A pénteki első szabadedzésen még Valtteri Bottas vezérletével a Mercedes kettőse, majd a másodikon Sergio Pérez tört az élre, miközben a két vb-aspiráns, Lewis Hamilton és Max Verstappen nem igazán tudta megmutatni a valós tempóját. Előbbi pályakiszélesítés nyomán vesztette el a leggyorsabb körét, míg utóbbi forgalomba keveredett, aminek eredményeként a nyolcadik helyen zárt.
OKTÓBER 22., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:34.874 | ||||
2. szabadedzés: 1. Pérez 1:34.946 | ||||
OKTÓBER 23., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Pérez 1:34.701 | ||||
Időmérő: 23.00–00.00 | ||||
OKTÓBER 24., VASÁRNAP | ||||
A verseny (56 kör, 308.405 km) rajtja: 21.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
November 7., 20.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros | |||
November 14., 18.00 | Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo | |||
November 21., 17.00 | Katari Nagydíj, Lusail |
A végeredmény tehát némileg csalóka képet mutatott, így a harmadik edzés legnagyobb kérdése az volt, miként alakul a különbség a Mercedes és a Red Bull, egészen pontosan Hamilton és Verstappen között.
A mezőnyt szombaton is meleg idő fogadta Texasban, ahol az első percekben nem volt túl nagy tolongás a pályán: elsőként a motorcsere miatt vasárnap biztosan a mezőny végéről induló Sebastian Vettel tett meg egy próbakört, majd utána a motorbüntetés miatt ugyancsak a rajtrács végére szoruló Fernando Alonso járatta meg az Alpine-t, míg a többiek a garázsban várakoztak.
A csendes kezdés hátterében némileg pont a meleg idő állt, hiszen az alapból is gumigyilkos pályán szinte biztosan kétkiállásos verseny vár a versenyzőkre, így a csapatok némileg az abroncsokkal is próbáltak spórolni már az edzésen.
Félidőhöz közeledve még a mezőny negyede nem rendelkezett mért körrel, köztük volt Bottas is, igaz, az ő helyzete némileg eltérő volt a többiekéhez képest, hiszen, noha ő állt az élen is, az idejét pályakiszélesítés nyomán törölték.
Harminc perccel a vége előtt Verstappen vezérletével a Red Bull kettőse vezetett, a két pilóta között ráadásul csupán egy ezred volt a különbség, míg a harmadikként érkező Hamilton lemaradása már a négy tizedet közelítette.
A vb-éllovas nem sokkal később aztán elsőként bement 1:35 alá is, míg Bottas megforgást mutatott be a Mercedesszel az első etap végén.
Az időmérős szimulációk után azonban némileg átalakult a sorrend: az élre Pérez tört 1:34.701-gyel, s zárta úgy elsőként a gyakorlást, hogy ketten is gyorsabb kört jegyeztek nála. A csapattársa, Verstappen, valamint Hamilton ugyanis 2-3 tizeddel is jobb időt futott az új lágy gumikon, körüket azonban pályakiszélesítés miatt törölték – előbbi a 19-es, utóbbi a 9-es kanyarban lépte át a fehér vonalat.
A mexikói mögött Carlos Sainz Jr. következett 104 ezredes hátránnyal, majd Verstappen, Lando Norris és Bottas érkezett az első ötösben.
Hamilton hatodik lett, az első tízes sorát pedig Daniel Ricciardo, Pierre Gasly, Charles Leclerc, valamint Esteban Ocon egészítette ki.
Folytatás 23 órakor az időmérővel.
1. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:34.701 | átlag: 209.573 km/ó | 13 kör |
2. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:34.805 | 0.104 mp h. | 16 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:34.912 | 0.211 | 13 |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:34.945 | 0.244 | 13 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:34.988 | 0.287 | 15 |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:35.219 | 0.518 | 16 |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:35.345 | 0.644 | 11 |
8. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:35.398 | 0.697 | 17 |
9. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:35.688 | 0.987 | 17 |
10. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:35.711 | 1.010 | 10 |
11. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:35.851 | 1.150 | 18 |
12. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:36.023 | 1.322 | 9 |
13. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:36.062 | 1.361 | 20 |
14. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:36.118 | 1.417 | 8 |
15. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:36.252 | 1.551 | 16 |
16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:36.392 | 1.691 | 13 |
17. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:36.490 | 1.789 | 12 |
18. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:36.572 | 1.871 | 16 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:36.671 | 1.970 | 15 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 2:03.456 | 28.755 | 15 |