MÁRCIUS 15., PÉNTEK | |
1. szabadedzés: Hamilton 1:23.599 | |
2. szabadedzés: Hamilton 1:22.600 | |
MÁRCIUS 16., SZOMBAT | |
3. szabadedzés: Hamilton 1:22.292 | |
Időmérő: Hamilton 1:20.486 | |
MÁRCIUS 17., VASÁRNAP | |
Futam: 6.10–8.10 | |
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |
Március 31., 17.10 | Bahreini Nagydíj, Szahír |
Április 14., 8.10 | Kínai Nagydíj, Sanghaj |
Április 28., 14.10 | Azeri Nagydíj, Baki |
Lewis Hamilton zárt az élen mind a három szabadedzésen Melbourne-ben, ahol 2014 óta mindig megszerezte a pole pozíciót, így az időmérő legnagyobb kérdése az volt, hogy a brit képes lesz-e zsinórban megszerezni a hatodik elsőségét az Ausztrál Nagydíjon.
Az első szakaszban eltérő stratégiát választott a Mercedes és a Ferrari: előbbi gárda a lágyon, míg utóbbi a közepes keveréken hagyta el a garázst. Az első köröket követően Hamilton vezérletével a Mercedes állt az élre és meg is tartotta a pozícióját egészen az utolsó másodpercekig.
Charles Leclerc ugyanis kieső helyre szorult vissza, így kénytelen volt feltenni a lágy abroncsokat – a monacói végül 26 ezreddel javította meg a Mercedes britjének idejét, így ő zárta az élen a Q1-et, miközben márkatársa, Vettel végül egyedüliként jutott tovább a közepes keveréken.
Az utolsó pillanatokban még Lando Norris ugrott előre a nyolcadik helyre, míg Robert Kubica eltalálta a falat és defektet is kapott. A lengyel az utolsó pozícióban zárt, míg előtte csapattársa, George Russell végzett. A Williams párosán kívül kiesett Carlos Sainz Jr., meglepetésre Pierre Gasly és Lance Stroll.
A második szakaszban már mindenki a piros jelzésű Pirellin hajtott a pályára, és az első köröket követően Bottas állt az élre, míg mögötte Max Verstappen, Leclerc, Hamilton és Vettel érkezett az első ötösben. Az utolsó percekben aztán újabb tűzijáték jött: Hamilton új körrekorddal, 1:21.014-gyel vette át a vezetést, mögötte Bottas, Verstappen, Leclerc, Grosjean, Vettel, Magnussen, Räikkönen, Norris és Pérez zárta a továbbjutók sorát.
Tehát mindkét Haas továbbment a Q3-ba, mint ahogyan az egyik McLaren is Norris újabb fantasztikus körének köszönhetően. Kiesett a két Renault, illetve a Toro Rossók is.
Az utolsó szakaszban Bottas remek, 1:20.598-as idővel ugrott az élre, míg a gyors körén hibázó Hamilton 457 ezredes lemaradásban követte márkatársát. A 3–4. helyen a Ferrari duója (Vettel, Leclerc) érkezett, míg mögötte Verstappen, Grosjean, Magnussen, Norris, Pérez és Räikkönen sorrend alakult ki az első menetet követően.
Második nekifutásra Hamilton egy abszolút, majd egy egyéni legjobb szektort futott, és 1:20.486-tal át is vette a vezetést. A brit idejénél már senki sem tudott jobbat futni, így a címvédő sorozatban a hatodik pole pozícióját szerezte meg Melbourne-ben, miközben összességében a 8. alkalommal várhatja az élről a piros lámpák kialvását Ausztráliában.
Hamilton ezzel beállította Ayrton Senna, Michael Schumacher rekordját az adott nagydíjon, illetve pályán megszerzett legtöbb elsőség tekintetében: a brazil a San Marinó-i, a német pedig a Japán GP-n ért el 8 pole-t, most pedig már a brit neve mellett is 8 elsőség áll Melbourne-ben.
A Mercedes-sikert Bottas egészítette ki, az „ezüstnyilak" így a 60. alkalommal sajátították ki az első rajtsort. Mögöttük Vettel érkezett 7 tizedes hátrányban, míg Verstappen Ferrari-szendvicsben lett a megyedik.
A tavalyi Ausztrál Nagydíjhoz hasonlóan idén is a 6–7. helyet szerezte meg a Haas, ám ezúttal nem Magnussen, hanem Grosjean vezérletével. Az amerikai gárda párosa mögött Norris végzett, aki így fantasztikus 8. pozícióval mutatkozott be. Räikkönen a kilencedik, Pérez a 10. lett.
Folytatás vasárnap reggel 6 óra 10 perckor a versennyel.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:20.486 | átlag: 237.194 km/ó |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:20.598 | 0.112 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:21.190 | 0.704 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:21.320 | 0.834 |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:21.442 | 0.956 |
6. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:21.826 | 1.340 |
7. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:22.099 | 1.613 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:22.304 | 1.818 |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:22.314 | 1.828 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:22.781 | 2.295 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:22.562 | 1.548 |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:22.570 | 1.556 |
13. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 1:22.636 | 1.622 |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:22.714 | 1.700 |
15. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:22.774 | 1.760 |
16. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:23.017 | 1.000 |
17. | Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 1:23.020 | 1.003 |
18. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:23.084 | 1.067 |
19. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:24.360 | 2.343 |
20. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:26.067 | 4.050 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Leclerc | 1:22.017 | 1. | Hamilton | 1:21.014 |
2. | Hamilton | 1:22.043 | 2. | Bottas | 1:21.193 |
3. | Bottas | 1:22.367 | 3. | Verstappen | 1:21.678 |
4. | Giovinazzi | 1:22.431 | 4. | Leclerc | 1:21.739 |
5. | Kvjat | 1:22.511 | 5. | Grosjean | 1:21.870 |
6. | Magnussen | 1:22.519 | 6. | Vettel | 1:21.912 |
7. | Hülkenberg | 1:22.540 | 7. | Magnussen | 1:22.221 |
8. | Norris | 1:22.702 | 8. | Räikkönen | 1:22.349 |
9. | Albon | 1:22.757 | 9. | Norris | 1:22.423 |
10. | Verstappen | 1:22.876 | 10. | Pérez | 1:22.532 |
11. | Vettel | 1:22.885 | 11. | Hülkenberg | 1:22.562 |
12. | Pérez | 1:22.908 | 12. | Ricciardo | 1:22.570 |
13. | Ricciardo | 1:22.921 | 13. | Albon | 1:22.636 |
14. | Grosjean | 1:22.959 | 14. | Giovinazzi | 1:22.714 |
15. | Räikkönen | 1:22.966 | 15. | Kvjat | 1:22.774 |
16. | Stroll | 1:23.017 | |||
17. | Gasly | 1:23.020 | |||
18. | Sainz | 1:23.084 | |||
19. | Russell | 1:24.360 | |||
20. | Kubica | 1:26.067 |