A világbajnoki címért viaskodók jócskán leszakították az üldözőket, az első gyakorláson Fernando Alonso még fél másodpercre megközelítette Nico Rosberget, a másodikon azonban a harmadikként végző Valtteri Bottas már 1.2 másodpercet kapott Lewis Hamiltontól.
PÉNTEK |
3.00–4.30: 1. szabadedzés |
7.00–8.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
4.00–5.00: 3. szabadedzés |
7.00–8.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
8.00: a verseny (53 kör, 307.471 km) rajtja |
Magyar idő szerint. Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Amikor utóbbi arról kérdezték, hogy meglepte-e a nagy különbség a többiekkel szemben, Hamilton azt mondta: „Igen, ez változik pályáról pályára, és nem igazán értem. Elképesztő, amit ez a csapat végrehajtott, hogy a leszorító erőt tekintve az egyik legnagyobb igénybevétellel bíró pályán ilyen versenyképesek vagyunk. Az autót nem éreztem tökéletesnek reggel, de a lágy gumikon nagyon jól ment.”
Rosberg hozzátette: „Jó mindenen, egy körön, hosszú etapokon, mindenhogy. A csapat igazán nagyszerű autót hozott ide, ezt remek látni. Úgy érzem, ezt a pályát ránk szabták. Igen, kicsit meglepett az előnyünk, de az autó kiváló. Komfortosan érzem magam benne, nagyszerű vezetni. Mindent egybevéve pozitív.”
Daniel Ricciardo is szorosabbra számított.
„Azt vártam, hogy valami olyan lesz, mint Szingapúrban, pár tizedre csak a Mercedesektől. Nagyon gyorsak voltak ma. A ma látottak alapján nem leszünk képesek kezdeni ezzel semmit az időmérőn. Talán a versenyen változik, de száraz körülmények között a harmadik helyért csatázhatunk.”
A Formula–3-as újonc Max Verstappen elmondása szerint még csak meg sem közelítette a határokat az F1-es Japán Nagydíj első szabadedzésen. A 17 éves pilóta Jean-Éric Vergne-t váltja jövőre a Toro Rossónál, és válik minden idők legfiatalabb F1-es pilótájává.
A Japán Nagydíjon mindenesetre már bemutatkozott a többieknek, az első szabadedzésen 22 kört tett meg és csupán négy tizeddel maradt el első szereplése során csapattársától, az orosz Danyiil Kvjattól.
A 12. helyen záró holland tinédzser etapját egy motorhiba zárta a kelleténél rövidebbre, elmondása szerint pedig a sebesség helyett arra ment rá, hogy minél többet vezesse az autót.
A helyszín: Szuzuka A pálya hossza: 5807 méter Kanyarok száma: 18 (9 bal és 9 jobb) A verseny hossza: 53 kör (307.471 km) Gumitípusok: kemény, közepesen kemény |
Körrekord: 1:28.954 (Michael Schumacher, Ferrari, 2006) Tavalyi pole pozíció: 1:30.915 (Mark Webber, Red Bull) Tavalyi leggyorsabb kör: 1:34.587 (Mark Webber, Red Bull) Tavalyi dobogó: 1. Sebastian Vettel (Red Bull), 2. Mark Webber (Red Bull), 3. Romain Grosjean (Lotus) |
A Japán GP helyszínei: Szuzuka (25), Fudzsi (4) Győzelmek a pole-ból Szuzukában: 12 Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Kimi Räikkönen (2005) 17. Győztesek a mostani mezőnyből: Vettel 4, Alonso, Räikkönen, Button (ezen felül Alonso és Hamilton nyert egyszer-egyszer Fudzsiban) |
IDŐJÁRÁS. Pénteken és szombaton kellemes, vasárnap viszont esős idő lesz Szuzukában. Az első edzésnapon délelőtt még süthet a nap, a délutáni edzésre megérkezhet a csapadék. Szombaton napos idő lesz, marad a 25-27 fok, de vasárnap délelőttre beborul, és délután csapadékzóna érkezik, amely a következő hét időjárását is meghatározza – azaz szinte biztosan esni fog, csak az a kérdés, hogy a verseny alatt valóban megérkezik-e a csapadék. |
„Természetesen még csak meg sem közelítettem a határokat, csak biztonságosan vezettem anélkül, hogy bármilyen őrültséget tettem volna – mondta Verstappen, aki korábban egy hároméves Toro Rossót tesztelt, hogy teljesítse a szuperlicencet. – Számomra ma a legfontosabb az volt, hogy megpróbáljak minél több kört menni. Csak köröztem, hogy szokjam az autót és a pályát, mert ez nem egy könnyű pálya. De amikor megláttam az időm, akkor boldog voltam.”
„A legnagyobb kihívás az volt, hogy igazán hozzászokjak az autóhoz, eléggé eltér a 2012-estől. Minden rendszer, beállítás más, aztán még a csapattal együtt működve kell dolgozni, hogy a kormányon lévő gombokat hogyan használd. Ez elég új volt a számomra, de szerintem minden jól ment” – tette hozzá a 17 éves pilóta, aki számára a kartversenyzésből az F3-ba ugrás nagyobb lépcsőt jelent, mint az F3-ból az F1-be.
„Az nagyobb volt, mert meg kellett tanulni mindent, fékbeállításokat, érezni a versenyautót. Amikor átülsz egy F1-es autóba, az alapjaiban ugyanolyan, mint az F3-as, csak gyorsabb és másképp vezethető, de kisebb az ugrás az F3-asból, mint az F3-asba volt.”
A 17 éves holland nem akart hibázni, Daniel Ricciardo viszont ezt megtette, és alaposan összetörte Red Bullját a második szabadedzésen, ennek következtében félbe is kellett szakítani a gyakorlást.
„Hibáztam – mondta a pályáról lecsúszó Ricciardo. – Végeztem a gyors körömmel, és mindenki hűt ezt követően. Gyors kör, lassú kör, majd ismét gyors. Az én lassú köröm során volt egy sárga zászló, úgyhogy még lassabban mentem, hogy mire elkezdem a gyorsat, feloldják a korlátozást, és nyomhassam neki. A gumik valószínűleg túlságosan lehűltek, az utolsó sikán kijáratánál a gázra léptem és néhány pillanattal később már nem tudtam megfogni az autót.”
Az ausztrál pilóta elmondta, tapasztalta, hogyan változnak a körülmények a lágyabb és a keményebb keverékek esetén, és úgy véli, nagyjából egy másodperc időkülönbség van a kettő között.
„Csináltunk pár változtatást a két szabadedzés között, és bár csak egy gyors kört mentem, határozottan jobbnak éreztem.”
Sebastian Vettel egyből rákérdezett az istállónál, hogy minden rendben van-e a csapattársával. Elmondása szerint Timo Glock 2009-es balesetére emlékeztette a mostani helyzet, ugyanazon a helyen csapódott a falnak, és vetett véget ez a pilóta szezonjának.
„Nem tudtam, hogy pontosan mi történt. Láttam az autót a korláton, és csak le akartam ellenőrizni, de szerencsére rendben volt. Néhány évvel ezelőtt Timo Glocknak volt egy elég csúnya balesete ott, ami bármikor könnyen megismétlődhet, ezért kérdeztem rá” – mondta Vettel.
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:35.078 | átlag: 219.874 km/ó | 28 kör |
2. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:35.318 | 0.240 mp. h. | 27 |
3. | Valtteri Bottas | Williams | 1:36.279 | 1.201 | 24 |
4. | Jenson Button | McLaren | 1:36.409 | 1.331 | 28 |
5. | Sebastian Vettel | Red Bull | 1:36.436 | 1.358 | 24 |
6. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:36.529 | 1.451 | 19 |
7. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:36.637 | 1.559 | 26 |
8. | Kevin Magnussen | McLaren | 1:36.714 | 1.636 | 31 |
9. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso | 1:36.943 | 1.865 | 27 |
10. | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:37.186 | 2.108 | 3 |
11. | Jean-Éric Vergne | Toro Rosso | 1:37.219 | 2.141 | 19 |
12. | Nico Hülkenberg | Force India | 1:37.504 | 2.426 | 16 |
13. | Romain Grosjean | Lotus | 1:37.563 | 2.485 | 31 |
14. | Felipe Massa | Williams | 1:37.700 | 2.622 | 18 |
15. | Sergio Pérez | Force India | 1:37.786 | 2.708 | 8 |
16. | Pastor Maldonado | Lotus | 1:37.798 | 2.720 | 27 |
17. | Adrian Sutil | Sauber | 1:38.010 | 2.932 | 25 |
18. | Esteban Gutiérrez | Sauber | 1:38.365 | 3.287 | 9 |
19. | Marcus Ericsson | Caterham | 1:39.069 | 3.991 | 22 |
20. | Jules Bianchi | Marussia | 1:39.306 | 4.228 | 20 |
21. | Max Chilton | Marussia | 1:39.333 | 4.255 | 24 |
22. | Kobajasi Kamui | Caterham | 1:42.760 | 7.682 | 3 |
1. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:35.461 | átlag: 218.992 km/ó | 27 kör |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:35.612 | 0.151 mp. h. | 26 |
3. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:36.037 | 0.576 | 19 |
4. | Valtteri Bottas | Williams | 1:36.576 | 1.115 | 25 |
5. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:37.187 | 1.726 | 19 |
6. | Kevin Magnussen | McLaren | 1:37.327 | 1.866 | 24 |
7. | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:37.466 | 2.005 | 27 |
8. | Jenson Button | McLaren | 1:37.649 | 2.188 | 24 |
9. | Sebastian Vettel | Red Bull | 1:37.686 | 2.225 | 26 |
10. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso | 1:37.714 | 2.253 | 26 |
11. | Felipe Massa | Williams | 1:38.012 | 2.551 | 22 |
12. | Max Verstappen | Toro Rosso | 1:38.157 | 2.696 | 22 |
13. | Sergio Pérez | Force India | 1:38.324 | 2.863 | 10 |
14. | Nico Hülkenberg | Force India | 1:38.582 | 3.121 | 9 |
15. | Romain Grosjean | Lotus | 1:38.851 | 3.390 | 21 |
16. | Adrian Sutil | Sauber | 1:39.046 | 3.585 | 19 |
17. | Pastor Maldonado | Lotus | 1:39.097 | 3.636 | 26 |
18. | Esteban Gutiérrez | Sauber | 1:39.318 | 3.857 | 18 |
19. | Marcus Ericsson | Caterham | 1:40.031 | 4.570 | 18 |
20. | Roberto Merhi | Caterham | 1:41.472 | 6.011 | 24 |
21. | Jules Bianchi | Marussia | 1:41.580 | 6.119 | 10 |
22. | Max Chilton | Marussia | 1:41.757 | 6.296 | 15 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 7 | 11 | 11 | 241 |
2. | Nico Rosberg | 4 | 11 | 12 | 238 |
3. | Daniel Ricciardo | 3 | 7 | 12 | 181 |
4. | Fernando Alonso | – | 2 | 13 | 133 |
5. | Sebastian Vettel | – | 3 | 11 | 124 |
6. | Valtteri Bottas | – | 4 | 12 | 122 |
7. | Jenson Button | – | 1 | 9 | 72 |
8. | Nico Hülkenberg | – | – | 12 | 72 |
9. | Felipe Massa | – | 1 | 7 | 65 |
10. | Sergio Pérez | – | 1 | 9 | 45 |
11. | Kimi Räikkönen | – | – | 10 | 45 |
12. | Kevin Magnussen | – | 1 | 9 | 39 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 5 | 19 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | 8 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 479 |
2. | Red Bull-Renault | 305 |
3. | Williams-Mercedes | 187 |
4. | Ferrari | 178 |
5. | Force India-Mercedes | 117 |
6. | McLaren-Mercedes | 111 |
7. | Toro Rosso-Renault | 27 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |