A Mercedes megtartotta tavalyi szokását, és megfelezte a tesztnapot pilótái között. Így csak a köridő tekintetében zárhatta az élen a hétfőt Lewis Hamilton, aki délután a lágy gumikon futva 1:21.765 perces kört ment, és megelőzte Sebastian Vettelt.
A német csapat a megtett táv tekintetében is az élen zárt, de 152 körén osztoznia kellett a csapatnál debütáló Valtteri Bottasnak és Hamiltonnak. A Mercedes különösebb gond nélkül tudta le a napot, s bemutatta egyedi cápauszonyát, amelynek tetején perselyszerű nyílás tátong, és a motorban keletkező forróság hatékony eltávolítására szolgál.
A téli tesztelést az elmúlt években remekül kezdő Ferrari az idén is jó rajtot vett, Vettel 129 körig jutott, a közepesen kemény gumikon alig maradt el Hamilton lágy gumis legjobbjától. Az első hétből csak a Ferrari pilótája használt közepesen keményeket a leggyorsabb körében, mindenki más az eggyel lágyabb keveréken iratkozott fel a végső időlistára.
A tavaly már visszavonuló, Bottas Mercedeshez szerződése miatt reaktivált Felipe Massa is 100 kör fölé jutott, a harmadik legjobb időt futotta a Williams-Mercedesszel, amelyen a Mercedeshez, a Ferrarihoz és a Haashoz hasonlóan megjelent a T-szárny a cápauszony tetején, a hátsó vezetőszárny előtt.
Ha azt vesszük, hogy Kevin Magnussen lett a negyedik új csapatánál debütálva, talán a többi csapat is rákap az újításra. Magnussennek délelőtt kisebb balesete is volt, autója orrát a korlátnak csapta, miután elfékezte magát a 10-es kanyarban.
A Red Bullnak súlyosabb problémái voltak, reggel négy kör után tönkrement egy szenzor az autón, az ebédszünet után újabb négy kör megtétele után az energiatároló rakoncátlankodott. Rövidebb várakozás következett, a nap végén Ricciardo már érdemben körözhetett.
Sergipo Pérez és a Force India napját a kipufogó törése szabta rövidebbre a vártnál, míg korábbi csapattársa, Nico Hülkenberg alatt a Renault rendre túlmelegedett, ezért a német többször is hosszabb kényszerpihenőt tartott.
A nap vesztese a McLaren volt, Fernando Alonso sokáig egyetlen megtett körrel szerénykedett, a McLarenből ki kellett szedni a Honda-motort, majd ezt követően, az új hajtóegységgel is nehezen lendült munkába a kétszeres világbajnok spanyol.
F1-ES TESZT, BARCELONA
1. NAP
1. Hamilton (brit, Mercedes) 1:21.765 (73 kör)
2. Vettel (német, Ferrari) 1:21.878 (129)
3. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:22.076 (103)
4. Magnussen (dán, Haas-Ferrari) 1:22.894 (51)
5. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:22.926 (50)
6. Bottas (finn, Mercedes) 1:23.169 (79)
7. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:23.709 (39)
8. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:24.494 (52)
9. Hülkenberg (német, Renault) 1:24.784 (57)
10. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:24.852 (29)
11. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:26.841 (73)