Nico Rosberg a Brazil Nagydíj rajtelsőségének megszerzése után elmondta, nem akar senkinek semmit megmutatni.
„Bár van még versenyfutás a világbajnokság második helyéért, ami jobb, mint a harmadik, igazából csak nyerni akarok versenyről versenyre. Jobb, ha így végződik az idény, és már a következő szezonra is gondolok – mondta Rosberg. – Elégedett vagyok, a második szakasz nem sikerült jól, de a harmadikban összeállt a jó kör, és az utolsóban a határon autóztam, kétszer is majdnem elrontottam."
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Hamilton kiheverte az elmúlt napokat, az élen nyitott Brazíliában |
2. szabadedzés: A Mercedesnek az idén sincs riválisa Brazíliában |
Rosberg: A túraautók megváltoztatták a brazil pályát |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: Hamilton leállt, kicsúszott, mégis Rosberg előtt zárt |
Időmérő: Most, hogy már nincs tét, Rosberg verhetetlen |
VASÁRNAP |
17.00: a verseny (71 kör, 305.909 km) rajtja |
Magyar idő szerint |
Lewis Hamilton két hónapja képtelen megszerezni a pole pozíciót, de nem különösebben aggódik.
„Az enyém az idei legtöbb rajtelsőség, én vagyok a világbajnok, nem foglalkoztat, hogy mióta nem indultam az élről. Nem lehet mindig minden tökéletes – fogalmazott Hamilton, aki egy éve 1.5 másodperccel kapott ki Rosbergtől a versenyen Brazíliában. – A fő feladatot megoldottam, megnyertem a vébét. A Brazil Nagydíj megnyerése nem ugyanennyire fontos, de a céljaim közé tartozik. Tavaly gyors voltam a versenyen, remélem, ezt a gyorsaságot át tudom menteni a vasárnapi viadalra, és más lesz a végeredmény."
Hamiltonnal kapcsolatos hír, hogy a pilóta 2009-es Ausztrál Nagydíjat követő hazugsága után a McLarentől elküldött Dave Ryan lett a Manor új igazgatója. Hamiltont az után zárták ki arról a versenyről, hogy állítólag Ryan utasítására hazudott a sportfelügyelőknek egy biztonsági autó mögötti esetről. Ryan azóta semmilyen szerepet nem vállalt az F1-ben, hogy 2009 áprilisában kirúgták Wokingból. A csapatfőnöki pozíciót a versenyzéstől a héten visszavonuló Alexander Wurznak ajánlotta fel a csapat tulajdonosa, az osztrák a jövő hétre ígért választ.
Sebastian Vettel az összes szabadedzést a harmadik helyen zárta, és az időmérőn is hozta a papírformát. A második szakaszban gyorsabb volt Rosbergnél, de nem hitt abban, hogy a végén is honfitársa elé kerülhet.
„Nico azért belehibázott a második szakaszban futott körébe, ezért tudtam, hogy ha a harmadikban összerakja, nincs esélyem az első sorba kerülni – így Vettel. – A lényeg, hogy javult a kocsi péntekhez képest, ami jó hír a versenyre. A futam érdekes lesz ezeken a gumikon. Sokan csúszkáltak, én is, de talán sikerül közelebb kerülni a Mercedesekhez."
Fernando Alonso autója az időmérő első körében elromlott, a spanyolnak ki kellett szállnia belőle. Feltalálta magát, előbb a pályabírók kempingszékében napozott, majd az első szakaszban szintén kieső csapattársával, Jenson Buttonnal felállt a dobogó tetejére. A Mexikói Nagydíj első körében kieső spanyol nem tagadta, hogy humorra is szüksége van az idei év elviseléséhez.
„Legközelebb naptejet is hozok magammal, mert nagyon égette az arcomat a nap – viccelődött a spanyol. – Jensonnal a dobogó mellett mentünk el, gondoltunk egyet, és felugrottunk rá, az idén ugyanis esélyünk sem volt erre. Ami az edzést illeti, nem mintha olyan gyorsak lennénk, azért a második szakaszba jutásra láttam esélyt. A harmadik szabadedzésen, valamint abban a három kanyarban, amelyet az időmérőn megtettem, jó volt a kocsi. Az egész szezonunk ilyen, türelmesnek kell lennünk, mert jövőre minden megváltozik."
Az időmérő után három rajthelyes büntetéssel sújtották Felipe Nasrt, aki az első szakaszban feltartotta honfitársát, Felipe Massát. A Sauber-pilótának két büntetőpontot is beírtak a „jogsijába".
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Kimi Räikkönen (4.): – Nem volt rossz a mai nap. Az utolsó köröm nem volt tökéletes, sok időt vesztettem, de ettől független az autó jól ment, remélem, holnap jól kapom el a rajtot, és előrébb végzek.
Nico Hülkenberg (5.): – Nagyon elégedett vagyok! Szeretem ezt a pályát, az országot, az itteni légkört! Péntek este még változtatunk kicsit a beállításokon, így sokkal jobban éreztem az autót. Minden körömmel elégedett vagyok.
Danyiil Kvjat (6.): – Az idei legjobb futamteljesítményem Mexikóban volt, itt, Brazíliában elértem a legjobb időmérős eredményem. A körülmények trükkösek voltak, egész nap változott a pálya, de ehhez képest az autó elég jól viselkedett.
Valtteri Bottas (7., büntetés után): – Természetesen szégyellem, hogy a pénteki butaságom miatt három hellyel hátrébb kerültem, de azért élveztem! Az autó egyre jobb és jobb volt az időmérő végére. Elég sokat kihozhatunk a hetedik és nyolcadik helyről indulva. Az egész azon múlik, mennyire keményen nyomod, és azon, hogy bírják a kerekek.
Felipe Massa (8.): – A pénteki nehézségekkel még mindig küzdök. Hiába változtattunk néhány beállításon, még mindig időt vesztek a kettes szektorban. Eddig még nem volt problémám ezen a pályán, de most valami nem működik.
Max Verstappen (9.): – Talán nem a mai nap volt a legjobb, de nem is volt rossz. Szeretem ezt a pályát, jó itt vezetni, csak időt kell nyernünk valahogy.
Carlos Sainz Jr. (10.): – Jó napot zártunk. Mivel számomra ez új pálya, a fő célom az volt, hogy sok kört menjek, és ez sikerült. Nagyon élveztem, érdekes a pálya!
Sergio Pérez (11.): – Simán továbbjuthattam volna a Q3-ba, csalódott is vagyok. A Q2-ben az első kanyarban későn fékeztem, ami az első tíz közé kerülésbe került. Egész hétvégén nem voltam elégedett az autóval. Más beállításokat próbáltam, mint Nico, de így sem találtam a megfelelő ütemet. Ezen a pályán bármi megtörténhet, bízom a pontszerzésben.
Marcus Ericsson (12.): – Összességében kicsit csalódott vagyok. Nem vagyok teljesen elégedett az autó egyensúlyával. Akárhogy is, ezektől eltekintve jó helyről indulok a vasárnapi futamon, közel a pontszerző helyhez.
Felipe Nasr (13., büntetés után): – Elég jó volt az autó. A beállítások jók voltak a meleg időjáráshoz. Sajnálom a büntetést, de nem vagyok messze a pontszerző helytől.
Romain Grosjean (14.): – Nem úgy sikerült az időmérő, ahogy szerettem volna. A Q1-ben jól ment az autó, aztán a Q2-ben, a hatos kanyarban kicsúszott a kocsi hátulja, és ez véget vetett az időmérőnek.
Pastor Maldonado (15.): – Reméltük, hogy versenyképesebbek leszünk, de nem sikerült. Rengeteg beállításon változtattunk, leginkább azért, hogy jobban érezzem az autó hátulját. Holnap jobb ütemet szeretnék diktálni.
Jenson Button (16.): – Eddig a pódiumra ugrás volt a legszórakoztatóbb a hétvégén! Az autó sokkal jobban ment az időmérőn, élvezetesebb is volt vezetni. Közelebb voltam a tizenötödik helyhez, mint gondoltam volna. A kocsi egyensúlya jó, jól kell működnie a versenyen is. Az autóval nincs baj, jó vezetni, és ha esne az eső, sok lehetőség megnyílna előttünk.
Alexander Rossi (17.): – A kihívásokkal teli péntek után nagyon örülök egy gyorsabb autónak. Ez lesz az utolsó versenyem a csapattal, igyekszem kihozni a maximumot, biztosan élvezni fogok minden kört.
Will Stevens (18.): – Ebben az évben megtanultam, hogy kevesebbet kell aggódnom az időmérős beállítások miatt, és inkább arra kell koncentrálnom, hogy a versenyre jók legyenek. Azt hiszem, ez a hétvége a legnehezebb a hátsó gumik miatt, ezért leginkább az autó kiegyensúlyozására koncentráltunk.
Daniel Ricciardo (19., büntetés után): – Nem érte meg új motort használni. Meg szeretném nézni az adatokat, viszont amit ma tapasztaltam, az nem volt túl előnyös. Megtettük, amit lehetett, de a tizenkilencedik helyről indulva vicces futam lesz. Remélem, esni fog, bár nem hiszem, hogy így lesz.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari |
5. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes |
6. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault |
7. | Valtteri Bottas* | finn | Williams-Mercedes |
8. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes |
9. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault |
10. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes |
12. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari |
13. | Felipe Nasr** | brazil | Sauber-Ferrari |
14. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes |
16. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda |
17. | Alexander Rossi | amerikai | Marussia-Ferrari |
18. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari |
19. | Daniel Ricciardo*** | ausztrál | Red Bull-Renault |
20. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda |
*veszélyes manőverért 3 rajthelyes büntetés; **feltartás miatt 3 rajthelyes büntetés; ***motorcsere miatt 10 rajthelyes büntetés |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:11.282 | átlag: 217.620 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:11.360 | 0.078 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:11.804 | 0.522 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:12.085 | 0.803 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:12.144 | 0.862 |
6. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:12.265 | 0.983 |
7. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:12.322 | 1.040 |
8. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:12.415 | 1.133 |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:12.417 | 1.135 |
10. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:12.739 | 1.457 |
11. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:12.989 | 1.324 |
12. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:13.045 | 1.380 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:13.147 | 1.482 |
14. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:13.233 | 1.568 |
15. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:13.913 | 2.248 |
16. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:13.385 | 1.703 |
17. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:13.425 | 1.743 |
18. | Alexander Rossi | amerikai | Marussia-Ferrari | 1:16.151 | 4.469 |
19. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:16.283 | 4.601 |
20. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | idő nélkül |