MÁRCIUS 26., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.394 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.847 | ||||
MÁRCIUS 27., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.577 | ||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:28.997 | ||||
MÁRCIUS 28., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Bottas | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Április 18., 15.00 | Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola | |||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
A két év után visszatérő Fernando Alonso kisebb meglepetésre továbbjutott az Alpine-nal a szombati időmérő harmadik szakaszába, s a 9. helyről rajtolva jó versenyt futott, valamint több riválisával is nagy csatába keveredett, azonban a 32. körben kénytelen volt kihajtani a garázsba, miután Alpine-ja fékproblémák miatt lelassult a pályán. A spanyol nem is tudta folytatni a futamot, így nulla ponttal távozhatott Bahreinből.
Mint utóbb az ügyvezető igazgató, Marcin Budkowski megosztotta, egészen banális oka volt a spanyol a kiesésnek, ugyanis egy szendvics csomagolópapírja ragadt be a hátsó fékhűtő-nyílásba, s ez vezetett a meghibásodáshoz.
„Az első kiállása után volt egy kis problémánk, ami az autó teljesítményének csökkentésére kényszerített minket, aztán a második kerékcserét követően egy szendvics csomagolópapírja ragadt bele a hátsó fékhűtőbe, ami a hőmérséklet emelkedéséhez vezetett, és kárt tett a fékrendszerben. Biztonsági okokból adtuk fel a versenyt. Ez nagyon szerencsétlen első futam volt Fernando számára annak tükrében, hogy milyen erősnek tűnt" – magyarázta a szakember.
Az első versenyt a kétszeres világbajnok is értékelte, elmondása szerint még nem tudta kihozni magából a maximumot.
„Nagy kár, hogy nem láthattam meg a kockás zászlót, hiszen nagyon élveztem a versenyzést. Jó volt visszatérni, újra érezni az adrenalint a rajtrácson a himnusz alatt. Ezek a procedúrák egészen érzelmesek voltak számomra. Ugyanakkor még nem teljesítek száz százalékon, ebben biztos vagyok. Összességében jó volt, részt vettem remek csatákban is, néhány jól végződött, néhány pedig nem, hiszen megelőztek. Még többet kell kihoznom magamból, magabiztosabbnak kell lennem, és a kocsiból is többet kell kisajtolnom, mint ahogyan a fékekből, valamint a rajtolásnál is van mit javulnom" – mutatott rá Alonso, hogy még némi időre lesz szüksége ahhoz, hogy igazán elkapja a ritmust.