Alonso: „Ez volt a legjobb versenyem Spában.” De ki látta?

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.08.23. 19:30
null
Nico Rosbergnek át kellett verekednie magát néhány autón a második helyért (Fotók: AFP)
Nico Rosberg szerint a két felvezető kör nem tett jót az autójának a Belga Nagydíjon, az alkatrészek túlmelegedése is okozhatta, hogy elrontotta a rajtját, de magára vállalta a felelősséget. Az új rajtrendszernek az a lényege, hogy szinte csak a pilóta szúrhatja el. Fernando Alonso úgy érzi, autótól függetlenül élete eddigi legjobb Belga Nagydíját teljesítette – ám mivel függ az autójától, ebből a 13. helyezésből az égvilágon semmit sem láthattunk.

Lewis Hamilton a Belga Nagydíjon mutatott tökéletes produkcióval feledtette a rosszul sikerült Magyar Nagydíját.

„Csodás hétvége volt, Nico gyors volt, de végig tudtam, hogy a kezemben van a verseny, és ha kellett volna, tudtam volna gyorsabban menni. Óvtam a kocsit és a gumikat, nem kockáztattam feleslegesen, mindegy, hogy egy tizeddel vagy tíz másodperccel előzöm meg a másodikat" – mondta a vb-előnyét 28 pontra növelő Hamilton, aki a világbajnoki címről még nem akart beszélni.

SEBASTIAN VETTEL NYILATKOZATÁT IDE KATTINTVA OLVASHATJA EL

Nico Rosberg rémesen rajtolt, ő volt a legnagyobb vesztese az új rajtolási rendszernek, hiszen az első kanyarra a 2. helyről a hatodikra csúszott vissza, és nagy szerencséje volt, hogy Spában rövid a célegyenes. A német végül a Mercedesszel simán visszajött a második helyre.

Grosjean érte el a Lotus legutóbbi öt dobogós helyezését
Grosjean érte el a Lotus legutóbbi öt dobogós helyezését

„Teljesen elbaltáztam a rajtot, rémes volt – mondta a dobogón a várandós feleségéhez Monte-Carlóba hazasiető Rosberg. – Két felvezető kört mentünk, ami nagyon megterhelő az autó számára, felszökik a hőmérséklet a műszerekben. Persze az én feladatom, hogy ilyen körülmények között is jól induljak el, és én voltam az, aki elszúrta. Többet kell gyakorolnom. Visszaküzdöttem magam, mindent beleadtam, az autó csodás volt, de mivel Lewis is nagyon jó volt, a győzelemre nem maradt esélyem."

Romain Grosjean az első szabadedzésen Jolyon Palmer bevetése miatt nem vett részt, később műszaki hibák hátráltatták. Az időmérőn negyedik lett, de váltócsere miatt a kilencedik helyről rajtolt. Végül innen is megszerezte csapata első idei dobogós helyezését, illetve az elsőt a 2013-as Amerikai Nagydíj óta.

„Hihetetlen, hogy dobogóra kerültem, az időmérő jól sikerült, de nem hittünk benne, hogy vissza tudunk kapaszkodni a büntetés után. A legmerészebb jóslatunk az ötödik helyről szólt – mondta a Lotus legutóbbi öt dobogós helyezését jegyző Grosjean. – Harmincegy futam után állhattam ismét dobogóra, rengeteg pezsgő fog fogyni este. A negyedik helyezéssel is elégedett voltam, de a mérnököm tovább hajszolt. Nehéz lett volna Vettelt megelőzni, de nem lehetetlen. Seb defektje félelmetes pillanat volt, nem a legszebb módja a harmadik hely megszerzésének, de ilyen az élet."

A Lotus hétvégéje a versennyel még nem ért véget, Charles Pic ugyanis beperelte a csapatot, amelynek felszerelését a helyi hatóságok a döntés meghozataláig lefoglalhatják. A spái paddock mögött már gyülekeztek kora este a jogászok és embereik...

Fernando Alonso a 13. helyen ért célba. Önmagával nem volt elégedetlen
Fernando Alonso a 13. helyen ért célba. Önmagával nem volt elégedetlen

Fernando Alonso és a McLaren rémes hétvégét zárt. A csapat autói az utolsó sorból indultak motorcsere miatt kirótt büntetések után (az edzésen is csak a Manor Marussiákat előzték meg), a versenyen pedig csak a legkisebb csapat autóit előzték meg. Pedig Jenson Button azt mondta, ugyanolyan jó kört ment az időmérőn, mint a 2012-es pole pozíciójakor, Alonso pedig azt állította, sohasem vezetett olyan jól Spában, mint a vasárnapi versenyen. Mindez 13. helyezést ért a spanyolnak.

„Nehéz, fájdalmas hétvége volt, egyáltalán nem voltunk versenyképesek. Az egyetlen élvezetes pillanat a rajt volt, az első kör végére feljöttem a 14. helyre. Utána nagyon lassúak voltunk" – mondta Alonso, aki azt írta a Twitterre, „Ez volt a legjobb versenyem Spában.”

 


 

SEBASTIAN VETTEL NYILATKOZATÁT IDE KATTINTVA OLVASHATJA EL

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Danyiil Kvjat (4.): – Érdekes verseny volt, élveztem. Sok előzési lehetőségem volt, jól ment a kocsi. A futam utolsó részében gyors voltam, remélem, tartani tudjuk a formánkat a következő hetekben.
Sergio Pérez (5.): – Szép ez az eredmény, a dobogós helyezéshez sajnos nem voltunk elég gyorsak. A rajtom nagyon jól sikerült, az Eau Rouge után Lewist támadtam az első helyért. A lágy gumik túl gyorsan koptak, a keményebben jobb volt a kocsi, de a kanyarokban nem voltunk versenyképesek, ezt feláldoztuk a magas végsebességért.
Felipe Massa (6.): – A rajtom nem sikerült, és valamiért nem ment jól az autó a lágy gumikon. Túl sok helyezést veszítettünk a lágyakon a két autóval. A hatodik helyezés nem a világ vége, de kijelenthetjük, hogy ez rossz versenyünk volt.
Kimi Räikkönen (7.): – Nem örülök ennek az eredménynek, de az időmérő után nem számíthattam sokkal jobban. Nem volt rossz az autó, de az első gumikkal adódtak problémák. Remélem, Monza jobb lesz a
Max Verstappen (8.): – Micsoda verseny volt, a 18. helyről indulva nyolcadik lettem! Gyors voltam, tartottam a Williams és a Ferrari tempóját, az előzéshez viszont néha kockáztatni kellett.
Valtteri Bottas (9.): – Nem volt rossz a kevert gumis kombináció, de éreztem, hogy valami nem stimmel. Kár a hibáért, az ötödik helyezést vesztettük el miatta.
Marcus Ericsson (10.): – A rajtnál megelőztem Kvjatot, de valami a kocsi alá szorult, ezért nem voltam elég gyors. Miután kiszedtük a törmeléket, jobb lett a helyzet, de nem annyira, mint hittük. A végén szerencsével szereztünk pontot.
Felipe Nasr (11.): – A rajtnál kipörögtek a kerekek, aztán a fékekkel is baj volt. A verseny utolsó szakaszában lassú defekt miatt lassultam le. Monza jobb lesz.
Jenson Button (14.): – Az első körökben gondom volt a motor elektronikus részével, és bár olykor működött, a Raidillonnál például minden körben kikapcsolt. A mai F1-ben a belső égésű motor önmagában nagyon kevés sajnos.
Roberto Merhi (15.): – Jó verseny volt, a rajtnál megelőztem Willt, és a célig előtte is maradtam. Kicsit magányos verseny volt, de az Eau Rouge-t nem lehet megunni.
Will Stevens (16.): – Jól indultam, megelőztem Nasrt, de aztán két autó közé szorultam, és visszaestem. Ezt sajnos a leintésig így maradt.
Carlos Sainz Jr. (feladta): – A felvezető körben éreztem, hogy nincs ereje a motornak, ezért kiálltam a bokszba. Szerencsére megjavították, de kétkörös hátrányban nem sok mindenre számíthattam.
Daniel Ricciardo (feladta): – Jól rajtoltam, minden oké volt. Bár a közepesen kemény gumi nem volt az igazi, sokat vártam a hajrában a lágyaktól. Ám a sikánba menet minden kikapcsolt, a kormányom kijelzője is, nagy kár, hogy nem csinálhattam végig.
Pastor Maldonado (feladta): – Az időmérőn és a rajtnál nagyon jó volt a kocsi, de sajnos rövid ideig ment. Romain megmutatta, mi lehetséges, remélem, Monzában nekem is összejön egy jó eredmény.
Nico Hülkenberg (nem indult): – A rajtrácsra vezető körben, majd a felvezető körben is rakoncátlankodott a kocsi, de mivel az első alkalommal helyre jött, odaálltam a rajtrácsra. Csakhogy épp a rajt előtt megint jelentkezett a probléma, így el sem tudtam indulni.

BELGA NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY (43 KÖR, 301.048 KM)
1.
Lewis Hamilton
brit
Mercedes
1:23:40.387
2. Nico Rosberg német Mercedes 2.058 mp h.
3. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 37.988 mp h.
4. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 45.692 mp h.
5. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 53.997 mp h.
6. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 55.283 mp h.
7. Kimi Räikkönen finn Ferrari 55.703 mp h.
8. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 56.076 mp h.
9. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:01.040 p h.
10. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:31.234 p h.
11. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:42.311 p h.
12. Sebastian Vettel német Ferrari 1 kör h.*
13. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1 kör h.
14. Jenson Button brit McLaren-Honda 1 kör h.
15. Roberto Merhi spanyol Marussia-Ferrari 1 kör h.
16. Will Stevens brit Marussia-Ferrari 1 kör h.
*nem ért célba
FELADTAmegtett körök
Carlos Sainz Jr.
spanyol
Toro Rosso-Renault
32
Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 19
Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 2
NEM INDULT
Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Lewis Hamilton 6 10 11 227
2. Nico Rosberg 3 10 11 199
3. Sebastian Vettel 2 7 10 160
4. Kimi Räikkönen 1 8 82
5. Felipe Massa 1 9 82
6. Valtteri Bottas 1 8 79
7. Danyiil Kvjat 1 8 57
8. Daniel Ricciardo 1 8 51
9. Romain Grosjean 1 6 38
10. Max Verstappen 4 26
11. Sergio Pérez 6 25
12. Nico Hülkenberg 4 24
13. Felipe Nasr 3 16
14. Pastor Maldonado 2 12
15. Fernando Alonso 2 11
16. Carlos Sainz Jr. 4 9
17. Marcus Ericsson 4 7
18. Jenson Button 2 6
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 426
2. Ferrari 242
3. Williams-Mercedes 161
4. Red Bull-Renault 108
5.Lotus-Mercedes
50
6. Force India-Mercedes 49
7. Toro Rosso-Renault 35
8. Sauber-Ferrari 23
9. McLaren-Honda 17

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik