Bár Charlie Whiting már Szocsiban, a hét végi Orosz Nagydíj helyszínén tartózkodik, Todt azt kérte tőle, indítson alapos vizsgálatot a Japán Nagydíjon történtekről. Az FIA a Marussia telemetriai adatait vizsgálhatja meg, illetve beszélhet a futam sportfelügyelő testületének tagjaival, illetve a Szuzukában dolgozó pályabírókkal.
Sokan felvetették, hogy a Sutil autója mellett elhelyezett pályabírói poszton miért a zöld zászlót lengette a pályabíró. A dupla sárgát az előző pályaszakaszon lengették, neki azt kellett jeleznie, hogy a következő szakasz már nem veszélyes. Később a sárgát lengette, de ez már a biztonsági autó beküldése miatt volt, abban az esetben a pálya minden pontján sárgát kell lengetni.
Bernie Ecclestone szerint is gyors vizsgálat szükséges, de szerinte külső szervezetnek kell elvégeznie.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
„Nem tudom megmondani, mi történt és miért, ehhez független vizsgálatra van szükség – mondta Ecclestone a Timesnak. – Manapság megszoktuk, hogy ha egy versenyző balesetet szenved, kikapcsolja az övét, és komótosan kiszáll az autójából. Sokszor mondtam, hogy ha balesetem lenne, azt szeretném, hogy F1-es autóban ülve szenvedjem el, olyan magas szintre emeltük a biztonságot, ezek az autók a legmegbízhatóbbak a világon ezen a téren. Ám ami történt, megtörtént, és ki kell vizsgálnunk, hogy történhetett. Jules nagyon szimpatikus fiatalember, mindannyiunk jó barátja, sokkoló az eset, együttérzünk a családjával.”
Bianchi édesapja, aki hétfő óta a fia mellett van, arra vár, hogy megérkezzen Jokkaicsibe Gérard Saillant idegsebész professzor, aki Michael Schumacher decemberi síbalesete után a hétszeres világbajnok gyógyításában is segített.
„Miután beszéltünk Saillant professzorral, önökkel is ismertetjük a helyzetet” – mondta a kórház előtt várakozó újságíróknak Philippe Bianchi.
Az eset elgondolkodtató, felvet néhány kérdést arról, mit lehetne megváltoztatni a biztonság növelése érdekében. Jacques Villeneuve például azt mondja, nem szabad mérlegelni, minden baleset után be kell küldeni a biztonsági autót, ha pályabíró vagy más veszélybe kerülhet – Szuzukában például csodák csodájára egyik pályabíró sem sérült meg.
„Meg kell változtatni a biztonsági autókra vonatkozó szabályokat. Már versenyzőként is azt mondtam, hogy nem szabad mérlegelni, minden balesetnél jönnie kell a safety carnak – mondta Villeneuve. – Nem szabad mérlegelni, ha a pálya mellett marad egy autó, és el kell távolítani onnan, azt csak úgy lehet biztonságosan megtenni, ha már bent van a pályán a biztonsági autó.”
„Az a baj, hogy ha most beküldik a pályára a safety cart, mindenki csak hőzöng, hogy ezzel tönkreteszik a versenyt, és a versenyigazgató erre gondolva elbizonytalanodik. Nem lenne szabad, csak a biztonságra kell gondolni. Ha balesetem volt, mindig attól rettegtem, hogy más is nekem jön. A sárga zászló nem megoldás, nem garantálja, hogy mindenki lelassít. Eddig szerencsések voltunk” – mondta Villeneuve.
Alex Wurz, a versenyzők érdekeit védő GPDA új elnöke azonban nem szeretné, ha elhamarkodott döntéseket hozna az FIA.
„Egy ilyen baleset kérdéseket vet fel,és mindannyian a lehető leghamarabb tudni szeretnénk a választ. Szeretnénk, ha kivizsgálnák a történteket, de nem akarjuk, hogy minden vizsgálódás előtt következtetéseket vonjanak le – mondta Wurz. – A pilótatársainknak is azt tanácsoltuk, ne beszéljenek nyilvánosan az esetről, ezt zárt körben kell megtenni, már csak a Jules családjára való tekintettel is.”