F1: Egyáltalán nem ezt szerettem volna – Verstappen

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.04.15. 13:15
null
Verstappen egyáltalán nem ezt szerette volna (Fotó: AFP)
Míg Daniel Ricciardo parádés előzéseivel és meglepetésgyőzelmével hívta fel magára a figyelmet, addig a másik Red Bull-pilóta, Max Verstappen Sebastian Vettel kilökésével a Kínai Nagydíj futamán. A holland versenyző elismerte, hogy hibázott, miközben Vettel elmondta: nem is szándékozott védekezni Verstappen ellen, hiszen látva Ricciardo gyorsaságát, tudta, hogy nem sok értelme van. Megszólalt a többi topversenyző is.

Nem kis hajrát futott Daniel Ricciardo, de igyekezete meghozta a gyümölcsét, ugyanisfutamgyőzelemnek örülhetett a Kínai Nagydíj végén.A Red Bull versenyzőjének pedig már az izgalmakkal teli verseny végi diadal sem jelent meglepetést, amely után nem győzte dicsérni a csapatát.

„Nem nagyon szoktam unalmas futamokat nyerni, legalábbis azt hiszem, mindegyik győzelmem mozgalmas verseny végén született – mondta az immáron hatszoros futamgyőztes ausztrál. – Ezúttal is kicsit hektikus volt a futam. A pálya vége felé, a tizennégyes kanyarnál jártam, amikor szóltak a srácok, hogy jön a biztonsági autó és kettős kiállást hajtunk végre. Gyorsan sikerült is megoldani, és igazából minden nagyon gyorsan történt, de ez volt a győzelem kulcsa, ezért jár a köszönet a csapatnak."

„A verseny előtt huszonnégy órával még azt hittem, hogy csak a rajtrács végéről indulhatok a motorproblémáim miatt. Már az időmérő után megköszöntem a srácoknak a fantasztikus munkát és ezt most megismétlem, mert az egész csapat tényleg csodálatos munkát végzett" – fogalmazott Ricciardo.

Az ausztrál pilóta sikeréhez furcsa módon a hatos szám kapcsolódik: a hatodik helyről vágott neki a versenynek, a hatodik futamgyőzelme, és Valtteri Bottastól a hatos kanyarban végrehajtott manőverrel vette át a vezetést.

„Közel voltunk egymáshoz, kemény, de fair előzés volt, tisztességes küzdelem után – emlékezett vissza a pillanatra, mikor az élre állt. – Láttam, hogy Valtteri védekezik, én viszont eltökéltem magam, és el akartam menni mellette, Tudtam, hogy lesz elég hely, és abban is biztos voltam, hogy jobbak a gumijaim, ezért meg is tudom csinálni az előzést. Sikerült is."

Valtteri Bottas az első bokszkiállás után még azt hihette, hogy ő a győzelem legnagyobb esélyese, azonban a biztonsági autó pályára küldése és a friss gumikon begyorsuló Red Bullok véget vetettek a végső diadalról szóló az álmának. Pedig a Mercedes finn versenyzője úgy érzi, megérdemelte volna, hogy a dobogó legfelső fokán pezsgőzhessen.

„Nagyon jól alakult számunkra a futam, erősek voltunk egészen addig, míg nem jött a biztonsági autó – mondta Bottas. – Később gondba kerültünk Daniellel és a végén majdnem Kimivel is. Ez lehangoló, mert mindent beleadtunk, és úgy tűnt, hogy megérdemeljük a győzelmet. Azt hittem, hogy kontroll alatt tartok mindent, a futam végén sem volt nagy a lemaradásom, szóval úgy vélem, meg tudtam volna tartani az első helyet. De ilyen a versenyzés, előfordulnak ilyen dolgok."

15. KÍNAI NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés:1. Hamilton 1:33.999
2. szabadedzés:1. Hamilton 1:33.482
SZOMBAT
3. szabadedzés:1. Vettel 1:33.018
Időmérő:1. Vettel 1:31.095
VASÁRNAP
Verseny: 1. Ricciardo, 2. Bottas, 3. Räikkönen
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Április 29., 14.10: Azeri Nagydíj
Május 13., 15.10: Spanyol Nagydíj
Május 27., 15.10: Monacói Nagydíj

Miután a szombati időmérőn Lewis Hamilton csak a negyedik rajthelyet szerezte meg, a pole pozíció pedig Sebastian Vettelé lett, talán a Mercedes brit versenyzője sem gondolta, hogy a Kínai Nagydíjon csökkenteni tudja a hátrányát a vb-összetettben. Ahhoz, hogy ez megtörténjen, természetesen Max Verstappen hibája is kellett, de Hamilton megjegyezte: hiába Bottas második helye, csapatként nem szerepeltek túl fényesen Sanghajban.

„Nem volt meg a sebességem, de megpróbáltam kitartani – mondta a négyszeres világbajnok. – Volt pár kemény csatánk, főként nekem. Magamat emelem ki, de csapatként is alulteljesítettünk ma. Számomra a tegnapi és a mai nap katasztrofálisan sikerült, szóval ezt helyre kell hoznom, hogy újra rendesen tudjak teljesíteni, ellenkező esetben újabb értékes pontokat veszítünk el. Örülök annak a néhány incidensnek, ami ma a többiekkel történt, mert ezzel valamennyire versenyben tudtunk maradni."

Legalább az egyik Ferrari-pilóta dobogóra tudott állni, Kimi Räikkönent ugyanis a harmadik helyen intette le a kockás zászló. Bár a finn pilóta a verseny végén még megpróbálta elkapni Valtteri Bottast a második helyért, hamar rá kellett jönnie, hogy ehhez nem a megfelelő gumik vannak a Ferrariján.

„Azt hiszem, hogy jól kaptam el a rajtot, de aztán blokkoltak és megelőztek az egyes kanyarban – mondta Räikkönen. – Szenvedtem kicsit azzal, hogy a többiek nyomában maradjak, de összességében nem volt olyan rossz versenyem. Sokáig kint maradtak, és a biztonsági autó pályára küldése szerencsés volt számunkra. Jó volt a tempóm a közepes keveréken, de a végén szükségem lett volna a lágyra, hogy esélyem legyen előrébb kerülni."

Sebastian Vettel már első kerékcseréje után hátrányba került, ugyanis a Ferrarinak nem sikerült megfelelően reagálnia Bottas bokszkiállására, így a finn átvette a vezetést. A futam legrosszabb pillanata viszont csak ezután következett – Max Verstappen szerette volna ugyanis megelőzni őt, ám a holland hibázott, ezért mindketten megpördültek.

„Nem láttam Maxot, egészen addig, amíg már késő nem volt – emlékezett vissza a német. – Nem állt szándékomban nagyon védekezni ellene, mert előtte már Daniel ellen is láttam, hogy nincs értelme. Egyszerűen túl gyors volt a Red Bull a friss gumikon. Szóval nem akartam veszélyeztetni a versenyemet a mögöttem állók javára, de Max hibázott, és belém jött. Azt hiszem, hogy túlbecsülte magát, és veszélybe sodorta mindkettőnk futamát."

Max Verstappen maga is elismerte a verseny után, hogy türelmetlen volt, és az ő hibájából következett be a baleset, így minden felelősséget vállal az esetért.

„Láttam, hogy szenved a gumijai miatt, ezért megpróbáltam későn fékezni a kanyarokban – mesélte a Red Bull-pilóta. – A hátsó kerekeim viszont blokkoltak, és nekimentem. Persze ez az én hibám volt. Egyáltalán nem ezt szerettem volna. Könnyű később azt mondani, hogy türelmesebb lehettem volna, és valószínűleg ez lett volna a jó ötlet, de sajnos a baj már megtörtént."

Verstappen és Vettel találkozója

A KÍNAI NAGYDÍJ VÉGEREDMÉNYE
1.Daniel RicciardoausztrálRed Bull-TAG Heuer1:35:36.380
2.Valtteri BottasfinnMercedes8.894 mp h.
3.Kimi RäikkönenfinnFerrari9.637 mp h.
4.Lewis HamiltonbritMercedes16.985 mp h.
5.Max Verstappen*hollandRed Bull-TAG Heuer20.436 mp h.
6.Nico HülkenbergnémetRenault21.052 mp h.
7.Fernando AlonsospanyolMcLaren-Renault30.639 mp h.
8.Sebastian VettelnémetFerrari35.286 mp h.
9.Carlos Sainz Jr.spanyolRenault35.763 mp h.
10.Kevin MagnussendánHaas-Ferrari39.594 mp h.
11.Esteban OconfranciaForce India-Mercedes44.050 mp h.
12.Sergio PérezmexikóiForce India-Mercedes44.725 mp h.
13.Stoffel VandoornebelgaMcLaren-Renault49.373 mp h.
14.Lance StrollkanadaiWilliams-Mercedes55.490 mp h.
15.Szergej SzirotkinoroszWilliams-Mercedes58.241 mp h.
16.Marcus EricssonsvédSauber-Ferrari1:02.604 p h.
17.Romain GrosjeanfranciaHaas-Ferrari1:05.296 p h.
18.Pierre GaslyfranciaToro Rosso-Honda1:06.330 p h.
19.Charles LeclercmonacóiSauber-Ferrari1:22.575 p h.
20.Brendon Hartleyúj-zélandiToro Rosso-Honda5 kör h.leállás
*: 10 másodperc időbüntetés ütközés okozása miatt
A VILÁGBAJNOKI PONTVERSENY ÁLLÁSA
PILÓTÁKGYŐZELEMDOBOGÓPONTSZERZ.PONT
1.Sebastian Vettel22354
2.Lewis Hamilton2345
3.Valtteri Bottas2340
4.Daniel Ricciardo11237
5.Kimi Räikkönen2230
6.Fernando Alonso322
7.Nico Hülkenberg322
8.Max Verstappen218
9.Pierre Gasly112
10.Kevin Magnussen211
11.Stoffel Vandoorne26
12.Carlos Sainz Jr.23
13.Marcus Ericsson12
14.Esteban Ocon11
KONSTRUKTŐRÖK
1.Mercedes85
2.Ferrari84
3.Red Bull-TAG Heuer55
4.McLaren-Renault28
5.Renault25
6.Toro Rosso-Honda12
7.Haas-Ferrari11
8.Sauber-Ferrari2
9.Force India-Mercedes1
10.Williams-Mercedes0
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik