Kimi Räikkönen lágy gumikon 23 ezreddel jobb köridőt ért el, mint Lewis Hamilton szuperlágyakon, ezzel az élen zárta a tesztnapot. A finn 108 kört tett meg, így a Ferrari megint bőven túljutott a 100 körös álomhatáron, elégedett lehet az első két nap után
A nap igazi nyertese a Mercedes, amelynek pilótái összesen 168 körig jutottak, Bottas egyedül 102 kört tett meg, ráadásul délután egy versenyszimuláció is belefért a programjába. Annak ellenére be tudta fejezni a szimulációt, hogy a vége felé megcsúszott, és a gumifalnak koccant.
Jó napja volt a Haasnak, amelynél a második napját tudta le egymás után Kevin Magnussen, és kedden 118 körig jutott. A nap végén szuperlágy gumikon a 4. helyre jött fel.
A Red Bull kedden is hosszú ideig bezárkózott a garázsába, de Max Verstappennek sokkal jobb napja volt, mint hétfőn Daniel Ricciardónak, 89 kört ment a holland. A Force India hasonló tesztnapot tudhat maga mögött, Sergio Pérez után Esteban Oconnak is gondja támadt az autóval, a nap egyetlen piros zászlós szünetét miatta kellett beiktatni.
Volt még két kisebb szünet is, de délelőtt Lance Stroll, majd délután Antonio Giovinazzi pályaelhagyását követően is gyorsan visszaváltott zöldre a lámpa, miután a kanadai és az olasz is vissza tudott jönni a pályára. Stroll esetében korai volt a megkönnyebbülés, a Williams garázsába visszatérve a csapat olyan sérülésekkel szembesült, amelyet ma nem tudott megjavítani, így az újonc kanadai napja 12 kör után véget ért.
Giovoinazzoi szinbte egész délelőtt állt, de a nap második felében sokat körözhetett, nem is lassan.
Jolyon Palmer is átpihente a délelőttöt, csak egy körre tudott visszajönni az Ocon-féle szünet után, aztán délután már sokat lehetett a pályán.
A McLarennek újabb rémes napja volt, Stoffel Vandoorne napját is motorcsere vágta ketté. A McLaren-Hondában alapvető tervezési hibákat találtak, az energiaátalakító sem működik rendesen, hiába az új arculat, újabb gyötrelmes szezonnak néznek elébe a wokingiak.
F1-ES TESZT, BARCELONA
2. NAP
1. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:20.960 (108 kör) – lágy gumikon
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:20.983 (66 kör) – szuperlágy
3. Verstappen (holland, Red Bull-TAG Heuer) 1:22.200 (89) – lágy
4. Magnussen (dán, Haas-Ferrari) 1:22.204 (118) – szuperlágy
5. Ocon (francia, Force India-Mercedes) 1:22.509 (86) – szuperlágy
6. Kvjat (orosz, Toro Rosso-Renault) 1:22.956 (68) – lágy
7. Bottas (finn, Mercedes) 1:22.986 (102) – lágy
8. Palmer (brit, Renault) 1:24.139 (53) – lágy
9. Giovinazzi (olasz, Sauber-Ferrari) 1:24.617 (67) – lágy
10. Vandoorne (belga, McLaren-Honda) 1:25.600 (40) – lágy
11. Stroll (kanadai, Williams-Mercedes) 1:26.040 (12) – közepesen kemény
• HÉTFŐN HAMILTONÉ VOLT A LEGGYORSABB, VETTELÉ A LEGTÖBB KÖR
PERCRŐL PERCRE