A Ferrari internetes oldala lelőtte a poént, az F138-asról készült felvételek még a bemutató előtt kikerültek a hivatalos honlapra. A képekből kiderült, hogy az orrkiképzés hasonlít a tavalyi, Lego-Ferrari gúnynevet kapó autóéra, de az idei szabályokban megengedett takaróelemet használva a maranellóiak sokkal szebbé tették az új gépüket.
A farrésznél a Red Bull tavalyi coanda kialakítását vette át a Scuderia, amely csak kis finomításokat hajtott végre tavalyi négykerekűjén. Megtartotta a vonórudas első felfüggesztést, amelyet az idén átvett a McLaren. A KERS-t átalakította a Ferrari, kisebb és könnyebb lett a mozgásienergia-átalakító eszköz.
A Ferrari a szélcsatornás fejlesztési teszteket a Toyota kölni bázisán végezte el, mert még mindig nem tökéletes a saját létesítménye.
Az autó elnevezése a motorra utal, vagyis arra, hogy a 2013-as idény lesz az utolsó, amelyben nyolchengeres motorok hajtják a versenygépeket.
A festés is változott, a piros felső részt alul fehér szegély választja el az autó alsó, feketére festett részétől. Fernando Alonso is stílust váltott, rövid frizurával jelent meg a bemutatón. Az új idényről azt mondta, nem lesz olyan kaotikus, mint az előző.
„Az, hogy hét versenyen hét pilóta nyert, az idén nem ismétlődik meg. Szerintem két-három csapat osztozik a futamgyőzelmeken, s a mi célunk az, hogy benne legyünk ebben a szűk elitben – mondta a jövő heti tesztet kihagyó spanyol, aki csak Barcelonában próbálja ki az F138-ast. – A jerezi tesztet távolról figyelem majd, a jövő hét a fizikai edzéseké lesz."
A Spanyol Nagydíj helyszínén a hónap közepén három napot tesztel majd, az utolsó gyakorláson két napot tölt az új autóban.
Az ő öt napja eggyel kevesebb lesz, mint Felipe Massáé, aki Jerezben három, Barcelonában egy plusz két napot fog gyakorolni az ausztráliai idénynyitó előtt. „Az én szezonom az előző idény hajrájában kezdődött el. Azt a formámat szeretném átmenteni erre az évadra, és akkor biztos, hogy sikeresebb idényem lesz" – mondta a brazil.
Stefano Domenicali csapatfőnök a gyár átalakításáról is beszélt: két éven belül készül el az új részleg. A bemutató végén Luca di Montezemolo vette át a mikrofont, és elmondta az ilyenkor szokásos szöveget; némi terhet rakott Felipe Massa vállára („ez lesz a nyolcadik szezonja nálunk, sokat várunk tőle, be kell bizonyítania, hogy érdemes a bizalmunkra"), s a Ferrariról is beszélt általánosságban: „Fontos, hogy hirdessük az olasz mivoltunkat, hiszen az utcai autóink 95 százalékát exportáljuk."
VIDEÓ AZ AUTÓRÓL