F1: a Ferrari beveti új motorját, 30 lóerőt nyer vele

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.06.04. 14:02
null
A Ferrari a júniusi versenyeken levadászná a Mercedeseket (Fotó: Action Images)
A Ferrari Maurizio Arrivabene Monacóban adott nyilatkozatának ellent mondva már a Kanadai Nagydíjon beveti új motorját, amelynek megépítéséhez az idényre megmaradt tíz fejlesztési zsetonjából hármat elhasznált. Ez plusz 30 lóerőt jelent majd Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen számára, de egyben azt is jelenti, hogy a 19 futamos idény hetedik versenyén a Scuderia mindkét pilótája megkezdi a harmadik motorját a szezonra engedélyezett négyből.

Arrivabene Monte-Carlóban még azt mondta, hogy a Ferrari nem sürgeti a motor fejlesztését.

„Nem használunk fejlesztési zsetonokat a Kanadai Nagydíj előtt – mondta Arrivabene a Monacói Nagydíj után. – Ne kérdezzék, mikor használjuk őket, ennyi információt nem akarok kiadni német riválisainknak."

A 46. KANADAI NAGYDÍJ PROGRAMJA
PÉNTEK
16.00–17.30: 1. szabadedzés
20.00–21.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
16.00–17.00: 3. szabadedzés
19.00–20.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
20.00: a verseny rajtja
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.

Ezzel szemben hétfőn kiderült, hogy a Ferrari a szezonra megtartott tíz fejlesztési zsetonjából hármat elhasznált, de az olasz sajtó szerint az új építésű motorok bevetésére Kanadában mg nem kerül sor – azaz hittek Arrivabenének, aki a télen megígérte, nem hazudik a sajtónak. Persze könnyen lehet, hogy a Ferrarinál átértékelték át a stratégiát a napokban.

Az olasz szaksajtó értesülései szerint a motor égésterét, vezérműtengelyét és dugattyúját alakították át, emellett a Shell új üzemanyagot kevert, s mindennek köszönhetően 30 lóerőt nyer a Scuderia.

A Honda két zsetont használt el a Kanadában bevetendő motorjaira, s bár a Mercedes is új motorokat szállít Montrealba, a stuttgartiak ugyanazt a motortípust használják, amellyel az első hat versenyt teljesítették.

A Ferrari nemcsak az erősebb motorjától várhat jó eredményt Kanadában és az Osztrák Nagydíjon, hanem azért is, mert a Kanadai és az Osztrák Nagydíjra a lágy és a szuperlágy gumikat szállítja a Pirelli, és ezeken az olasz csapat lecsaphat német riválisa gyengéire.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik