Alonso: A pálya többet segít, mint a fejlesztéseink

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.05.08. 21:13
null
Lesz-e oka vasárnap is nevetni Sebastian Vettelnek – vagy a nem túl derűlátó Fernando Alonsónak? (Fotó: Reuters)
A Spanyol Nagydíjjal folytatódik a Formula–1-es világbajnoki sorozat. Az európai szakasz nyitányának nagy kérdése: közelebb kerül-e a Ferrari és a Red Bull a Mercedeshez, mint az eddigi versenyeken? Fernando Alonso szerint a csapatok hasonló hatékonysággal fejlesztenek, ezért a pályának nagyobb szerepe lehet a felzárkózásban, mint az új alkatrészeknek.

Háromhetes szünet után a Spanyol Nagydíjjal folytatódik a Formula–1-es világbajnokság, amelyet eddig a Mercedes uralt, és valószínűleg most kiderül, hogy a szezon hátralévő részében is csak a Nico Rosberg, Lewis Hamilton párosnak lesz esélye a világbajnoki cím megnyerésére, vagy más is csatlakozhat a csatájukhoz. A korábbi években a legjobb tesztpályaként számon tartott Circuit de Barcelona-Catalunya az autók erősségét és gyengéjét is kiemeli motorerő, aerodinamika és mechanika terén, s mivel az istállók többsége nagyszabású fejlesztésekkel készült, eldőlhet, hogy ki találta meg a helyes utat, és ki kerül reménytelen helyzetbe.

A 44. SPANYOL NAGYDÍJ PROGRAMJA
PÉNTEK
10.00–11.30: 1. szabadedzés
14.00–15.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00–15.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.

Miközben kisebb-nagyobb változások lehetnek az erősorrendben a csapatok között, a Mercedesnél azt találgatják, melyik istállótól kell elsősorban tartani. Toto Wolffnak megvan a tippje.

„Szerintem a Ferrari az egyetlen, amelynek az autója és a motorja is elég jó lehet ahhoz, hogy utolérjen minket, és ott van Fernando Alonso, egy igazi szörnyeteg, aki bármit képes elérni – mondta a csapatfőnök. – Persze a Red Bullt sem írhatjuk le, főleg ezen a pályán, a barcelonai ugyanis kifejezetten kedvez neki. A Red Bull az előző versenyeken rengeteget fejlődött, egyre szorosabb lesz az élmezőny. A Ferrari Kínában már dobogós volt, szintén fejlődik, nem vehetjük biztosra a sikert."

A Mercedes a versenyt követő kedden és szerdán esedékes teszten a mezőnyből elsőként kipróbálja azt a kipufogórendszert, amely hangosabb a jelenleginél, és visszaadhat valamit azoknak, akik panaszkodnak a tavalyinál halkabb autókra.

A három hete Sanghajban idén először dobogóra álló Fernando Alonso szerint a Ferrari nem Barcelonában folytatja a felzárkózást.

„Nagyon nehéz hétvégére számítunk. Ha azt mondanám, hogy a dobogóért fogok csatázni, hazudnék – mondta csütörtökön Alonso. – A Ferrari még nincs kényelmes helyzetben, ha jól is sikerül egy-egy hétvége, az inkább a pálya karakterisztikájának köszönhető, ez segíthet Barcelonában is. Ahhoz, hogy felzárkózzunk a Mercedeshez, nagyobb lépésekben kell fejlődnünk, mint ahogy a Mercedes teszi. Ez nagyon nehéz feladat."

44. SPANYOL NAGYDÍJ
A helyszín: Circuit de Barcelona-Catalunya
A pálya hossza: 4655 méter
Kanyarok száma: 16 (7 bal és 9 jobb)
A verseny hossza: 66 kör (307.104 km)
Gumitípusok: kemény, közepesen kemény
Körrekord: 1:19.954 (Rubens Barrichello, Brawn, 2009)
Tavalyi pole pozíció: 1:20.718 (Nico Rosberg, Mercedes)
Tavalyi leggyorsabb kör: 1:26.217 (Esteban Gutiérrez, Sauber)
Tavalyi dobogó: 1. Fernando Alonso (Ferrari), 2. Kimi Räikkönen (Lotus), 3. Felipe Massa (Ferrari)
Eddigi versenyek Barcelonában: 23
Győzelmek a pole-ból: 17
Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Fernando Alonso (2013) 5.
Győztesek a jelenlegi mezőnyből: Alonso, Räikkönen 2-2, Vettel, Button, Massa, Maldonado
IDŐJÁRÁS. Változatosnak nehezen mondható idő lesz a hét végén Barcelona környékén, 20-25 fokos levegő, napsütés, enyhe szél – azaz tökéletes kora nyári körülmények között köröznek a versenyzők Katalóniában.

A Red Bull erejét továbbra is hátrányosan érintheti, hogy a Renault még két versenyhétvégére türelmet kért csapataitól, és csak a Kanadai Nagydíjra ígér százszázalékos motorerőt. Sergio Pérez, a Force India mexikói pilótája úgy véli, a Mercedesnél nem nyugodhatnak meg, mert a Ferrari és a Red Bull nagyon közel van hozzá.

„Nagyon hosszú a szezon, négy verseny szinte semmi. A Mercedesnek most nagy az előnye, de a Ferrari és a Red Bull le fogja dolgozni a hátrányát. Szerintem a Red Bull már most a legjobb autóval büszkélkedhet" – mondta Pérez, aki szerint Barcelonában körvonalazódhat a helyzet, s a nagy hármas mögött a Williams a Force Indiával és a McLarennel csatázhat a negyedik helyért.

A Red Bull kicserélte Sebastian Vettel kasztniját, de cáfolta, hogy a német az autó alapvető hibája miatt szerepelt volna gyengébben az elmúlt versenyeken.

„Nem gondoltuk, hogy baj lenne az előző alvázzal, de teszünk egy próbát, és kipróbáljuk azt is, amellyel a téli tesztelésen mentünk. Mindent a nulláról kezdünk, hátha találunk valamit, amitől jobb lesz az autó. Nem szokatlan ez a lépés" – mondta Vettel, aki a korábbi versenyeket a helyszínről figyelő szakértők szerint azért szenved az idén az autójával, mert úgy vezeti, mint a tavalyit, ám a befújt diffúzor betiltása után ez a stílus az idén nem lehet sikeres, mert nagyon instabil az autók hátulja.

„Mindegyikünknek megvan a vezetési stílusa, és a mérnökökkel ehhez próbáljuk igazítani a beállításokat. Nem bánom, ha mozog az autó hátulja, de van egy határ, amelyet ha átlépünk, és túl sokat csúszkál a kocsi, elbizonytalanodsz, és lelassulsz. Ez is egy része a problémámnak, de nem lenne baj, ha csak ezt kellene megoldani. Sokkal több faktor létezik" – mondta Vettel.

A Spanyol Nagydíjon a Sauber a középmezőnyhöz próbál meg felzárkózni, ám az eddig a túlsúlyos autóival bajlódó svájciak csak az egyik pilótájuknak tudták elkészíteni a 15 kilogrammal alacsonyabb tömegű kasztnit, így Esteban Gutiérrez élvezheti annak előnyeit.

 

A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEMDOBOGÓPONTSZERZÉSPONT
1. Nico Rosberg14479
2. Lewis Hamilton33375
3. Fernando Alonso1441
4. Nico Hülkenberg436
5. Sebastian Vettel1333
6. Daniel Ricciardo224
7. Valtteri Bottas424
8. Jenson Button1223
9. Kevin Magnussen1220
10. Sergio Pérez1318
11. Felipe Massa212
12. Kimi Räikkönen311
13. Jean-Éric Vergne14
14. Danyiil Kvjat34
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes154
2. Red Bull-Renault57
3. Force India-Mercedes54
4. Ferrari52
5. McLaren-Mercedes43
6. Williams-Mercedes36
7. Toro Rosso-Renault8
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik