Újabb hűvös reggel köszöntött a mezőnyre Austinban, az edzés elején a levegő 13, az aszfalt 16 fokos. A versenyzők annak ellenére élvezték a pályán való száguldást pénteken, hogy az első edzésen szinte egyáltalán nem volt tapadás, Hülkenberg szerint olyan volt, mintha esett volna az eső. Az új aszfalt aztán a nap végére már sokkal jobban tapadt.
Kobajasi ment ki elsőként a pályára. A Sauber japánját egyből követte a versenyzőtársak többsége, de a próbakörök után visszatértek a boxba.
SZOMBAT |
19.00–20.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
20.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. Az időpontok magyar idő szerint értendőek. |
A Lotus új első légterelőt hozott magával erre a versenyre, de pénteken nem tesztelte, annyira csúszós volt a pálya, hogy a mérnökök nem látták értelmét. Ezen a tréningen viszont felkerülhet Räikkönen autójára. A finn kint maradt második körre is, akárcsak Massa és Hamilton. Mért kört hármuk közül csak a finn futott, 1:49.107-tel nyitott. A két Toro Rosso is kint maradt, Vergne 1:47.839-celállt az élre.
A két Mercedes is belekezdett a körözésbe, Rosberg, majd Schumacher állt az élre, a veterán 1:42.396-ot ment. Vergne 1:41.546-tal válaszolt. Az eredmények gyorsan javultak, a két Sauber is megérkezett a pályára.
Schumacher bement 1:41 alá, aztán 1:39.483-ra javított.Rosberg is összerakott egy jó kört, 1:38.589-cel megelőzte csapattársát. Negyedóra elteltével csak a Mercedes, a Toro Rosso és a Sauber párosának, illetve Räikkönennek volt mért köre. Rosberg 1:38.221-re javított, Kobajasi feljött mögé a 2. helyre.
…győz, mi közben Alonso az ötödik vagy annál rosszabb helyen zárja a versenyt |
…másodikként ér célba, miközben Alonso legfeljebb a kilencedik pozícióban zár |
…harmadikként intik le, és Alonso nem szerez pontot |
Pontegyenlőség esetén Vettel több győzelmével (5) mindenképpen Alonso (3) előtt végez. |
A 20. percre hirtelen megtelt a pálya autókkal. A Ferrarik és a McLarenek is kimentek, a Red Bull még várt.
A nagy forgalomban Pérez utolérte Picet, nem mérte fel a kettejük közötti sebességkülönbséget, és hátulról nekiment a Marussiának. Mindkét autó megpördült, de tovább tudtak menni. A mexikóit, aki kilenc éve nem versenyzett ennyire közel szülővárosához, pénteken megrótták, mert Glock előtt cikázott. A mostani esetért akár rajtbüntetést is kaphat – Martin Whitmarsht, Pérez jövő évi csapatfőnökét (McLaren) hamar megtalálta a kamera…
Button feljött Rosberg mögé a 2. helyre, s Vettel is elkezdte a körözést. A McLaren rákapcsolt, Button 1:37.973-mal az élre állt, majd Hamilton feljött a 4. helyre – utóbbi lehetett volna jobb is, de az utolsó szektorban megcsúszott.
…négy vagy annál több pontot szerez |
…legalább egy pontot szerez, a Ferrari pedig nem arat kettős győzelmet |
…nem szerez pontot, a Ferrari pilótái pedig nem végeznek jobban, mint az első és harmadik hely |
Webber és Vettel első köre a mezőny második felébe jutáshoz volt jó. Alonso és Massa nem jegyzett kört az első félórában, pedig a brazil 10 kört megtett. A csapat inkább a boxkiállásokat gyakorolta.
Féltávnál Button, Rosberg, Maldonado, Kobajasi, Grosjean, Hamilton, Pérez, Senna, Schumacher, Hülkenberg, Vergne, Webber volt az első 12 sorrendje. Vettel a 16. helyen állt.
Hamilton feljött az 1:37.689-re javító Button mögé. Button 1:37.538-ig ment le, Vettel feljött a két McLaren-Mercedes mögé.
A Ferrarinak a 35. percben sem volt még mért köre. Hamilton viszont 1:37.492-vel az élre állt, mindkét McLaren-pilóta eredménye jobb volt már, mint Vettel pénteki legjobbja (1:37.718). Úgy tűnik, nem hiába hajnalozott Gary Paffett a wokingi főhadiszállás szimulátorában.
Massa és Alonso lassú körökkel kezdett, Glock mögöé, a két Caterham elé jöttek be első eredményeikkel – nem is mehettek sokkal gyorsabban, Vergne autója ugyanis leállt, és sárga zászlókat lengettek miatta. A francia a rádión bevallotta, az egyik kerékvetőre futva eltörte a kerékfelfüggesztést.
Lassan vitték el az autóját, a két ferraris nemigen javíthatott az eredményén miatta, Massa és Alonso is azt várta, hogy megtisztuljon a pálya. A Scuderia pórul járt amiatt, hogy eddig kivárt, a végén kapkodnia kell, hogy maradjon ideje a lágyabb gumis körökre is. Mire szabad lett az út, Massa és Alonso visszatért a boxba.
Felhős lett az ég, az aszfalt két fokkal lehűlt, de a levegő hőmérséklete hárommal emelkedett a kezdés óta. Räikkönen feljött a 7. helyre – de még mindig a kemény gumikon ment.
A pilóták az utolsó tíz percre hagyták a lágyabb gumis meneteiket.
Grosjean nem jöhetett már ki, a francia Lotusában ugyanis tönkrement a váltó – ha cserélni kell, öt rajthelyes büntetést kap.
Massa a lágyabb gumikon feljött a 3. helyre, a többiek nemigen gyorsultak a kemény gumis menetükhöz képest. Persze Massának volt honnan javulnia. Vettel is pazar körön volt, a német 1:36.490-nel az élre ugrott, 1.002 másodperccel Hamilton elé. Maldonado feljött a 3. helyre.
A paddockban megjelent Rubens Barrichello is, a brazil először van jelen F1-es versenyen azóta, hogy 2011-ben kikerült a Williams-istállóból.
Rádión Hamiltonnak: „Még mindig második vagy a kemény gumis köröddel, de Vettel a lágyabbon valahogy talált több mint egy másodpercet, és vezet."
Perceken belül Maldonado, Alonso és Massa is az angol elé került. A venezuelai fél másodpercre volt Vetteltől. Hamilton a gázra lépett, és visszaszerezte a második helyet, 258 ezreddel Vettel mögött. A vb-éllovas előnye tovább csökkent a riválisaihoz képest. Alonso az ideges Ferrarival a 4. helyen zárt.
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 5 | 9 | 15 | 255 |
2. | Fernando Alonso | 3 | 11 | 16 | 245 |
3. | Kimi Räikkönen | 1 | 7 | 17 | 198 |
4. | Mark Webber | 2 | 4 | 14 | 167 |
5. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 13 | 165 |
6. | Jenson Button | 2 | 5 | 12 | 153 |
7. | Felipe Massa | – | 1 | 12 | 95 |
8. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 10 | 93 |
9. | Romain Grosjean | – | 3 | 9 | 90 |
10. | Sergio Pérez | – | 3 | 7 | 66 |
11. | Kobajasi Kamui | – | 1 | 8 | 58 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 9 | 49 |
13. | Paul di Resta | – | – | 9 | 46 |
14. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 4 | 43 |
15. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
16. | Bruno Senna | – | – | 9 | 30 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 3 | 12 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 6 | 10 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 422 |
2. | Ferrari | 340 |
3. | McLaren-Mercedes | 318 |
4. | Lotus-Renault | 288 |
5. | Mercedes | 136 |
6. | Sauber-Ferrari | 124 |
7. | Force India-Mercedes | 95 |
8. | Williams-Renault | 73 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 22 |