Arrivabene Monte-Carlóban még azt mondta, hogy a Ferrari nem sürgeti a motor fejlesztését.
„Nem használunk fejlesztési zsetonokat a Kanadai Nagydíj előtt – mondta Arrivabene a Monacói Nagydíj után. – Ne kérdezzék, mikor használjuk őket, ennyi információt nem akarok kiadni német riválisainknak."
PÉNTEK |
16.00–17.30: 1. szabadedzés |
20.00–21.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
16.00–17.00: 3. szabadedzés |
19.00–20.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
20.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Ezzel szemben hétfőn kiderült, hogy a Ferrari a szezonra megtartott tíz fejlesztési zsetonjából hármat elhasznált, de az olasz sajtó szerint az új építésű motorok bevetésére Kanadában mg nem kerül sor – azaz hittek Arrivabenének, aki a télen megígérte, nem hazudik a sajtónak. Persze könnyen lehet, hogy a Ferrarinál átértékelték át a stratégiát a napokban.
Az olasz szaksajtó értesülései szerint a motor égésterét, vezérműtengelyét és dugattyúját alakították át, emellett a Shell új üzemanyagot kevert, s mindennek köszönhetően 30 lóerőt nyer a Scuderia.
A Honda két zsetont használt el a Kanadában bevetendő motorjaira, s bár a Mercedes is új motorokat szállít Montrealba, a stuttgartiak ugyanazt a motortípust használják, amellyel az első hat versenyt teljesítették.
A Ferrari nemcsak az erősebb motorjától várhat jó eredményt Kanadában és az Osztrák Nagydíjon, hanem azért is, mert a Kanadai és az Osztrák Nagydíjra a lágy és a szuperlágy gumikat szállítja a Pirelli, és ezeken az olasz csapat lecsaphat német riválisa gyengéire.