A múlt heti teszthez képest jóval hűvösebb idő, és nagy szél fogadta a mezőnyt Bahreinben, ahol tíz perc sem telt el az első szabadedzésen, már lengett a piros zászló. Esteban Ocon rózsaszín Alpine-jának továbbfejlesztett oldaldobozáról szakadt le egy jókora darab, s a pályára kerülő törmelékek okán kellett megszakítani a körözést, ami bő tízperces szünet után folytatódhatott.
MÁRCIUS 18., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Gasly 1:34.193 | ||||
2. szabadedzés: 16.00–17.00 | ||||
MÁRCIUS 19., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 13.00–14.00 | ||||
Időmérő: 16.00–17.00 | ||||
MÁRCIUS 20., VASÁRNAP | ||||
A verseny (57 kör, 308.238 km) rajtja: 16.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Március 27., 15.00 | Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | |||
Április 10., 6.00 | Ausztrál Nagydíj, Melbourne | |||
Április 24., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola |
Nem az enstone-i alakulat volt az egyetlen, amely ilyen hamar problémába ütközött: Valtteri Bottas már az első próba köre után kénytelen volt lassan visszagurulni a garázsba, miután gyújtáskimaradásra panaszkodott, s ezt követően már nem is tért vissza, így mért idő nélkül az utolsó helyen zárt.
A csapatok többsége egyébként fejlesztésekkel készült a nyitó hétvégére, a Ferrari új diffúzort tesztelt, míg a McLaren a fékhűtéssel kapcsolatos problémájára kereste a megoldást az újításokkal, miközben az Alpine az Oconnal fellépő probléma után inkább úgy döntött visszatér a korábbi verziójú oldaldobozokhoz.
Félidőben Max Verstappen vezérletével a Red Bull kettőse vezetett, az osztrákokat az Alpine duója követte, míg az első ötöst Charles Leclerc egészítette ki a Ferrarival.
A Mercedes eközben a nyolcadik és a tizedik helyet foglalta be, miközben a versenyzők továbbra is pattogással küzdöttek (Lewis Hamilton autójáról kisebb darab is leszakadt), és George Russell még az Ezüstnyíl szélérzékenységére is panaszkodott, ami jól jelezte, van még tennivaló a címvédő gárdánál.
Az utolsó negyedórában több autóra is felkerültek a lágy gumik: Gasly 1:34.139-es körrel tört az élre, míg Russell a negyedik helyre lépett előre. Kettejük közé a két Ferrari férkőzött be, ráadásul úgy, hogy a maranellóiak elő sem szedték a piros oldalfestésű gumikat.
Az olaszokhoz hasonlóan a Red Bull sem futott a legpuhább abroncsokon, Verstappen a negyedik, Sergio Pérez a tizedik pozíciót foglalta el.
A top 10-be Lance Stroll, Hamilton, Fernando Alonso és Cunoda Juki fért még be, míg a McLaren a 16–17. helyen nyitott.
Folytatás 16 órakor a második szabadedzéssel.
1. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:34.193 | átlag: 206.843 km/ó | 23 kör |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:34.557 | 0.364 mp h. | 22 |
3. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:34.611 | 0.418 | 23 |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 1:34.629 | 0.436 | 23 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:34.742 | 0.549 | 22 |
6. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:34.814 | 0.621 | 22 |
7. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:34.943 | 0.750 | 17 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:35.000 | 0.807 | 14 |
9. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:35.028 | 0.835 | 20 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:35.050 | 0.857 | 23 |
11. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:35.053 | 0.860 | 20 |
12. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:35.151 | 0.958 | 15 |
13. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:35.644 | 1.451 | 15 |
14. | Nico Hülkenberg | német | Aston Martin-Mercedes | 1:35.815 | 1.622 | 23 |
15. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:35.923 | 1.730 | 17 |
16. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:36.304 | 2.111 | 22 |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:36.402 | 2.209 | 20 |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:36.536 | 2.343 | 23 |
19. | Kevin Magnussen | finn | Haas-Ferrari | 1:36.804 | 2.611 | 21 |
20. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | - | 2 |