Lewis Hamilton kilencedszer próbálta meg megszerezni az első rajtkockát a Monacói Nagydíjon, és most sikerrel is járt, karrierje 43. rajtelsősége az első volt a hercegségben. Ezzel óriási lépést tett a győzelem felé is.
„Régóta várok erre, nehéz elmondani, mit érzek. Nehéz időmérő volt, könnyen kiestünk a ritmusból a forgalom miatt, a gumikkal és az első légterelővel is volt gondom – mondta Hamilton, aki 2008-ban, második Monacói GP-jén a harmadik helyről rajtolva nyert már itt. – A munka felét sem végeztük el, a versenyen is rengeteget kell tenni azért, hogy sikerüljön nyerni."
Graham Hill, Alain Prost és Ayrton Senna után Nico Rosberg lehet a harmadik, aki egymás után három F1-es futamot nyer meg Monacóban, de az előző két futam győztese elrontotta az időmérőt, és csak a második helyről indulhat.
„Éppen ellenkezőleg alakult az időmérőm, mint Lewisé. Az első két szakasz nagyon jó volt, de aztán elvesztettem a ritmust a legvégére. Tudtam, hogy Lewis gyors lesz, ezért mindent beleadtam, talán túl sokat is. Azt hittem, össze fog jönni, de nem sikerült" – mondta Rosberg, aki tavalyelőtt és tavaly is a pole-ból nyert, és pontosan tudja, hogy mekkora előnyt jelent ez a riválisokkal szemben. Főleg úgy, hogy ha nem esik az eső, egy kiállással könnyedén teljesíthető lesz a versenytáv – a Pirelli szerint a 27. kör környékén kell a szuperlágy gumikról a lágyakra váltani.
Sebastian Vettel a harmadik szabadedzésen még a két Mercedes előtt volt, de az időmérőn még a hibázó Rosberget sem tudta megelőzni.
„Talán szorosabb lett volna, ha melegebb az idő – így Vettel. – Túl messze voltunk, de a verseny szorosabb lehet. Nem tudtunk hosszú menetet futni a szabadedzéseken, senki sem tudott, de jó az autó. A rajt fontos lesz, talán be tudok férni a két Mercedes közé a belső íven."
CSÜTÖRTÖK |
1. szabadedzés: Heten is befértek a két Mercedes közé Monacóban |
2. szabadedzés: Hamilton volt a leggyorsabb, mielőtt eláztak |
Hamilton: Véletlen, hogy én döntök az időmérős sorrendről |
Bianchi állapota stagnál, a legrosszabbra is felkészülnek |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: Vettel a Mercedesek előtt a Ferrarival Monte-Carlóban |
Villeneuve: Ebben a rendszerben nem is beszélhetünk F1-ről |
Időmérő: Rosberg elhibázta, Hamilton először a pole-ban Monacóban |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
ELŐZMÉNYEK |
Alonso: Az új szabályok bizonyítják, visszalépett az F1 |
A Mercedes Hamiltonnak kedvez a monacói időmérőn |
Hamilton és a Mercedes három évvel hosszabbított – hivatalos |
Daniel Ricciardo csütörtökön azt mondta, a Red Bullnak esélye van arra, hogy a két Ferrari közé kerüljön az időmérőn, és igaza lett, az ausztrál és orosz csapattársa, Danyiil Kvjat is befurakodott Vettel és Kimi Räikkönen közé. Ricciardo mégis mérges volt, mert úgy érzi, a harmadik rajthelyet is megszerezhette volna, ha nem értik félre egymást a mérnökével arról, melyik is az éles gyors köre.
„Ne nézzenek hülyének, tényleg meg lehetett volna szerezni a harmadik rajthelyet. Nem fékeztem el magam, egyszerűen nem kapcsoltam megfelelő üzemmódba a motort. Félreértettük egymást a mérnökömmel, az első kanyarig két tizedet veszítettem emiatt, és pont két tized hiányzott a harmadik helyhez – fogalmazott Ricciardo. – Pont Monaco az a hely, ahol nem akarja az ember ilyen malőrökkel elbukni a jó rajtpozíciót. A negyedik rajtkocka nem hoz lázba, de megpróbálok a dobogóra kerülni, némi eső segíthetne."
Kimi Räikkönen kikapott a két Red Bulltól, érthetően nem volt elégedett az időmérő után. A finn a harmadik szabadedzésen a falnak ütközött, az időmérő harmadik szakaszában pedig a mérnökével veszekedett, mert szerinte rosszkor engedték ki a boxból. Azzal, hogy Pastor Maldonado megelőzte Romain Grosjeant a Lotusnál, már csak a finn kapott ki az eddigi összes időmérőn csapattárástól 2015-ben.
„Nem vagyok boldog. Ha beragadok valaki mögé, nagyon hosszú versenyem lesz – szólt Räikkönen, aki tavaly itt futotta legjobb versenyét, a harmadik hely felé száguldott, mielőtt kilökte őt Max Chilton a Marussiával. – Borzasztó volt, nagyon nehéz felhevíteni a gumikat. Mindig megnehezítjük a szombatunkat és ezzel a versenyünket is, tennünk kell ez ellen a jövőben."
A McLaren-istálló a Monacói Nagydíjtól várta a csodát, itt ugyanis nem számít annyira a motorerő és az aerodinamika, épp ezért abban bízott Fernando Alonso és Jenson Button, hogy a hercegségben sikerül meglepni a Mercedest üldöző bolyt. Nem sikerült, Alonso autója az időmérő második szakaszában műszaki hiba miatt leállt, Button pedig a legvégére hagyta utolsó mért körét, de a megcsúszó Rosberg miatt meglengetett sárga zászlók miatt nem nyomhatta tövig a gázt.
„Minden leállt és elsötétült, nem mehettem tovább. Nagy kár érte, mert tudtuk, hogy ha a 15. helyről indulok, akármit csinálhatok, a vonatban nem lehet előbbre jutni – mondta Alonso, aki Romain Grosjean váltócsere miatt kirótt büntetése miatt a 14. helyre léphet előre. – A szabadedzésen a tiszta körömben a harmadik helyre jöttem előre, ami persze nem reális, de abban hiszek, hogy a hatodik vagy a hetedik hely elérhető lett volna."
Alonso szerint így már esélytelen a pontszerzésre.
„Csütörtökön megmondtam, hogy ez a verseny az időmérő végéig tart. Vasárnap csak egymás mögött fognak körözni az autók, nagyon unalmas lesz. Nem számíthatok sok jóra, ez Monaco, ha a 16. helyről indulsz és minden normálisan történik, a 16. leszel" – fűzte hozzá Alonso.
Carlos Sainz Jr. a 8. rajtkocka helyett a boxutcából rajtol a vasárnapi 78 körös versenyen, mert az időmérő edzésen figyelmen kívül hagyta az ellenőrök kérését, és nem ment el a boxutcai mérlegelésre, ezért kizárták a kvalifikációról. Grosjean váltócsere miatt öt rajthelyes büntetést kapott, a 15. helyről rajtol.
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Danyiil Kvjat (5.): – Még nem vagyunk ott, ahol lenni szeretnénk, de már ez is szép eredmény a helyzetünkben. Az eső nem volt nagy hatással az időmérőre, kíváncsi vagyok, mi lesz a versenyen.
Sergio Pérez (7.): – Monacóban kilencven százalékban az időmérő határozza meg a verseny végkimenetelét, ezért fontos volt, hogy jól szerepeljek, és a hetedik rajthellyel a munka nagy részét végrehajtottuk. Korán kimentem a friss gumikészleten, mert azt hittük, jön az eső, s bár elmaradt, így is jól jött ki a lépés.
Pastor Maldonado (8.): – Nem rossz ez a rajthely, de a végén jobb is lehetett volna, ha nem kell túlságosan lelassítanom a mért köröm miatt, és nem hűlnek le a kerekek. Jó előérzetem van.
Max Verstappen (9.): – Az első szakasz jó volt, de nem melegedtek fel tökéletesen a gumik, de a helyzet később csak rosszabb lett, hiába vezettem ugyanúgy, a köridő nem volt elég jó.
Jenson Button (10.): – Az időmérő után mindig van egy „mi lett volna, ha..." érzés az emberben, most biztos vagyok benne, hogy a harmadik szakaszba juthattam volna. Jó vezetni az autót, különösen a féktávokon van benne bizalmam, ami Monacóban sokat ér.
Nico Hülkenberg (11.): – Nagyon jó volt az utolsó köröm, de az utolsó kanyart elrontottam, és ez elég volt ahhoz, hogy lemaradjak a harmadik szakaszról. Egy-két jó döntés a versenyen pontokat érhet.
Felipe Massa (12.): – Semmi különös nem történt ezen az időmérőn. Nem rontottunk el semmi, egyszerűen nem fekszik a pálya az autónknak, ez a reális helyünk a rajtrácson. A versenyen bármi történhet, lehet, hogy mindkét autóval pontot szerzünk.
Felipe Nasr (14.): – A szabadedzések után tudtuk, hogy nehéz lesz, akkor sem esik jól, hogy a mezőny vége felé vagyunk.
Romain Grosjean (15. – büntetés után): – A második szakaszban a leggyorsabbnak szánt körömben hibáztam, négy helyet vesztettem, ezen múlt, hogy nem jutottam be az első tízbe. Nehéz lesz a 15. helyről indulva versenyezni.
Valtteri Bottas (16.): – Nem ez a megszokott helyünk, nem volt időnk arra, hogy kitaláljuk, hogy lehetünk gyorsabbak egy körön. Talán a versenyen fel tudunk jönni az első tízbe.
Marcus Ericsson (17.): – Nehéz időmérő volt, az egész hétvége nehéz a hűvös időjárás miatt. A forgalom is rosszul jött ki, de ez Monacóban sajnos előfordul.
Will Stevens (18.): – Először indultam ezen a pályán időmérőn, jó érzés volt itt körözni, örülök, hogy közelebb kerültünk a többi csapathoz.
Roberto Merhi (19.): – Közel voltam a csapattársamhoz, jót fogunk versenyezni egymással vasárnap.
Carlos Sainz Jr. (a boxból rajtol): – Elégedett lettem volna a nyolcadik rajtkockával, nagyon sajnálom, hogy így döntöttek a sportfelügyelők, a 78 kör még nehezebb lesz.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault |
5. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes |
8. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes |
9. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault |
10. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda |
11. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes |
12. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes |
13. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda |
14. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari |
15. | Romain Grosjean* | francia | Lotus-Mercedes |
16. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes |
17. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari |
18. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari |
19. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari |
Carlos Sainz Jr.** | spanyol | Toro Rosso-Renault | |
*váltócsere miatt öt rajthellyel hátrébb sorolták | |||
**elmulasztotta a mérlegelést az időmérőn, ezért a boxból rajtol |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:15.098 | átlag: 159.966 km/ó |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:15.440 | 0.342 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:15.849 | 0.751 |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:16.041 | 0.943 |
5. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:16.182 | 1.084 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:16.427 | 1.329 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:16.808 | 1.710 |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:16.931 | 1.833 |
9. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:16.946 | 1.848 |
10. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:16.957 | 1.859 |
11. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:17.007 | |
12. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:17.093 | |
13. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:17.193 | |
14. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:17.278 | |
15. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:26.632 | |
16. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:18.101 | |
17. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:18.434 | |
18. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:18.513 | |
19. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:20.655 | |
20. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:20.904 |