Csúcsidővel és lerobbanással zárta a tesztet a Ferrari

Vágólapra másolva!
2017.03.10. 08:47
null
Räikkönen a biztató délelőtt után a leálló autója miatt bosszankodhatott
Kimi Räikkönen az F1-es mezőnyből egyedüliként 1:19 perc alá szorította legjobb körét a téli barcelonai F1-es teszten. A finn délután versenyszimulációt futott, de elektronikai hiba miatt leállt az autója, így a 66 körből csak 47-et teljesített. Max Verstappen megfutotta a Red Bull legjobb körét, de turbóhiba miatt a versenyszimuláció neki nem fért bele. A Mercedes csendes napot zárt több hosszú szünettel, míg a McLaren kétszer is leállt Fernando Alonso alatt.

Sebastian Vettel csütörtökön elvette a gázt nagyon gyors körei végén a célegyenesben, de így is mindenki számára egyértelmű volt, hogy a Ferrari képes 1:18-as körökre Barcelonában. Kimi Räikkönen pénteken nem trükközött, miután kisfiát körbevezette a Ferrari garázsában, munkához látott, és a délelőtti szakasz hajrájában szuperlágy gumikon 1:18.634-es idei rekordidőt futott a Spanyol Nagydíj helyszínén.

A hozzá legközelebb kerülő Max Verstappen elmaradása nyolc tized volt a finnhez képest, az utolsó tesztetapját teljesítő Valtteri Bottas a Mercedesszel meg sem próbált gyors kört futni. Délután Lewis Hamilton sem hajtott rá a gyors körre, a Mercedes meglehetősen csendes nappal zárta a téli felkészülést. A világbajnok csapat szerint még nem jutottak el odáig, hogy kihozzák az autóból a maximális teljesítményt.

A Ferrari a jelek szerint közelebb jár ehhez, és olasz sajtóhírek szerint az autókba töltött üzemanyagok között sem volt akkora különbség, hogy a Ferrarinál megkérdőjelezzék a felzárkózást.

Az viszont aggasztó lehet az olaszok számára, hogy Räikkönen délutáni versenyszimulációja 47 megtett kör után véget ért, mert a Ferrari elektronikai hiba miatt leállt. Nem volt nagy a baj, a finn még a tesztnapvégén ment 14 kört – a teljes versenytávhoz hiányzó 19 azonban nem fért bele.

A McLaren rémes felkészülése rémesen is zárult, Fernando Alonso alatt ugyanúgy leállt kétszer egymás után a McLaren-Honda, mint csütörtökön Stoffel Vandoorne alatt, és ismét az autó elektronikai rendszere miatt. Délután is körözött Alonso, de a McLaren egész télen képtelen vpolt egyhuzamban 11 körnél többet megtenni.

A Haas is kétszer állt meg délelőtt, Romain Grosjean előbb kicsúszott, majd leállt alatta az amerikai-olasz négykerekű, amely még az ebédszünet előtt ki tudott menni újabb menetre.

A Toro Rosso a legjobb napját zárta 132 megtett körrel és Carlos Sainz Jr. 1:19.837-es körével. A Williamsnél Lance Stroll is megszokta az F1-es autót, szintén 132 körig jutott.

A Renault 90 körig sem jutott, Nico Hülkenberg elmondta, nem sikerült olyan jól a teszt, mint várták, és jelenleg a pontszerzés is bravúros lenne a francia csapattól.

A nap sajnos egy gyászhírt is hozott, John Surtees, 1964 világbajnoka 83 évesen elhunyt.

F1-ES TESZT, BARCELONA
8. NAP
1. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:18.634 (111 kör) – szuperlágy gumikon
2. Verstappen (holland, Red Bull-TAG Heuer) 1:19.438 (71) – szuperlágy
3. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:19.837 (132) – ultralágy
4. Bottas (finn, Mercedes) 1:19.845 (53) – szuperlágy
5. Hamilton (brit, Mercedes) 1:19.850 (54) – ultralágy
6. Hülkenberg (német, Renault) 1:19.885 (45) – ultralágy
7. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:20.116 (128) – ultralágy
8. Palmer (brit, Renault) 1:20.205 (43) – ultralágy
9. Stroll (kanadai, Williams-Mercedes) 1:20.335 (132) – lágy
10. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:21.110 (76) – ultralágy
11. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:21.389 (43) – ultralágy
12. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:21.670 (59) – szuperlágy
13. Wehrlein (német, Sauber-Ferrari) 1:23.527 (42) – lágy

PERCRŐL PERCRE

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik