Háromhetes szünet után a Spanyol Nagydíjjal folytatódik a Formula–1-es világbajnokság, amelyet eddig a Mercedes uralt, és valószínűleg most kiderül, hogy a szezon hátralévő részében is csak a Nico Rosberg, Lewis Hamilton párosnak lesz esélye a világbajnoki cím megnyerésére, vagy más is csatlakozhat a csatájukhoz. A korábbi években a legjobb tesztpályaként számon tartott Circuit de Barcelona-Catalunya az autók erősségét és gyengéjét is kiemeli motorerő, aerodinamika és mechanika terén, s mivel az istállók többsége nagyszabású fejlesztésekkel készült, eldőlhet, hogy ki találta meg a helyes utat, és ki kerül reménytelen helyzetbe.
PÉNTEK |
10.00–11.30: 1. szabadedzés |
14.00–15.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Miközben kisebb-nagyobb változások lehetnek az erősorrendben a csapatok között, a Mercedesnél azt találgatják, melyik istállótól kell elsősorban tartani. Toto Wolffnak megvan a tippje.
„Szerintem a Ferrari az egyetlen, amelynek az autója és a motorja is elég jó lehet ahhoz, hogy utolérjen minket, és ott van Fernando Alonso, egy igazi szörnyeteg, aki bármit képes elérni – mondta a csapatfőnök. – Persze a Red Bullt sem írhatjuk le, főleg ezen a pályán, a barcelonai ugyanis kifejezetten kedvez neki. A Red Bull az előző versenyeken rengeteget fejlődött, egyre szorosabb lesz az élmezőny. A Ferrari Kínában már dobogós volt, szintén fejlődik, nem vehetjük biztosra a sikert."
A Mercedes a versenyt követő kedden és szerdán esedékes teszten a mezőnyből elsőként kipróbálja azt a kipufogórendszert, amely hangosabb a jelenleginél, és visszaadhat valamit azoknak, akik panaszkodnak a tavalyinál halkabb autókra.
A három hete Sanghajban idén először dobogóra álló Fernando Alonso szerint a Ferrari nem Barcelonában folytatja a felzárkózást.
„Nagyon nehéz hétvégére számítunk. Ha azt mondanám, hogy a dobogóért fogok csatázni, hazudnék – mondta csütörtökön Alonso. – A Ferrari még nincs kényelmes helyzetben, ha jól is sikerül egy-egy hétvége, az inkább a pálya karakterisztikájának köszönhető, ez segíthet Barcelonában is. Ahhoz, hogy felzárkózzunk a Mercedeshez, nagyobb lépésekben kell fejlődnünk, mint ahogy a Mercedes teszi. Ez nagyon nehéz feladat."
A helyszín: Circuit de Barcelona-Catalunya A pálya hossza: 4655 méter Kanyarok száma: 16 (7 bal és 9 jobb) A verseny hossza: 66 kör (307.104 km) Gumitípusok: kemény, közepesen kemény |
Körrekord: 1:19.954 (Rubens Barrichello, Brawn, 2009) Tavalyi pole pozíció: 1:20.718 (Nico Rosberg, Mercedes) Tavalyi leggyorsabb kör: 1:26.217 (Esteban Gutiérrez, Sauber) Tavalyi dobogó: 1. Fernando Alonso (Ferrari), 2. Kimi Räikkönen (Lotus), 3. Felipe Massa (Ferrari) |
Eddigi versenyek Barcelonában: 23 Győzelmek a pole-ból: 17 Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Fernando Alonso (2013) 5. Győztesek a jelenlegi mezőnyből: Alonso, Räikkönen 2-2, Vettel, Button, Massa, Maldonado |
IDŐJÁRÁS. Változatosnak nehezen mondható idő lesz a hét végén Barcelona környékén, 20-25 fokos levegő, napsütés, enyhe szél – azaz tökéletes kora nyári körülmények között köröznek a versenyzők Katalóniában. |
A Red Bull erejét továbbra is hátrányosan érintheti, hogy a Renault még két versenyhétvégére türelmet kért csapataitól, és csak a Kanadai Nagydíjra ígér százszázalékos motorerőt. Sergio Pérez, a Force India mexikói pilótája úgy véli, a Mercedesnél nem nyugodhatnak meg, mert a Ferrari és a Red Bull nagyon közel van hozzá.
„Nagyon hosszú a szezon, négy verseny szinte semmi. A Mercedesnek most nagy az előnye, de a Ferrari és a Red Bull le fogja dolgozni a hátrányát. Szerintem a Red Bull már most a legjobb autóval büszkélkedhet" – mondta Pérez, aki szerint Barcelonában körvonalazódhat a helyzet, s a nagy hármas mögött a Williams a Force Indiával és a McLarennel csatázhat a negyedik helyért.
A Red Bull kicserélte Sebastian Vettel kasztniját, de cáfolta, hogy a német az autó alapvető hibája miatt szerepelt volna gyengébben az elmúlt versenyeken.
„Nem gondoltuk, hogy baj lenne az előző alvázzal, de teszünk egy próbát, és kipróbáljuk azt is, amellyel a téli tesztelésen mentünk. Mindent a nulláról kezdünk, hátha találunk valamit, amitől jobb lesz az autó. Nem szokatlan ez a lépés" – mondta Vettel, aki a korábbi versenyeket a helyszínről figyelő szakértők szerint azért szenved az idén az autójával, mert úgy vezeti, mint a tavalyit, ám a befújt diffúzor betiltása után ez a stílus az idén nem lehet sikeres, mert nagyon instabil az autók hátulja.
„Mindegyikünknek megvan a vezetési stílusa, és a mérnökökkel ehhez próbáljuk igazítani a beállításokat. Nem bánom, ha mozog az autó hátulja, de van egy határ, amelyet ha átlépünk, és túl sokat csúszkál a kocsi, elbizonytalanodsz, és lelassulsz. Ez is egy része a problémámnak, de nem lenne baj, ha csak ezt kellene megoldani. Sokkal több faktor létezik" – mondta Vettel.
A Spanyol Nagydíjon a Sauber a középmezőnyhöz próbál meg felzárkózni, ám az eddig a túlsúlyos autóival bajlódó svájciak csak az egyik pilótájuknak tudták elkészíteni a 15 kilogrammal alacsonyabb tömegű kasztnit, így Esteban Gutiérrez élvezheti annak előnyeit.
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 1 | 4 | 4 | 79 |
2. | Lewis Hamilton | 3 | 3 | 3 | 75 |
3. | Fernando Alonso | – | 1 | 4 | 41 |
4. | Nico Hülkenberg | – | – | 4 | 36 |
5. | Sebastian Vettel | – | 1 | 3 | 33 |
6. | Daniel Ricciardo | – | – | 2 | 24 |
7. | Valtteri Bottas | – | – | 4 | 24 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 2 | 23 |
9. | Kevin Magnussen | – | 1 | 2 | 20 |
10. | Sergio Pérez | – | 1 | 3 | 18 |
11. | Felipe Massa | – | – | 2 | 12 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 3 | 11 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
14. | Danyiil Kvjat | – | – | 3 | 4 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 154 |
2. | Red Bull-Renault | 57 |
3. | Force India-Mercedes | 54 |
4. | Ferrari | 52 |
5. | McLaren-Mercedes | 43 |
6. | Williams-Mercedes | 36 |
7. | Toro Rosso-Renault | 8 |