Alonso annak ellenére volt morcos a számára – ezúttal a sebességváltó hibája miatt – ismét a bokszutcában végződött verseny után, hogy Palmert öt másodperces stop-and-go büntetéssel sújtották, mert nem engedte vissza maga elé a spanyolt.
SZEPTEMBER 1., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:21.537 |
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:21.406 |
SZEPTEMBER 2., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Massa 1:40.660 |
pole: Hamilton 1:35.554, 2. Stroll 1:37.032 |
SZEPTEMBER 3., VASÁRNAP |
futam: 1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Vettel |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Szeptember 17., 14.00: Szingapúri Nagydíj |
Október 1., 9.00: Malajziai Nagydíj |
Október 8., 7.00: Japán Nagydíj |
A kétszeres világbajnok McLaren-pilóta már a futam alatt is hangot adott elégedetlenségének, amikor nem hitte el, hogy Palmer csak öt másodperces büntetést kapott, majd a futam után el is magyarázta, miért nem ért egyet a stewardokkal.
„Egymás mellett értünk a sikánhoz, mindketten későn fékeztünk, én bevettem a sikánt, ő levágta, aztán előttem maradt és nem adta vissza a helyet. A szabályzatban tisztán le van írva: ha két autó egymás mellett ér egy sikánhoz és az egyik bekanyarodik, a másik meg levágva azt pozíciót nyer, akkor, aki levágta a kanyart, vissza kell engedje az így megelőzött pilótát” – mondta Alonso, aki a FIA illetékeseinek is odaszúrt.
„Ez ilyen egyszerű, de a visszaengedés most elmaradt. Szerintem a versenybírák talán éppen söröztek, és ezért nem látták mi történt. A futballban is, ha megfogod a labdát, az szabálytalan. Mindig az. Nincs fekete vagy fehér” – folytatta Alonso, majd újabb magyarázatba kezdett.
Pont azért ment tönkre a váltóm, mert miután szabálytalanul megelőzött még három-négy kört ment előttem, és mögötte túlmelegedett a sebességváltó. Nem volt jó ez a büntetés, nem felelt meg az F1-es szabályoknak” – mondta Alonso, aki az utolsó előtti körben állt ki, így megelőzve, hogy Szingapúrban váltócsere miatt kapjon rajtbüntetést.