Vettel remek zárása bizonyítja, hogy a Ferrarival számolni kell

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2017.03.09. 08:49
null
Vettel a leglágyabb gumikat is kipróbálta, és egy célegyenes híján megmutatta, mit tud rajtuk a Ferrari (Fotó: AFP)
Sebastian Vettel utoljára ült autóba az idénynyitó Ausztrál Nagydíj előtt, és a Ferrarival az idei felkészülés során először a szuperlágy és az ultralágy gumikat is kipróbálta. A tesztelés legjobb köridejét érte el, de a gyors körei végén a célegyenesben elvette a gázt, így nem mutatta meg, mit is tudna valójában a Ferrari. Lewis Hamilton a Mercedesszel megközelítette Vettel köridejét, de a világbajnok istálló is rejtegeti valós erejét. Vettel délután versenyszimulációt teljesített, sokkal gyorsabb volt, mint Daniel Ricciardo a Red Bull-lal. A McLarennél és a Renault-nál továbbra is vannak gondok.

Sebastian Vettel az utolsó tesztnapjának délelőttjén megmutatta, mit tud a Ferrari. Vagyis nem mutatta meg. A német szuperlágy és ultralágy gumikon hajtott a pályára, és úgy ment 1:19.1-es, majd 1:19.0-s kört, hogy a célegyenesre fordító kanyar után nem padlógázzal ment végig az egyenesen. ezzel nagyjából fél másodpercet vesztett az utolsó szektorban.

A hajrában szintén szuperlágyas és ultralágyas köröket futó Lewis Hamilton nem vette el a gázt, ultralágyakon 3 tizeddel elmaradt Vetteltől, de ez még semmit sem jelent, hiszen lehet, hogy a Mercedest jobban megtankolták.

Ha így folytatják a csapatok, tényleg csak a melbourne-i időmérőn derül ki, ki mit tud valójában. Vettel például most nem ért egyet Lewis Hamiltonnal és Niki Laudával, akik a Ferrarit kiáltották ki favoritnak.

„Ne felejtsék el, hogy a Mercedes nem szokott túl gyors lenni a teszteken, a versenyekre mindig sikerül tovább gyorsulnia, és biztosan most is rengeteg tartalék van benne. Ők a legjobbak, mindegy, mi hogy állunk most. Fejlődünk, tesszük a dolgunkat. Nem engedhetjük meg, hogy bármi is eltérítse a figyelmünket. Ma gyorsabbak vagyunk, mint eddig bármikor, ez nyilvánvaló. Elégedett vagyok az autóval, de sajnos nem az számít, hogy itt mi történik. Van még másfél napunk, azt ki kell használnunk” – mondta a német, aki nagyon elégedett lehetett délutáni versenyszimulációjával, amelynek első felében körönként majdnem két másodperccel gyorsabb volt a szintén futamot szimuláló Daniel Ricciardo Red Bulljánál.

A Red Bull a 128 teljesített körével lehet elégedett, a hetedik tesztnapra eljutottunk oda, hogy több csapat jutott 100 kör fölé (Ferrari, Mercedes, Williams, Red Bull, Haas, Force India, Sauber), mint amennyi alatta maradt. A Toro Rosso, a Renault és a McLaren az egész tesztidény alatt a legtöbbet küszködő csapatok közé sorolható, így nem meglepő az elmaradása.

A McLaren-Hondával Stoffel Vandoorne 48 körig jutott, délelőtt az utolsó kettőt az autó elektronikai hibája miatt nem tudta teljesíteni, kétszer is leállt a pályán. Nem csoda, hogy Fernando Alonso szerdán kipakolt a spanyol sajtónak a McLaren-Honda vergődéséről.

„Egyetlen problémánk van, ez pedig a hajtóegység – mondta csalódottan a spanyol, aki úgy érzi, élete formájában van, de ezt nem mutathatja meg. – A csapat készen áll a győzelemre, a Honda nem. Sem teljesítmény nincs, sem megbízhatóság, minden egyenesben harminc kilométer per órával vagyunk lassúbbak a többieknél. Nem feleltünk meg a saját elvárásainknak, és nem vagyunk olyan gyorsak, mint szerettünk volna. Idén talán még bosszantóbb mindezt átélni, mert az ilyen átfogó szabályváltozások idején az ember abban bízik, hogy nagyobb az esély a felzárkózásra, a helyzetünk azonban nagyon messze van az ideálistól.”

Azt is elmondta, csapata hasonló helyzetben van ahhoz, amiben a Red Bull kezdte a 2014-es szezont. Az osztrák csapatnak három éve rengeteg problémája volt a Renault-motorral, de összeszedte magát, és három futamot is nyert abban az évben. Ezt szeretné Alonso átélni az idén a McLaren-Hondával.

F1-ES TESZT, BARCELONA
7. NAP
1. Vettel (német, Ferrari) 1:19.024 (156 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:19.352 (52)
3. Ocon (francia, Force India-Mercedes) 1:20.161 (137)
4. Kvjat (orosz, Toro Rosso-Renault) 1:20.416 (94)
5. Magnussen (dán, Haas-Ferrari) 1:20.504 (119)
6. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:20.824 (128)
7. Vandoorne (belga, McLaren-Honda) 1:21.348 (48)
8. Bottas (finn, Mercedes) 1:21.819 (95)
9. Wehrlein (német, Sauber-Ferrari) 1:22.347 (44)
10. Palmer (brit, Renault) 1:22.418 (53)
11. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:23.330 (88)
12. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:24.443 (80)
13. Stroll (kanadai, Williams-Mercedes) 1:24.863 (85)

PERCRŐL PERCRE

 


Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik