Ez a nap a Red Bullé volt, Neymar is benézett a tesztre

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.02.20. 08:38
null
Ilyen egy tökéletes tesztnap: Ricciardo először élvezhette a telet a Red Bull-lal (Fotók: Action Images, AFP, twitter)
Daniel Ricciardo és a Red Bull volt a leggyorsabb a barcelonai F1-es teszt második napján. csapata nem a köridejének örül elsősorban, hanem a sikeresen teljesített versenyszimulációnak és a több mint 140 megtett körnek. Az eredménylista élmezőnye rendkívül szoros volt, Kimi Räikkönen a Ferrarival és Felipe Massa (akihez Neymar, a Barca brazil támadója is beugrott, hogy megnézze, hogy megy a munka) a Williams-Mercedesszel egy tizeden belül zárt a Renault-motoros autóhoz képest. A Mercedesnél Nico Rosberg és Lewis Hamilton osztozott a munkán.

Két évet vissza kell menni az időben, hogy olyan jó tesztnapról emlékezzünk a Red Bull-istállónál, mint a pénteki volt Barcelonában. Daniel Ricciardo délelőtt megfutotta a nap leggyorsabb körét, délután pedig sikeres nagydíjszimulációt teljesített a fekete-fehér autóval. Összesen 143 kört tett meg, így elégedetten adhatja át a kormányt szombaton Danyiil Kvjatnak.

Ricciardo lágy gumikon futotta 1:24.574-es körét, amelyet tavaly a Spanyol Nagydíjon és az azt követő kétnapos teszten meg sem tudtak közelíteni. Az időlistán 2. Kimi Räikkönen és 3. Felipe Massa is lágy gumikon érte el legjobbját, mindketten egy tizeden belül voltak a Red Bullhoz képest. Massának híres támogatója is volt, Neymar, a Barcelona brazil támadója is tiszteletét tette a Williams garázsában.

A negyedik helyen a tavalyi Force India és Sergio Pérez zárt szuperlágy gumikon futott körével.

Őt követte Lewis Hamilton, aki tegnapi (influenza miatt történt) visszalépése után ma egy teljes délutánt kapott Nico Rosberg kvótájából, és ki is használta, közepesen kemény gumikon bement 1:25 perc alá, ami másnak nem sikerült még, s nagydíjszimulációt is teljesített (Ricciardóval szemben nem közepesen kemény és lágy gumikon, hanem kemény és közepesen kemény keveréken).

Rosbergnek így szabad lett a délutánja, délelőtt 66 kört tett meg csütörtökön még fájó nyakával. A nap magánéleti szenzációja a németé, felesége augusztusra várja kislányukat.

A Sauber és a Toro Rosso csendesen, de hatékonyan körözött, bár mindkét csapat felelős volt egy-egy piros zászlós szünetért.

Fernando Alonso 59 kört tett meg a McLaren-Hondával, amely hosszú szünetek között rövid etapokra jött ki a pályára. A csapat el van maradva a tervezett tesztütemétől, de legalább ma többet tett, mint amire a csütörtöki gondok után számítottak.

Két hír a pályán kívülről.

Miközben a Red Bull cáfolja, hogy összeállna az Audival, vagy eladná a csapatot a német gyárnak, a Renault vezetősége fontolóra vette, hogy újra gyári csapattal szerepeljen az F1-ben. Az ugyanis nem a legjobb marketing, hogy a méregdrága fejlesztési programért cserébe csak az jelenik meg a sajtóban, hogy a Red Bull vezetői minden gondjukat a francia vállalatra fogja. Egyelőre azonban mindkét fél érdeke a lehető legjobb munkakapcsolat.

Az ebédszünetben a Ferrari Motorhome-jában Maurizio Arrivabene sajtótájékoztatót tartott. A csapatfőnök örömmel mesélte, az új autóról mindent elmond, hogy Kimi Räikkönen mosolyogva cseverészik róla a mérnökökkel – ilyet azóta nem láttak, hogy a finn 2014 elején visszatért a Scuderiához. Arrivabene azt is elmondta, hogy a Ferrarinak motorszállítási szerződése van a Manorral (ex-Marussia) erre az évre – a kiscsapat tavalyi motorokat kap, ha végrehajtja merész tervét, és mégis elindul a vb-n.

FORMULA–1-ES TESZT, BARCELONA
2. NAP

1. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:24.574 (143 kör)
2. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:24.584 (90)
3. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:24.672 (88)
4. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes 2014) 1:24.702 (121)
5. Hamilton (brit, Mercedes) 1:24.923 (89)**
6. Rosberg (német, Mercedes) 1:25.556 (66)*
7. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:25.961 (59)
8. Palmer (brit, Lotus-Mercedes) 1:26.280 (77)
9. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:27.334 (113)
10. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:28.945 (100)
*Rosberg délelőtt, **Hamilton délután körözött

A BARCELONAI TESZT BEOSZTÁSA
csütörtök péntek szombat vasárnap
MERCEDES Hamilton/Wehrlein** Rosberg/Hamilton Hamilton Rosberg
RED BULL Ricciardo Ricciardo Kvjat Kvjat
WILLIAMS Wolff** Massa Bottas/Massa Bottas
FERRARI Räikkönen Räikkönen Vettel Vettel
McLAREN Button Alonso Button Alonso
TORO ROSSO Verstappen Sainz Verstappen Sainz
LOTUS Maldonado Palmer** Maldonado Grosjean
SAUBER Nasr Ericsson Ericsson Nasr
FORCE INDIA* Wehrlein**/Pérez Pérez Wehrlein**
Hülkenberg
*2014-es autóval tesztel **tesztpilóta

A TESZTNAP PERCRŐL PERCRE

18.00 Leintették a tesztnapot, amelyet időeredmények és megtett körök tekintetében is Ricciardo zárt azz élen.

17.55 Hamilton ma kiizzadhatta a betegségét, szinte egész délután az autóban ült, már 87 körnél tart négy óra alatt.

17.51 Alonso is kijött egy hajrára. A Honda vezetői elárulták, kész a motor, amellyel elkezdik a szezont, pedig lenne még egy hetük az átépítésre – az azonban már túl kockázatos lenne.

17.48 Pérez a negyedik a pályán a hármas mellett. Róla majdnem megfeledkeztünk, számára is véget ér ma az e heti munka.

17.42 Nem csoda, hogy Ricciardo és Räikkönen a pályán van az utolsó percekben is, számukra ma véget ér az e heti munka Barcelonában, holnaptól csapattársuk köröz. Palmernek is ez az utolsó napja, a hátralévő két napon Maldonado és Romain Grosjean ül a Lotusba.

17.38 Ricciardo téli kemény gumikon „vezet le”.

17.33 Nem volt hosszú a szünet, gyorsan betolták a Saubert a boxba, Massa és Hmailton ismét a pályán.

17.29 Piros zászló. Ericsson Sauberje állt le a célegyenesben.

17.25 Sainz Toro Rossója füstölve ért vissza a boxba, a porral oltót is használni kellett, miközben betolták a garázsba.

17.23 Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke azt mondta, a terveikben kétszer ennyi kör szerepelt az első két nap után. A csütörtöki 21-hez Alonso ma 53-at tett hozzá eddig.

17.21 Hamilton 1:24.9-cel az ötödik, elsőként 1:25 alatt közepesen kemény gumikon.

Ericsson is száz kör felett a Sauber-Ferrarival
Ericsson is száz kör felett a Sauber-Ferrarival

17.15 Ericsson is 100 kör felett, a Sauber ma nem ment rá a csúcskörre, helyette rengeteg hasznos munkát végzett.

17.14 AZ ÁLLÁS

1. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:24.574 (132 kör)
2. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:24.584 (74)
3. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:24.672 (81)
4. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes 2014) 1:24.702 (98)
5. Rosberg (német, Mercedes) 1:25.556 (66)*
6. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:25.961 (53)
7. Palmer (brit, Lotus-Mercedes) 1:26.280 (63)
8. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.732 (77)**
9. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:27.334 (104)
10. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:28.945 (94)
*Rosberg délelőtt, **Hamilton délután köröz

17.10 Véget ért Ricciardo versenyszimulációja, az ausztrál visszatért a boxba.

17.08 Egy lassabb kör után újra belehúzott Massa, 1:25.4 lett a vége.

17.04 Massa 1:24.672-t ment a lágy gumikon. Ezzel harmadik, pedig csak 98 ezredre van Ricciardo legjobbjától. Az első három egy tizeden belül van, három különböző motorral!

17.01 Ricciardo, Alonso és Sainz a pályán. Egy óra van hátra a mai tesztelésből, a McLaren túl az 50 körön. Ez tőle szép teljesítmény az MP4-30-cal.

16.59 Újabb hosszú szünet után pályán Alonso és a McLaren-Honda.

16.54 Ricciardo 1:27-es köröket fut, a tavalyi Spanyol Nagydíjon Vettel szintén Red Bul-lal érte el a leggyorsabb kört, amely 1:28.9 volt, igaz, akkor nem lágy és közepesen kemény gumikon, hanem közepes és kemény gumikon mentek az autók. Hamilton utóbbiakon teljesítette versenyszimulációját.

16.50 Ricciardo lágy gumikra váltott, futamszimulációjának utolsó 11 körét ezeken teljesíti.

16.49 Massa feljött a negyedik helyre, Rosberg elé a lágy gumikon. Öten köröznek, a holnapra várható eső miatt több csapat előrehozta tesztelési menetrendjének egyes pontjait.

16.45 Hamilton 15 körös menete véget ért a kemény keverékű gumikon. Ricciardo 19 körnél tart ebben az etapban a közepesen keményeken. Adrian Newey és Christian Horner eközben nincs a boxutca falán, a motorhome-ban üldögélnek együtt.

16.43 Ricciardo már 112 körnél jár. Ilyen tesztnapról álmodott a Red Bull és a Renault. A motorgyártónak a Toro Rossótól is lesz bőven adata, Sainz már a 75. körét fejezte be.

16.37 Ricciardo körei 1:30.5-re romlottak, a gumijai jócskán elkoptak. Hamilton hasonló menetet teljesít, 1:28-as köröket fut.

Massa és a Williams-Mercedes
Massa és a Williams-Mercedes

16.33 Massa tízkörös menet után a boxban, Palmer 1:26.2-vel a 6. helyre ugrott előre.

16.29 Sainz először volt a pályán a kicsúszása óta. Ellenőrző kört ment.

16.27 Hamilton a 66. körét kezdte meg, azaz már annyinál jár, mint amennyit Rosberg délelőtt megtett. És még van másfél óra!

16.25 Az aszfalt hőmérséklete már fokozatosan csökken, 23 fokos jelenleg.

16.22 Hamilton 1:26.732-vel a hatodik, Ricciardo túl a 100 körön.

16.20 AZ ÁLLÁS

1. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:24.574 (100 kör)
2. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:24.584 (74)
3. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes 2014) 1:24.702 (86)
4. Rosberg (német, Mercedes) 1:25.556 (66)*
5. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:25.961 (45)
6. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:26.927 (64)
7. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:27.334 (95)
8. Palmer (brit, Lotus-Mercedes) 1:27.654 (58)
9. Hamilton (brit, Mercedes) 1:28.743 (60)**
10. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:28.945 (64)
*Rosberg délelőtt, **Hamilton délután köröz

16.17 Ricciardo visszajött a pályára – vajon folytatja a versenyszimulációt?

16.16 Räikkönen 9 körös etap végén a boxba hajtott. Massa a pályán. Susie Wolff csütörtök délelőtt csonka versenyszimulációt teljesített, Massa célja hasonló lehet.

Palmer és a Lotus-MNercedes a pályán
Palmer és a Lotus-MNercedes a pályán

16.09 A paddockba látogató nézők, akiknek elég volt már az autók körözéséből, Neymarra vadásznak a barcelonai pálya kulisszái mögött.

16.07 Következőre 1:27.6, közelít Ericsson legjobbjához.

16.06 Palmer javított, de még 1:28-on kívül van a Lotusszal. Pedig a lágy gumikon száguld.

16.04 Ricciardo táblája 33 kört mutat, ennyi van hátra a 66 körös versenyszimulációból. Az ausztrál a boxban maradt.

16.02 Räikkönen, Palmer és Hamilton a pályán. A Mercedes-pilóta 48 körnél jár.

15.56 Alonso három 1:26-os kör után visszatért a boxba. A Honda vezetői azt mondták, szükség van arra, hogy csúcsra járassák a teszten az autót, mert csak így derülhetnek ki bizonyos gyengék a hajtóműben. Ám azt kímélni is kell közben, ezért megy csak néhány körös etapokat a kétszeres világbajnok spanyol.

Neymar a boxutcában
Neymar a boxutcában

15.54 A ma tesztelők közül Alonso is nagy futballrajongó, de nem Neymar csapatának szurkol, hanem a nagy rivális Real Madridnak. Ettől függetlenül még szívesen láthatják egymást.

15.51 Hamilton 1:28.788-cal elmozdult az utolsó helyről.

15.50 Alonso ismét a pályán. Meglesz a 40. köre, de a Honda így is hatalmas hátrányban van, hogy csak egy autóban dübörög a motorja, miközben mások kettő van négy autóból gyűjtik az adatokat.

15.47 Massa a téli kemény gumikon 1:28-as köröket megy. Ricciardo még nem jött vissza, hogy folytassa a versenyszimulációt.

15.41 Szabad a pálya, Massa és Pérez ki is ment. A brazil most megmutathatja Neymarnak, mit tud a Williams – bár gyanítjuk, nem fogja.

15.37 A platós kocsi már a boxba tart a Toro Rossóval.

Különleges látogatója van Massának: Barcelona kedvenc brazilja, Neymar
Különleges látogatója van Massának: Barcelona kedvenc brazilja, Neymar

15.34 A Red Bull versenyszimulációja felfüggesztve, de Massa nem bánja a kényszerszünetet, legalább tud beszélgetni Barcelona kedvenc braziljával, Neymarral, aki a garázsban figyeli az eseményeket.

15.31 A Toro Rosso miatt kellett először megszakítani a mai tesztet. Nem csúszott el a gumifalig, megállt előtte.

15.29 AZ ÁLLÁS

1. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:24.574 (97 kör)
2. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:24.584 (64)
3. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes 2014) 1:24.702 (73)
4. Rosberg (német, Mercedes) 1:25.556 (66)*
5. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:25.961 (38)
6. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:26.927 (48)
7. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:27.334 (86)
8. Palmer (brit, Lotus-Mercedes) 1:28.128 (43)
9. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:28.945 (64)
10. Hamilton (brit, Mercedes) 1:29.391 (36)**
*Rosberg délelőtt, **Hamilton délután köröz

15.27 Piros zászló. Sainz van a bukótérben a gyors 9-es kanyarnál.

15.26 A Red Bull gyorsabb lett az új gumikon, 1:30 alá jutott körönként.

15.22 Ricciardo túl van a második kerékcseréjén is, újabb készlet közepesen kemény gumit kapott.

15.20 Räikkönen, aki Ricciardóhoz hasonlóan időmérős gyakorlatot hajtott végre az ebédszünet előtt, hamarosan szintén nagydíj-szimulációba kezdhet. Már ha a Ferrari hasonlóan gondolkozik, mint a Red Bull.

15.13 A szombatra várható eső a Williamsnél is módosíthatja a programot. A csapat szombatra tervezte Valtteri Bottas tesztjét, vasárnap pedig megosztva ment volna a finn és Massa. Az új terv szerint a szombati napot felezik meg, a vasárnap pedig csak Bottasé lesz.

Ricciardo versenyszimulációt teljesít a Red Bull-Renault-val
Ricciardo versenyszimulációt teljesít a Red Bull-Renault-val

15.11 A célegyenesben belógatott tábla szerint még 50 köre van Ricciardónak, a Spanyol Nagydíj 66 körös.

15.06 Ricciardo versenyszimulációt fut, 1:31-es körökkel kezdett. Lágy gumikon ment 9 kört, aztán közepesen keményre váltott. A csapat a P1-es üzenettel jelzi neki a boxutca faláról, hogy az élen áll – így motiválja.

15.05 Alonso a lágy gumikon jött ki, 1:26 alá került, de maradt az 5. helyen.

15.04 AZ ÁLLÁS

1. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:24.574 (82 kör)
2. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:24.584 (58)
3. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes 2014) 1:24.702 (66)
4. Rosberg (német, Mercedes) 1:25.556 (66)*
5. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:25.961 (34)
6. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:26.927 (47)
7. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:27.334 (77)
8. Palmer (brit, Lotus-Mercedes) 1:28.128 (43)
9. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:28.945 (57)
10. Hamilton (brit, Mercedes) 1:29.391 (21)**
*Rosberg délelőtt, Hamilton délután köröz

15.00 Ricciardo 78 köre a legtöbb ma egy pilótától. A Mercedesnél Rosberg és Hamilton összesen 83-nál tart.

14.52 Hamilton narancssárga oldalfalú kemény gumikon a pályán, máris 14 körnél jár. A levegő 14, az aszfalt 26 fokos.

14.47 Hamilton a Twitteren megköszönte rajongói üzeneteit, s közölte, kicsit jobban van, mint tegnap.

14.45 Egyelőre ennyi volt Alonsótól, aki már 32 körön van túl.

14.43 Öten köröznek, Alonso 1:28-at ment legutóbb, Sainz 1:29-et, Ericsson 1:30-at, Pérez és Ricciardo 1:31-et.

14.41 Alonso is a pályán. Újabb plusz pont a McLarennek, amely csütörtökön csak délelőtt körözött.

14.37 Räikkönen lágy gumikon száguld, 1:26.4-es köre két másodperccel maradt el a délelőtti legjobbtól.

14.34 A délelőtti főszereplők, azaz Ricciardo és Räikkönen is a pályán. Hamilton legjobbja 1:29.7 a közepesen kemény gumikon.

A Red Bull első légterelője – nem egyszerű
A Red Bull első légterelője – nem egyszerű

14.29 A Sky Sports szerint azért ragaszkodott Hamilton a ma délutánhoz, mert holnapra esőt jósolnak, és nem akar pórul járni. Ha ez igaz, a McLarennél Alonso végül is jól járhat, hogy elcserélte a szombatját Button mai tesztnapjával.

14.24 Kint is van a pályán, az első köre 1:31.4 volt. Ericsson és Palmer szintén rója a köröket.

14.23 Hamilton csütörtök reggel magas lázzal ébredt, de elkezdett körözni,. 11 kör után le kellett mondania a további munkáról,. Pascal Wehrlein ült be a helyére, ő pedig visszament gyógyulni a szállodába. Rosberg, aki Jerezben 400 kilométerrel többet tett meg, mint ő, péntek délelőtt 66 kört tett meg, azaz 55-tel többet, mint Hamilton egy napja. Az angol nem akart még inkább hátrányba kerülni, így jött vissza a pályára. A szombati és vasárnapi tervek egyelőre nem világosak, eredetileg Hamiltoné lenne az utolsó előtti nap, és Rosberg zárná a tréninget.

14.18 A Mercedes újabb Twitter-üzenetében megerősítette, hogy Hamilton készen áll a száguldásra.

14.11 Pérez és a Force India a pályán.

14.08 Palmer és a Lotus az első a pályán a délutáni etapban.

14.06 Nincs nagy tolongás a boxutcában.

14.00 Zöld zászló.

13.58 A Mercedes most jelentette be a Twitteren, hogy Hamilton köröz délután („A tervünk délutánra: HAMmertime!” – ez állt az üzenetben, amely mellé az angol sisakját mellékelte.). Azaz Rosberg pihenőt kap a délelőtti 66 köre után.

Nico Rosberg napja véget ért, délután Hamilton ül az autóban
Nico Rosberg napja véget ért, délután Hamilton ül az autóban

13.57 A Ferrari Motorhome-jában Maurizio Arrivabene tart sajtótájékoztatót. A csapatfőnök elmondta, az új autóról mindent elmond, hogy Kimi Räikkönen mosolyogva cseverészik róla a mérnökökkel – ilyet azóta nem láttak, hogy a finn 2014 elején visszatért a Scuderiához.

Arrivabene azt is elmondta, hogy a Ferrarinak motorszállítási szerződése van a Manorral (ex-Marussia) erre az évre – 2015-ben tavalyi motorokat kap a kiscsapat, ha végrehajtja merész tervét, és mégis elindul a vb-n.

13.53 Az ebédszünetben megérkezett a pályára Lewis Hamilton, aki a csütörtöki tesztnapon 11 kör után kiszállt a Mercedesből, mert lázasan nem érezte jól magát benne. Az influenzás vb-címvédő eddig bírta barcelonai hotelszobájában.

13.10 A tesztelés 14 órakor folytatódik.

13.05 A Red Bull elégedett lehet, Ricciardo volt a leggyorsabb volt, és 64 körénél csak Rosberg ment többet, nem is sokkal. Az ausztrál Räikkönenhez hasonlóan lágy gumin futotta a legjobb körét, amely gyosrabb volt a Force India szuperlágy gumis legjobbjánál.

13.03 AZ ÁLLÁS AZ EBÉDSZÜNETBEN

1. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:24.574 (64 kör)
2. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:24.584 (46)
3. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes 2014) 1:24.702 (44)
4. Rosberg (német, Mercedes) 1:25.556 (66)
5. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:26.387 (28)
6. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:26.927 (47)
7. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:27.334 (58)
8. Palmer (brit, Lotus-Mercedes) 1:28.128 (31)
9. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:28.945 (42)

13.00 Az utolsó percekben öten köröztek a 26 fokos aszfalton, de senki sem javított, leintették a tesztnap első szakaszát. A második 14-től 18 óráig tart.

12.54 Räikkönen lágy gumikon jött ki, 1:25 alá ment, de nem javított a köridején. A legmagasabb csúcssebesség az első szektor mérőpontjánál viszont már az övé: 280.5 km/óra. A Ferrari beállítási variációkat próbálgat.

12.52 A szünet előtti percekben nagy a mozgás. Nyugodt délelőtt volt, mindegyik autó legalább 28 kört megtett, piros zászlós szünet sem szakította meg a körözést.

12.49 A Mercedes németje az 57. körénél jár. Fájó nyak? Ugyan!

12.42 Rosberg 1:25-ös kört is ment mostani menetében, a legutóbbi eredményei 1:27-esek. Massa javított a legjobbján (1:26.9), de maradt hatodik.

12.40 Húsz perc van az egyórás ebédszünetig.

12.38 AZ ÁLLÁS

1. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:24.574 (50 kör)
2. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:24.584 (40)
3. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes 2014) 1:24.702 (42)
4. Rosberg (német, Mercedes) 1:25.556 (50)
5. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:26.387 (28)
6. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:27.204 (37)
7. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:27.334 (51)
8. Palmer (brit, Lotus-Mercedes) 1:28.128 (31)
9. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:28.945 (36)

Ricciardo a lágy gumikon az élre ugrott Barcelonában
Ricciardo a lágy gumikon az élre ugrott Barcelonában

12.35 Rosberg maradt egyedül a pályán, 1:34.2-vel kezdett, 10 másodperccel lassabb, mint az előző tűzijáték szereplői.

12.33 Räikkönen 1:25.2-t ment második lágy gumis gyors körén, Pérez 1:25.3-at a szuperlágyakon. Rosberg közepesen keményeken halad.

12.31 Rosberg a pályán a Mercedesszel, Pérez és Räikkönen lassabb körön készíti fel gumijait újabb mért körre.

12.30 A finn egy századdal elmaradt a Red Bulltól a lágy gumikon, a szuperlágyat használó Pérez 1:24.7-tel harmadik. Ricciardo már a boxban.

12.28 Az aszfalt 26, a levegő 10 fokos. Pérez is odalépett, Räikkönen szintén a pályán.

12.27 Ricciardo a boxban járt új lágy gumikért, visszament a pályára, és 1:24.574-gyel átvette a vezetést.

12.21 Ricciardo lágy gumikon tett egy próbát, és el is vette a 2. helyet Rosbergtől 1:25.274-es körével.

12.16 Aztán Pérez 1:25.1-es körrel mutatta, gyors tud lenni, ha kell.

Művészi fotó Alonsóról és a McLaren-Hondáról
Művészi fotó Alonsóról és a McLaren-Hondáról

12.12 Räikkönen és Alonso a pályán, a finn 1:26.3-mal feljött a 4. helyre, az 1:27-es köröket futó spanyol elé. Pérez, Ricciardo és Sainz is a pályán, ők lassabb köröket teljesítenek.

12.07 Alonso újra a pályán, minden szempontból jobb napja van, mint tegnap Buttonnak.

12.00 Ricciardo közepesen kemény gumikon javított korábbi legjobbján, maradt a 3. helyen. Palmer visszaelőzte Sainzot, a Toro Rosso újra a lista végén.

11.55 Ericsson javított, de maradt a 7. helyen.

11.53 Alonso 21 körnél tart, ugyanannyinál, amennyiig csütörtökön Button jutott, mielőtt a McLaren véget vetett a száguldásnak a motor cseréje miatt.

11.50 Miközben a Red Bull cáfolja, hogy összeállna az Audival, vagy eladná a csapatot a német gyárnak, a Renault vezetősége fontolóra vette, hogy újra gyári csapattal szerepeljen az F1-ben. Az ugyanis nem a legjobb marketing, hogy a méregdrága fejlesztési programért cserébe csak az jelenik meg a sajtóban, hogy a Red Bull vezetői minden gondjukat a francia vállalatra fogja. Egyelőre azonban mindkét fél érdeke a lehető legjobb munkakapcsolat.

11.48 Sainz javított a legjobbján, 1:28.9-cel a nyolcadik a Toro Rossóval.

ALONSO ÉS A McLAREN-HONDA A BOXBA ÉRKEZIK MA REGGEL

11.41 Pérez a lágy gumikon futotta legjobb körét, Rosberg, Alonso és Räikkönen a közepesen keményeken, Ricciardo a téli keményeken, Massa a szezonra tervezett kemény keveréken.

11.38 AZ ÁLLÁS

1. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes 2014) 1:24.927 (27 kör)
2. Rosberg (német, Mercedes) 1:25.556 (46)
3. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:25.922 (35)
4. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:26.387 (21)
5. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:26.804 (26)
6. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:27.204 (29)
7. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:27.538 (37)
8. Palmer (brit, Lotus-Mercedes) 1:29.628 (19)
9. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:30.536 (14)

11.33 Räikkönen 1:26.8-ra, Ricciardo 1:25.9-re javított.

11.31 Räikkönen visszaelőzte Massát, Palmer 1:30 alatt a műszerekkel felszerelt Lotusszal.

Alonsóval gyors a McLaren, a spanyol élvezheti a körözést
Alonsóval gyors a McLaren, a spanyol élvezheti a körözést

11.28 Alonso 1:26.3-ra javított a közepesen kemény gumikkal, maradt harmadik.

11.25 Pérez 1:24.927-tel a legjobb 2015-ös eredményt érte el. Lágy gumikat használt a Force Indián. Hatan vannak a pályán, felpörögtek az események.

11.24 Massa kemény gumikon 1:27.2-re javított.

11.21 A tavalyi vb ezüstérmese odalépett, 1:25.556-tal az élre állt. Közepesen kemény gumik vannak a Mercedesen, amely fél másodperccel lassabb a tegnap lágy gumikon futó Mercedesnél.

11.19 Utolsóként Palmer is felkerült az eredménylistára, egyelőre az utolsó helyen áll 1:33-mal. Rosberg, aki 34 körével az eddigi legszorgalmasabb, újra a pályán.

11.13 Az első hat egy másodpercen belül van, az első ötben négy különböző motor található.

11.12 A következő körében még gyorsabb volt, de az utolsó szektorban lelassult.

11.10 Az ausztrál 1:27 percen belülre került, a téli kemény gumikon a 3. helyre jött fel.

11.06 Ricciardo 1:28.381-es körrel kezdett – több mint 20 megtett kör után jött az első időeredmény a Red Bulltól.

11.04 AZ ÁLLÁS

1. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes 2014) 1:26.447 (22 kör)
2. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:26.741 (15)
3. Rosberg (német, Mercedes) 1:27.242 (34)
4. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:27.424 (19)
5. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:27.445 (19)
6. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:27.933 (25)
7. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:30.536 (14)
Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) idő nélkül (21)
Palmer (brit, Lotus-Mercedes) idő nélkül (5)

11.00 Alonso és Ericsson maradt a pályán, a garázsban várakozó Red Bull és Lotus még nem ment mért kört.

10.55 Alonso 1:26.7-tel a második helyre repítette a McLaren-Hondát. A jelöletlen téli kemény abroncsokon megy, amely gyorsan felmelegszik, de közben sokáig is bírja a körözést.

A McLaren-Honda látványos indulása a garázsból
A McLaren-Honda látványos indulása a garázsból

10.53 Pérez 1:26.447-tel az élen, Räikkönen 1:27.4-gyel a harmadik. Massa és Alonso is a pályán.

10.52 Palmert rég láttuk, a Lotuson az áramlásmérő műszereket cserélik, eltart egy ideig, hogy tökéletesen legyen rögzítve.

10.50 A finn a téli kemény gumikon 1:27.7-tel megelőzte Alonsót az időlistán.

10.48 Räikkönen első mért körével az 5. helyre került, aztán javított 1:28.0-ra, s maradt az 5.

10.47 AZ ÁLLÁS

1. Rosberg (német, Mercedes) 1:27.242 (33 kör)
2. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes 2014) 1:27.424 (14)
3. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:27.445 (14)
4. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:27.978 (9)
5. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:28.684 (11)
6. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:30.439 (22)
7. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:30.536 (14)
Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) idő nélkül (21)
Palmer (brit, Lotus-Mercedes) idő nélkül (5)

10.41 A nagy tűzijáték után Rosberg maradt csak a pályán.

10.36 1:27.242-vel már a Mercedes az élen, Massa is gyorsul.

10.34 Rosberg 1:27.762-vel a második.

Räikkönen elégedett a Ferrarival – itt tegnap Maldonado mellett
Räikkönen elégedett a Ferrarival – itt tegnap Maldonado mellett

10.30 „Az idei autó teljesen más történet, mint a tavalyi. A csapat nagyon jól dolgozik, jó kis autót épített, de még messze van az idénynyitó, sok feladatunk van. Tesszük, amit tennünk kell, nem figyelünk másokra, nem tudjuk, ki mennyi üzemanyaggal megy, csak annyit láttunk, mások a lágy gumikat is kipróbálták” – így értékelt csütörtök este Kimi Räikkönen.

10.25 Tovább gyorsul Alonso. Csütörtökön is hasonló volt a helyzet, amíg ment a McLaren-Honda, gyorsnak tűnt. Igaz, a sebességmérő pontnál Alonso 4 kilométer per órával elmarad a Force Indiától.

10.23 Alonso 1:28.0-t ment, máris gyorsabb, mint Button csütörtökön. (A brit 1:28 alá is bement, de törölték azt a körét a sikán levágása miatt.)

10.21 Pérez az élre száguldott a Force Indiával, a köre 1:27.424. Alonso 1:28.265-tel kezdett. A mexikói közepesen kemény, a spanyol a téli kemény keverékű gumikon van kint. A levegő 6 fokos, az aszfalt 16.

10.19 Hosszú szünet után ismét a pályán Alonso. A McLaren az autó kiegyensúlyozásának tökéletesítését célozta meg, sok hasonló szünetre lehet számítani a motor kímélése miatt.

10.15 Sainz megtette első mért köreit, 1:30.536-tal a harmadik helyen áll.

10.13 A Lotusnál ma Palmer köröz, csütörtök után szombaton is Pastor Maldonado kap lehetőséget. A Spanyol Nagydíjat itt 2012-ben megnyerő venezuelai lágy gumikon érte el a legjobb tegnapi eredményt, de azt mondta, nem ez volt a maximum az arany-fekete autótól. „Végig tíz-tizenkét körös etapokat teljesítettem, tehát maradt még benzin a tankban. De most a megbízhatóságra koncentrálunk" – mondta este Maldonado.

10.10 AZ ÁLLÁS

1. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:27.772 (9 kör)
2. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes 2014) 1:30.238 (6)
3. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:30.580 (15)
4. Rosberg (német, Mercedes) 1:38.523 (19)
Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) idő nélkül (16)
Räikkönen (finn, Ferrari) idő nélkül (8)
Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) idő nélkül (8)
Palmer (brit, Lotus-Mercedes) idő nélkül (5)
Alonso (spanyol, McLaren-Honda) idő nélkül (2)

10.05 Ericsson 1:31-re javított, ezzel maradt 3.

10.03 A Red Bull folytatja a kerékcsere-gyakorlatokat. Amikor Ricciardo elhagyja a garázs előtti területet, a szerelők visszarohannak a garázsba, elpakolnak. Aztán amikor közeledik az ausztrál a következő körében, gyorsan rohannak ki, és előkészítik a kerekeket. Eközben az egyik mérnök mindezt a boxutca faláról nézve jegyzetel.

10.00 A brazil következő köre 1:27.772. Rosberg 1:40 alatt.

9.59 Massa 1:28.733-mal kezdett, máris az élen áll.

A Mercedes felkészült a Rosberg csemete fogadására
A Mercedes felkészült a Rosberg csemete fogadására

9.58 Massa kijött a pályára a szikrákat szóró Williamsszel. Rosberg 1:40-et ment, talán a nyaka miatt is óvatos. Már 12 körnél tart, többnél, mint ameddig Hamilton jutott csütörtökön.

9.56 Egyre jobb, már 1:44-nél tart. Lassan, de biztosan gyorsul.

9.54 1:49.9 a német mért köre, fél perccel jobb, mint az előző, de azért még közel sem csúcsforma.

9.52 Rosberg is kijött, sokkal gyorsabb, mint az eddigi köreiben. Räikkönen újra a boxban.

9.50 Palmer és Räikkönen is a pályán, Ricciardo mért körök helyett kerékcseréket gyakorol a csapatával.

9.48 Ricciardo a csütörtöki tesztnap után nem volt maradéktalanul elégedett. „A Ferrari gyorsnak látszik és úgy tűnik, a Mercedes is, ők ketten állnak a legjobban, de még túl korán van ahhoz, hogy aggódjak emiatt – mondta csütörtök este. – Nagyobb baj volt, hogy a motorunk nem annyira jó, mint reméltük, de talán sikerült megoldanunk a főbb problémákat, és elkezdődhet a finomhangolás, vele együtt az előrelépés. Nem tettünk meg száz kört, de nem is kellett motort cserélnünk, mint Jerezben. Már ez is haladás."

9.45 Most éppen csak Ricciardo a pályán. A Red Bullnak még nem volt hosszú etapja ezen a télen.

9.42 Egyelőre Pérez, Ericsson és Rosberg futott mért kört, a Mercedes németjének 2:22-es eredménye sem számottevő.

9.36 Most csak Sainz van a pályán a Toro Rossóval.

9.34 Palmer Lotusán is az első kerék mögött van a rácsos műszer, nagyüzemben mennek a mérések.

Áramlásmérő műszer a Ferrari hátulján
Áramlásmérő műszer a Ferrari hátulján

9.31 Räikkönen Ferrariján hasonló műszer van, mint Alonso McLarenjén, csak éppen a jobb hátsó kerék mögött mérik a levegő áramlását.

9.30 Pérezé az első, gyorsnak mondható kör, 1:32 után 1:30.238-cal az élen.

9.27 Rosberg 2:22-2:23-as köröket fut, aero-tesztet hajt végre. Ez a tempó a nyakának sem árt. Alonso is hasonló tempót diktál a McLarennel, amelynek vigyáznia kell a motorjára szombatig.

9.24 A csütörtöki nap nagy sztorija Felipe Nasr és Susie Wolff ütközése volt. Az első hírek szerint a Williamst vezető hölgy elnézést kért Nasrtól, de az esti nyilakozatokból más derült ki.

„Teljes mértékben az íven maradtam, nem számítottam rá, hogy ilyen agresszíven bevág elém, és a jobb hátsó kerekével eltalálja az én bal elsőmet. Sajnálatos baleset volt, de én nem tehettem semmit, hogy elkerüljem" – mondta Wolff.

„Lassan haladt előttem, majd jobbra húzódott, amiből arra következtettem, hogy lát engem – idézte fel a történteket Nasr. – Ezért a belső íven fékeztem, aztán csak egy nagy ütést éreztem. Megkérdeztem, látott-e, és azt mondta, nem."

9.21 Egyelőre ennyi volt Ericssontól, Rosberg, Räikkönen és Palmer a pályán.

Alonso McLarenjén hatalmas műszer méri a levegő áramlását
Alonso McLarenjén hatalmas műszer méri a levegő áramlását

9.19 Ericsson 1:38.337-tel nyitotta a napot. Közepesen kemény gumikon megy. Az aszfalt 12 fokos.

9.17 Ericsson és Rosberg a pályán. Alonso és Ricciardo a boxba hajtott. A svéd mért körbe kezdett.

9.16 Ricciardo másodjára simábban indult el, kint is van a pályán.

9.15 A többiek nem zavartatják magukat, Alonso újabb menetre indult.

9.13 Pedig a Renault kiadta az ukázt: a lehető legtöbb kört menni ma adatgyűjtés céljából.

Rosszul indult a Red Bull napja, Ricciardót a boxutca végéről tolták vissza a garázsba
Rosszul indult a Red Bull napja, Ricciardót a boxutca végéről tolták vissza a garázsba

9.11 Ricciardo Red Bullja a boxutca kijáratánál leállt. Valószínűleg amiatt volt piros zászló, de amikor látták, hogy a szerelők gond nélkül vissza tudják tolni a garázsba a fekete-fehér autót, hagyták, hadd menjenek tovább a többiek.

9.10 Érdekes, azonnal visszaváltottak zöldre a lámpák, és a zöld zászlót is lengetik. Vaklárma volt.

9.09 Máris van egy piros zászlónk.

9.06 Ericsson és Pérez is kint van a pályán, már csak a Red Bull nem indult el, máson dolgoznak a négyszeres világbajnoknál.

9.05 A McLaren első kereke mögött nagy műszer méri, hogyan áramlik a levegő az oldaldoboz előtt.

9.03 Alonso, Palmer, Sainz és Rosberg is a pályára hajtott.

9.01 Räikkönen és Massa máris a pályán. A Red Bull folytatja a kerékcsere-gyakorlatokat.

9.00 Zöld a lámpa a boxutca végén, elkezdődött a második nap.

Végigbírja a napot Rosberg nyaka?
Végigbírja a napot Rosberg nyaka?

8.56 Az 1986-os 1. Magyar Nagydíjat a 24. helyen kezdő, a 10.-en befejező Jonathan Palmer fia, Jolyon is ott van a mezőnyben, a GP2 tavalyi bajnoka a Lotus tesztpilótájaként kap lehetőséget a tegnapi napot az időlista élén záró arany-fekete autóban.

8.55 Ahogy emelkedik a nap, tisztul az idő is a reggeli ködből.

8.53 Mielőtt elkezdődne a napi tesztelés, ejtsünk szót arról a csapatról, amely Barcelonában nincs ott, de az idénynyitón rajthoz állhat.

Csütörtökre hivatalossá vált, hogy a Marussia-csapatot üzemeltető Manornak sikerült megegyeznie hitelezőivel, így az alakulat kikerült a csődeljárás alól. Mivel a nevezési díjat már korábban befizették az új szezonra, jogilag minden akadály elhárult az indulás elől – az egyetlen bökkenő, hogy egyelőre se autója, se motorja nincs az istállónak...

Előbbin a hírek szerint lázasan dolgoznak a Manor gyárában, hiszen a tavalyi modellen nem kell alapvető módosításokat végrehajtani, és ha az orr-rész átmegy a márciusra ütemezett törésteszten, meg is felelnek majd a technikai előírásoknak. Az ugyanakkor egyelőre nem világos, hajtóegységet ki biztosítana nekik, a Ferrari mindenesetre 10 millió eurós előleget akar tőlük. De legalább már látszik egy halvány reménysugár a túlélésre.

8.48 A Red Bullnál máris lázas munka folyik, a garázs előtt kerékcsere-gyakorlatok zajlanak.

8.45 A McLaren módosította a beosztását, mert az energia-átalakítón olyan meghibásodás történt, amely könnyen előfordulhat pénteken is, és csak szombatra ígér biztos megoldást a Honda. A csapat nem akarta, hogy mindkét csonka nap Jenson Buttoné legyen, ezért ül ma Alonso autóba.

8.43 Emlékeztetőül a tegnapi eredménylista:

FORMULA–1-ES TESZT, BARCELONA
1. NAP

1. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:25.011 (69 kör)
2. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:25.167 (74)
3. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:25.547 (59)
4. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes 2014) 1:26.636 (34)
5. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:27.307 (79)
6. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:27.900 (93)
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:28.182 (21)
8. Wehrlein (német, Force India-Mercedes 2014) 1:28.329 (32)*
9. Wehrlein (német, Mercedes) 1:28.489 (48)
10. Wolff (brit, Williams-Mercedes) 1:28.906 (86)
11. Hamilton (brit, Mercedes) 1:30.429 (11)*
*délelőtt ment

8.41 Fagyos volt a reggel, de ahogy feljött a nap, emelkedni kezdett a hőmérséklet, jelenleg három fok van. Felhőt ma sem látni, talán élénkebb a szél, mint csütörtökön.

Rosbergéknél nyáron jön a baba
Rosbergéknél nyáron jön a baba

8.40 A reggeli bombát a német Bild robbantotta, megírta ugyanis, hogy Rosberg felesége gyereket vár. A pilóta elmondta, már azt is tudják, hogy kislány lesz, s augusztus közepén várható az érkezése. Arra a kérdésre, hogy mindez befolyásolja-e a versenyzéshez való hozzáállását, azt mondta: „Nem tudom, ezt majd később kérdezzék meg. Csak azt tudom elmondani, ami eddig tör4tént. Amikor beültem az autóba és leeresztettem a sisakrostélyt, semmi más sem számított, csak a vezetés" – mondta Rosberg.

8.38 Köszöntjük olvasóinkat a barcelonai F1-es teszt második napját végigkísérő élő tudósításunkban! Az első napra nem lehetett panasz, volt esemény bőven. Lewis Hamilton betegség miatti visszalépésétől Susie Wolff és Felipe Nasr ütközésén és a McLaren biztató napját tönkretevő meghibásodáson át a délelőtt kétszer is piros zászlós megszakítást okozó Pastor Maldonado napi csúcsköréig mindent láthattunk.

A második napon Daniel Ricciardo, Kimi Räikkönen és Sergio Pérez folytatja a csütörtöki munkát, s bemutatkozik Felipe Massa, Carlos Sainz Jr., Marcus Ericsson, a Lotust tesztelő Jolyon Palmer, illetve a csütörtökön még kínzó nyakfájástól szenvedő Nico Rosberg és a mai napra nem sok jót ígérő McLarennél Fernando Alonso is.

A BARCELONAI TESZT BEOSZTÁSA
csütörtök péntek szombat vasárnap
MERCEDES Hamilton/Wehrlein** Rosberg Hamilton Rosberg
RED BULL Ricciardo Ricciardo Kvjat Kvjat
WILLIAMS Wolff** Massa Bottas Bottas/Massa
FERRARI Räikkönen Räikkönen Vettel Vettel
McLAREN Button Alonso Button Alonso
TORO ROSSO Verstappen Sainz Verstappen Sainz
LOTUS Maldonado Palmer** Maldonado Grosjean
SAUBER Nasr Ericsson Ericsson Nasr
FORCE INDIA* Wehrlein**/Pérez Pérez Wehrlein**
Hülkenberg
*2014-es autóval tesztel **tesztpilóta
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik