Az amerikai szakember a BBC-nek azt nyilatkozta, ha nem kezelik „nagyon agresszívan" azt a helyzetet, amibe a sportág került, akkor akár két, három vagy négy istálló sem éli túl a világjárvány gazdasági következményeit.
Az F1-es világbajnokság idei szezonja még nem rajtolt el, hat futamot elhalasztottak, kettőt töröltek, jelen állás szerint június közepén, Kanadában indulhat az idény.
A csapatok, a kereskedelmi jogokat birtokló Liberty Media, valamint a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) abban már korábban megállapodott, hogy a jövő évre tervezett szabálymódosítások bevezetését 2022-re halasztják, de Zak Brown szerint ennél jóval többre van szükség. A McLaren vezetője úgy véli, a világban most tapasztalható gazdasági és egészségügyi helyzetben nem lehet azt feltételezni, hogy bárki is befektetne egy pénzügyi gondokkal küzdő F1-es istállóba.
A múlt héten a McLaren volt az első csapat, amely szabadságra küldte a dolgozóit. A Moody's hitelminősítő intézet vizsgálata szerint az F1 pénzügyi kilátásai máris átfordultak pozitívból negatívba.
A vb-sorozatban szereplő istállók vezetői hétfőn telefonos konferencia keretében vitatják meg a költségcsökkentő terveket, és valószínű, hogy jövőre 150 millió dollárban (50.6 milliárd forint) határozzák meg csapatonként az éves elkölthető összeg maximumát. Brown ugyanakkor azt mondta, ez a határ akár 100 millió dollárra is csökkenhet.
„A százötvenmillióba mindenki beleegyezne, de a nagy többség, beleértve az egyik nagy csapatot is, azt szeretné, ha ez lényegesen kevesebb lenne, mint százötven" – jelentette ki az amerikai szakember.
Az is elképzelhető ugyanakkor, hogy az eredetileg 2021-re tervezett szabályváltoztatások bevezetését még tovább, 2023-ig tolják.