Sebastian Vettel ott folytatta, ahol tegnap abbahagyta, hiszen újra a négyszeres világbajnok bizonyult a leggyorsabbnak Jerezben. A német ráadásul majdnem két másodpercet javított a vasárnap idején, és 29 körrel többet is ment, mint az első tesztnapon. Messzemenő következtetéseket ebből persze nem szabad még levonni, hiszen a Scuderia számára a tavalyi teszt is jól indult, aztán láttuk, milyen szezont fut a csapat.
A vb-címvédő Lewis Hamilton is autóba szállt ma, és nagyon biztatóan kezdett, 91 kört tett meg a Mercedesszel, de aztán meghibásodott a kocsijában a vízvezetékrendszer, így délután jobbára a garázsban kellett maradnia a britnek. Így is jobban járt, mint honfitársa, Jenson Button, aki mindössze hat kört tudott megtenni a McLaren-Hondával, pontosan ugyanannyit, mint csapattársa, Fernando Alonso tegnap. Különösen fájó lehet a wokingiaknak, hogy az újonc Max Verstappen vizes pályán 12 másodperccel jobb időt tudott futni, mint Button a McLarennel – száraz körülmények között. Lesz még mit dolgozni azzal a Honda-motorral, az egyszer biztos.
Megérkezett a Lotus is Jerezbe, a mai nap Pastor Maldonado vezette az immáron Mercedes-motorral meghajtott autót, 35 kör megtétele után viszont megállt a venezuelai alatt a kocsi (a nap egyetlen piros zászlós megszakítását okozva), mint utólag kiderült, a hajtáslánc ment tönkre.
Danyiil Kvjat gyorsan véget vetett a munka érdemi részének, az orosznak sikerült tönkretennie a Red Bull egyetlen légterelőjét, így kénytelen volt első vezetőszárny nélkül körözgetni a pályán, nem is sikerült mért időt elérnie. Vettel mögött Felipe Nasr végzett a második helyen, igaz, a brazil lágy gumikon érte el a legjobb időeredményét. A sauberes mögött pedig Valtteri Bottas zárt.
A Force India ugyan kihagyja a jerezi tesztet, de az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon biztosan rajthoz fog állni, a barcelonai tesztelés viszont még mindig kérdéses számukra – mindezt a csapat szóvivője jelentette be.
FORMULA–1-ES TESZT, JEREZ
2. NAP
1. Vettel (német, Ferrari) 1:20.984 (89 kör)
2. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:21.867 (88)
3. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:22.319 (61)
4. Hamilton (brit, Mercedes) 1:22.490 (91)
5. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:24.167 (73)
6. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:25.802 (41)
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:54.655 (6)
Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) idő nélkül (18)
február 1. | február 2. | február 3. | február 4. | |
MERCEDES | Rosberg | Hamilton | Rosberg | Hamilton |
RED BULL | Ricciardo | Kvjat | Ricciardo | Kvjat |
WILLIAMS | Bottas | Bottas | Massa | Massa |
FERRARI | Vettel | Vettel | Räikkönen | Räikkönen |
McLAREN | Alonso | Button | Alonso | Button |
TORO ROSSO | Sainz | Verstappen | Sainz | Verstappen |
LOTUS | Maldonado | Maldonado | Grosjean | |
SAUBER | Ericsson | Nasr | Nasr | Ericsson |
A JEREZI TESZT MÁSODIK NAPJA PERCRŐL PERCRE
17.01 Véget ért a második tesztnap Jerezben, újra Sebastian Vettel volt a leggyorsabb a Ferrarival.
16.54 Vettel már 83 körnél tart, kifejezetten jó napot tudhat maga mögött a Ferrari.
16.48 Az utolsó tíz perc kezdődik hamarosan, Vettel, Nasr és Verstappen is megy még néhány kört a nedves aszfaltcsíkon.
16.44 Button egy kör után visszament a boxba, és leállította a motort. Jelenleg senki sincs kint a pályán.
16.41 19 perccel a teszt vége előtt kiment a pályára Button, Vettel pedig követte a britet. Maldonado kocsijában a hajtáslánc hibásodott meg, emiatt állt meg a Lotus.
16.33 Bottast sem fogjuk ma már látni a Williams közleménye szerint.
16.33 A McLarennél annyit árultak el, hogy ugyanazzal a problémával küszködnek, mint tegnap. Azt hitték, hogy sikerült kiküszöbölniük a hibát, de látjuk, ez mégsem sikerült.
16.29 Verstappen vizes aszfalton 12 másodperccel jobb időt futott a Toro Rossóval, mint Button száraz körülmények között a McLaren-Hondával...
16.22 Verstappen törte meg a csendet, majd a hollandot Nasr is követte a vizes pályára. Verstappen 59 kört tett meg eddig, ami nem is rossz annak tükrében, hogy mennyit bíbelődtek a kocsijával a szerelők a boxban egész nap.
16.13 A McLarennél nem adták fel a reményt, mindent megtesznek annak érdekében, hogy kiküldjék Buttont a pályára pár kör erejéig.
16.01 Újra rákezdett az eső, senki sincs kint a pályán. 2011 óta most először fordult elő Jerezben, hogy teszt közben eső hátráltatta a csapatokat.
16.00 Pontosan egy óra van hátra a második jerezi tesztnapból. A Force India szóvivője közben megerősítette, hogy Ausztráliában biztosan ott lesz a csapat, a barcelonai tesztelés viszont még mindig kérdéses számukra.
15.51 Véget ért a nap Hamilton számára, nem fog visszamenni a pályára. A Mercedes tájékoztatása szerint egy hibás alkatrész okozta a vízszivárgást, és most azon dolgoznak keményen a szerelők, hogy működőképes állapotba hozzák az autót holnapra.
AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:20.984 (78 kör)
2. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:21.867 (74)
3. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:22.319 (61)
4. Hamilton (brit, Mercedes) 1:22.490 (91)
5. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:24.167 (59)
6. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:25.802 (41)
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:54.655 (5)
Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) idő nélkül (18)
15.47 Nasr futott egy 1:21:867-es kört (lágy gumikon), ezzel feljött Vettel mögé. Közben megérkezett Jerezbe Romain Grosjean, aki holnapután fogja vezetni a Lotust.
15.44 Felvillantak a zöld zászlók, Vettel pedig azonnal kihajtott a boxból. Az első szektorban nagyon gyors volt, de aztán nyolc tizeddel elmaradt az eddigi legjobb időtől.
15.40 A pályabírók visszatolták a garázsba a Lotust, amiből Maldonado nem szállt ki.
15.36 Itt a nap első piros zászlója, Maldonado állt meg a pálya utolsó szektorában.
15.32 Akció a pályán! Bottas a kettes kanyarban megelőzte Maldonadót a belső íven.
15.18 A venezuelai javított a legjobb idején: 1:25:802.
15.12 Vettel visszatért a boxba, ahonnan most Maldonado ment ki. A Mercedes garázsánál nincs mozgolódás, Hamilton kocsijában a vízvezetékrendszerrel adódott probléma, feltehetően azt szerelik.
15.09 A McLarennek és Buttonnak viszont nyoma sincs egyelőre, pedig már csak kevesebb mint két óra van vissza a második tesztnapból.
15.03 Nasr nem sokáig állhatott a képzeletbeli dobogó harmadik fokán, mert Bottas egy 1:23.049-es köridővel letaszította onnan. Kvjat pedig újra kigördült a pályára a Red Bull-lal, előtte még próbarajtot is végrehajtott az orosz.
AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:20.984 (56 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:22.490 (91)
3. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:22.983 (47)
4. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:24.131 (57)
5. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:24.167 (58)
6. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:25.802 (25)
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:54.655 (5)
Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) idő nélkül (14)
14.52 Nasr és Vettel most visszatért a pályára, a brazil pedig futott egy 1:23.762-es időt. Közben a legfrissebb információk szerint a Force India ott lesz Barcelonában és az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon is.
14.48 Továbbra is csend van, az esőben senki sem akar kimenni a pályára, még ha nem is olyan intenzív a csapadék.
14.40 Amíg esik, Carlos Sainz Jr. és kétszeres ralivilágbajnok édesapja, Carlos Sainz Alonso vendégeként a McLaren motorhome-jában tölti az időt.
14.35 „Az eső miatt állunk, várjuk, hogy elálljon" – közölte a Sauber a Twitteren.
14.27 Ez nem tartott sokáig, Vettel újra a boxban.
14.25 Ez nem jelenti azt, hogy mára vége a száguldásnak, Vettel a pályán.
14.24 Esik. Most már nem csak szemerkél.
14.17 Megvastagodott a felhőzet, és sötét lett hirtelen. Senki sincs a pályán.
14.13 A szemerkélő eső a pilótákat nem zavarja, Nasr épp 1:24.218-ra javította legjobbját.
14.12 „Azt hisszük, sikerült megjavítani a hibát. Reméljük, ki tudjuk küldeni a pályára az MP4-30-ast még a mai tesztnapon" – írta a Twitterre a McLaren.
14.10 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:20.984 (46 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:22.490 (91)
3. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:24.131 (37)
4. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:24.167 (58)
5. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:24.338 (50)
6. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:27.367 (25)
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:54.655 (5)
Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) idő nélkül (14)
14.07 Vettel gyors menete véget ért, csak Bottas van kint a pályán.
14.05 A Mercedes a Twitteren közölte, hogy Hamilton autójában a hűtővízrendszerében történt apró meghibásodás, de koránt sem ért véget az angol napja.
13.56 Szemerkélni kezdett az eső Jerezben, a levegő és az aszfalt hűlni kezdett. 11-12 fok volt a mai csúcs.
13.54 Pat Symonds, a Williams műszaki vezére tartott sajtóértekezletet, s elmondta, számos olyan szakember dolgozik az istállónál, aki pár hónapja a Caterhamet vagy a Marussiát erősítette.
13.50 Vettel a Ferrarival 1:22-es köröket fut egymás után, ő a leggyorsabb a pályán, de vajon mennyi üzemanyag van az SF15-T-ben? A boxutcai tábla szerint 11 körre biztosan elég lesz.
13.48 Hamilton Mercedese a depóba visszatérve leállt a boxutca elején. A Mercedes a garázsba tolta az autót, vizsgálja, mi lehet a baj.
13.46 Vettel most sem megy lassan, 1:22.1-es körrel kezdte meg a menetét.
13.43 Vettel hosszú szünet után ismét a pályán, Bottas befejezte az etapját.
13.41 Hamilton 90 körnél jár, most csak Bottas rója a köröket.
13.36 Hamilton menete véget ért, utolsó két köre 1:25 perces volt az 1:23-as nyitás és a számos 1:24-es kör után.
13.34 A finn 1:24.131 perces körével feljött a 3. helyre.
13.30 Bottas is a pályán az ebédje után.
13.26 Hat mért kört futott már Hamilton ebben a menetben, a legutóbbi 9 tizeddel volt gyengébb az elsőnél a közepesen kemény Pirelliken.
13.18 A címvédő 1:23.6-tal kezdett a közepesen kemény gumikon.
13.17 Hamilton a pályán, rajtgyakorlattal kezdte a menetét. Maldonado a boxba hajtott, 1:26.0 a legjobbja.
13.14 Hamilton megebédelt, visszaült a Mercedesbe, hamarosan növelheti körei számát.
13.06 Kvjat most a boxkiállásokat gyakorolja. Az sem feltétlenül az igazi első légterelő nélkül.
13.05 Kvjat, Maldonado és Verstappen a pályán. A Red Bull megint egy körön, légterelő nélkül. Az orosz pilóta nem ilyen első tesztnapról álmodott.
12.54 Miközben a legtöbb csapat ebédszünetet tart, Nasr a Sauberrel a pályán köröz.
12.53 A Lotus bejelentette, hogy kedden is Maldonado fog körözni, Grosjeannak egy nap jut, a szerda.
12.48 Ma még nem lengették meg a piros zászlót. Az első tesztnapot is csak kétszer kellett félbeszakítani, Ericsson megpördülésekor, valamint Sainz Toro Rossójának leállása után.
12.46 Kvjat egy ideje nem jött ki, úgy tűnik, a Red Bull letudta, amit első légterelő nélkül le lehet tudni.
12.44 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:20.984 (33 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:22.490 (73)
3. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:24.167 (41)
4. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:24.338 (45)
5. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:24.923 (24)
6. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:27.367 (13)
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:54.655 (5)
Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) idő nélkül (8)
12.38 Hamilton túl a 70 körön, a 73. után a boxcba hajtott, újra csendes a pálya a felhős ég alatt.
12.35 Bottas elmondta, a Williamsnek egy célja van Jerezben: megbízhatóvá tenni az autót, amelynek sebességével majd csak a barcelonai teszteken kezdenek el foglalkozni. Valószínűleg a Mercedesnél is ez a terv.
12.29 Maldonado már több kört teljesített, mint a McLaren a két nap alatt. Hamilton bőven túl van egy versenytávon – másfél nap alatt a harmadikon.
12.24 A McLaren belátta, újabb visszatérő problémát kell orvosolni, Button azt követően jöhet vissza a pályára.
12.23 Maldonado 1:27.3-as köre után a boxba hajtott.
12.22 Közben pezseg a nemzetközi futballpiac is, aki nem akar lemaradni a téli záró napról, ide kattintva figyelheti élő eseménykövetőnket!
12.20 És ha már Bottasékat emlegettük, a finn hosszú szünet után ismét a pályán.
12.18 Maldonado 1:28.193-ra javított. A Lotus célja a Williams utolérése 2015-ben, most bő három másodperc van a két autó között.
12.11 Maldonado ismét a pályán a Lotusszal. A csapat helyzetét megkönnyíti a német motor, bár a szintén mercedeses Williamst régóta nem láttuk.
12.09 „Az Ausztrál Nagydíjra tervezett festésünk ennél is meghökkentőbb lesz. Többet nem árulok el, majd meglátják" – mondta Christian Horner a Red Bullról, amely a jelek szerint szakít a sötétkékkel 2015-ben.
12.05 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:20.984 (33 kör)12.02 Button a boxban, a motort kikapcsolta, úgy gurult el a McLaren garázsáig.
11.59 Button első mért köre 1:54.655, 33 másodperccel lassabb, mint Vettelé. A McLaren-Honda eléggé rekedt.
11.58 Az angol kint maradt még egy körre,m igaz, 190 kilométer per órás sebessége a mai csúcsot 286-tal tartó Nasrétól.
11.57 Button újra a pályán a McLaren-Hondával. A harmadik kör a fele annak, amennyit Alonso ment vasárnap.
11.51 Hamilton újra a pályán, 1:24.8-as körrel kezdett.
11.49 Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elárulta, Kvjat a 2-es kanyarban sodródott ki, amikor megsérült az első légterelője. Még várják a tartalékot (remélik, még a mai teszt végéig megérkezik), addig is egy-egy kört megy a fekete-fehér Red Bull.
11.45 A Force India hiányzik a jerezi tesztről, s állítólag súlyos anyagi helyzetbe került azt köbvetően, hogy az orosz Szergej Szirotkin támogatói, akik korábban a Saubernek is tettek be nem tartott ígéreteket, visszaléptek az üzlettől. A fiatal orosz lehetett volna a Force India tesztpilótája, és ezzel kihúzta volna a csávából a csapatot. Ám a legfrissebb német pletykák szerint a csapat Ausztrál Nagydíja is veszélybe került, mert nem tudja kifizetni beszállítóit.
11.42 Maldonado 1:25.6-ra javított, mielőtt visszatért a boxba.
11.40 Transzparens szemben a boxutcában, azt üzeni Alonsónak: „Fernando, ez a te éved, ezt te is tudod.”
11.38 Maldonado és a Lotus első 2015-ös mért köre 1:39.488.
11.37 Még egy kis McLaren. A csapat megváltoztatta aerodinamikai felfogását. Az előző években azt kutatták, hogyan lehet a lehető legmagasabb leszorítóerőt elérni, de ezt, a papíron és a szélcsatornában kimutatott értéket csak a legritkább esetben tudták a pályán is kihozni a kocsiból. Most könnyebben kezelhető, kissé alacsonyabb maximális értékű aero csomagot állítottak össze. 700 kiló leszorítóerő 99 százaléka magasabb, mint 750 kilogramm 80 százaléka – indokolt az istálló. Csak indulna el az az autó…
11.34 Nasr és Maldonado a pályán.
11.33 Ha valaki abban bízott, hogy lát még narancssárga McLarent, tegyen le róla. Ron Dennis elmondta, a narancssárga a múlt, és nem akar többé azzal foglalkozni, előre kell tekinteni. A festés nem változhat szentimentális okokból, csak gazdasági megfontolásból.
11.31 Délhez közeledve is csak 8 fokos a levegő, az aszfalt 13.
11.23 Kvjat egy-egy kört megy a Red Bull-lal, aztán vissza-visszatér a boxba.
11.17 Csend van a pályán, csak a néha beindított Honda-motor zaja hallatszik a garázsból.
11.15 A Lotus garázsában ellenőrzik a rendszereket, Grosjean civilben figyeli a történteket. A csapat tavaly a többiek után jött el tesztelni, de csak promóciós napokat tölthetett itt, korlátozott kilométerrel. Már előrébb tartanak, mint egy éve.
11.11 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:20.984 (31 kör)11.09 Kvjat újra kijött a szárnytalan Red Bull-lal. Nem ülnek ölbe tett kézzel.
11.06 Hamilton és Verstappen köröz, 1:26-1:27-es köröket futnak mindketten. Az angol túl a 30. körén. Rosberg is ennyinél tartott egy napja.
11.04 A vasárnapi trend folytatódik a McLarennél: néha felbőg a motor a színfalak mögött, aztán elhallgat.
10.57 Egy kör után vissza is tért az orosz a pályára.
10.56 A zebracsíkos festés után viccelődhetnénk azzal, hogy a Red Bull láthatatlan első légterelővel próbálja megtéveszteni a riválisokat, ám valójában eltört a vezetőszárny, így amíg új nem érkezik, a nélkül tesztelik a motort. Nincs könnyű feladata Kvjatnak.
10.54 Kvjat kijött a boxból, a Red Bull-Renault-n nincs első légterelő.
10.50 Hamilton, Bottas és Nasr is kijött a pályára. Öten köröznek, hárman a boxban – nekik még nincs köridejük.
10.47 Vettel és Verstappen a pályára hajtott, a német első mért köre 1:20.984 lett, tovább faragott a legjobbjából, a boxutcáról belógatott tábla szerint tíz köre van még a menetből.
10.44 Csend van a pályán, a Red Bull és a McLaren hétfőn sem köröz sokat, mindkét csapat autója próbaköröket tett csak meg, akárcsak a Lotus.
10.41 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:21.884 (20 kör)10.40 Spanyolországban is munkanap a hétfő, a vasárnapi, 20 ezresre becsült nézősereg után ma alig-alig lézengenek a lelátókon. Igaz, Alonso és Carlos Sainz Jr. sem ül autóba.
10.38 Bottas első hétfői köre 1:26.068, utána 1:24.923-ra javított.
10.36 Ami a korábbi jerezi teszteket illeti, azt már tudjuk, hogy Kevin Magnussen tavalyi 1:23.276-os idénycsúcsát megdöntötték. 2013-ban is itt kezdődött a tesztelés, akkor három nap alatt 1:17.879 volt a legjobb eredmény (Felipe Massa Ferrarijától). 2012-ben Rosberg 1:17.613-at ment a nyitó teszten itt, Jerezben, míg 2011-ben úgy mentek 1:19-et (Robert Kubica a Lotusszal), hogy előtte Valenciában is volt gyakorlás.
10.27 Hamilton tovább köröz, Nasr a társasága a pályán.
10.26 Az ellenőrző kör után újra a boxban a Lotus-Mercedes. De furcsa ezt leírni…
10.24 Maldonado elhagyta a Lotus garázsát. Úgy tűnik, az elmulasztott vasárnap miatt kárpótolják a venezuelait, hiszen mára Grosjean volt „beírva”.
10.20 Hamilton 1:22-es körök sorozatát futotta jelöletlen gumikon, hat ilyen után csúszott vissza 1:23-ra.
10.17 Vettel hét mért kör után visszatért a boxba, Hamilton legutóbbi köre 1:22.8 lett.
10.15 A következő körében még jobb első szektorral kezdett, de a végére utolérte Vettelt, visszavett, és 1:22.7 lett az eredménye.
10.14 Hamilton kedvet kapott a mókázáshoz, 1:22.490-nel második.
10.11 Lassul a Ferrari, de az 1:22.4 még mindig nagyon jó idő a teszt ezen szakaszában.
10.09 A harmadik köre 1:22.1, még mindig jobb, mint amivel vasárnap a leggyorsabb volt.
10.07 A német folytatja a közepesen kemény gumikon, s 1:21.884-re javított.
10.06 S most a köridőkről: Vettel 1:21.926-ra javította legjobbját , ami már a vasárnapinál is jobb.
10.05 Hogy perspektívába helyezzük Rosberg vasárnapi 157 körét, íme, hány kör volt a maximum az elmúlt évek első tesztnapján. 2014: 31. 2013: 89. 2012: 105. 2011: 99. 2010: 102. 2009: 65.
10.02 Vettel és Verstappen a pályán. Beborult az idő.
10.01 Továbbra is Nasr az egyetlen köröző.
9.55 Nasr jelöletlen gumikon a második helyen. Akárcsak vasárnap, Ferrari, Sauber, Mercedes az első három sorrendje. Azért ez Melbourne-ben akkor is meglepő lenne, ha az összes tesztnap így zárulna addig…
9.52 Az aszfalt hőmérsékletének emelkedése a felhők miatt 8 foknál megállt, a levegő 6 fokos.
9.50 Hamilton abban bízik, hogy végre jól sikerül az első tesztnapja a Mercedesnél, azt követően, hogy tavalyelőtt és tavaly is kicsúszott műszaki hiba miatt.
9.48 Az elmúlt hetekben sokat beszéltek arról, hogy Alonso vagy Bottas szerződik a Mercedeshez abban az esetben, ha az angol nem hosszabbít. A Times szerint nem kell vészmegoldást keresni, Hamilton ugyanis még a szezon rajtja előtt aláírja három évre szóló, 60 millió fontos fizetést garantáló szerződését.
9.46 A holland tini 1:32-es körrel kezdett.
9.44 Felhők érkeztek a pálya fölé az eddig kék égre,miközben Verstappen a pályára hajtott a Toro Rossóval.
9.42 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:23.029 (7 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:24.803 (9)
3. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:26.817 (9)
9.40 Ezúttal is egy ellenőrző kör fért bele.
9.38 Button is kijött a McLaren-Hondával. Sikerül-e mért kört futni a csapat által fantasztikusnak mondott próbakör után?
9.36 Vettel 1:23.029-re javított a közepesen kemény gumikon száguldó Ferrarival, Bottas újra a pályán.
9.33 A négyszeres világbajnok egyedül köröz már, 1:26.098-cal kezdett.
9.30 Hamilton egy darabig Nasrt üldözte, de aztán inkább lemaradt. Vettel újra a pályán a Ferrarival.
9.27 Verstappen nagyot fékezett az egyik kanyarban, nagy füstfelhőt hozott létre az első kereke. Hideg még az aszfalt.
9.25 Pörögnek az események. Verstappen is a pályán, Hamilton 1:24.803-ra javított.
9.24 Hamilton első mért köre 1:28.462, amelyet azt követően ért el, hogy a kivezető körében a hármas kanyarban megpördült.
9.23 Másodikra 1:32.148-ra javított a kék-sárga autóval.
9.22 Az első mért kör Nasré a Sauberrel, 1:41.577-tel kezdett a brazil.
9.14 Ki is ment a finn, aki az első napon csak dél körül kezdte el a körözést.
9.13 Button gyorsan ki is kapcsolta a motort, amint megállt a garázsa előtt. Bottas a Williams-Mercedesben ül, menetre készen.
9.12 Vasárnap a Honda motorja nem szólt szépen, a hangzást hétfőre sem sikerült finomítani. Irreálisan mélyen dübörög.
9.10 Button hajtott a pályára a McLaren-Hondával, amelynek nagyon keskenyre szabták a motorterét, ezért is lehet probléma vele a februári tesztek alatt, mint tavaly a Red Bull-lal.
9.05 Mért kör nem születik, a második után Hamilton is a boxban.
9.03 Hamilton nem csak egy ellenőrző körre jött ki, a másodikba is belevágott. A többiek újra a boxban.
9.02 Vettel, Nasr és Hamilton a pályán. Őket Kvjat követi a Red Bull-lal.
9.01 Friss hír a Lotusról, hogy az éjszaka elvégzett munka után derűlátóbbak, mint vasárnap este, megkockáztatták, már akár dél körül pályára mehet Grosjean az E23-mal.
9.00 Zöld is a lámpa a boxutca végén, szabad a pálya!
8.59 Vasárnap négy autó is azonnal a pályára hajtott az első percekben.
8.52 Az első napsugarak már a jerezi toronyépületnek csapódtak, percről percre világosodik.
8.51 A Mercedesről szinte mindenkinek volt mondanivalója az első tesztnap végén, a riválisok általános vélekedése szerint a német istálló már az első nap megmutatta, hogy nem lesz könnyű legyőzni, de arra számítanak, hogy fölény nem lesz annyira elsöprő, mint 2014-ben.
8.48 A McLaren-Honda vasárnap csak hat kört ment Fernando Alonsóval, a csapat szerint sikerült kijavítani a spanyolt hátráltató hibákat, így ma többet láthatjuk pályán az egyelőre ezüst-fekete autót, amely Ron Dennis ígérete szerint át lesz festve az idény rajtjáig.
8.43 A körözés 9 órakor kezdődik. A reggel ma is fagyos, az ég derült, a vasárnapi 13-15 fokra ezúttal is jó esély lesz.
8.40 Köszöntjük olvasóinkat a jerezi tesztelés második napját élőben végigkísérő cikkünkben! A Super Bowl után mi is kissé fáradtan látunk munkához, de a vasárnaphoz hasonlóan a legfrissebb események mellett képek sorozatával igyekszünk beszámolni a dél-spanyolországi történésekről.
Vasárnap ugyebár Sebastian Vettelé lett a legjobb időeredmény, de a legtöbb kört Nico Rosbverg érte el a Mercedesszel, amely probléma nélkül ment, gyakorlatilag ott folytatta, ahol 2014-ben abbahagyta. Az első nap után folytatja a munkát Vettel és Valtteri Bottas is, de először ül autóba idén a világbajnok Lewis Hamilton, a Red Bullnál Vettel helyére szerződtetett Danyiil Kvjat, valamint Max Verstappen, Felipe Nasr és Jenson Button is. A Lotus Romain Grosjeant jelölte erre a napra, de a vasárnap este megérkezett autót még össze is kellene rakni, ami nem biztos, hogy a 17 óráig tartó teszt végig sikerül.
FORMULA–1-ES TESZT, JEREZ
1. NAP
1. Vettel (német, Ferrari) 1:22.620 (60 kör)
2. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:22.777 (73)
3. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.106 (157)
4. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:23.338 (35)
5. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.906 (73)
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:25.327 (46)
7. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:40.738 (6)