Alonso továbbra is uralja a monacói hétvégét

Vágólapra másolva!
2011.05.28. 11:00
null
Fernando Alonso jó eséllyel pályázik a pole pozícióra Monacóban (Fotó: Action Images)
Címkék
Fernando Alonso végzett az élen a Monacói Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén. A Ferrari spanyol pilótája, aki csütörtökön is a leggyorsabb volt a hercegségben, tisztán futhatott gyors kört a szuperlágy gumikon, míg például a Red Bull párosa a tréning hajrájában Vitantonio Liuzzi balesete után csak nagy forgalomban tudott körbemenni, és esélyük sem volt megközelíteni Alonsót. Liuzzi mellett Nico Rosberg is balesetet szenvedett, a német az alagút utáni sikánban csúszott meg és törte össze a Mercedesét.

A csütörtökön remeklő Fernando Alonso szombat délelőtt is az élen maradt a Monacói Nagydíjon, a Ferrari pilótája fél másodpercet vert a hozzá legközelebb kerülő Jenson Buttonra. A Red Bull-istálló versenyzőinek nem volt lehetőségük a spanyol megszorongatására, Sebastian Vettel és Mark Webber ugyanis az edzés utolsó perceire hagyta a mért körét a szuperlágy gumikon, ám a célegyenes végén kicsúszó Vitantonio Liuzzi Hispaniája miatt megszakították a tréninget.

A végén egyetlen körre maradt mód, és a nagy forgalomban kevesen tudtak javítani. Michael Schumacher köztük volt, az ötszörös monacói győztes az 5. helyen, közvetlenül Vettel mögött zárt – a vb-címvédő még lágy gumis körével is megverte honfitársát.

Schumi csapattársa, Nico Rosberg az elején kicsúszott, az alagút utáni sikánban összetörte az autóját. A német fékezéskor csúszott meg, a jobb oldali szalagkorlátnak csapódott, és a sikánon átsodródva, a túloldali gumifalat érintve, majd a bal oldali korlátnak ütközve állt meg.

Rosberg kiszállt a Mercedesből – szerencséje volt, hogy a sikán utáni korlát záró elemét nem találta telibe, mint Karl Wendlinger 1994-ben vagy Jenson Button 2003-ban. Az osztrák napokig volt kómában, az angol viszont a biztonsági előírások szigorításának köszönhetően csak a hercegségbeli futamot kényszerült kihagyni. Rosbergnek most az időmérő miatt kell izgulnia, hogy összerakják-e a gépét délután kettőig.

Ha nem, úgy jár, mint Alonso tavaly, és az utolsó rajtkockából vagy a boxutcából kell kezdenie a versenyt.

A Renault pilótái eddig nem villognak – Nick Heidfeld és Vitalij Petrov esélytelennek tűnik arra a bravúrra, amellyel Robert Kubica tavaly mindenkit elkápráztatott (első rajtsor és a versenyen dobogó).

AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA

Csütörtök délelőtt Sebastian Vettel még egy utolsó pillanatban futott gyors körrel megelőzte Fernando Alonsót Monacóban, délután azonban már a Ferrari spanyolja volt a leggyorsabb, nyomában Lewis Hamiltonnal és Nico Rosberggel.

A derűs időben, 22 fokban elkezdődő edzésen a pilóták egy-egy bemelegítő kört futottak, majd visszamentek a boxba – csak azt ellenőrizték, a pénteki szünnap után milyen az aszfalt, illetve az autó.

Michael Schumacher viszont egyből belecsapott a közepébe, 1:22.441 perces körrel mutatkozott be. Alonso csütörtökön 1:15.123-at ért el. Schumi másodszorra több mint két másodpercet javított saját idején, majd 1:20 alá ment.

A szintén a pályára hajtó Nico Rosberg az alagút utáni sikánban megcsúszott és összetörte az autóját. A német fékezéskor csúszott meg, a jobb oldali szalagkorlátnak csapódott, majd a sikánon átsodródva, a túloldali gumifalat érintve, a bal oldali korlátnak ütközve állt meg. Rosberg kiszállt a gépéből, az edzést pedig leállították.

ROSBERG BALESETE


Bő tízperces szünet után kezdődött újra a gyakorlás, a pilótáknak 39 percük maradt a száguldásra.

A Mercedes jelentése szerint Rosberg hátsó kerekeiben alacsony volt a nyomás, a puha gumik miatt az út megdobta az autó hátulját, ezért csúszott ki.

A pályát elárasztották az autók, Schumachert rövidesen Alonso követte az élen 1:18.150 perces idejével. Utána egymást váltották az első helyen a versenyzők, Button 1:17.130-as idejére Alonso 1:15.924-gyel válaszolt. Mindannyian lágy gumin köröztek, a szuperlágyak nem kerültek elő.

Az edzés felénél Hamilton is a pályára hajtott, míg Vettel fél másodperccel elmaradt Alonso idejétől. Webber egy másodperces lemaradással nyitott, Hamilton elé ugrott.

Schumacher a 35. percben már szuperlágy gumikon száguldott, 237 ezreddel kikapott Alonsótól, de bejött Button, Felipe Massa, Vettel, Hamilton és Webber elé.

Vettel 1:15.423-at futott a lágy gumiján, és tovább gyorsult, ám lendülete a következő köre utolsó szektorában elfogyott, és végül 74 ezred miatt nem tudott javítani. Hamilton feljött a második helyre, lágy gumijain 270 ezreddel maradt el a címvédőtől. A tavalyi győztes Webber a 3. helyre ugrott előre.

Negyedórával az edzés vége előtt Alonso szuperlágy gumikon száguldva remekül kezdett, de a középső szektorban egy Toro Rosso miatt lassítania kellett – a Red Bull fiókcsapatának pilótáira Hamilton panaszkodott a minap.

Az arany-fehér sisakban száguldó Alonso a következő körében már zavartalanul roboghatott, és 1:14.433 perces idejével átvette a vezetést.

Button fél másodperccel maradt el a spanyoltól, akitől Hamilton majdnem egy másodpercet kapott az első szuperlágy gumis körében.

Massa 6 tizedes hátránnyal fejezte be a körét a piros felirattal ellátott gumikon – később a célegyenes végén lévő kis bukótérbe sodródott, ám a macskaköves felületről vissza tudott jönni a pályára. A Renault pilótái 7 perccel a tréning vége előtt 3 másodperces hátránnyal a 15-16. helyen álltak – utána kezdték meg szuperlágy gumis menetüket.

Az edzést végül hat perccel a vége előtt piros zászlóval újra megszakították, miután Vitantonio Liuzzi az egyes kanyarban a falnak ütközött, és az emelkedőn megállt a pályán. A Red Bull és a Renault pilótái szuperlágy gumis mért kör nélkül maradtak.

A gyors takarításnak köszönhetően két perc még maradt kimenni az aszfaltcsíkra. Egy-egy gyors körre jutott idő a nagy forgalomban, csupán Rosberg, Liuzzi, Narain Karthikeyan és Jaime Alguersuari nem volt a pályán.

A végén Vettel csak a középső szektorban tudta megjavítani a legjobbját, Webber az utolsóban is, de egy másodperccel így is elmaradt Alonsótól. Schumacher feljött az ötödik helyre, míg a Renault pilótái hátul maradtak – Nick Heidfeld és Vitalij Petrov eddig esélytelennek tűnik arra a bravúrra, amellyel Robert Kubica tavaly mindenkit elkápráztatott (első rajtsor és a versenyen dobogó).

A tavaly a boxból rajtoló Alonso zárt az élen, azaz bizakodva várhatja az időmérőt.

MONACÓI NAGYDÍJ, 3. SZABADEDZÉS
1. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:14.433 átlag: 161.541 km/ó 18 kör
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:14.996 0.563 mp h. 17
3. Felipe Massa brazil Ferrari 1:15.024 0.591 19
4. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:15.245 0.812 19
5. Michael Schumacher német Mercedes 1:15.310 0.877 21
6. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:15.386 0.953 14
7. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:15.529 1.096 19
8. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:16.617 2.184 13
9. Sébastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:16.736 2.303 15
10. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:16.821 2.388 19
11. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:16.990 2.557 20
12. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:17.196 2.763 13
13. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:17.333 2.900 17
14. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:17.403 2.970 18
15. Vitalij Petrov orosz Renault 1:17.779 3.346 17
16. Nick Heidfeld német Renault 1:17.880 3.447 17
17. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:18.069 3.636 17
18. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:18.115 3.682 20
19. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:18.580 4.147 21
20. Jérome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:18.808 4.375 21
21. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:19.259 4.826 19
22. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:20.115 5.682 15
23. Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth 1:20.278 5.845 16
24. Nico Rosberg német Mercedes idő nélkül 3
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik