MÁRCIUS 26., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.394 | ||||
2. szabadedzés: 16.00–17.00 | ||||
MÁRCIUS 27., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 13.00–14.00 | ||||
Időmérő: 16.00–17.00 | ||||
MÁRCIUS 28., VASÁRNAP | ||||
A verseny (57 kör, 308.238 km) rajtja: 17.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Április 18., 15.00 | Emilia Romagna Nagydíj, Imola | |||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
Két héttel az idény előtti, háromnapos tesztet követően Bahreinben a közép-európai idő szerint 12 óra 30 perckor startoló első szabadedzéssel vette kezdetét a Formula–1 2021-es idénye, melynek legnagyobb kérdése az, hogy a Red Bullnak végre sikerül-e véget vetnie a Mercedes 2014-ben kezdődő egyeduralmának.
Az előjelek kedvezők voltak a „vörös bikáknál”, hiszen a felkészülés során Max Verstappen bizonyult a leggyorsabbnak, s az RB16B kódjelet kapó autó meglehetősen kiegyensúlyozottan futott, míg a Mercedes szemlátomást küszködött, és a W12-es szokatlanul instabil volt a pályán.
Bár félidőben a címvédő Lewis Hamilton állt az élen 1:32.214-es körrel, furcsa volt látni, hogy a Mercedes már a tréning elején feltette a lágy keveréket, s versenyzői használták a DRS-t. A többször is hibázó címvédőt Verstappen, Valtteri Bottas, illetve Sergio Pérez követte, így Mercedes, Red Bull sorminta alakult ki az első négy helyen.
Nem sokkal később aztán a tavaly harmadik McLaren fiatal brit pilótája vette át a vezetést: Lando Norris 317 ezreddel javította meg a hétszeres világbajnok legjobbját, s bár egy ideig az élen is maradt, mögötte folyamatosan változott a sorrend, miután egyre több csapat jött ki a piros oldalfestésű Pirelliken.
Az utolsó tíz percben a Mercedes és a Red Bull is próbálkozott egy-egy újabb gyors körrel: Hamilton elsőre 24 ezredre elmaradt Norris idejétől, csapattársa, Bottas azonban élre tudott állni 1:32.692-es körrel, sokáig viszont nem örülhetett, hiszen Verstappen abszolút legjobb első és második, illetve egyéni legjobb utolsó szektort jegyzett, s 1:31.394-es idővel átvette a vezetést. A hollandnál már senki sem tudott gyorsabb kört összerakni, így a versenyző ott folytatta, ahol a téli teszten abbahagyta: az élen.
A Red Bull-os 298 ezreddel előzte meg a második Bottast, a finnt a továbbra is remek formában lévő McLarennel követte Norris, majd a hétszeres világbajnok Hamilton, illetve a ferraris Charles Leclerc zárta az első ötöst. Verstappen újdonsült csapattársa, Sergio Pérez a hatodik lett, a mexikói 677 ezredet kapott, ami jóval több, mint a tanácsadó, Helmut Marko által jósolt két-három tized. Persze, ez még csak az első tréning volt, s Pérez már az idény előtt kijelentette, hogy körülbelül öt sima versenyre lesz szüksége ahhoz, hogy elérje a legjobbját, de Christian Hornerék biztosan örülnének, ha a pilótának sikerülne közelebb kerülnie a márkatárshoz.
Hetedikként az idény előtti teszt során meglelpően jól futó AlphaTaurival Pierre Gasly érkezett, míg mögötte a másik Ferrarival Carlos Sainz Jr., Daniel Ricciardo, illetve a sokat előrelépő Alfa Romeo finnje, Kimi Räikkönen egészítette ki az első tízest.
A teszten sok időt vesztő Aston Martin a 12. és a 13. helyet foglalta el, a két év szünet után visszatérő Fernando Alonso a 16. lett az Alpine-nal, míg az újoncok közül Cunoda Juki 14., Mick Schumacher 19., míg Nyikita Mazepin 20. lett, tehát a Haas a várakozásoknak megfelelően a mezőny végén kullog jelenleg, s mivel az első és egyben utolsó fejlesztését a következő versenyhétvégén veti be, túl nagy változásra nem is lehet számítani az idény előrehaladtával.
Folytatás 16 órakor a második, ugyancsak egyórás szabadedzéssel, amelyet már villanyfényben fognak tartani, így a körülmények már olyanok lesznek, mint amilyen az időmérőn és a versenyen is várja majd a mezőnyt.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:31.394 | átlag: 213.178 km/ó | 12 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:31.692 | 0.298 | 17 |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:31.897 | 0.503 | 20 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:31.921 | 0.527 | 15 |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:31.993 | 0.599 | 14 |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:32.071 | 0.677 | 15 |
7. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:32.195 | 0.801 | 23 |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:32.366 | 0.972 | 15 |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:32.434 | 1.040 | 20 |
10. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:32.786 | 1.392 | 16 |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:33.134 | 1.740 | 18 |
12. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:33.157 | 1.763 | 21 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:33.233 | 1.839 | 20 |
14. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:33.329 | 1.935 | 21 |
15. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:33.528 | 2.134 | 20 |
16. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:33.872 | 2.478 | 18 |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:34.127 | 2.733 | 22 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:34.340 | 2.946 | 22 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:34.501 | 3.107 | 16 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:34.975 | 3.581 | 16 |