VERSTAPPEN AZ ELSŐ IDŐMÉRŐIG NEM FOGLALKOZIK A KÖRIDŐKKEL
Lewis Hamilton nevéhez fűződik az első kollektív teszt leggyorsabb köre. A Mercedes hétszeres világbajnoka az utolsó nap legvégén autózta az 1:19.138-as időt, a leglágyabb, azaz a C5-ös keverékű gumikon.
Norris az első tesztnap leggyorsabbja; remek formában kezdett a Ferrari |
A Ferrari minden tekintetben az élen a második tesztnapon |
Dupla Mercedes-elsőség a barcelonai teszt utolsó napján |
„Érdekes volt az elmúlt néhány nap, bár nem volt a legkönnyebb, és nem ment minden simán – árulta el Hamilton. – Le kell még küzdenünk néhány akadályt, de teljesítettük a programot, amit szerettünk volna. Persze mehettünk volna többet is, de így is elégedett vagyok. Pénteken közel száz kört teljesítettem, és mivel csak a nap egyik felében vezettem, ezt nem lehet rossznak mondani. Az autó eléggé eltér az előző évekhez képest, ahogyan a gumik is. Az erősorrendet még nem lehet megítélni az első héten, és fogalmunk sincs nekünk sem, hogy ki hol áll.”
A köridőket tekintve Max Verstappen a hatodik helyen végzett az összesített listán, ám nem meglepő módon a címvédő világbajnokot nem az a kérdés foglalkoztatja az első három tesztnap után, hogy milyen volt a leggyorsabb köre. A Red Bullnál nem ment minden teljesen zökkenőmentesen – főleg a második napon –, de az is igaz, hogy az időveszteség inkább Sergio Pérezt érintette.
„Minden jól ment, és az autót is jónak éreztem, de a péntek reggelünket többször megszakították a piros zászlókkal – emlékezett vissza az utolsó tesztnapra Verstappen. – Emiatt nem tudtam végigcsinálni a tervezett programot, de az pozitív, hogy az autó jól ment. Most még egyáltalán nem foglalkozom a köridőkkel, majd akkor nézek rájuk, ha bejutottunk a Q3-ba Bahreinben.”
SOKAKNAK NEHEZEN INDULT A TÉLI TESZTELÉS
Főként az eddig a középmezőnyt alkotó istállóknak adódott több problémájuk az első három tesztnapon. A konstruktőri bajnokságot tavaly az utolsó előtti helyen záró Alfa Romeónak sem indult éppen a legideálisabban a felkészülés az új szezonra. A svájci kiscsapatnál mindössze a Haas teljesített kevesebb kört a három nap során, ráadásul a technikai ördöge is többször utolérte Valtteri Bottasékat.
A Mercedestől érkező finn versenyző ennek ellenére nem mondott le teljesen az új csapata jó esélyiről – korábban például azt nyilatkozta, reménykedik abban, hogy az Alfával is dobogóra tud majd állni.
„Volt néhány problémánk, ami sajnos leginkább engem érintett – mondta az első tesztről Bottas. – Ezek a gondok megbízhatósági és technikai jellegűek voltak, de szerencsére sikerült teljesen rájönnünk az okokra és arra, hogyan oldjuk meg a problémákat. Azért veszítettünk időt, mert a teszten egyszerűen nem volt elég időnk napközben a megszüntetésükre.”
A kisebb csapatok egyébként nem voltak a legszerencsésebbek az első teszten és különösen annak az utolsó napján. Pénteken ugyanis az Alpine számára már szűk egy óra után véget ért a teszt, de miután a délelőtt folyamán összesen ötször került elő a piros zászló, a tesztnap második négy órájában a tíz csapatból csupán hat folytathatta a munkát. Az Alpine és az Aston Martin elfüstölése, az AlphaTauri balesete és a Haas technikai problémája miatt igencsak megfogyatkozott a mezőny az első teszt utolsó óráira.
FELKÉSZÜLÉS AZ ÚJ IDÉNYRE A HÁBORÚ ÁRNYÉKÁBAN
1. | Ferrari | 439 |
2. | Mercedes | 393 |
3. | McLaren | 367 |
4. | Red Bull | 358 |
5. | Williams | 347 |
6. | AlphaTauri | 308 |
7. | Aston Martin | 296 |
8. | Alpine | 266 |
9. | Alfa Romeo | 175 |
10. | Haas | 160 |
A csütörtök reggel kirobbant orosz–ukrán háború természetesen a Formula–1 világát is érintette – már csak azért is, mert az Orosz Nagydíj immár nyolc éve része a versenynaptárnak, és idén is biztosnak tűnt a helye benne. Azonban amint megjelentek a hírek arról, hogy az oroszok bevonultak Ukrajnába, sokakban felvetődött, hogy a kialakult helyzet miatt helyénvaló-e megrendezni a szeptemberre tervezett F1-es fordulót Szocsiban.
A versenyzők közül elsőként Sebastian Vettel szólalt meg, aki egyenesen azt nyilatkozta, hogy ha lesz is Orosz Nagydíj idén, ő nem kíván részt venni rajta. Még a háború kirobbanásának a napján összeült a Formula–1 vezetősége a csapatok képviselőivel közösen, hogy megvitassák a Szocsiban esedékes versenyhétvége esetleges lefújását.
Pénteken aztán közleményt adott ki a királykategória vezetősége, leszögezve: „a jelenlegi körülmények között lehetetlen” megrendezni az Orosz Nagydíjat, amely így kikerült a versenynaptárból. Persze némi esély van arra, hogy így is lesz Oroszországban verseny – mondjuk, ha a következő hónapokban megszűnik a háborús konfliktus –, a futam promótere is arra buzdította a jegyeiket korábban megvásároló szurkolókat, hogy ne váltsák vissza azokat.
Maga az Orosz GP mellett természetesen a Haas-istállót – amelynek technikai problémái miatt éppen elég problémája volt az első teszten – érintette leginkább a héten kialakult helyzet, hiszen az amerikai csapat főszponzora és Nyikita Mazepin révén az egyik versenyzője is orosz. Bár a kettejük jövőjével kapcsolatos döntést Günther Steiner csapatfőnök szerint csak a következő héten hozzák meg, a Haas autójáról a barcelonai teszt utolsó napjára lekerült az Uralkali logója, ahogyan az orosz zászlóra emlékeztető motívumok sincsenek már rajta.
Az Orosz Nagydíj, illetve Mazepin és a Haas helyzetéről az alábbi cikkünkben olvashatnak bővebben.
PILÓTA | NEMZETISÉG | CSAPAT | KÖRIDŐ | GUMIKEVERÉK | TESZTNAP | |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:19.138 | C5 | 3. |
2. | George Russell | brit | Mercedes | 1:19.233 | C5 | 3. |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:19.556 | C4 | 3. |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:19.568 | C4 | 3. |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:19.689 | C3 | 3. |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:19.756 | C3 | 3. |
7. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:19.824 | C5 | 3. |
8. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:19.918 | C4 | 3. |
9. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:20.072 | C3 | 3. |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:20.288 | C4 | 3. |
11. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:20.318 | C4 | 3. |
12. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:20.699 | C4 | 3. |
13. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine | 1:21.242 | C3 | 3. |
14. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:21.512 | C3 | 3. |
15. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:21.638 | C3 | 3. |
16. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.885 | C3 | 3. |
17. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:21.920 | C3 | 3. |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:21.949 | C3 | 3. |
19. | Esteban Ocon | francia | Alpine | 1:22.164 | C3 | 3. |
20. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:22.288 | C3 | 3. |
21. | Robert Kubica | lengyel | Alfa Romeo-Ferrari | 1:24.909 | C3 | 3. |