A németek az alábbi videón látható jelenetsor miatt nyújtották be egyik óvásukat, merthogy szerintük Max Verstappen a biztonsági autó mögött megelőzte Lewis Hamiltont, ami a szabályok értelmében tilos.
DECEMBER 10., PÉNTEK | ||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:25.009 | ||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.691 | ||
DECEMBER 11., SZOMBAT | ||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.274 | ||
Időmérő: 1. Verstappen 1:22.109 | ||
DECEMBER 12., VASÁRNAP | ||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Sainz |
Vasárnap estére lezajlott az ügyben a meghallgatás, s az FIA tájékoztatásából kiderült: a versenyfelügyelők úgy döntöttek, hogy nem büntetik meg a holland „előzését”, mert ugyan egy ponton a holland valóban előbb volt, mint Hamilton, a biztonsági autós fázis végén, a biztonsági autós vonalnál már nem volt előtte, hanem visszatért a helyére.
Az FIA közleménye az ügyben azzal zárul, hogy „felhívják a csapatok figyelmét, hogy jogukban áll a felügyelők bizonyos döntései ellen fellebbezni a vonatkozó határidőn belül”.
EZÉRT (IS) ÓVOTT A MERCEDES
A Mercedes egy második óvást is benyújtott a futam után, ez arra vonatkozik, hogy a verseny végi biztonsági autós fázis során miért csak a két vb-aspiráns közül szedték ki a lekörözött versenyzőket, s miért jött ki a biztonsági autó egy körrel hamarabb, mint ahogy azt a szabályok lehetővé teszik.
FRISSÍTÉS, 20.10: A másik ügyben is elutasító határozat született: az FIA közleménye szerint a felek meghallgatása után a versenyfelügyelők arra jutottak, hogy a versenyszabályzat 15.3-as pontja jogot ad a versenyigazgatónak a biztonsági autó kiküldésére és behívására.
Továbbá, a szabálykönyv 48.12-es pontjának, a biztonsági autó visszatérésére vonatkozó előírásait felülírja a 48.13-as pont. Vagyis: a szabálykönyvben ugyan az szerepel, hogy a biztonsági autó az utolsó lekörözött körének visszavételét követő kör végén jöhet ki a bokszutcába, de ezt felülírja a másodjára említett pontban szereplő: „a biztonsági autó bemegy a bokszutcába a kör végén” – jelzés, s amint ezt kiadják, a biztonsági autónak az adott kör végén be kell hajtania a bokszutcába.
A Mercedes óvásában azt is kérte, hogy ne vegyék figyelembe az utolsó két kört, az azok nélkül hirdessenek végeredményt, ám erre a felügyelők azt reagálták, ez nem elfogadható, mert lerövidítené a versenytávot, amit el akarnak kerülni. Ez a közlemény is azzal zárul, hogy a döntés ellen a megfelelő fórumhoz és határidővel fellebbezést lehet benyújtani, és a bokszutcában terjedő hírek szerint ezt a Mercedes meg is fogja tenni – egyelőre tehát még mindig nem tekinthető hivatalosan világbajnoknak Max Verstappen.
Az óvást elutasító határozat ellen annak kihirdetésétől számított 72 órája van a Mercedesnek, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) fellebbviteli bíróságára beadja a fellebbezését – vagyis a holland szerda este nyolcig még biztosan nem mondhatja magát világbajnoknak...
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:30.17.345 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 2.256 mp h. |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 5.173 mp h. |
4. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 5.692 mp h. |
5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 6.531 mp h. |
6. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 7.463 mp h. |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 59.200 mp h. |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:01.708 p h. |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:04.026 p h. |
10. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:06.057 p h. |
11. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:07.527 p h. |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
14. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 3 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖRÖK | |||
Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 50 | |
Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 33 | |
George Russell | brit | Williams-Mercedes | 26 | |
Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 25 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 10 | 18 | 21 | 6 | 395.5 |
2. | Lewis Hamilton | 8 | 17 | 20 | 5 | 387.5 |
3. | Valtteri Bottas | 1 | 11 | 15 | 4 | 226 |
4. | Sergio Pérez | 1 | 5 | 16 | 1 | 190 |
5. | Carlos Sainz Jr. | - | 4 | 20 | 1 | 164.5 |
6. | Lando Norris | - | 4 | 20 | 1 | 160 |
7. | Charles Leclerc | - | 1 | 18 | - | 159 |
8. | Daniel Ricciardo | 1 | 1 | 14 | - | 115 |
9. | Pierre Gasly | - | 1 | 15 | 1 | 110 |
10. | Fernando Alonso | - | 1 | 14 | - | 81 |
11. | Esteban Ocon | 1 | 1 | 13 | 1 | 74 |
12. | Sebastian Vettel | - | 1 | 7 | 1 | 43 |
13. | Lance Stroll | - | - | 9 | - | 34 |
14. | Cunoda Juki | - | - | 6 | - | 32 |
15. | George Russell | - | 1 | 4 | 1 | 16 |
16. | Kimi Räikkönen | - | - | 4 | - | 10 |
17. | Nicholas Latifi | - | - | 2 | - | 7 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 2 | - | 3 |
1. | Mercedes | 613.5 |
2. | Red Bull-Honda | 585.5 |
3. | Ferrari | 323.5 |
4. | McLaren-Mercedes | 275 |
5. | Alpine-Renault | 155 |
6. | AlphaTauri-Honda | 142 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 77 |
8. | Williams-Mercedes | 23 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 13 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |