Nico Rosberg visszavonulását követően a ferraris Sebastian Vettel lett Lewis Hamilton legnagyobb riválisa. A 2017-es idény első felében kiegyenlített csatát vívtak, küzdelmük Azerbajdzsánban érte el tetőpontját.
Az azeri időmérő tükörsima Mercedes-sikert hozott, mégsem volt nyugodt a német csapat vezetősége a futam előtt. Az előzetes aggodalom már a harmadik kanyarban igazolódott, Kimi Räikkönen és Valtteri Bottas koccanását követően utóbbi defektet kapott, a bokszba hajtott, és körhátránnyal indult újra. Az élen Hamilton haladt Vettel előtt. A 12. körben beküldték a biztonsági autót, amely kétszer is alig hagyta el a pályát, jöhetett is vissza, újabb törmelékek miatt.
A biztonsági autós fázisok általában nem tartogatnak sok fordulatot, de ezúttal Hamilton és Vettel nem bírt magával: az angol többször panaszkodott a safety car túl lassú tempójára, a gumik és a fékek melegen tartását hirtelen fékezésekkel próbálta megoldani. Ezt Vettel úgy vette, mintha szándékosan vele szórakozna, és a 19. körben neki is ment hátulról a Mercedesnek – ezt követően Hamilton mellé húzódott, és oldalról is nekikoccant Hamilton autójának. A Ferrari orra és a Mercedes diffúzora is megsérült.
A DUPLA KOCCANÁS
A versenyt a 20. körben is újraindították, de a két Force India ütközése után félbeszakították, hogy teljesen megtisztíthassák a pályát.
Az autókat megszerelték, a káosz azonban nem ért véget. Az újraindulást követően az élen álló Hamilton Mercedesén meglazult a fejvédő keret, emiatt a bokszba kellett hajtania, hogy rögzítsék. Vettel ugyanekkor 10 másodperces stop-and-go büntetést kapott a biztonsági autós időszak alatti szándékos ütközésért – a büntetés letöltése után Hamilton elé, a 7. helyre jött vissza a bokszból.
A Mercedesek és a Ferrarik problémáit kihasználhatta volna Felipe Massa, Nico Hülkenberg vagy a két Force India-pilóta is, de a brazil Williamse műszaki hibás lett, a német a falnak csapta Renault-ját, míg Sergio Pérez és Esteban Ocon egymással ütközött össze. Így az élre a 6. körben még a 17. helyen haladó Daniel Ricciardo állt a Red Bull-lal, és az ölébe hullott lehetőséget ki is használta, megszerezte a győzelmet.
Az ausztrál mögött még zajlott a dráma, az újonc Lance Strollt Bottas, Vettel és Hamilton üldözte az utolsó nyolc körben. Hamilton a rádión kérte a Mercedest, hogy Bottast használják fel Vettel feltartására, így lenne lehetősége maga mögé utasítani a Ferrarit, de a csapat vezetősége inkább Stroll megelőzését kérte a finntől – ez a befutónál, 100 méterrel a célvonal előtt sikerült is neki. Jellemző a verseny izgalmaira, hogy a körhátrányból második Bottasról alig esett szó a következő napokban.
Ellenben Hamiltonról és Vettelről! A német szerint Hamilton előre megfontolt szándékkal fékezgetett a biztonsági autó mögött, és a koccanással el is érte, amit akart. Az angol rendkívüli csalódottságának adott hangot, kiemelte, hogy Vettel elaludt, és miután hátulról nekikoccant, piszkos játékot játszott a második ütközéssel. Utóbbiért a tíz másodperces büntetést nevetségesnek találta.
A VERSENY ÖSSZEFOGLALÓJA
A videó az elindítást követően a „Megtekintés a YouTube-on” szövegre kattintva érhető el.
A versenyt Lance Stroll foglalta össze a legfrappánsabban: „Az ilyen napokért, az ilyen pillanatokért versenyzünk. Vannak rossz és jó napjaink, és néhány olyan nap is, amely igazán különleges.”
1. AZERI NAGYDÍJ
2017. június 25., Baki
51 kör, a 20 futamos idény 8. versenye
1. rajtsor: Lewis Hamilton (Mercedes) és Valtteri Bottas (Mercedes)
A dobogósok: 1. Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer), 2. Valtteri Bottas, 3. Lance Stroll (Williams-Mercedes)
A versenyben vezettek: Lewis Hamilton 30 kör (1–30.), Daniel Ricciardo 18 (34–51.), Sebastian Vettel (Ferrari) 3 (31–33.)
A TELJES VERSENYT IDE KATTINTVA NÉZHETI MEG.
SOROZATUNK KORÁBBI RÉSZEI
11.: sosem látott csata egy második helyezésért Dijonban
12.: a sportág első igazi klasszikusa Ferrari-győzelmet hozott
EXTRA, 49.: az eddigi utolsó Holland Nagydíjon nyert utoljára Niki Lauda
13.: Jenson Button nyerte meg az első esős Magyar Nagydíjat
14.: Häkkinen és Schumacher párharcának ikonikus pillanata
15.: Senna parádés első kört futott, majd le is körözte Prostot
16.: Jim Clark körhátrányból állt az élre, de aztán jött az utolsó kör
EXTRA, 45.: Stirling Moss eltüntette az 50 lóerős hátrányt Monacóban
17.: Nigel Mansell óriási hajrája után 14 ezredmásodperc döntött
18.: Vettel hibája a Hamilton elleni harc végét jelentette – talán végleg
19.: Gilles Villeneuve utolsó győzelme az 1980-as évek mesterműve volt
20.: Vettel a sírból hozta vissza a világbajnoki címet Brazíliában