Nico Rosberg szerint nem sokat ér, hogy zsinórban hatodszor is az első helyről indulhat.
„Nagyon örülök, hogy így ér véget a szezon, jó lenne ezt a lendületet átmenteni a következő szezonra is, de ez nem ilyen egyszerű, így nem is lehet ez a célom. Ez nem feltámadás, ez fejlődés, egyszerűen mostanában gyorsabb vagyok Lewisnál. Remélem, jövőre is erős leszek" – mondta a német pilóta, aki tavaly itt vesztette el a világbajnoki reményeit.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Az idényzárón is Hamilton és Rosberg kipufogóját nézi a mezőny |
Ecclestone fizette a Lotus számláit az Abu-dzabi Nagydíjra |
2. szabadedzés: Rosberg jobban tapogatózott a sötétben |
Videó: Vettel olaszul énekelt a rádión, kinek szólt a dal? |
Hullámvasút – Vettel élvezte, Räikkönen ledermedt – videó |
Három csapat sorsa múlik a Renault jövő heti döntésén |
SZOMBAT |
Fotó: az egyetlen dolog, amitől elmosolyodik Räikkönen |
3. szabadedzés: Mercedes–Ferrari csata a pályán és azon kívül is |
Fernando Alonso kihagyhatja a 2016-os szezont |
Időmérő: Öreg motor? Hetedik verseny? Ugyan! Rosbergé a pole |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny (55 kör, 305.355 km) rajtja |
Magyar idő szerint. |
Lewis Hamilton megint arról beszélt, amiről már a hét közepén is, azaz hogy az autót nem olyan kényelmes vezetni, mint a Szingapúri Nagydíj előtt.
„A szezon elején sokkal jobb volt – mondta az angol. – A hétvége elején próbáltunk változtatni, de nem segített, itt sem megy olyan jól a vezetés. Nico nagyon gyors, semmit sem tehettem, hogy megelőzzem. A pole pozíciók száma semmit sem jelent, csak az, hogy ki nyerte a vébét, és ki nyert meg több versenyt."
Az időmérő nagy vesztese Sebastian Vettel volt, a Ferrari németje az időmérő első szakaszában kiesett, mert a keményebb gumikon futott gyors köre nem volt elég a továbbjutáshoz – pedig kiment egy szuperlágy gumis gyors körre is, el is kezdte, de lassított, mert azt hitte, nincs szüksége még egy eredményre.
„Nagyon egyszerű: azt hittük, elég az első köröm a továbbjutáshoz, és tévedtünk. Elszámoltuk, és kiestem. Kis hiba volt súlyos következményekkel – mondta Vettel, aki abban bízik, lehet ebből még jó versenye. – Lehet itt előzni, elég gyors vagyok ahhoz, hogy felzárkózzak, elég hosszú a verseny."
Nem a német volt az egyetlen világbajnok, aki kiesett az első szakaszban, de Fernando Alonsónak nem arról kellett beszélnie, miért nem lehetett ott a folytatásban – ezt nagyjából megszoktuk a McLarentől az idén.
Az időmérő előtt a BBC szakértőjeként dolgozó Eddie Jordan azt mondta, Ron Dennis McLaren-főnök szerint Alonso kihagyhatja a 2016-os szezont, ha a téli teszteken úgy érzi, nem lépett előre a McLaren-Honda. Az Abu-Dzabiban szintén a BBC-nél szakértő Mark Webber, Alonso jó barátja, megerősítette Jordan szavait.
„Simán el tudom képzelni Fernandóról, hogy három tesztnap után megállapítsa, mire jó az autó, és ha nem érzi jónak, lelépjen" – mondta Webber.
Ron Dennis szerint bármi megtörténhet: „Mindenre nyitott vagyok, de azt tudom, hogy Fernando a McLarentől vonul vissza. Hogy mi lesz közben? Lehet szó kihagyott szezonról is – mondta Dennis. – A Japán Nagydíj nagyon megterhelő volt mindannyiunk számára, de túl vagyunk rajta. Akármi is lesz, vannak vészmegoldásaink, a világ legjobb versenyzői közül kettő a mienk, de vannak további remek pilótáink. Ha eljön az ideje, döntünk, de jelen állás szerint Alonso és Button lesz a két versenyzőnk."
Fernando Alonso, aki defekt miatt már az Abu-dzabi Nagydíj időmérőjének első szakaszában kiesett, értetlenül állt Dennis nyilatkozata előtt.
„Jövőre is itt leszek a rajtrácson. Nem beszéltem erről Ronnal, nem tudom, mi igaz ebből, azt hiszem, nehéz úgy reagálni, hogy nem tudom pontosan, mi volt a szándéka, mit akart mondani – magyarázta Alonso. – Azt hiszem, ha Ron mond valamit, kérdezzenek rá még egyszer, mit is akart ezzel mondani. Nem hiszem, hogy engem fenyeget ezzel, ha valakit jobb munkára kell ösztönözni, az a Honda. Bízzunk benne, hogy jó munkát végez a télen, és a teszteken egy versenyképesebb autóba ülhetünk bele."
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
A csapatokon belüli időmérős párharcok (csak azok az időmérők számítanak, amelyeken mindkét pilóta mért kört futott) Mercedes: Hamilton–Rosberg 12–7 Ferrari: Vettel–Räikkönen 15–4 Williams: Bottas–Massa 11–7 Red Bull: Ricciardo–Kvjat 12–7 Force India: Hülkenberg–Pérez 11–8 Lotus: Grosjean–Maldonado 17–2 Toro Rosso: Sainz Jr.–Verstappen 9–7 Sauber: Nasr–Ericsson 10–9 McLaren: Button–Alonso 8–7 Manor Marussia: Stevens–Merhi 9–3, Rossi–Stevens 3–2 |
Kimi Räikkönen (3.): – Az autó az egész hétvégén jól megy, de a jó rajthely nem jelent automatikusan jó eredményt a versenyen. Követtem már el hibát az első rajtsorban is, mindenesetre nem nehezíti meg a versenyemet, hogy a harmadik helyről rajtolok.
Sergio Pérez (4.): – Örülök, az egész hétvége remekül alakul, büszkék lehetünk erre a rajthelyre. A versenyen az lesz a feladatom, hogy a gyorsabb autókat magam mögött tartsam, de az sem kizárható, hogy feljebb jövök a rajtnál. Kár, hogy vége lesz az idénynek, nagyon élvezem mostanában a versenyeket.
Daniel Ricciardo (5.): – Körről körre gyorsabb voltam, nem panaszkodhatom. A versenyen a Williamseket magam mögött kell tartanom, és valahogy meg kell előznöm Pérezt. Ezen a pályán sokat segítenek a DRS-zónák.
Valtteri Bottas (6.): – Ennél jobb eredményt vártunk, az autó is jónak tűnik, de egy körön nem elég gyors. Abban bízom, hogy a versenyen a Force Indiával, a Red Bull-lal és talán a Ferrarival is versenyben leszünk.
Nico Hülkenberg (7.): – Jó időmérőt zárt a csapat, úgy érzem, előrébb végezhettem volna. Furcsa, de csalódott vagyok a hetedik rajthellyel. Az egyenesekben gyorsak vagyunk, az autó stabil a kanyarokban, jó eredményt érhetünk el.
Felipe Massa (8.): – Nem volt rossz a köröm, de nagyon szoros az élmezőny, egy tizeddel két helyet nyerhettem volna. Versenytávon jobbak vagyunk, izgalmas és hosszú versenyt várok.
Danyiil Kvjat (9.): – A harmadik szabadedzést gyakorlatilag kihagytam, s bár azt reméltem, ennek nem lesz hatása az estére, az autó nem ment jól az időmérőn. A versenytempóm jó lehet.
Carlos Sainz Jr. (10.): – Megnyertem a csapaton belüli időmérős párharcot, ami jó érzés, de a 10–9 azt mutatja, hogy nagyon kevés döntött, éppen kinek volt jobb napja. Nem lesz könnyű előrébb verekedni magam, hátulról ráadásul jön még Vettel is, nehéz lesz pontot szerezni.
Max Verstappen (11.): – Nem volt rossz időmérőm, az utolsó köröm nem sikerült tökéletesen. A felvezető körömben az utolsó szektorban el kellett engednem Massát, mert ő gyors körön volt, ettől a tempóvesztéstől a gumik kihűltek, a mért köröm első kanyarját elrontottam, és elég időt vesztettem ahhoz, hogy ne jussak tovább.
Jenson Button (12.): – Változtattunk az autón péntek óta, és nagyon bevált. Mindkét szakaszban jó kört mentem, jó lett volna az első tízbe kerülni, de a 12. hely a realitás.
Pastor Maldonado (13.): – Itt szükség lenne leszorító erőre, de az év végére kicsit elfogytunk ezen a téren. A 13. rajthely nem annyira rossz.
Felipe Nasr (14.): – Nem értem, miért esett vissza az autó teljesítménye az első és a második szakasz között, nem ideális a rajthely, de megpróbáljuk megvédeni a konstruktőri 8. helyünket és a 13. helyet az egyéniben.
Romain Grosjean (15.): – Ez már nagyon az év vége, úgy érzem, a váltóm már háromszor körbejárta a földet. Mindent megteszek a versenyen, megkérem a srácokat, tekerjék fel a motort, hadd élvezzem ezt az utolsó versenyt.
Marcus Ericsson (18.): – Nehéz a hétvége, nem tudjuk úgy beállítani az autót, hogy jól érezzem magam benne. Az időmérőn már úgy éreztem, alakul valami,m de aztán elromlott az autó. A verseny csak jobb lehet.
Will Stevens (19.): – Jó olyan pályán menni, amelyen már versenyeztem az F1-ben, ez az egyik legjobb hétvégém. Úgy érzem, ura vagyok a helyzetnek.
Roberto Merhi (20.): – Nem érzem a fékeket ezen a hétvégén, az első körömben el is fékeztem magam. A második körben feltartottak, nem sikerült jól az időmérő.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:40.237 | átlag: 199.471 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:40.614 | 0.377 mp h. |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:41.051 | 0.814 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:41.184 | 0.947 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:41.444 | 1.207 |
6. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:41.656 | 1.419 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:41.686 | 1.449 |
8. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:41.759 | 1.522 |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:41.933 | 1.696 |
10. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:42.708 | 2.471 |
11. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:42.521 | |
12. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:42.668 | |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:42.807 | |
14. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:43.614 | |
15. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | idő nélkül | |
16. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:42.941 | |
17. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:43.187 | |
18. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:43.838 | |
19. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:46.297 | |
20. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:47.434 |