Nico Rosbergnek a Brit Nagydíj második szabadedzésén nem kellett autója műszaki hibája miatt aggódnia, így simán az élen zárta a másfél órát. A Mercedes csak vele javult a délelőtti kemény gumis köridőihez képest a lágyabb abroncsokon, az autójával küszködő Lewis Hamiltonnal nem.
Az angol elé be is jött a két Ferrari, de amíg az időmérőn a német csapattól jelentős előrelépésre lehet számítani, az olaszoknál minden bizonnyal kevés plusz maradt az autókban.
A két élcsapat mögött a Red Bull párosa sorakozott, aztán a délelőtt a két Mercedeshez legközelebb kerülő Max Verstappen következett a meleg, napos, de szeles délutánon.
Az edzést kétszer szakították meg piros zászlóval, Romain Grosjean és Roberto Merhi is a hetes számú, Luffield elnevezésű kanyarban csúszott a kavicságyba. A francia a közepében ragadt, de a spanyol hátsó kerekei a pályára nyúltak, így amikor a piros zászlót meglengették, a spanyol ki tudott kecmeregni a csávából, nem is volt hosszú a szünet.
Ugyanott Fernando Alonso is kicsúszott, de a kétszeres világbajnok minden rutinját kihasználva mozgásban tartotta autóját, így ki tudott jönni onnan.
A Brirt Nagydíj szombaton 11 órakor a 3. szabadedzéssel folytatódik.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:34.155 | átlag: 225.241 km/ó | 34 kör |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:34.502 | 0.347 mp h. | 29 |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:34.522 | 0.367 | 27 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:34.621 | 0.466 | 23 |
5. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:35.009 | 0.854 | 25 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:35.153 | 0.998 | 22 |
7. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:35.300 | 1.145 | 36 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:35.387 | 1.232 | 34 |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:35.866 | 1.711 | 37 |
10. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:36.147 | 1.992 | 33 |
11. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:36.164 | 2.009 | 32 |
12. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:36.183 | 2.028 | 33 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:36.351 | 2.196 | 29 |
14. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:36.728 | 2.573 | 21 |
15. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:36.731 | 2.576 | 19 |
16. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:36.822 | 2.667 | 23 |
17. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:37.196 | 3.041 | 16 |
18. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:37.327 | 3.172 | 37 |
19. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:38.279 | 4.124 | 21 |
20. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:39.878 | 5.723 | 21 |
AZ EDZÉS PERCRŐL PERCRE
16.31 Vége az edzésnek, ezt is Rosberg zárta az élen.
16.27 Az utolsó percekben mindenki a pályán van, már senki sem javít a köridején, mindenki teli tankos menetet teljesít a versenyre készülve.
16.24 Hamilton valószínűleg egészségügyi szünetet tartott, már ismét a pályán van.
16.21 Hamilton kiszállt az autójából, rajta kívül Merhi és Alonso van a bokszban.
16.17 Újra is indult az edzés.
16.16 Végül elindult Merhi autója, be is jutott a depóba a spanyol.
16.14 Merhi Manor Marussiája a kritikus hetes kanyarban megcsúszott, az eleje a kavicságyban ragadt. Leállt az autó, piros zászló.
16.12 Hamilton nagyon elégedetlen az autójával. Rendszeresen jár a bokszba, de nem találják a megfelelő beállításokat.
16.09 Grosjean újra a pályán. Közben Bottast a bokszba hívták. „Gond van?” – kérdezte a finn, mire a mérnöke azt válaszolta, majd a garázsban megbeszélik.
16.06 Rosberg, Räikkönen, Vettel, Hamilton, Kvjat, Ricciardo, Verstappen, Hülkenberg, Sainz, Massa, Maldponado, Bottas, Pérez, Alonso, Nasr, Ericsson, Grosjean, Stevens, Button, Merhi a sorrend.
16.00 „Hűtsd az autót, hűtsd az autót” – utasította mérnöke Rosberget.
15.56 Rosberg autójával kisebb gond támadt, miközben Räikkönen feljött a második helyre. Két századdal előzte meg Vettelt, majdnem négy tizedre van Rosbergtől.
15.51 A Lotus garázsában Grosjean segít a szerelőknek megtisztítani az autóját – ha már ő csúszott ki…
15.49 Rosberg, Vettel, Hamilton, Kvjat, Verstappen, Hülkenberg az első hat sorrendje. A Force India pilótája most jött fel a lágyabb gumikon.
15.45 Grosjean autója visszakerült a depóba.
15.42 Az új kialakítású pálya eddigi körrekordjától még messze vagyunk, Hamilton 2013-ban 1:29.607-tel szerezte meg a pole pozíciót.
15.40 Megszokhattuk, hogy amennyivel a többiek (elsősorban a Ferrari) a második szabadedzésen gyorsulnak, annyit hoz a Mercedes is az időmérőn.
15.38 A Pirelli egy másodperces javulást vár a közepesen kemény gumikon a kemény gumis időeredményekhez képest, a Mercedes ettől egyelőre messze van. Hamilton 1:34.6-ot ment.
15.36 Előkerültek a lágyabb gumik, Rosberg 1:34.155-tel az élre ugrott, Vettel 1:34.5-tel második.
15.35 A Mercedes figyelmeztetéssel megúszta, hogy az első edzésen a tilalom ellenére letakarta Rosberg autójának egyes elemeit, miközben visszaszállították a bokszba.
15.34 „Borzasztó az autó hátulja, össze-vissza dobálja” – szólt Button a rádión. A mérnöke megkérdezte, menne-e még egy kört? „Nem!” – jött a határozott válasz.
15.31 A csapatok Monacóban és Kanadában nem próbálhatták ki zökkenőmentesen a lágyabb gumikat az eső miatt a második szabadedzésen, Ausztriában is lógott az eső lába, hosszú ideje ez az első edzés, amelyen az ideális edzéstervet követve körözhetnek.
15.28 Alonso ugyanúgy kicsúszott a 7-es kanyarban, mint Grosjean, de a spanyol ki tudott kecmeregni a kavicságyból.
15.27 Kvjat 1:35.0-val feljött a második helyre. Nem rossz első kör.
15.24 Újra zöld a lámpa a bokszutca végén, Button és a két Red Bull a pályán.
15.22 Hamilton, Rosberg, Vettel, Hülkenberg, Sainz, Verstappen, Räikkönen, Pérez, Massa, Maldonado, Bottas, Alonso, Nasr, Grosjean, Stevens, Ericsson, Merhi a sorrend, Ricciardo, Button és Kvjat még nem volt a pályán.
15.19 A francia kiszállt az autóból, amelyet még időben visszavihetnek a bokszba, hogy megjavítsák, és Grosjeannak lehetősége legyen még néhány kör megtételére.
15.17 Grosjean, aki az első edzést kihagyta a Lotusszal Jolyon Palmer bevetése miatt, a kavicságyba csúszott. Piros zászló.
15.16 Massa, aki korábban a mögötte érkezők elengedése közben lefutott az útról, egyelőre az utolsó azok között, akik mért kört futottak. Hárman még mindig nem jöttek ki.
15.14 Hülkenberg megelőzte Vettelt az új, lyukas orrú Force Indiával.
PÉNTEK (Július 3.) |
1. szabadedzés: Váltócsere edzés közben? Nem gond! Rosberg az élen |
15.00–16.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT (Július 4.) |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP (Július 5.) |
14.00: a verseny (52 kör, 306.198 km) rajtja |
15.12 Hamilton 1:34.877-re javította legjobbját. Vettel a harmadik, 1.4 másodperces hátránnyal.
15.11 Már csak a két Red Bull és Button McLarenje nem indult el a depóból.
15.10 Már Hamilton van az élen 1:35.055-tel, fél másodperccel megelőzve Rosberget. Utánuk Verstappen, Räikkönen, Sainz és Hülkenberg következik.
15.09 A Ferrari 300 eurós bírságot kapott, mert Räikkönen az első edzésen 2.5 kilométer per órával átlépte a 80 kilométer per órás bokszutcai sebességhatárt.
15.08 Hülkenberg az élen 1:37.094-gyel, majd Sainz az első 1:36.523-mal. A Toro Rosso nagyon jó ezen a hétvégén.
15.06 Ericsson első mért köre 1:43.551. Már 11 autó van a pályán.
15.03 Räikkönen sem sokat késlekedik a Ferrarival, csatlakozik skandináv riválisához.
15.02 Az első edzést a Sauber tesztpilótájának adott lehetőség miatt kihagyó Ericsson az első a pályán.
15.00 Elindult az óra, senki sem igyekszik a pályára. Délelőtt Max Verstappen lett a harmadik a két Mercedes mögött, a Ferrari sokat szenvedett az autóival, a legutóbbi két versenyen dobogós Williams-istálló egyik autóját pedig Susie Wolff vezette.
14.58 A levegő 23, az aszfalt 46 fokos.
14.56 Rosberg számára nem kicsi a tét, az eddigi európai versenyeket kivétel nélkül megnyerte 2015-ben, s Angliában folytatná sorozatát.
14.55 Az első edzésen váltóhiba miatt a pálya szélén leálló Nico Rosberg miatt az FIA vizsgálatot indított a Mercedes ellen. Az ok, hogy amikor a platós kocsin visszaszállították az elromlott autót a bokszutcába, a Mercedes első légterelője, padlólemeze és diffúzora is lepel alatt volt. A sportszabályzat szerint viszont csak abban az esetben szabad letakarni ezeket, ha megsérülnek a balesetben, és további veszélyt okozhatnak. Nem tudni, milyen büntetésre számíthat Rosberg, valószínűleg pénzbírság lehet.
14.53 Köszöntjük olvasóinkat a Brit Nagydíj 2. szabadedzését végigkísérő cikkünkben!
Kezdésnek egy érdekesség. A két F1-es szabadedzés között a GP2-es autók köröztek Silverstone-ban, s Tiff Needell korábbi autóversenyző, ma tévés újságíró körbejárta a díszpáholyt, ahol körkérdést tett fel. Az eredmény: hiába hat másodperccel lassabbak a GP2-es autók körönként, az autóversenyt ritkán látók nagy része azt hitte, hogy gyorsabbak, csak mert nagyobb hangjuk van…