Bár egy körön a Kínai Nagydíj szabadedzésein is a Mercedes volt a leggyorsabb, a második tréning második felében, a teli tankos körözés során több érdekesség is kiderült.
A lágy gumikon Lewis Hamilton átlagosan körönként hét tizeddel volt gyorsabb Sebastian Vettelnél, de amíg a Mercedes eredményei 11 kör után rohamosan romlottak (és be sem kerültek az átlag számításába), a Ferrari a 14. köre után úgy állt ki a boxba, hogy alig esett vissza az eredménye.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: A Mercedes megkezdte kínai erődemonstrációját |
2. szabadedzés: A Ferrari ismét ott van a Mercedes sarkában |
SZOMBAT |
6.00–7.00: 3. szabadedzés |
9.00–10.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
8.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők, az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Schumi utolsó vagy a Merci első diadala? Talán Hamilton hibája? |
Ecclestone bekeményített, a Mercedest támadja |
Közepesen kemény gumikon Nico Rosberg és Kimi Räikkönen között csak egy tized volt a különbség a német javára, de amíg a Mercedes-pilóta 13 körös etapot teljesített, a Ferrari finnje 19 körön át ment szinte ugyanolyan tempóval.
Mindezek ismeretében Kínában is megállapítható, hogy amíg egy körön a Mercedes a gyorsabb, a gumik kímélésével a Ferrari versenytávon felveheti a kesztyűt.
„Kétségtelenül verseny van, a Ferrari nagyon gyors, akárcsak Nico – állapította meg Hamilton. – Ám Malajziával szemben ezúttal teljes edzésnapom volt, és ez rengeteget számít. Nem tudom, melyik gumin hány kört tettem meg, de a kemény nem annyira jó, mint a lágy."
Vettel szerint a gumiknak nem lesz nagy szerepük.
„Fontos, hogy jól bánjunk a gumikkal, de úgy láttam, pénteken senkinek sem volt gondja ezzel. Szombaton gyorsabbak leszünk, meglátjuk, mire lesz elég. A cél, hogy senkit se engedjünk magunk és a Mercedesek közé, azaz le kell szűkítenünk a köztünk lévő távolságot" – mondta a négyszeres világbajnok.
Az edzésen Rosberg a kerék kerék elleni csatát is gyakorolhatta Räikkönennel, a finn előbb megelőzte a Mercedest, amely a friss gumik üzemi hőfokra emelkedése után visszaelőzte a Ferrarit, majd faképnél is hagyta.
„Nem sok helyet hagyott a kettes kanyarban. De nincs gond, sportszerű volt, vasárnap még több ilyet fogunk látni" – mondta Rosberg.
A versenyszimulációk során érdekes volt látni, hogy Vettellel Daniel Ricciardo Red Bullja azonos körátlagot teljesített, még ha az ausztrál menete csupán fele annyi körön át is tartott. Emellett Ricciardo volt az egyetlen a Mercedesek mellett, akinek közepesen kemény gumis időeredménye 1:40 perc alatt volt.
„Az első két versenyen több hibát is elkövettünk, ha ezeket megelőzzük, végre tiszta képet kaphatunk arról, hol is állunk – mondta Paul Monaghan vezető versenymérnök. – Úgy számolunk, aerodinamikai szempontból is elmaradunk egy-két csapattól, minden téren dolgoznunk kell, hogy behozzuk a lemaradást."
Dolgozniuk is kell, mert Dietrich Mateschitz, a Red Bull tulajdonosa csütörtökön elmondta, hogy ha a Red Bull nem lesz a legjobbak között, eladja az istállóját.
„Csak akkor maradunk, ha versenyképesek leszünk, méghozzá versenyképes motorral. Ha ez utóbbi nincs meg, akármilyen jó lehet a pilótánk és az autónk, nem fogunk nyerni. A Renault is felvetette a kivonulás lehetőségét, ami érthető, hiszen miért maradnának, ha nem tudnak erős motort építeni? Ha kiszállnak, egyértelmű a mi sorsunk is" – mondta Mateschitz, s kizárta annak lehetőségét, hogy a Red Bull saját motort építsen. Azaz csapata sorsát gyakorlatilag a Renault kezébe adta.
A McLaren sorsa jelenleg a Honda kezében van, s végre nemcsak a nyilatkozatok biztatóak, hanem a pályán látható eredmények is. Jenson Button a második edzést a 10. helyen zárta, a hosszú távú tempója pedig már csak négy tizeddel maradt el Romain Grosjean Lotusáétól. Az Ausztrál és a Malajziai Nagydíj közötti másfél másodperces ugrás ezúttal csak fél másodperces volt Sepanghoz képest, de így is jó a hangulat a McLarennél.
„Azért azt még nem gondoljuk, hogy az időmérő harmadik szakaszába jutunk, hiszen rajtunk kívül mindenki megteheti, hogy több erőt használ az időmérőn, mint a szabadedzéseken – mondta Fernando Alonso. – Egyre közelebb vagyunk a középmezőnyhöz, az időmérő második szakaszába jutás valós célnak tűnik. Nem számítottunk rá, hogy akár a szabadedzéseken is ennyire elöl leszünk, azaz meglepődtünk, kellemesen csalódtunk."
A Malajziai Nagydíjon kieső Alonsót természetesen arról is faggatták, Vettel sepangi győzelmének fényében megbánta-e, hogy elhagyta a Ferrarit.
„Ez a futamgyőzelem még nem jelenti, hogy világbajnok lesz a Ferrari. Öt évig voltam ott, akkor is jöttek a győzelmek. Itt nem ez a lényeg. Én háromszor lettem második a világbajnokságon a Ferrarival, és ez elég volt, nem akarok többször második lenni, nyerni akarok. Úgy érzem, a McLarennél erre jobb lehetőségem van. Novemberben visszatérhetünk a kérdésre. Ha megint második lesz a Ferrari, akkor is azt mondom, hogy jól döntöttem" – mondta a spanyol, aki leszögezte, a McLaren az utolsó csapata az F1-ben. Mondta ezt már a Ferrariról is, de tény, hogy ő sem lesz fiatalabb.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:37.219 | átlag: 201.849 km/ó | 32 kör |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:37.662 | 0.443 mp h. | 35 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:38.311 | 1.092 | 24 |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:38.339 | 1.120 | 30 |
5. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:38.399 | 1.180 | 35 |
6. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:38.737 | 1.518 | 10 |
7. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:38.850 | 1.631 | 27 |
8. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:39.032 | 1.813 | 26 |
9. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:39.142 | 1.923 | 32 |
10. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:39.275 | 2.056 | 29 |
11. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:39.444 | 2.225 | 30 |
12. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:39.743 | 2.524 | 27 |
13. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:39.751 | 2.532 | 33 |
14. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:39.894 | 2.675 | 32 |
15. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:39.971 | 2.752 | 28 |
16. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:40.151 | 2.932 | 28 |
17. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:40.423 | 3.204 | 7 |
18. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:40.868 | 3.649 | 24 |
19. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:42.973 | 5.754 | 27 |
20. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:44.564 | 7.345 | 8 |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:39.033 | átlag: 198.152 km/ó | 21 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:39.574 | 0.541 mp h. | 21 |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:40.157 | 1.124 | 18 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:40.661 | 1.628 | 27 |
5. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:41.012 | 1.979 | 18 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:41.029 | 1.996 | 21 |
7. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:41.097 | 2.064 | 24 |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:41.112 | 2.079 | 23 |
9. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:41.303 | 2.270 | 23 |
10. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:41.304 | 2.271 | 17 |
11. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:41.335 | 2.302 | 23 |
12. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:41.575 | 2.542 | 28 |
13. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:41.845 | 2.812 | 19 |
14. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:41.918 | 2.885 | 24 |
15. | Jolyon Palmer* | brit | Lotus-Mercedes | 1:41.967 | 2.934 | 25 |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:42.141 | 3.108 | 22 |
17. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:42.161 | 3.128 | 20 |
18. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:42.184 | 3.151 | 19 |
19. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:45.379 | 6.346 | 18 |
20. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:46.443 | 7.410 | 20 |
*tesztpilóta, csak ezen az edzésen indult |