Vettel volt újra a leggyorsabb Jerezben, Hamilton autója meghibásodott

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.02.02. 08:40
null
Sebastian Vettel időeredményét továbbra sem sikerült megközelíteniük a többieknek
Sebastian Vettel megismételte tegnapi teljesítményét, hiszen ő volt a leggyorsabb a Formula–1-es csapatok első 2015-ös kollektív tesztjének második napján is Jerezben. Lewis Hamilton először vezethette az idei Mercedest, amellyel sikerült 91 kört megtennie, ugyanakkor délután sokat már nem vezethetett, mert a kocsijában tönkrement a vízvezetékrendszer. Jenson Button még rosszabbul járt, ő mindössze hat kört tett meg a McLaren-Hondával. Danyiil Kvjatnak nem sikerült a hétfői napon mért időt teljesítenie, a Red Bull versenyzője eltörte a csapat egyetlen jerezi légterelőjét, így vezetőszárny nélkül tesztelgetett az orosz.

 

Sebastian Vettel ott folytatta, ahol tegnap abbahagyta, hiszen újra a négyszeres világbajnok bizonyult a leggyorsabbnak Jerezben. A német ráadásul majdnem két másodpercet javított a vasárnap idején, és 29 körrel többet is ment, mint az első tesztnapon. Messzemenő következtetéseket ebből persze nem szabad még levonni, hiszen a Scuderia számára a tavalyi teszt is jól indult, aztán láttuk, milyen szezont fut a csapat.

A vb-címvédő Lewis Hamilton is autóba szállt ma, és nagyon biztatóan kezdett, 91 kört tett meg a Mercedesszel, de aztán meghibásodott a kocsijában a vízvezetékrendszer, így délután jobbára a garázsban kellett maradnia a britnek. Így is jobban járt, mint honfitársa, Jenson Button, aki mindössze hat kört tudott megtenni a McLaren-Hondával, pontosan ugyanannyit, mint csapattársa, Fernando Alonso tegnap. Különösen fájó lehet a wokingiaknak, hogy az újonc Max Verstappen vizes pályán 12 másodperccel jobb időt tudott futni, mint Button a McLarennel – száraz körülmények között. Lesz még mit dolgozni azzal a Honda-motorral, az egyszer biztos.

Megérkezett a Lotus is Jerezbe, a mai nap Pastor Maldonado vezette az immáron Mercedes-motorral meghajtott autót, 35 kör megtétele után viszont megállt a venezuelai alatt a kocsi (a nap egyetlen piros zászlós megszakítását okozva), mint utólag kiderült, a hajtáslánc ment tönkre.

Danyiil Kvjat gyorsan véget vetett a munka érdemi részének, az orosznak sikerült tönkretennie a Red Bull egyetlen légterelőjét, így kénytelen volt első vezetőszárny nélkül körözgetni a pályán, nem is sikerült mért időt elérnie. Vettel mögött Felipe Nasr végzett a második helyen, igaz, a brazil lágy gumikon érte el a legjobb időeredményét. A sauberes mögött pedig Valtteri Bottas zárt.

A Force India ugyan kihagyja a jerezi tesztet, de az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon biztosan rajthoz fog állni, a barcelonai tesztelés viszont még mindig kérdéses számukra – mindezt a csapat szóvivője jelentette be.

FORMULA–1-ES TESZT, JEREZ
2. NAP

1. Vettel (német, Ferrari) 1:20.984 (89 kör)
2. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:21.867 (88)
3. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:22.319 (61)
4. Hamilton (brit, Mercedes) 1:22.490 (91)
5. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:24.167 (73)
6. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:25.802 (41)
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:54.655 (6)
Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) idő nélkül (18)

A JEREZI TESZT BEOSZTÁSA
február 1.
február 2.
február 3.
február 4.
MERCEDESRosberg
Hamilton
Rosberg
Hamilton
RED BULL
RicciardoKvjat
Ricciardo
Kvjat
WILLIAMS
Bottas
Bottas
Massa
Massa
FERRARI
Vettel
Vettel
Räikkönen
Räikkönen
McLAREN
Alonso
Button
Alonso
Button
TORO ROSSO
Sainz
Verstappen
Sainz
Verstappen
LOTUS
Maldonado
Maldonado
Grosjean
SAUBER
Ericsson
Nasr
Nasr
Ericsson

A JEREZI TESZT MÁSODIK NAPJA PERCRŐL PERCRE

17.01 Véget ért a második tesztnap Jerezben, újra Sebastian Vettel volt a leggyorsabb a Ferrarival.

16.54 Vettel már 83 körnél tart, kifejezetten jó napot tudhat maga mögött a Ferrari.

16.48 Az utolsó tíz perc kezdődik hamarosan, Vettel, Nasr és Verstappen is megy még néhány kört a nedves aszfaltcsíkon.

16.44 Button egy kör után visszament a boxba, és leállította a motort. Jelenleg senki sincs kint a pályán.

16.41 19 perccel a teszt vége előtt kiment a pályára Button, Vettel pedig követte a britet. Maldonado kocsijában a hajtáslánc hibásodott meg, emiatt állt meg a Lotus.

16.33 Bottast sem fogjuk ma már látni a Williams közleménye szerint.

16.33 A McLarennél annyit árultak el, hogy ugyanazzal a problémával küszködnek, mint tegnap. Azt hitték, hogy sikerült kiküszöbölniük a hibát, de látjuk, ez mégsem sikerült.

16.29 Verstappen vizes aszfalton 12 másodperccel jobb időt futott a Toro Rossóval, mint Button száraz körülmények között a McLaren-Hondával...

16.22 Verstappen törte meg a csendet, majd a hollandot Nasr is követte a vizes pályára. Verstappen 59 kört tett meg eddig, ami nem is rossz annak tükrében, hogy mennyit bíbelődtek a kocsijával a szerelők a boxban egész nap.

16.13 A McLarennél nem adták fel a reményt, mindent megtesznek annak érdekében, hogy kiküldjék Buttont a pályára pár kör erejéig.

16.01 Újra rákezdett az eső, senki sincs kint a pályán. 2011 óta most először fordult elő Jerezben, hogy teszt közben eső hátráltatta a csapatokat.

16.00 Pontosan egy óra van hátra a második jerezi tesztnapból. A Force India szóvivője közben megerősítette, hogy Ausztráliában biztosan ott lesz a csapat, a barcelonai tesztelés viszont még mindig kérdéses számukra.

15.51 Véget ért a nap Hamilton számára, nem fog visszamenni a pályára. A Mercedes tájékoztatása szerint egy hibás alkatrész okozta a vízszivárgást, és most azon dolgoznak keményen a szerelők, hogy működőképes állapotba hozzák az autót holnapra.

AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:20.984 (78 kör)
2. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:21.867 (74)
3. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:22.319 (61)
4. Hamilton (brit, Mercedes) 1:22.490 (91)
5. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:24.167 (59)
6. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:25.802 (41)
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:54.655 (5)
Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) idő nélkül (18)

 

15.47 Nasr futott egy 1:21:867-es kört (lágy gumikon), ezzel feljött Vettel mögé. Közben megérkezett Jerezbe Romain Grosjean, aki holnapután fogja vezetni a Lotust.

15.44 Felvillantak a zöld zászlók, Vettel pedig azonnal kihajtott a boxból. Az első szektorban nagyon gyors volt, de aztán nyolc tizeddel elmaradt az eddigi legjobb időtől.

15.40 A pályabírók visszatolták a garázsba a Lotust, amiből Maldonado nem szállt ki.

15.36 Itt a nap első piros zászlója, Maldonado állt meg a pálya utolsó szektorában.

15.32 Akció a pályán! Bottas a kettes kanyarban megelőzte Maldonadót a belső íven.

15.18 A venezuelai javított a legjobb idején: 1:25:802.

15.12 Vettel visszatért a boxba, ahonnan most Maldonado ment ki. A Mercedes garázsánál nincs mozgolódás, Hamilton kocsijában a vízvezetékrendszerrel adódott probléma, feltehetően azt szerelik.

15.09 A McLarennek és Buttonnak viszont nyoma sincs egyelőre, pedig már csak kevesebb mint két óra van vissza a második tesztnapból.

15.03 Nasr nem sokáig állhatott a képzeletbeli dobogó harmadik fokán, mert Bottas egy 1:23.049-es köridővel letaszította onnan. Kvjat pedig újra kigördült a pályára a Red Bull-lal, előtte még próbarajtot is végrehajtott az orosz.

AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:20.984 (56 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:22.490 (91)
3. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:22.983 (47)
4. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:24.131 (57)
5. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:24.167 (58)
6. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:25.802 (25)
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:54.655 (5)
Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) idő nélkül (14)

14.52 Nasr és Vettel most visszatért a pályára, a brazil pedig futott egy 1:23.762-es időt. Közben a legfrissebb információk szerint a Force India ott lesz Barcelonában és az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon is.

14.48 Továbbra is csend van, az esőben senki sem akar kimenni a pályára, még ha nem is olyan intenzív a csapadék.

Vajon elhagyja-e még ma a depót Button a McLaren-Hondával?
Vajon elhagyja-e még ma a depót Button a McLaren-Hondával?

14.40 Amíg esik, Carlos Sainz Jr. és kétszeres ralivilágbajnok édesapja, Carlos Sainz Alonso vendégeként a McLaren motorhome-jában tölti az időt.

14.35 „Az eső miatt állunk, várjuk, hogy elálljon" – közölte a Sauber a Twitteren.

14.27 Ez nem tartott sokáig, Vettel újra a boxban.

14.25 Ez nem jelenti azt, hogy mára vége a száguldásnak, Vettel a pályán.

14.24 Esik. Most már nem csak szemerkél.

Sebastian Vettel időeredményét továbbra sem sikerült megközelíteniük a többieknek
Sebastian Vettel időeredményét továbbra sem sikerült megközelíteniük a többieknek

14.17 Megvastagodott a felhőzet, és sötét lett hirtelen. Senki sincs a pályán.

14.13 A szemerkélő eső a pilótákat nem zavarja, Nasr épp 1:24.218-ra javította legjobbját.

14.12 „Azt hisszük, sikerült megjavítani a hibát. Reméljük, ki tudjuk küldeni a pályára az MP4-30-ast még a mai tesztnapon" – írta a Twitterre a McLaren.

14.10 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:20.984 (46 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:22.490 (91)
3. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:24.131 (37)
4. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:24.167 (58)
5. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:24.338 (50)
6. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:27.367 (25)
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:54.655 (5)
Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) idő nélkül (14)

14.07 Vettel gyors menete véget ért, csak Bottas van kint a pályán.

14.05 A Mercedes a Twitteren közölte, hogy Hamilton autójában a hűtővízrendszerében történt apró meghibásodás, de koránt sem ért véget az angol napja.

13.56 Szemerkélni kezdett az eső Jerezben, a levegő és az aszfalt hűlni kezdett. 11-12 fok volt a mai csúcs.

13.54 Pat Symonds, a Williams műszaki vezére tartott sajtóértekezletet, s elmondta, számos olyan szakember dolgozik az istállónál, aki pár hónapja a Caterhamet vagy a Marussiát erősítette.

13.50 Vettel a Ferrarival 1:22-es köröket fut egymás után, ő a leggyorsabb a pályán, de vajon mennyi üzemanyag van az SF15-T-ben? A boxutcai tábla szerint 11 körre biztosan elég lesz.

13.48 Hamilton Mercedese a depóba visszatérve leállt a boxutca elején. A Mercedes a garázsba tolta az autót, vizsgálja, mi lehet a baj.

13.46 Vettel most sem megy lassan, 1:22.1-es körrel kezdte meg a menetét.

13.43 Vettel hosszú szünet után ismét a pályán, Bottas befejezte az etapját.

13.41 Hamilton 90 körnél jár, most csak Bottas rója a köröket.

13.36 Hamilton menete véget ért, utolsó két köre 1:25 perces volt az 1:23-as nyitás és a számos 1:24-es kör után.

13.34 A finn 1:24.131 perces körével feljött a 3. helyre.

13.30 Bottas is a pályán az ebédje után.

13.26 Hat mért kört futott már Hamilton ebben a menetben, a legutóbbi 9 tizeddel volt gyengébb az elsőnél a közepesen kemény Pirelliken.

Hamilton Mercedesén festékkel vizsgálják a légterelők hatásait
Hamilton Mercedesén festékkel vizsgálják a légterelők hatásait

13.18 A címvédő 1:23.6-tal kezdett a közepesen kemény gumikon.

13.17 Hamilton a pályán, rajtgyakorlattal kezdte a menetét. Maldonado a boxba hajtott, 1:26.0 a legjobbja.

13.14 Hamilton megebédelt, visszaült a Mercedesbe, hamarosan növelheti körei számát.

13.06 Kvjat most a boxkiállásokat gyakorolja. Az sem feltétlenül az igazi első légterelő nélkül.

13.05 Kvjat, Maldonado és Verstappen a pályán. A Red Bull megint egy körön, légterelő nélkül. Az orosz pilóta nem ilyen első tesztnapról álmodott.

12.54 Miközben a legtöbb csapat ebédszünetet tart, Nasr a Sauberrel a pályán köröz.

12.53 A Lotus bejelentette, hogy kedden is Maldonado fog körözni, Grosjeannak egy nap jut, a szerda.

12.48 Ma még nem lengették meg a piros zászlót. Az első tesztnapot is csak kétszer kellett félbeszakítani, Ericsson megpördülésekor, valamint Sainz Toro Rossójának leállása után.

12.46 Kvjat egy ideje nem jött ki, úgy tűnik, a Red Bull letudta, amit első légterelő nélkül le lehet tudni.

12.44 AZ ÁLLÁS

1. Vettel (német, Ferrari) 1:20.984 (33 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:22.490 (73)
3. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:24.167 (41)
4. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:24.338 (45)
5. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:24.923 (24)
6. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:27.367 (13)
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:54.655 (5)
Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) idő nélkül (8)

12.38 Hamilton túl a 70 körön, a 73. után a boxcba hajtott, újra csendes a pálya a felhős ég alatt.

12.35 Bottas elmondta, a Williamsnek egy célja van Jerezben: megbízhatóvá tenni az autót, amelynek sebességével majd csak a barcelonai teszteken kezdenek el foglalkozni. Valószínűleg a Mercedesnél is ez a terv.

12.29 Maldonado már több kört teljesített, mint a McLaren a két nap alatt. Hamilton bőven túl van egy versenytávon – másfél nap alatt a harmadikon.

12.24 A McLaren belátta, újabb visszatérő problémát kell orvosolni, Button azt követően jöhet vissza a pályára.

12.23 Maldonado 1:27.3-as köre után a boxba hajtott.

12.22 Közben pezseg a nemzetközi futballpiac is, aki nem akar lemaradni a téli záró napról, ide kattintva figyelheti élő eseménykövetőnket!

12.20 És ha már Bottasékat emlegettük, a finn hosszú szünet után ismét a pályán.

12.18 Maldonado 1:28.193-ra javított. A Lotus célja a Williams utolérése 2015-ben, most bő három másodperc van a két autó között.

Maldonado és a 2015-ös Lotus teszt közben
Maldonado és a 2015-ös Lotus teszt közben

12.11 Maldonado ismét a pályán a Lotusszal. A csapat helyzetét megkönnyíti a német motor, bár a szintén mercedeses Williamst régóta nem láttuk.

12.09 „Az Ausztrál Nagydíjra tervezett festésünk ennél is meghökkentőbb lesz. Többet nem árulok el, majd meglátják" – mondta Christian Horner a Red Bullról, amely a jelek szerint szakít a sötétkékkel 2015-ben.

12.05 AZ ÁLLÁS

1. Vettel (német, Ferrari) 1:20.984 (33 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:22.490 (49)
3. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:24.167 (28)
4. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:24.338 (33)
5. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:24.923 (16)
6. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:35.613 (6)
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:54.655 (5)
Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) idő nélkül (8)

12.02 Button a boxban, a motort kikapcsolta, úgy gurult el a McLaren garázsáig.

11.59 Button első mért köre 1:54.655, 33 másodperccel lassabb, mint Vettelé. A McLaren-Honda eléggé rekedt.

11.58 Az angol kint maradt még egy körre,m igaz, 190 kilométer per órás sebessége a mai csúcsot 286-tal tartó Nasrétól.

11.57 Button újra a pályán a McLaren-Hondával. A harmadik kör a fele annak, amennyit Alonso ment vasárnap.

11.51 Hamilton újra a pályán, 1:24.8-as körrel kezdett.

Bottas vasárnap csak délután tudott érdemben körözni, szerinte a Williams nagyot lépett előre
Bottas vasárnap csak délután tudott érdemben körözni, szerinte a Williams nagyot lépett előre

11.49 Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elárulta, Kvjat a 2-es kanyarban sodródott ki, amikor megsérült az első légterelője. Még várják a tartalékot (remélik, még a mai teszt végéig megérkezik), addig is egy-egy kört megy a fekete-fehér Red Bull.

11.45 A Force India hiányzik a jerezi tesztről, s állítólag súlyos anyagi helyzetbe került azt köbvetően, hogy az orosz Szergej Szirotkin támogatói, akik korábban a Saubernek is tettek be nem tartott ígéreteket, visszaléptek az üzlettől. A fiatal orosz lehetett volna a Force India tesztpilótája, és ezzel kihúzta volna a csávából a csapatot. Ám a legfrissebb német pletykák szerint a csapat Ausztrál Nagydíja is veszélybe került, mert nem tudja kifizetni beszállítóit.

11.42 Maldonado 1:25.6-ra javított, mielőtt visszatért a boxba.

11.40 Transzparens szemben a boxutcában, azt üzeni Alonsónak: „Fernando, ez a te éved, ezt te is tudod.”

11.38 Maldonado és a Lotus első 2015-ös mért köre 1:39.488.

11.37 Még egy kis McLaren. A csapat megváltoztatta aerodinamikai felfogását. Az előző években azt kutatták, hogyan lehet a lehető legmagasabb leszorítóerőt elérni, de ezt, a papíron és a szélcsatornában kimutatott értéket csak a legritkább esetben tudták a pályán is kihozni a kocsiból. Most könnyebben kezelhető, kissé alacsonyabb maximális értékű aero csomagot állítottak össze. 700 kiló leszorítóerő 99 százaléka magasabb, mint 750 kilogramm 80 százaléka – indokolt az istálló. Csak indulna el az az autó…

11.34 Nasr és Maldonado a pályán.

11.33 Ha valaki abban bízott, hogy lát még narancssárga McLarent, tegyen le róla. Ron Dennis elmondta, a narancssárga a múlt, és nem akar többé azzal foglalkozni, előre kell tekinteni. A festés nem változhat szentimentális okokból, csak gazdasági megfontolásból.

11.31 Délhez közeledve is csak 8 fokos a levegő, az aszfalt 13.

11.23 Kvjat egy-egy kört megy a Red Bull-lal, aztán vissza-visszatér a boxba.

11.17 Csend van a pályán, csak a néha beindított Honda-motor zaja hallatszik a garázsból.

11.15 A Lotus garázsában ellenőrzik a rendszereket, Grosjean civilben figyeli a történteket. A csapat tavaly a többiek után jött el tesztelni, de csak promóciós napokat tölthetett itt, korlátozott kilométerrel. Már előrébb tartanak, mint egy éve.

11.11 AZ ÁLLÁS

1. Vettel (német, Ferrari) 1:20.984 (31 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:22.490 (35)
3. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:24.338 (25)
4. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:24.751 (26)
5. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:24.923 (16)
Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) idő nélkül (3)
Button (brit, McLaren-Honda) idő nélkül (2)
Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) (1)

Amikor még volt légterelője Kvjat Red Bulljának – de már sejteni lehetett, hogy baj van
Amikor még volt légterelője Kvjat Red Bulljának – de már sejteni lehetett, hogy baj van

11.09 Kvjat újra kijött a szárnytalan Red Bull-lal. Nem ülnek ölbe tett kézzel.

11.06 Hamilton és Verstappen köröz, 1:26-1:27-es köröket futnak mindketten. Az angol túl a 30. körén. Rosberg is ennyinél tartott egy napja.

11.04 A vasárnapi trend folytatódik a McLarennél: néha felbőg a motor a színfalak mögött, aztán elhallgat.

Kvjat Red Bullja első szárny nélkül
Kvjat Red Bullja első szárny nélkül
Találd meg a bikát! – a zebrás festés ihletet adott: Red Bull-os móka a mai sajtóban
Találd meg a bikát! – a zebrás festés ihletet adott: Red Bull-os móka a mai sajtóban

10.57 Egy kör után vissza is tért az orosz a pályára.

10.56 A zebracsíkos festés után viccelődhetnénk azzal, hogy a Red Bull láthatatlan első légterelővel próbálja megtéveszteni a riválisokat, ám valójában eltört a vezetőszárny, így amíg új nem érkezik, a nélkül tesztelik a motort. Nincs könnyű feladata Kvjatnak.

10.54 Kvjat kijött a boxból, a Red Bull-Renault-n nincs első légterelő.

10.50 Hamilton, Bottas és Nasr is kijött a pályára. Öten köröznek, hárman a boxban – nekik még nincs köridejük.

10.47 Vettel és Verstappen a pályára hajtott, a német első mért köre 1:20.984 lett, tovább faragott a legjobbjából, a boxutcáról belógatott tábla szerint tíz köre van még a menetből.

10.44 Csend van a pályán, a Red Bull és a McLaren hétfőn sem köröz sokat, mindkét csapat autója próbaköröket tett csak meg, akárcsak a Lotus.

A Mercedes-motorral hajtott Lotus a boxutcában
A Mercedes-motorral hajtott Lotus a boxutcában

10.41 AZ ÁLLÁS

1. Vettel (német, Ferrari) 1:21.884 (20 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:22.490 (21)
3. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:24.338 (17)
4. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:24.923 (12)
5. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:28.893 (9)

10.40 Spanyolországban is munkanap a hétfő, a vasárnapi, 20 ezresre becsült nézősereg után ma alig-alig lézengenek a lelátókon. Igaz, Alonso és Carlos Sainz Jr. sem ül autóba.

10.38 Bottas első hétfői köre 1:26.068, utána 1:24.923-ra javított.

10.36 Ami a korábbi jerezi teszteket illeti, azt már tudjuk, hogy Kevin Magnussen tavalyi 1:23.276-os idénycsúcsát megdöntötték. 2013-ban is itt kezdődött a tesztelés, akkor három nap alatt 1:17.879 volt a legjobb eredmény (Felipe Massa Ferrarijától). 2012-ben Rosberg 1:17.613-at ment a nyitó teszten itt, Jerezben, míg 2011-ben úgy mentek 1:19-et (Robert Kubica a Lotusszal), hogy előtte Valenciában is volt gyakorlás.

10.27 Hamilton tovább köröz, Nasr a társasága a pályán.

10.26 Az ellenőrző kör után újra a boxban a Lotus-Mercedes. De furcsa ezt leírni…

10.24 Maldonado elhagyta a Lotus garázsát. Úgy tűnik, az elmulasztott vasárnap miatt kárpótolják a venezuelait, hiszen mára Grosjean volt „beírva”.

Maldonado indulásra kész
Maldonado indulásra kész

10.20 Hamilton 1:22-es körök sorozatát futotta jelöletlen gumikon, hat ilyen után csúszott vissza 1:23-ra.

10.17 Vettel hét mért kör után visszatért a boxba, Hamilton legutóbbi köre 1:22.8 lett.

10.15 A következő körében még jobb első szektorral kezdett, de a végére utolérte Vettelt, visszavett, és 1:22.7 lett az eredménye.

10.14 Hamilton kedvet kapott a mókázáshoz, 1:22.490-nel második.

Vettel hétfőn még gyorsabb, mint az első napon
Vettel hétfőn még gyorsabb, mint az első napon

10.11 Lassul a Ferrari, de az 1:22.4 még mindig nagyon jó idő a teszt ezen szakaszában.

10.09 A harmadik köre 1:22.1, még mindig jobb, mint amivel vasárnap a leggyorsabb volt.

10.07 A német folytatja a közepesen kemény gumikon, s 1:21.884-re javított.

10.06 S most a köridőkről: Vettel 1:21.926-ra javította legjobbját , ami már a vasárnapinál is jobb.

10.05 Hogy perspektívába helyezzük Rosberg vasárnapi 157 körét, íme, hány kör volt a maximum az elmúlt évek első tesztnapján. 2014: 31. 2013: 89. 2012: 105. 2011: 99. 2010: 102. 2009: 65.

10.02 Vettel és Verstappen a pályán. Beborult az idő.

10.01 Továbbra is Nasr az egyetlen köröző.

A Sauber még Ericssonnal
A Sauber még Ericssonnal
Elég sokat fizethet a Banco do Brazil Nasr versenyzéséért, ha a GP2 után az F1-ben is a színeire festették az autóját
Elég sokat fizethet a Banco do Brazil Nasr versenyzéséért, ha a GP2 után az F1-ben is a színeire festették az autóját

9.55 Nasr jelöletlen gumikon a második helyen. Akárcsak vasárnap, Ferrari, Sauber, Mercedes az első három sorrendje. Azért ez Melbourne-ben akkor is meglepő lenne, ha az összes tesztnap így zárulna addig…

9.52 Az aszfalt hőmérsékletének emelkedése a felhők miatt 8 foknál megállt, a levegő 6 fokos.

9.50 Hamilton abban bízik, hogy végre jól sikerül az első tesztnapja a Mercedesnél, azt követően, hogy tavalyelőtt és tavaly is kicsúszott műszaki hiba miatt.

9.48 Az elmúlt hetekben sokat beszéltek arról, hogy Alonso vagy Bottas szerződik a Mercedeshez abban az esetben, ha az angol nem hosszabbít. A Times szerint nem kell vészmegoldást keresni, Hamilton ugyanis még a szezon rajtja előtt aláírja három évre szóló, 60 millió fontos fizetést garantáló szerződését.

9.46 A holland tini 1:32-es körrel kezdett.

9.44 Felhők érkeztek a pálya fölé az eddig kék égre,miközben Verstappen a pályára hajtott a Toro Rossóval.

9.42 AZ ÁLLÁS

1. Vettel (német, Ferrari) 1:23.029 (7 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:24.803 (9)
3. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:26.817 (9)

9.40 Ezúttal is egy ellenőrző kör fért bele.

9.38 Button is kijött a McLaren-Hondával. Sikerül-e mért kört futni a csapat által fantasztikusnak mondott próbakör után?

9.36 Vettel 1:23.029-re javított a közepesen kemény gumikon száguldó Ferrarival, Bottas újra a pályán.

9.33 A négyszeres világbajnok egyedül köröz már, 1:26.098-cal kezdett.

9.30 Hamilton egy darabig Nasrt üldözte, de aztán inkább lemaradt. Vettel újra a pályán a Ferrarival.

Kisebb „bibircsók” nőtt a McLaren orrán – szenzort szereltek a kocsira
Kisebb „bibircsók” nőtt a McLaren orrán – szenzort szereltek a kocsira

9.27 Verstappen nagyot fékezett az egyik kanyarban, nagy füstfelhőt hozott létre az első kereke. Hideg még az aszfalt.

9.25 Pörögnek az események. Verstappen is a pályán, Hamilton 1:24.803-ra javított.

9.24 Hamilton első mért köre 1:28.462, amelyet azt követően ért el, hogy a kivezető körében a hármas kanyarban megpördült.

9.23 Másodikra 1:32.148-ra javított a kék-sárga autóval.

9.22 Az első mért kör Nasré a Sauberrel, 1:41.577-tel kezdett a brazil.

9.14 Ki is ment a finn, aki az első napon csak dél körül kezdte el a körözést.

9.13 Button gyorsan ki is kapcsolta a motort, amint megállt a garázsa előtt. Bottas a Williams-Mercedesben ül, menetre készen.

9.12 Vasárnap a Honda motorja nem szólt szépen, a hangzást hétfőre sem sikerült finomítani. Irreálisan mélyen dübörög.

9.10 Button hajtott a pályára a McLaren-Hondával, amelynek nagyon keskenyre szabták a motorterét, ezért is lehet probléma vele a februári tesztek alatt, mint tavaly a Red Bull-lal.

Amíg csend van, megmutatjuk: ezzel az orrmotoros autóval indul a Nissan a Le Mans-i 24 óráson. 
A Super Bowl alatt futó reklámban mutatták be az NBC tévécsatornán
Amíg csend van, megmutatjuk: ezzel az orrmotoros autóval indul a Nissan a Le Mans-i 24 óráson. A Super Bowl alatt futó reklámban mutatták be az NBC tévécsatornán

9.05 Mért kör nem születik, a második után Hamilton is a boxban.

9.03 Hamilton nem csak egy ellenőrző körre jött ki, a másodikba is belevágott. A többiek újra a boxban.

9.02 Vettel, Nasr és Hamilton a pályán. Őket Kvjat követi a Red Bull-lal.

9.01 Friss hír a Lotusról, hogy az éjszaka elvégzett munka után derűlátóbbak, mint vasárnap este, megkockáztatták, már akár dél körül pályára mehet Grosjean az E23-mal.

9.00 Zöld is a lámpa a boxutca végén, szabad a pálya!

8.59 Vasárnap négy autó is azonnal a pályára hajtott az első percekben.

A 17 éves Max Verstappen készül a bevetésre
A 17 éves Max Verstappen készül a bevetésre

8.52 Az első napsugarak már a jerezi toronyépületnek csapódtak, percről percre világosodik.

8.51 A Mercedesről szinte mindenkinek volt mondanivalója az első tesztnap végén, a riválisok általános vélekedése szerint a német istálló már az első nap megmutatta, hogy nem lesz könnyű legyőzni, de arra számítanak, hogy fölény nem lesz annyira elsöprő, mint 2014-ben.

8.48 A McLaren-Honda vasárnap csak hat kört ment Fernando Alonsóval, a csapat szerint sikerült kijavítani a spanyolt hátráltató hibákat, így ma többet láthatjuk pályán az egyelőre ezüst-fekete autót, amely Ron Dennis ígérete szerint át lesz festve az idény rajtjáig.

8.43 A körözés 9 órakor kezdődik. A reggel ma is fagyos, az ég derült, a vasárnapi 13-15 fokra ezúttal is jó esély lesz.

8.40 Köszöntjük olvasóinkat a jerezi tesztelés második napját élőben végigkísérő cikkünkben! A Super Bowl után mi is kissé fáradtan látunk munkához, de a vasárnaphoz hasonlóan a legfrissebb események mellett képek sorozatával igyekszünk beszámolni a dél-spanyolországi történésekről.

Vasárnap ugyebár Sebastian Vettelé lett a legjobb időeredmény, de a legtöbb kört Nico Rosbverg érte el a Mercedesszel, amely probléma nélkül ment, gyakorlatilag ott folytatta, ahol 2014-ben abbahagyta. Az első nap után folytatja a munkát Vettel és Valtteri Bottas is, de először ül autóba idén a világbajnok Lewis Hamilton, a Red Bullnál Vettel helyére szerződtetett Danyiil Kvjat, valamint Max Verstappen, Felipe Nasr és Jenson Button is. A Lotus Romain Grosjeant jelölte erre a napra, de a vasárnap este megérkezett autót még össze is kellene rakni, ami nem biztos, hogy a 17 óráig tartó teszt végig sikerül.

FORMULA–1-ES TESZT, JEREZ
1. NAP

1. Vettel (német, Ferrari) 1:22.620 (60 kör)
2. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:22.777 (73)
3. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.106 (157)
4. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:23.338 (35)
5. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.906 (73)
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:25.327 (46)
7. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:40.738 (6)

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik