F1: bemutatkozott a Mercedes 2021-es gépe – képek

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2021.03.02. 11:38
null
Megérkezett a címvédő alakulat 2021-es gépe (Fotók: Twitter/MercedesAMGF1)
A Formula–1-es Mercedes kedden mutatta be a 2021-es versenygépét, a W12-est. Az „ezüstnyilakat” az idén is Lewis Hamilton és Valtteri Bottas vezetheti majd.

 

A sorozatban egyaránt hét egyéni és konstruktőri címet megszerző Mercedes folytatta az autóbemutatók sorát. Bár a címvédő istálló délre írta ki a prezentáció időpontját, már annak kezdete előtt közölt képeket az idei konstrukciójáról.

Az F1 W12 kódjelet kapó autó festése némileg átalakult az előző évhez képest, ugyanis hiába maradt a főként fekete fényezés, a motorborításon, illetve a cápauszonyon átmenetesen újra megjelent az ezüst, míg az első vezetőszárnyon a Petronas-zöld tűnt fel. A gépen továbbá meghatározó szerepet kapott az istállóval szorosabban együttműködő AMG is, melynek matricái többek között az első szárnyon, illetve a motorborításon kerültek előtérbe.

A prezentáción jelent volt a két versenyző, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is. Az „ezüstnyilak” zsinórban az ötödik idényüknek vágnak neki ugyanazzal a párossal, azonban nem kizárt, hogy a mostani lesz a brit, finn kettős utolsó éve együtt, hiszen amellett, hogy a Bottas szokásosan egyéves hosszabbítást kapott, Hamilton sem kötelezte el magát egy idénynél többre az alakulathoz.

 

A hétszeres világbajnok és a Mercedes között zajló hosszas tárgyalások ugyanis nem értek célt, s a csapatfőnök, Toto Wolff elmondása szerint idő hiányában inkább úgy határoztak, hogy a 2021 utáni időszakról az év későbbi szakaszában egyeztetnek. Az idény végén így mindkét hely felszabadul a csapatnál, s bár az osztrák kijelentette, jelenlegi versenyzői élveznek elsőbbséget, azt is elismerte, hogy a fiatalok jelentik a jövőt, így nem kizárt, hogy egy vagy mindkét pilóta személye változik a következő évre.

„A pilótafelállásnál tapasztalható folytonosság erősítette és segítette a csapatunkat az elmúlt évek során. Ez egy nagyon jól működő páros, két hihetetlenül erős versenyzővel, akik nagyon jó munkakapcsolatot ápolnak egymással" – mondta a csapatfőnök a jelenlegi duó kapcsán a bemutatón.

 

Az esélyesek között szerepel a Mercedes-protezsált George Russell, illetve az Alpine-nál versenyző Esteban Ocon is, illetve Max Verstappen is. Előbbi két pilóta kontraktusa lejár az idén, míg utóbbié hiába érvényes 2024 végéig a Red Bull-lal, a tanácsadó, Helmut Marko elmondása alapján a holland szerződésében aktiválódhat egy teljesítményhez kötött záradék, amely lehetővé teszi számára, hogy szabadon igazolhatóvá váljon.

 

Ezt megerősítette a „vörös bikák" csapatfőnöke, Christian Horner is, aki hozzátette, úgy véli, Verstappen szerepelne a Mercedes kívánságlistájának élén, ha Hamilton a visszavonulás mellett határozna. Ezt támasztja alá az a tény is, mely szerint az „ezüstnyilak” a múltban már többször is kivetették a hálójukat a hollandra.

Bár pilótafronton jelenleg nagy a bizonytalanság, a csapatot irányító Wolff hosszú távon kötelezte el magát a németekhez. Az osztrák még decemberben jelentette be, hogy további három évig marad a csapatfőnök, s emellett ellátja az ügyvezető igazgatói feladatokat is az idei évtől. Igaz, a Mercedes jelezte, hogy Wolffnak a későbbiekben lehetősége lesz módosítania a pozícióján a szervezeten belül, a tulajdonosi viszonyok átalakulásával minden eddiginél nagyobb befolyása lett a csapatban.

 

A Daimler ugyanis az eddigi 60 százalékos részesedését 33-ra csökkentette, az alakulathoz tavaly csatlakozó főszponzor, az Ineos 33 százalékot vásárolt, míg Wolff a sajátjait 33-ra növelte. Ezzel a lépéssel a Mercedes Formula–1-es szerepvállalása biztosítottnak látszik, s minden adott ahhoz, hogy a csapat az idén is tovább folytassa a sikerszériáját.

Igaz, a motorfőnök, Hywel Thomas a tél folyamán elismerte, a csapat küszködik az új erőforrásával, bízik benne, hogy a március 12–14. között megrendezendő téli tesztre kiküszöböli a felmerülő problémákat. Jó hír lehet a németek számára, hogy az idei évtől Mercedes-motort használó McLaren nem tapasztalt semmilyen gondot új autója bejáratásakor, s hogy tavaly hiába voltak bajok a motorral a kollektív teszt során, az eltolt idénynyitóra sikerült kijavítania a hibákat.

A motorfőnök a bemutatón elárulta, több módosítást is végrehajtottak a hajtásláncon a megbízhatóság növelése és következetes teljesítmény biztosítása érdekében. Felülvizsgálta az erőforrás kialakítását, és változtatott az MGU-K-n, illetve a turbófeltöltőn is.

 

A team több riválisával ellentétben nem számolt be arról, hogy az autó mely részére használta fel a két fejlesztési zsetonját, a technikai igazgató, James Allison úgy fogalmazott, hogy ez idővel mindenki számára egyértelművé fog válni.

 

Az egyetlen biztos dolog, hogy valamennyi autón lesznek olyan szignifikáns részek, amelyek megegyeznek a 2020-assal, azonban az csapatonként el fog térni, hogy pontosan mely területeken történtek változtatások attól függően, hogy mire használták fel a fejlesztési zsetonokat. Ezen felül vannak olyan részek, mint az erőforrás, a hűtőrendszer, a felfüggesztés, illetve az aerodinamika, melyeken zsetonköltés nélkül lehetett módosítani" – jelentette ki a szakember.

„Mi is felhasználtuk a zsetonokat, de nem fogjuk elárulni, hogy a kocsi mely részén változtattunk. Ez idővel egyébként is egyértelművé fog válni" – tette hozzá majd azt is elhintette, hogy az kocsi padlólemezén történt aerodinamikai változásokról direkt nem közöltek képeket, hogy néhány hetet nyerjenek még, mielőtt a riválisok jobban szemügyre vehetnék.

Az „ezüstnyilak” célja nem is lehet más az idén, mint sorozatban megszerezni a nyolcadik konstruktőri és egyéni címet, amellyel egy olyan rekordot állítanának fel a nagy szabályváltoztatások előtt, amelyet nagyon nehéz lesz valaha megdöntenie a riválisoknak.

Az autóbemutatók sorát az Alpine folytatja, amely 15 órakor rántja le a leplet a 2021-es gépéről, az A521-esről.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik