F1: az FIA vizsgálatot indít Bianchi balesetéről

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.10.07. 11:29
null
Az FIA vizsgálatot indít, Ecclestone szerint független vizsgálatra van szükség (Fotó: Action Images)
Jean Todt FIA-elnök arra utasította Charlie Whiting FIA-versenyigazgatót, indítson vizsgálatot Jules Bianchi szuzukai balesetéről. Bernie Ecclestone is vizsgálatot sürget, Alex Wurz, a pilóták szakszervezetének új igazgatója pedig arra kéri a sportág vezetőit, amíg nem zárul le a vizsgálat, ne hozzanak elhamarkodott döntéseket. A család a Michael Schumacher gyógyításában is közreműködő francia idegsebésszel történő egyeztetés után ad ki közleményt.

Bár Charlie Whiting már Szocsiban, a hét végi Orosz Nagydíj helyszínén tartózkodik, Todt azt kérte tőle, indítson alapos vizsgálatot a Japán Nagydíjon történtekről. Az FIA a Marussia telemetriai adatait vizsgálhatja meg, illetve beszélhet a futam sportfelügyelő testületének tagjaival, illetve a Szuzukában dolgozó pályabírókkal.

Sokan felvetették, hogy a Sutil autója mellett elhelyezett pályabírói poszton miért a zöld zászlót lengette a pályabíró. A dupla sárgát az előző pályaszakaszon lengették, neki azt kellett jeleznie, hogy a következő szakasz már nem veszélyes. Később a sárgát lengette, de ez már a biztonsági autó beküldése miatt volt, abban az esetben a pálya minden pontján sárgát kell lengetni.

Bernie Ecclestone szerint is gyors vizsgálat szükséges, de szerinte külső szervezetnek kell elvégeznie.

SZAVAZÁS

Jules Bianchi szuzukai balesete után változtatnak-e valamit a biztonsági szabályokon a Formula–1 irányítói?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

„Nem tudom megmondani, mi történt és miért, ehhez független vizsgálatra van szükség – mondta Ecclestone a Timesnak. – Manapság megszoktuk, hogy ha egy versenyző balesetet szenved, kikapcsolja az övét, és komótosan kiszáll az autójából. Sokszor mondtam, hogy ha balesetem lenne, azt szeretném, hogy F1-es autóban ülve szenvedjem el, olyan magas szintre emeltük a biztonságot, ezek az autók a legmegbízhatóbbak a világon ezen a téren. Ám ami történt, megtörtént, és ki kell vizsgálnunk, hogy történhetett. Jules nagyon szimpatikus fiatalember, mindannyiunk jó barátja, sokkoló az eset, együttérzünk a családjával.”

Bianchi édesapja, aki hétfő óta a fia mellett van, arra vár, hogy megérkezzen Jokkaicsibe Gérard Saillant idegsebész professzor, aki Michael Schumacher decemberi síbalesete után a hétszeres világbajnok gyógyításában is segített.

„Miután beszéltünk Saillant professzorral, önökkel is ismertetjük a helyzetet” – mondta a kórház előtt várakozó újságíróknak Philippe Bianchi.

Az eset elgondolkodtató, felvet néhány kérdést arról, mit lehetne megváltoztatni a biztonság növelése érdekében. Jacques Villeneuve például azt mondja, nem szabad mérlegelni, minden baleset után be kell küldeni a biztonsági autót, ha pályabíró vagy más veszélybe kerülhet – Szuzukában például csodák csodájára egyik pályabíró sem sérült meg.

„Meg kell változtatni a biztonsági autókra vonatkozó szabályokat. Már versenyzőként is azt mondtam, hogy nem szabad mérlegelni, minden balesetnél jönnie kell a safety carnak – mondta Villeneuve. – Nem szabad mérlegelni, ha a pálya mellett marad egy autó, és el kell távolítani onnan, azt csak úgy lehet biztonságosan megtenni, ha már bent van a pályán a biztonsági autó.”

„Az a baj, hogy ha most beküldik a pályára a safety cart, mindenki csak hőzöng, hogy ezzel tönkreteszik a versenyt, és a versenyigazgató erre gondolva elbizonytalanodik. Nem lenne szabad, csak a biztonságra kell gondolni. Ha balesetem volt, mindig attól rettegtem, hogy más is nekem jön. A sárga zászló nem megoldás, nem garantálja, hogy mindenki lelassít. Eddig szerencsések voltunk” – mondta Villeneuve.

Alex Wurz, a versenyzők érdekeit védő GPDA új elnöke azonban nem szeretné, ha elhamarkodott döntéseket hozna az FIA.

„Egy ilyen baleset kérdéseket vet fel,és mindannyian a lehető leghamarabb tudni szeretnénk a választ. Szeretnénk, ha kivizsgálnák a történteket, de nem akarjuk, hogy minden vizsgálódás előtt következtetéseket vonjanak le – mondta Wurz. – A pilótatársainknak is azt tanácsoltuk, ne beszéljenek nyilvánosan az esetről, ezt zárt körben kell megtenni, már csak a Jules családjára való tekintettel is.”

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik