Sergio Pérez magabiztos győzelmet aratott azt követően, hogy tavaly a balszerencsésen időzített kerékcseréje okán az első helyről a negyedikig csúszott vissza. A mexikói pályafutása ötödik sikerének köszönhetően egy pontra megközelítette az egyéni összetettet vezető csapattársát, Max Verstappent.
MÁRCIUS 17., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:29.617 | |||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:29.603 | |||||
MÁRCIUS 18., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:28.485 | |||||
Időmérő: 1. Pérez 1:28.265 | |||||
MÁRCIUS 19., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Pérez, 2. Verstappen, 3. Alonso | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Április 2., 7.00 | Ausztrál Nagydíj, Melbourne | ||||
Április 30., 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki | ||||
Május 7., 21.30 | Miami Nagydíj, Miami |
„Nehezebb volt, mint amire számítottunk a biztonsági autó miatt. Az első etapban remek munkát végeztünk. Noha a biztonsági autó újra megpróbálta elvenni tőlem a győzelmet, de ezúttal nem jött össze. Legutóbb is jó úton haladtam a siker felé, és most sikerült is megszereznem."
„A csapat fantasztikus munkát végzett, az egész hétvégén nagyon keményen dolgoztak, miután több technikai problémánk is adódott. Nagyon örülök nekik, és most itt az ideje az ünneplésnek! A legfontosabb, hogy miénk a leggyorsabb autó, és én nagyon elégedett vagyok vele. Még kicsit dolgoznunk kell az elindulásokon. Változtattunk a rajtprocedúrán, és most el kell végeznünk a feladatot, hogy jobb startjaink legyenek a jövőben."
Verstappen az időmérőn elszenvedett technikai meghibásodás okán a 15. rajtkockából volt kénytelen nekivágni a versenynek. A holland nagy felzárkózást mutatott be Dzsiddában, és noha végül meg kellett elégednie a második hellyel, a leintés előtt még megfutotta a leggyorsabb kört, aminek köszönhetően egy ponttal továbbra is vezeti az egyéni vb-összetettet.
„Nem volt olyan egyszerű visszakapaszkodni, az első szektorban különösen nehéz volt követni az előtted haladót a verseny korai szakaszában, hiszen sokat csúszkált az autó. De miután egyesével megelőztem őket, jó ritmusba kerültem, és nagyon örülök neki, hogy végül sikerült felállnom a dobogóra. Jó felzárkózás volt, elégedett vagyok vele."
Noha Fernando Alonso az élen is állt az első körökben, majd a két Red Bull mögött harmadikként szelte át a célvonalat, az utólag kapott 10 másodperces időbüntetése okán visszacsúszott a negyedik pozícióba. A spanyol még a futam elején szedett össze 5 szekundumos időbüntetést, miután nem megfelelően foglalta el a rajthelyét, azonban mint utóbb kiderült, a kiállása során nem szabályosan töltötte le a büntetést.
„Micsoda évkezdés! Egy hónappal ezelőtt ez még elképzelhetetlennek tűnt. A csapat fantasztikus kocsit épített, és remek stratégiánk volt. A Red Bull talán kissé elérhetetlen a számunkra, de a többiek mögöttünk vannak – kezdte a kétszeres vb-első az értékelést még közvetlen a leintést követően, majd kitért a verseny közben kapott büntetésére is. – Felül kell még vizsgálnom, de az én hibám volt. Amikor szóltak, hogy öt másodpercet kaptam, azt mondtam, »Oké, kicsit gyorsabban kell vezetnem, hogy jóvátegyem.«"
A spanyolnak az utolsó körökben emelnie kellett a tempót, hiszen a csapat igyekezett elkerülni, hogy elveszítse a pozíciót, ha esetleg utólag büntetést kap, igaz, a silverstone-iak akkor maximum 5 másodperccel számoltak. Alonso így élte meg a hajrát: „Kemény volt, de a srácok erőt adtak, és végig időmérős köröket futottam."
A kétszeres vb-első az újabb büntetés tudatában már kritikusabb hangszínt ütött meg: „Jó volt, és őszintén nem igazán fáj. Ott álltam a pódiumon, képeket készítettem, elvittem a trófeát, és ünnepeltem, most pedig úgy tűnik, hárommal kevesebb pontom van, hiszen 15 helyett 12-t kaptam. Ez csak FIA-show. Nem oszthatsz ki büntetést 35 körrel a bokszkiállás után. Lett volna elég idejük, hogy informáljanak, hiszen ha tudtam volna korábban, mi a helyzet, akkor talán 11 másodpercre növelhettem volna az előnyömet a mögöttem haladóval szemben. Ma nem szolgáltunk jó show-val a szurkolóinknak."
„A csapat most a sportfelügyelőkkel vitatja meg a történeteket, hiszen nem igazán értjük, miért kaptuk a második büntetést. Foglalkozom vele, de nem túlzottan. Ünneplek. Három ponttal kevesebbem van, de majd Ausztráliában visszahozzuk. Az erős bahreini hétvége után voltak kétségeink afelől, hogy milyenek leszünk Dzsiddában, de a versenytempót tekintve itt gyorsabbak voltunk. A Ferrarikat és a Mercedeseket is az irányításunk alatt tudtuk tartani, és bár nem akarok túl optimista lenni, de elég jól helyzetben vagyunk a folytatást illetően."
A negyedikként célba érő George Russell interjú közben kapta a hírt, hogy Alonso utólagos büntetésének köszönhetően megörökölte a harmadik helyet. „Elég nagy volt a zavar, hiszen úgy tudtam, öt másodperces büntetése van, szóval nem akartam csapaton belül csatázni, hogy aztán mindketten öt szekundumra kívülre kerüljünk. Azt szerettem volna, hogy vigyázzunk a guminkra, maradjunk közel, hogy aztán a végén megküzdhessünk egymással. Örülök, hogy negyedikként futottam be. Fernando büntetése szigorú, ő és az Aston Martin megérdemelte volna a pódiumot, de elfogadom az extra trófeát, szóval nem panaszkodom túl sokat."
„Összességében érdekes verseny volt. Minden elismerésem a Red Bullnak, talán nagyobb az előnye a mezőnnyel szemben, mint amit 2014 óta bármikor láttunk a Mercedestől. Nagyon-nagyon komoly fölényük van. Mi tudjuk, hogy nem hoztunk helyes döntést a télen, és szerintem gyorsabban szert tudtunk tenni erre a javulásra, mint normál esetben tudnánk. Még nincs minden veszve. Győzelmeket szeretnénk aratni, és harcba szeretnénk szállni a győzelemért, de reálisan kell látnunk a helyzetünket, és az alapok helyretétele sok időbe fog telni."
FRISSÍTÉS: az Aston Martin fellebbezett Alonso büntetése ellen, és az FIA végül visszavonta az ítéletet, aminek értelmében a spanyol visszakapta a harmadik helyet.
1. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:21:14.894 | |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 5.355 mp h. | |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 20.728 mp h. | |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 25.866 mp h. | |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 31.065 mp h. | |
6. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 35.876 mp h. | |
7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 43.162 mp h. | |
8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 52.832 mp h. | |
9. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 54.747 mp h. | |
10. | Kevin Magnussen | finn | Haas-Ferrari | 1:04.826 p h. | |
11. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:07.494 p h. | |
12. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:10.588 p h. | |
13. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:16.060 p h. | |
14. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda | 1:17.478 p h. | |
15. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:25.021 p h. | |
16. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:26.293 p h. | |
17. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:26.445 p h. | |
18. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 27 | fék | |
Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 16 | áramellátás |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 1 | 2 | 2 | 1 | 44 |
2. | Sergio Pérez | 1 | 2 | 2 | – | 43 |
3. | Fernando Alonso | – | 2 | 2 | – | 30 |
4. | Carlos Sainz | – | – | 2 | – | 20 |
5. | Lewis Hamilton | – | – | 2 | – | 20 |
6. | George Russell | – | – | 2 | – | 18 |
7. | Lance Stroll | – | – | 1 | – | 8 |
8. | Charles Leclerc | – | – | 1 | – | 6 |
9. | Esteban Ocon | – | – | 1 | – | 4 |
9. | Valtteri Bottas | – | – | 1 | – | 4 |
11. | Pierre Gasly | – | – | 2 | – | 4 |
12. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | – | 1 |
13. | Alexander Albon | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Honda | 87 |
2. | Aston Martin-Mercedes | 38 |
3. | Mercedes | 38 |
4. | Ferrari | 26 |
5. | Alpine-Renault | 8 |
6. | Alfa Romeo-Ferrari | 4 |
7. | Williams-Mercedes | 1 |
8. | Haas-Ferrari | 1 |
9. | AlphaTauri-Honda | 0 |
10. | McLaren-Mercedes | 0 |