Az angol Dual Axis Steering elnevezésből eredően DAS-nak rövidített rendszer lényege, hogy a versenyzők menet közben a kormány előre- és hátramozgatásával állítani tudják az első kerekek dőlésszögét.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke pénteken a szezonnyitó Osztrák Nagydíj helyszínén jelentette be, hogy arra kérték az FIA-t, tisztázza a rendszer használatára vonatkozó előírásokat. A Mercedes ugyanis megerősítette, hogy a mostani versenyhétvégén ezt a kormányművet használja.
Az FIA korábban jelezte, jövőre tilos lesz alkalmazni a DAS-t, miközben a 2021-re tervezett szabálymódosítások bevezetését egy évvel elhalasztották, azaz a következő esztendőben még az idei versenyautókat használják majd a Forma-1-ben.
„Ez egy bonyolult, de nagyon okos rendszer, nyilvánvaló, hogy szeretnénk bizonyos felvetődött kérdéseket tisztázni és válaszokat kapni az FIA-tól” – nyilatkozta Christian Horner.
A Mercedes a februári teszteken már bevetette a DAS-t, ám versenykörülmények között most van először lehetősége kipróbálni.
A német istálló sorozatban a hetedik konstruktőr-világbajnoki címéért száll harcba, brit pilótája, Lewis Hamilton pedig a hetedik egyéni trófeáját nyerheti, ha megvédi az elsőségét. A Red Bull tavaly harmadik volt a csapatok versenyében, a szakértők többsége szerint azonban idén a Mercedes egyetlen kihívója lesz.