Az időmérőn megszerzett pozíciók négy pilóta miatt változnak meg: Daniel Ricciardót (10), Brendon Hartleyt (10) és Pierre Gaslyt (25) a motorkomponensek, míg Lance Strollt (5) a váltó cseréje miatt sorolják hátra a versenyre. Utóbbi esetében pont a harmadik edzésen bekövetkező meghibásodás miatt kellett nemcsak új sebességváltót, hanem erőforrást is beszerelni a Williamsbe, azonban a második tétel miatt nem járt büntetés, hiszen egy korábbi motort építettek az FW40-be.
NOVEMBER 10., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:09.202 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:09.515 |
NOVEMBER 11., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Bottas 1:09.281 |
időmérő: 1. Bottas 1:08.322 |
NOVEMBER 12., VASÁRNAP |
17.00: a verseny (71 kör, 305.909 km) rajtja |
A HÁTRALÉVŐ FUTAM |
November 26., 14.00: Abu-dzabi Nagydíj |
A Mercedes brazíliai erőfölényét demonstrálva mind a három edzést az első két helyen zárta, azonban előnye folyamatosan csökkent a legközelebbi riválishoz képest, amelyet alátámasztott azon tény is, mely szerint az utolsó tréningen csupán 58 ezred választotta el egymástól a német és maranellói csapat versenyzőit.
Ez, illetve a Q1 kezdete előtt kevesebb mint egy órával megérkező, néha-néha eleredő eső szoros és izgalmas csatát vetített előre a kvalifikációra, amelyen Sergio Pérez az előző négy Grand Prix-n mindig kikapott márkatársától Esteban Ocontól. A francia feljavulása éles váltást jelent kettejük párharcában, hiszen az azt megelőző 14 alkalomból csupán háromszor maradt alul a mexikói.
Az első szakaszban azonnal megtelt a pálya, hiszen az esőfelhők fenyegetően terpeszkedtek Interlagos felett, Hamilton első mért köre azonban a W08 farának kitörését követően a gumifalban ért véget. Az eset felvillanó dupla sárgát követően azonnal piros zászlót vont maga után, miközben az újdonsült négyszeres bajnok sokáig szinte mozdulatlanul ült autójában.
A Mercedes-versenyző az idei szezonban még nem esett ki a Q1-ben, sőt a Q2-ben is csak egyszer, Monacóban búcsúzott. Az sem kizárt, hogy az „ezüstnyílon” több elemet (például a sebességváltót) is cserélni kell a versenyre, hiszen az ütközés ereje eléggé nagy volt.
Az újraindítást követően Kimi Räikkönen állt az élre, megelőzve a Ferrari-szendvicsbe kerülő Bottast, a remek fordulót teljesítő Felipe Massát, illetve a Red Bull párosát. A hiányos T-szárnnyal köröző Romain Grosjean eközben a kilencedik legjobb időt futotta a Haasban.
Q1 kiesők: Hamilton mellett Ericsson, Stroll, Gasly és Wehrlein.
A második szakaszban Bottas körrekorddal állt az élre, míg mögötte a két Ferrari és a két Red Bull sorakozott fel. Az ötödik Ricciardo mindeközben a mezőnyből egyedüliként a sárga jelzésű Pirellin érte el az idejét, amely érthető taktikai húzás, hiszen az ausztrál biztosan csak 10 pozícióval hátrábbról kezdheti meg a GP-t, mint ahová szombaton kvalifikálta magát.
Az utolsó percekre újra megtelt a pálya, majdnem az összes pilóta elhagyta a depót, az élmenők közül Vettel az első, míg Verstappen a harmadik helyre ugrott előre.
Q2 kiesők: Ocon, Grosjean, Vandoorne, Magnussen és Hartley.
A harmadik szakaszban az első gyors körök után Vettel ott folytatta, ahol korábban abbahagyta. Körrekorddal – szűk egy tizeddel megelőzve Bottast – foglalta el az első helyet, miközben Räikkönent a Red Bullok követték Verstappen, Ricciardo sorrendben.
A második fordulók több változást is magukkal hoztak, hiszen az első ötösben Bottas – 38 ezreddel megdöntve Vettel korábbi körét – szerezte meg teljes pályafutását tekintve a harmadik, míg Interlagosban az első pole pozícióját.
Az első tízesbe még Pérez, Alonso, Hülkenberg, Sainz és Massa került be.
Folytatás holnap 17 órakor a versennyel.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:08.322 | átlag: 227.048 km/ó |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:08.360 | 0.038 mp h. |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:08.538 | 0.216 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:08.925 | 0.603 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:09.330 | 1.008 |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:09.598 | 1.276 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:09.617 | 1.295 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:09.703 | 1.381 |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:09.805 | 1.483 |
10. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:09.841 | 1.519 |
11. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:09.830 | |
12. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:09.879 | |
13. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 1:10.116 | |
14. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:10.154 | |
15. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Renault | idő nélkül | |
16. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 1:10.678 | |
17. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Renault | 1:10.686 | |
18. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:10.776 | |
19. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:10.875 | |
20. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | idő nélkül |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Räikkönen | 1:09.405 | 1. | Vettel | 1:08.494 |
2. | Bottas | 1:09.452 | 2. | Bottas | 1:08.638 |
3. | Vettel | 1:09.643 | 3. | Verstappen | 1:09.050 |
4. | Massa | 1:09.789 | 4. | Räikkönen | 1:09.116 |
5. | Verstappen | 1:09.820 | 5. | Ricciardo | 1:09.533 |
6. | Ricciardo | 1:09.828 | 6. | Alonso | 1:09.593 |
7. | Hülkenberg | 1:10.078 | 7. | Massa | 1:09.612 |
8. | Pérez | 1:10.145 | 8. | Hülkenberg | 1:09.726 |
9. | Grosjean | 1:10.148 | 9. | Pérez | 1:09.760 |
10. | Ocon | 1:10.168 | 10. | Sainz | 1:09.768 |
11. | Alonso | 1:10.172 | 11. | Ocon | 1:09.830 |
12. | Sainz | 1:10.227 | 12. | Grosjean | 1:09.879 |
13. | Vandoorne | 1:10.286 | 13. | Vandoorne | 1:10.116 |
14. | Magnussen | 1:10.521 | 14. | Magnussen | 1:10.154 |
15. | Hartley | 1:10.625 | 15. | Hartley | idő nélkül |
16. | Wehrlein | 1:10.678 | |||
17. | Gasly | 1:10.686 | |||
18. | Stroll | 1:10.776 | |||
19. | Ericsson | 1:10.875 | |||
20. | Hamilton | idő nélkül |
PERCRŐL PERCRE