DÉLELŐTTI ÖSSZEFOGLALÓ
A barcelonai teszt utolsó napján a teljes mezőny autóba ült, ugyanis az összes csapat megosztotta a tesztnapot a két pilótája között. Délelőtt George Russell (Mercedes), Max Verstappen (Red Bull), Charles Leclerc (Ferrari), Lando Norris (McLaren), Sebastian Vettel (Aston Martin), Pierre Gasly (AlphaTauri), Fernando Alonso (Alpine), Csou Kuan-jü (Alfa Romeo), Alexander Albon (Williams) és Nyikita Mazepin (Haas) gurulhatott a pályára.
Történt azonban egy nagyobb változás a csütörtöki tesztnaphoz képest, mégpedig az egyik autó kinézetét tekintve. Az orosz-ukrán konfliktus miatt ugyanis a Haas eltüntette az autójáról – sőt, a felszerelését szállító kamionjairól és a motorhome-járól is – a főszponzora, az Uralkali logóját, illetve az orosz zászlóra hajazó színek sem jelentek meg a négykerekűn.
Az első órában leginkább Fernando Alonso került a figyelem középpontjába. A spanyol versenyző a szerdai napot követően ült vissza az Alpine-ba, ám alig negyedóra elteltével bemutatta a tesztnap legelső kicsúszását. Nem sokkal később azonban először ment be 1:22 alá pénteken, amivel átvette a vezetést.
Kicsivel később viszont megadta magát az Alpine alatta a pálya 13-as kanyarában, ami miatt a piros zászlót is lengetni kellett. A tesztelés nagyjából negyedórát állt, a folytatásban pedig Max Verstappen vette át rögtön a vezetést Alonsótól. A Red Bull versenyzője később tovább faragott az idején, és már közel járt a csütörtöki legjobb időhöz.
A Williams szűk két óra után máris versenyzőt cserélt. Bár már a nap elején volt némi kavarodást azt tekintve, hogy Nicholas Latifi vagy Alexander Albon ülhet-e először autóba, végül az utóbbi kezdett, de végül bőven az ebédszünet előtt átadta az autót Latifinek. A Haasnál ezzel szemben nem a pilótakérdés jelentette a problémát – ezúttal az olajtank szivárgott az autóban, ami miatt Mazepin mindössze kilenc körig jutott a tesztnap első óráiban.
Másfél órával az ebédszünet előtt aztán a Mercedesre felkerültek a lágy gumik, amivel Russell átvette a vezetést Verstappentől. Kicsivel később viszont ismét előkerült a piros zászló – ezúttal Pierre Gasly állt meg az AlphaTaurival a pálya középső részén. Később aztán kiderült, hogy a francia versenyzőnek nem technikai probléma miatt kellett idő előtt befejeznie a tesztelést, az ötös kanyarban ugyanis kicsúszott, és össze is törte kissé az autót.
Az újraindítás után nem kellett sok egy újabb kicsúszásig és egy újabb félbeszakításig. A nap harmadik piros zászlós megszakítását Csou Kuan-jü idézte elő, aki az utolsó szektorban csúszott ki az Alfa Romeóval. A körözés ezúttal is nagyjából 15 percig állt, az utolsó fél órában többeknél felkerültek a leglágyabb, C5-ös keverékű abroncsok, így a köridők is javultak.
Többek között Russell is javított az egyéni legjobbján, az utolsó percekben viszont már nem igazán volt lehetőségük erre a versenyzőknek, hiszen többször is (megint) előkerült a piros zászló. Csou miután visszatért a pályára, technikai probléma miatt állt félre, az utolsó percekben pedig ugyanilyen okból kellett leparkolnia Vettelnek a pálya szélén az Aston Martint. Az utolsó fennakadás miatt a tervezettnél néhány perccel hamarabb lefújták a tesztnap első felét.
A 13 és 14 óra közötti ebédszünetet követően autóba ül többek között Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo, Sergio Pérez és Valtteri Bottas. Esteban Oconnak azonban ki kell hagynia a délutáni gyakorlást, ugyanis az Alpine-ban meghibásodott a hidraulikus rendszer, aminek következtében a francia istálló számára véget ért az első teszthét.
DÉLUTÁNI ÖSSZEFOGLALÓ
Délután kissé rendhagyó körülmények között tölthette el a teszt utolsó óráit a mezőny, ugyanis az ebédszünetben fellocsolták a pályát, hogy a Pirelli új, 18 colos átmeneti és extrém esőgumijait is kipróbálhassák a versenyzők.
Ami a pilótafelállást illeti, a tesztnap második felében Lewis Hamilton (Mercedes), Sergio Pérez (Red Bull), Daniel Ricciardo (McLaren), Nicholas Latifi (Williams), Carlos Sainz Jr. (Ferrari) és Valtteri Bottas (Alfa Romeo) kezdte meg a körözést, de Nicholas Latifi is pályára vitte a Williameset.
Esteban Ocon az Alpine műszaki problémája miatt kihagyta a délutáni gyakorlást, ahogyan végül a Haas sem tudta rendbe hozni az autóját Mick Schumacher számára. Később a teszt idő előtti befejezéséről számolt be az Aston Martin és az AlphaTauri is.
A vizes pályára elsőként Ricciardo hajtott ki az esőgumikon, ám elég hamar elkezdett felszáradni az ideális ív, így gyorsan előkerültek az intermediate abroncsok is. Sőt, alig másfél óra elteltével már a száraz pályára alkalmas gumikon gyakorolt a mezőny. Még vizes körülmények között egyébként Valtteri Bottas volt a leggyorsabb.
A Mercedes – immár Lewis Hamiltonnal a volán mögött – tovább gyűjtötte a köröket. A hétszeres világbajnoknak alig két óra kellett ahhoz, hogy elérje az 50 körös határt, így továbbra is a címvédő istálló volt a legszorgalmasabb csapat. Ha azonban a teljes tesztet nézzük, azzal, hogy Carlos Sainz Jr. révén a Ferrari 57 körig jutott bő egy órával az utolsó tesztnap vége előtt, a Ferrari már 400. alkalommal autózta körbe a Circuit de Catalunyát ezen a héten.
Az Alfa Romeo számára azonban nem alakult zökkenőmentesen a teszt egyik napja sem – az utolsó délutánján sem sokat láthattuk az autóját a pályán. Bár Bottas teljesített tíz kört még a felszáradó pályán, utána visszatért a csapata garázsába, és többször nem is hagyta el azt az álcafestéses C42-essel.
Az utolsó félórában aztán ismét felkerültek a lágyabb gumik az autókra, amivel Péreznek és Hamiltonnak sikerült sokat javítani. Az előbbi feljött egészen Russell mögé a második helyre, Hamilton pedig éppen Péreztől egy hajszállal elmaradva már a harmadik leggyorsabb kört tudhatta a magáénak.
A hétszeres világbajnok azonban nem állt meg ennyinél – az utolsó negyedórában még a csapattársánál is jobb időt autózva átvette vezetést, kicsivel később pedig egy keveset javítva tovább faragott az idején. Erre már sem Péreznek, sem a többieknek nem volt válaszuk, így Hamilton elsőségével ért véget a barcelonai teszt.
Sőt, Russell délelőtti leggyorsabb köre révén a második hely is a Mercedesé lett, ráadásul a legtöbb kört is a címvédő istálló teljesítette az első teszt utolsó napján.
A második tesztre két hét múlva kerül sor Bahreinben!
AZ IDÉNY ELŐTTI ELSŐ KOLLEKTÍV TESZT, A 3. NAP VÉGEREDMÉNYE1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:19.138, C5, 94 kör
2. George Russell (brit, Mercedes)* 1:19.233, C5, 66 kör
3. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull-Honda) 1:19.556, C4, 74 kör
4. Max Verstappen (holland, Red Bull-Honda)* 1:19.765, C3, 59 kör
5. Sebastian Vettel (német, Aston Martin-Mercedes)* 1:19.824, C5, 48 kör
6. Charles Leclerc (monacói, Ferrari)* 1:19.831, C3, 44 kör
7. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 1:20.072, C3, 92 kör
8. Alexander Albon (thaiföldi, Williams-Mercedes) 1:20.318, C4, 94 kör
9. Nicholas Latifi (kanadai, Williams-Mercedes) 1:20.699, C4, 13 kör
10. Daniel Ricciardo (ausztrál, McLaren-Mercedes) 1:20.750, C3, 86 kör
11. Lando Norris (brit, McLaren-Mercedes)* 1:20.827, C3, 52 kör
12. Fernando Alonso (spanyol, Alpine)* 1:21.242, C3, 12 kör
13. Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo-Ferrari)* 1:21.939, C3, 41 kör
14. Pierre Gasly (francia, AlphaTauri-Honda)* 1:22.469, C4, 40 kör
15. Nyikita Mazepin (orosz, Haas-Ferrari)* 1:26.229, C3, 9 kör
16. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo) 1:30.433, C3, 10 kör
* csak délelőtt tesztelt
CSAPAT | FEBRUÁR 23. | FEBRUÁR 24. | FEBRUÁR 25. |
MERCEDES | George Russell, Lewis Hamilton | Lewis Hamilton, George Russell | George Russell, Lewis Hamilton |
RED BULL-HONDA | Max Verstappen | Sergio Pérez | Max Verstappen, Sergio Pérez |
MCLAREN-MERCEDES | Lando Norris | Daniel Ricciardo | Lando Norris, Daniel Ricciardo |
ASTON MARTIN-MERCEDES | Sebastian Vettel, Lance Stroll | Lance Stroll, Sebastian Vettel | Sebastian Vettel, Lance Stroll |
ALPINE | Fernando Alonso | Esteban Ocon | Fernando Alonso, Esteban Ocon |
FERRARI | Charles Leclerc, Carlos Sainz Jr | Carlos Sainz Jr., Charles Leclerc | Charles Leclerc, Carlos Sainz Jr |
ALPHATAURI-HONDA | Cunoda Juki | Pierre Gasly | Pierre Gasly, Cunoda Juki |
ALFA ROMEO-FERRARI | Robert Kubica, Valtteri Bottas | Valtteri Bottas, Csou Kuan-jü | Csou Kuan-jü, Valtteri Bottas |
HAAS-FERRARI | Nyikita Mazepin, Mick Schumacher | Mick Schumacher, Nyikita Mazepin | Nyikita Mazepin, Mick Schumacher |
WILLIAMS-MERCEDES | Nicholas Latifi, Alexander Albon | Alexander Albon, Nicholas Latifi | Nicholas Latifi, Alexander Albon |