Noha a Ferrari felemásan kezdte az idényzáró hétvégét, hiszen Charles Leclerc a nyitó nap leggyorsabb idejét érte el, míg Carlos Sainz Jr. összetörte az autót, a csapat összességében bizakodva várhatta a folytatást Abu-Dzabiban. A maranellói csapat mellett versenyképesnek tűnt a McLaren is, míg a favoritnak tartott Red Bull a vártnál „rosszabb” formában kezdett.
NOVEMBER 24., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Russell 1:26.072 | |||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:24.809 | |||||
NOVEMBER 25., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Russell 1:24.418 | |||||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||||
NOVEMBER 26., VASÁRNAP | |||||
A verseny (58 kör, 306.183 km) rajtja: 14.00 |
Igaz, Max Verstappen az egyensúly-problémák és a folyamatos csúszkálás ellenére is a harmadik legjobb időt érte el, így arra lehetett számítani, hogy még inkább összerázódik a mezőny eleje.
A Mercedesnél ugyanakkor nagyobb ugrásra volt szükség ahhoz, hogy esélye legyen beleszólni a küzdelembe, az utolsó szabadedzés legnagyobb kérdése így az volt, a „vörös bikáknak” és/vagy az „ezüstnyilaknak” sikerül-e javulniuk a kvalifikáció előtt.
Hiába a pénteken kiesett értékes idő, eleinte nem volt túl nagy forgalom a pályán, amit jól jelzett, negyed óra után a mezőny közel fele még nem rendelkezett mért körrel. Az első próbálkozások után Sergio Pérez vezetett, mögötte Lando Norris és Lance Stroll érkezett, míg az első ötös sorát Lewis Hamilton és Charles Leclerc tette teljessé.
Félidőben már Russell nevével kezdődött az időlista, a brit ráadásul viszonylag nagy fölénnyel állt az élre, hiszen 529 ezreddel előzte meg a továbbra is csúszkáló Verstappent. A hollandra ugyanakkor szorosan tapadt az Oscar Piastri és Pérez alkotta kettős – második és a negyedik helyezettet 59 ezred választotta el egymástól. Az ötödik helyet Stroll foglalta el, míg a Ferrari kettőse versenyszimulációt teljesített a közepes keveréken, és tréning végére hagyta a gyors köröket.
A várt nagy előrelépés ugyanakkor elmaradt: Leclerc 681 ezredes hátránnyal az ötödik, míg Sainz több mint egy másodperc lemaradással az utolsó helyet foglalta el. Russell eközben meglepetésre maradt az élen, s a legközelebb végül a McLaren kettőse került hozzá. Lando Norris 95, míg Piastri 392 ezreddel maradt el a brit vetélytárstól. A negyedik helyet Albon, míg a hatodikat Verstappen foglalta el. Utóbbi több mint 7 tizeddel futott rosszabb időt, mint Russell.
A hetedik Esteban Ocon lett, majd Logan Sargeant, Cunoda Juki és Csou Kuan-jü alkotta az első tízes sorát. Pérez a tizenegyedik, Hamilton a tizenkettedik, míg az Aston Martin párosa a tizenegyedik-tizenötödik helyen végzett.
Folytatás 15 órakor az időmérővel.
1. | George Russell | brit | Mercedes | 1:24.418 | átlag: 225.207 km/ó | 14 kör |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:24.513 | 0.095 mp h. | 16 |
3. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:24.810 | 0.392 | 16 |
4. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:24.929 | 0.511 | 17 |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:25.099 | 0.681 | 27 |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:25.153 | 0.735 | 19 |
7. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:25.194 | 0.776 | 18 |
8. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:25.205 | 0.787 | 17 |
9. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:25.222 | 0.804 | 15 |
10. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:25.258 | 0.840 | 23 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:25.259 | 0.841 | 21 |
12. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:25.292 | 0.874 | 26 |
13. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:25.303 | 0.885 | 18 |
14. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:25.343 | 0.925 | 25 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:25.405 | 0.987 | 24 |
16. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:25.420 | 1.002 | 16 |
17. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:25.584 | 1.166 | 22 |
18. | Daniel Ricciardo | ausztrál | AlphaTauri-Honda | 1:25.597 | 1.179 | 15 |
19. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:25.652 | 1.234 | 20 |
20. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:25.713 | 1.295 | 29 |