„A hétvégi Kínai Nagydíjon visszatér az a rendszer, amely szerint a leglassabb hat autó kiesik a kvalifikáció első és második szakaszában, mielőtt a tíz legjobb megmérkőzik a pole-pozícióért a harmadik etapban” – jelentették be a döntést, így a vb harmadik futamán, Sanghajban már a 2015-ös szisztéma szerint zajlik majd az időmérő.
Április első hétvégéjén, a Bahreini Nagydíjon a Formula–1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone és Jean Todt, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke még ellenállt a csapatvezetők egységes kérésének, hogy visszatérjenek a tavalyi rendszerre, de a csütörtöki tárgyaláson már beleegyeztek.
A melbourne-i idénynyitó után sok kritika érte az újfajta időmérőt, amelynek lényege, hogy a három részből álló kvalifikáció minden szakaszában – meghatározott idő elteltével – kilencven másodpercenként kiesik egy-egy pilóta.
A szabályalkotók és az FIA illetékesei azt remélték a módosítástól, hogy a versenyautók több időt töltenek majd a pályán az időmérő alatt. Az előzetes várakozások azonban nem váltak valóra, Ausztráliában az időmérő szakaszainak utolsó perceiben alig vagy egyáltalán nem köröztek az autók.
A tavalyi rendszer ugyanúgy három fázisból állt, de akkor csak az egyes periódusok végén esett ki meghatározott számú pilóta a következő szakaszból.