helyről, a McLaren pilótái pedig idei legnagyobb esélyüket szalasztották el – Fernando Alonso szerint a harmadik rajtsor sem volt elérhetetlen.

 

Lewis Hamilton kilencedszer próbálta meg megszerezni az első rajtkockát a Monacói Nagydíjon, és most sikerrel is járt, karrierje 43. rajtelsősége az első volt a hercegségben. Ezzel óriási lépést tett a győzelem felé is.

„Régóta várok erre, nehéz elmondani, mit érzek. Nehéz időmérő volt, könnyen kiestünk a ritmusból a forgalom miatt, a gumikkal és az első légterelővel is volt gondom – mondta Hamilton, aki 2008-ban, második Monacói GP-jén a harmadik helyről rajtolva nyert már itt. – A munka felét sem végeztük el, a versenyen is rengeteget kell tenni azért, hogy sikerüljön nyerni."

Graham Hill, Alain Prost és Ayrton Senna után Nico Rosberg lehet a harmadik, aki egymás után három F1-es futamot nyer meg Monacóban, de az előző két futam győztese elrontotta az időmérőt, és csak a második helyről indulhat.

„Éppen ellenkezőleg alakult az időmérőm, mint Lewisé. Az első két szakasz nagyon jó volt, de aztán elvesztettem a ritmust a legvégére. Tudtam, hogy Lewis gyors lesz, ezért mindent beleadtam, talán túl sokat is. Azt hittem, össze fog jönni, de nem sikerült" – mondta Rosberg, aki tavalyelőtt és tavaly is a pole-ból nyert, és pontosan tudja, hogy mekkora előnyt jelent ez a riválisokkal szemben. Főleg úgy, hogy ha nem esik az eső, egy kiállással könnyedén teljesíthető lesz a versenytáv – a Pirelli szerint a 27. kör környékén kell a szuperlágy gumikról a lágyakra váltani.

Nico Rosberg a harmadik szakaszra elvesztette a lendületét, ami a győzelmébe kerülhet
Nico Rosberg a harmadik szakaszra elvesztette a lendületét, ami a győzelmébe kerülhet

Sebastian Vettel a harmadik szabadedzésen még a két Mercedes előtt volt, de az időmérőn még a hibázó Rosberget sem tudta megelőzni.

„Talán szorosabb lett volna, ha melegebb az idő – így Vettel. – Túl messze voltunk, de a verseny szorosabb lehet. Nem tudtunk hosszú menetet futni a szabadedzéseken, senki sem tudott, de jó az autó. A rajt fontos lesz, talán be tudok férni a két Mercedes közé a belső íven."

Daniel Ricciardo csütörtökön azt mondta, a Red Bullnak esélye van arra, hogy a két Ferrari közé kerüljön az időmérőn, és igaza lett, az ausztrál és orosz csapattársa, Danyiil Kvjat is befurakodott Vettel és Kimi Räikkönen közé. Ricciardo mégis mérges volt, mert úgy érzi, a harmadik rajthelyet is megszerezhette volna, ha nem értik félre egymást a mérnökével arról, melyik is az éles gyors köre.

„Ne nézzenek hülyének, tényleg meg lehetett volna szerezni a harmadik rajthelyet. Nem fékeztem el magam, egyszerűen nem kapcsoltam megfelelő üzemmódba a motort. Félreértettük egymást a mérnökömmel, az első kanyarig két tizedet veszítettem emiatt, és pont két tized hiányzott a harmadik helyhez – fogalmazott Ricciardo. – Pont Monaco az a hely, ahol nem akarja az ember ilyen malőrökkel elbukni a jó rajtpozíciót. A negyedik rajtkocka nem hoz lázba, de megpróbálok a dobogóra kerülni, némi eső segíthetne."

Kimi Räikkönen kikapott a két Red Bulltól, érthetően nem volt elégedett az időmérő után. A finn a harmadik szabadedzésen a falnak ütközött, az időmérő harmadik szakaszában pedig a mérnökével veszekedett, mert szerinte rosszkor engedték ki a boxból. Azzal, hogy Pastor Maldonado megelőzte Romain Grosjeant a Lotusnál, már csak a finn kapott ki az eddigi összes időmérőn csapattárástól 2015-ben.

„Nem vagyok boldog. Ha beragadok valaki mögé, nagyon hosszú versenyem lesz – szólt Räikkönen, aki tavaly itt futotta legjobb versenyét, a harmadik hely felé száguldott, mielőtt kilökte őt Max Chilton a Marussiával. – Borzasztó volt, nagyon nehéz felhevíteni a gumikat. Mindig megnehezítjük a szombatunkat és ezzel a versenyünket is, tennünk kell ez ellen a jövőben."

A McLaren-istálló a Monacói Nagydíjtól várta a csodát, itt ugyanis nem számít annyira a motorerő és az aerodinamika, épp ezért abban bízott Fernando Alonso és Jenson Button, hogy a hercegségben sikerül meglepni a Mercedest üldöző bolyt. Nem sikerült, Alonso autója az időmérő második szakaszában műszaki hiba miatt leállt, Button pedig a legvégére hagyta utolsó mért körét, de a megcsúszó Rosberg miatt meglengetett sárga zászlók miatt nem nyomhatta tövig a gázt.

„Minden leállt és elsötétült, nem mehettem tovább. Nagy kár érte, mert tudtuk, hogy ha a 15. helyről indulok, akármit csinálhatok, a vonatban nem lehet előbbre jutni – mondta Alonso, aki Romain Grosjean váltócsere miatt kirótt büntetése miatt a 14. helyre léphet előre. – A szabadedzésen a tiszta körömben a harmadik helyre jöttem előre, ami persze nem reális, de abban hiszek, hogy a hatodik vagy a hetedik hely elérhető lett volna."

Fernando Alonso úgy érzi, nagy lehetőséget szalasztott el a McLaren
Fernando Alonso úgy érzi, nagy lehetőséget szalasztott el a McLaren

Alonso szerint így már esélytelen a pontszerzésre.

„Csütörtökön megmondtam, hogy ez a verseny az időmérő végéig tart. Vasárnap csak egymás mögött fognak körözni az autók, nagyon unalmas lesz. Nem számíthatok sok jóra, ez Monaco, ha a 16. helyről indulsz és minden normálisan történik, a 16. leszel" – fűzte hozzá Alonso.

Carlos Sainz Jr. a 8. rajtkocka helyett a boxutcából rajtol a vasárnapi 78 körös versenyen, mert az időmérő edzésen figyelmen kívül hagyta az ellenőrök kérését, és nem ment el a boxutcai mérlegelésre, ezért kizárták a kvalifikációról. Grosjean váltócsere miatt öt rajthelyes büntetést kapott, a 15. helyről rajtol.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Danyiil Kvjat (5.): – Még nem vagyunk ott, ahol lenni szeretnénk, de már ez is szép eredmény a helyzetünkben. Az eső nem volt nagy hatással az időmérőre, kíváncsi vagyok, mi lesz a versenyen.
Sergio Pérez (7.): – Monacóban kilencven százalékban az időmérő határozza meg a verseny végkimenetelét, ezért fontos volt, hogy jól szerepeljek, és a hetedik rajthellyel a munka nagy részét végrehajtottuk. Korán kimentem a friss gumikészleten, mert azt hittük, jön az eső, s bár elmaradt, így is jól jött ki a lépés.
Pastor Maldonado (8.): – Nem rossz ez a rajthely, de a végén jobb is lehetett volna, ha nem kell túlságosan lelassítanom a mért köröm miatt, és nem hűlnek le a kerekek. Jó előérzetem van.
Max Verstappen (9.): – Az első szakasz jó volt, de nem melegedtek fel tökéletesen a gumik, de a helyzet később csak rosszabb lett, hiába vezettem ugyanúgy, a köridő nem volt elég jó.
Jenson Button (10.): – Az időmérő után mindig van egy „mi lett volna, ha..." érzés az emberben, most biztos vagyok benne, hogy a harmadik szakaszba juthattam volna. Jó vezetni az autót, különösen a féktávokon van benne bizalmam, ami Monacóban sokat ér.
Nico Hülkenberg (11.): – Nagyon jó volt az utolsó köröm, de az utolsó kanyart elrontottam, és ez elég volt ahhoz, hogy lemaradjak a harmadik szakaszról. Egy-két jó döntés a versenyen pontokat érhet.
Felipe Massa (12.): – Semmi különös nem történt ezen az időmérőn. Nem rontottunk el semmi, egyszerűen nem fekszik a pálya az autónknak, ez a reális helyünk a rajtrácson. A versenyen bármi történhet, lehet, hogy mindkét autóval pontot szerzünk.
Felipe Nasr (14.): – A szabadedzések után tudtuk, hogy nehéz lesz, akkor sem esik jól, hogy a mezőny vége felé vagyunk.
Romain Grosjean (15. – büntetés után): – A második szakaszban a leggyorsabbnak szánt körömben hibáztam, négy helyet vesztettem, ezen múlt, hogy nem jutottam be az első tízbe. Nehéz lesz a 15. helyről indulva versenyezni.
Valtteri Bottas (16.): – Nem ez a megszokott helyünk, nem volt időnk arra, hogy kitaláljuk, hogy lehetünk gyorsabbak egy körön. Talán a versenyen fel tudunk jönni az első tízbe.
Marcus Ericsson (17.): – Nehéz időmérő volt, az egész hétvége nehéz a hűvös időjárás miatt. A forgalom is rosszul jött ki, de ez Monacóban sajnos előfordul.
Will Stevens (18.): – Először indultam ezen a pályán időmérőn, jó érzés volt itt körözni, örülök, hogy közelebb kerültünk a többi csapathoz.
Roberto Merhi (19.): – Közel voltam a csapattársamhoz, jót fogunk versenyezni egymással vasárnap.
Carlos Sainz Jr. (a boxból rajtol): – Elégedett lettem volna a nyolcadik rajtkockával, nagyon sajnálom, hogy így döntöttek a sportfelügyelők, a 78 kör még nehezebb lesz.

MONACÓI NAGYDÍJ, A MÓDOSÍTOTT RAJTSORREND
1. Lewis Hamilton brit Mercedes
2. Nico Rosberg német Mercedes
3. Sebastian Vettel német Ferrari
4. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault
5. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault
6. Kimi Räikkönen finn Ferrari
7. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes
8. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes
9. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault
10. Jenson Button brit McLaren-Honda
11. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes
12. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes
13. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda
14. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari
15. Romain Grosjean* francia Lotus-Mercedes
16. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes
17. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari
18. Will Stevens brit Marussia-Ferrari
19. Roberto Merhi spanyol Marussia-Ferrari
Carlos Sainz Jr.** spanyol Toro Rosso-Renault
*váltócsere miatt öt rajthellyel hátrébb sorolták
**elmulasztotta a mérlegelést az időmérőn, ezért a boxból rajtol
AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:15.098 átlag: 159.966 km/ó
2. Nico Rosberg német Mercedes 1:15.440 0.342 mp h.
3. Sebastian Vettel német Ferrari 1:15.849 0.751
4. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:16.041 0.943
5. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 1:16.182 1.084
6. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:16.427 1.329
7. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:16.808 1.710
8. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:16.931 1.833
9. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:16.946 1.848
10. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1:16.957 1.859
11. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 1:17.007
12. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:17.093
13. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:17.193
14. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:17.278
15. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:26.632
16. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:18.101
17. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:18.434
18. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:18.513
19. Will Stevens brit Marussia-Ferrari 1:20.655
20. Roberto Merhi spanyol Marussia-Ferrari 1:20.904
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik