Nem kis hajrát futott Daniel Ricciardo, de igyekezete meghozta a gyümölcsét, ugyanisfutamgyőzelemnek örülhetett a Kínai Nagydíj végén.A Red Bull versenyzőjének pedig már az izgalmakkal teli verseny végi diadal sem jelent meglepetést, amely után nem győzte dicsérni a csapatát.
„Nem nagyon szoktam unalmas futamokat nyerni, legalábbis azt hiszem, mindegyik győzelmem mozgalmas verseny végén született – mondta az immáron hatszoros futamgyőztes ausztrál. – Ezúttal is kicsit hektikus volt a futam. A pálya vége felé, a tizennégyes kanyarnál jártam, amikor szóltak a srácok, hogy jön a biztonsági autó és kettős kiállást hajtunk végre. Gyorsan sikerült is megoldani, és igazából minden nagyon gyorsan történt, de ez volt a győzelem kulcsa, ezért jár a köszönet a csapatnak."
„A verseny előtt huszonnégy órával még azt hittem, hogy csak a rajtrács végéről indulhatok a motorproblémáim miatt. Már az időmérő után megköszöntem a srácoknak a fantasztikus munkát és ezt most megismétlem, mert az egész csapat tényleg csodálatos munkát végzett" – fogalmazott Ricciardo.
Az ausztrál pilóta sikeréhez furcsa módon a hatos szám kapcsolódik: a hatodik helyről vágott neki a versenynek, a hatodik futamgyőzelme, és Valtteri Bottastól a hatos kanyarban végrehajtott manőverrel vette át a vezetést.
„Közel voltunk egymáshoz, kemény, de fair előzés volt, tisztességes küzdelem után – emlékezett vissza a pillanatra, mikor az élre állt. – Láttam, hogy Valtteri védekezik, én viszont eltökéltem magam, és el akartam menni mellette, Tudtam, hogy lesz elég hely, és abban is biztos voltam, hogy jobbak a gumijaim, ezért meg is tudom csinálni az előzést. Sikerült is."
Valtteri Bottas az első bokszkiállás után még azt hihette, hogy ő a győzelem legnagyobb esélyese, azonban a biztonsági autó pályára küldése és a friss gumikon begyorsuló Red Bullok véget vetettek a végső diadalról szóló az álmának. Pedig a Mercedes finn versenyzője úgy érzi, megérdemelte volna, hogy a dobogó legfelső fokán pezsgőzhessen.
„Nagyon jól alakult számunkra a futam, erősek voltunk egészen addig, míg nem jött a biztonsági autó – mondta Bottas. – Később gondba kerültünk Daniellel és a végén majdnem Kimivel is. Ez lehangoló, mert mindent beleadtunk, és úgy tűnt, hogy megérdemeljük a győzelmet. Azt hittem, hogy kontroll alatt tartok mindent, a futam végén sem volt nagy a lemaradásom, szóval úgy vélem, meg tudtam volna tartani az első helyet. De ilyen a versenyzés, előfordulnak ilyen dolgok."
PÉNTEK |
1. szabadedzés:1. Hamilton 1:33.999 |
2. szabadedzés:1. Hamilton 1:33.482 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés:1. Vettel 1:33.018 |
Időmérő:1. Vettel 1:31.095 |
VASÁRNAP |
Verseny: 1. Ricciardo, 2. Bottas, 3. Räikkönen |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Április 29., 14.10: Azeri Nagydíj |
Május 13., 15.10: Spanyol Nagydíj |
Május 27., 15.10: Monacói Nagydíj |
Miután a szombati időmérőn Lewis Hamilton csak a negyedik rajthelyet szerezte meg, a pole pozíció pedig Sebastian Vettelé lett, talán a Mercedes brit versenyzője sem gondolta, hogy a Kínai Nagydíjon csökkenteni tudja a hátrányát a vb-összetettben. Ahhoz, hogy ez megtörténjen, természetesen Max Verstappen hibája is kellett, de Hamilton megjegyezte: hiába Bottas második helye, csapatként nem szerepeltek túl fényesen Sanghajban.
„Nem volt meg a sebességem, de megpróbáltam kitartani – mondta a négyszeres világbajnok. – Volt pár kemény csatánk, főként nekem. Magamat emelem ki, de csapatként is alulteljesítettünk ma. Számomra a tegnapi és a mai nap katasztrofálisan sikerült, szóval ezt helyre kell hoznom, hogy újra rendesen tudjak teljesíteni, ellenkező esetben újabb értékes pontokat veszítünk el. Örülök annak a néhány incidensnek, ami ma a többiekkel történt, mert ezzel valamennyire versenyben tudtunk maradni."
Legalább az egyik Ferrari-pilóta dobogóra tudott állni, Kimi Räikkönent ugyanis a harmadik helyen intette le a kockás zászló. Bár a finn pilóta a verseny végén még megpróbálta elkapni Valtteri Bottast a második helyért, hamar rá kellett jönnie, hogy ehhez nem a megfelelő gumik vannak a Ferrariján.
„Azt hiszem, hogy jól kaptam el a rajtot, de aztán blokkoltak és megelőztek az egyes kanyarban – mondta Räikkönen. – Szenvedtem kicsit azzal, hogy a többiek nyomában maradjak, de összességében nem volt olyan rossz versenyem. Sokáig kint maradtak, és a biztonsági autó pályára küldése szerencsés volt számunkra. Jó volt a tempóm a közepes keveréken, de a végén szükségem lett volna a lágyra, hogy esélyem legyen előrébb kerülni."
Sebastian Vettel már első kerékcseréje után hátrányba került, ugyanis a Ferrarinak nem sikerült megfelelően reagálnia Bottas bokszkiállására, így a finn átvette a vezetést. A futam legrosszabb pillanata viszont csak ezután következett – Max Verstappen szerette volna ugyanis megelőzni őt, ám a holland hibázott, ezért mindketten megpördültek.
„Nem láttam Maxot, egészen addig, amíg már késő nem volt – emlékezett vissza a német. – Nem állt szándékomban nagyon védekezni ellene, mert előtte már Daniel ellen is láttam, hogy nincs értelme. Egyszerűen túl gyors volt a Red Bull a friss gumikon. Szóval nem akartam veszélyeztetni a versenyemet a mögöttem állók javára, de Max hibázott, és belém jött. Azt hiszem, hogy túlbecsülte magát, és veszélybe sodorta mindkettőnk futamát."
Max Verstappen maga is elismerte a verseny után, hogy türelmetlen volt, és az ő hibájából következett be a baleset, így minden felelősséget vállal az esetért.
„Láttam, hogy szenved a gumijai miatt, ezért megpróbáltam későn fékezni a kanyarokban – mesélte a Red Bull-pilóta. – A hátsó kerekeim viszont blokkoltak, és nekimentem. Persze ez az én hibám volt. Egyáltalán nem ezt szerettem volna. Könnyű később azt mondani, hogy türelmesebb lehettem volna, és valószínűleg ez lett volna a jó ötlet, de sajnos a baj már megtörtént."
Verstappen és Vettel találkozója
1. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:35:36.380 | |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 8.894 mp h. | |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 9.637 mp h. | |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 16.985 mp h. | |
5. | Max Verstappen* | holland | Red Bull-TAG Heuer | 20.436 mp h. | |
6. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 21.052 mp h. | |
7. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 30.639 mp h. | |
8. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 35.286 mp h. | |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 35.763 mp h. | |
10. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 39.594 mp h. | |
11. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 44.050 mp h. | |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 44.725 mp h. | |
13. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 49.373 mp h. | |
14. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 55.490 mp h. | |
15. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 58.241 mp h. | |
16. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:02.604 p h. | |
17. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:05.296 p h. | |
18. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:06.330 p h. | |
19. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 1:22.575 p h. | |
20. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 5 kör h. | leállás |
*: 10 másodperc időbüntetés ütközés okozása miatt |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | |
1. | Sebastian Vettel | 2 | 2 | 3 | 54 |
2. | Lewis Hamilton | – | 2 | 3 | 45 |
3. | Valtteri Bottas | – | 2 | 3 | 40 |
4. | Daniel Ricciardo | 1 | 1 | 2 | 37 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 2 | 2 | 30 |
6. | Fernando Alonso | – | – | 3 | 22 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 3 | 22 |
8. | Max Verstappen | – | – | 2 | 18 |
9. | Pierre Gasly | – | – | 1 | 12 |
10. | Kevin Magnussen | – | – | 2 | 11 |
11. | Stoffel Vandoorne | – | – | 2 | 6 |
12. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 2 | 3 |
13. | Marcus Ericsson | – | – | 1 | 2 |
14. | Esteban Ocon | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 85 |
2. | Ferrari | 84 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 55 |
4. | McLaren-Renault | 28 |
5. | Renault | 25 |
6. | Toro Rosso-Honda | 12 |
7. | Haas-Ferrari | 11 |
8. | Sauber-Ferrari | 2 |
9. | Force India-Mercedes | 1 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |