Niki Lauda, a Mercedes elöljárója úgy véli, a Ferrari motorerőben ledolgozta hátrányát, így a szezon hátralévő részében is ugyanolyan kiélezett csatákat láthatunk a két istálló között, mint a legutóbbi versenyeken.
„A Ferrari szinte mullára csökkentette a hátrányát velünk szemben. Úgy tudom, az erőforrása 45 lóerővel jobb lett erre a szezonra, azaz ugyanott állnak, ahol a Mercedes – mondta Lauda. – Így már az autók kialakításán és a pilótákon múlnak a versenyek. A vébé nem dőlt el, a csak négy versenyen vagyunk túl, szoros versengés lesz az idény utolsó futamáig. A Ferrari erős, nem gondolhatjuk, hogy utolérhetetlenek vagyunk, ez lenne a legnagyobb hiba."
A Ferrari felzárkózásáról néhány hete gyanakvóan beszélt Helmut Marko, aki szerint a Mercedes segített riválisának, ezzel biztosítva, hogy érdekes maradjon a csata az élmezőnyben, így elhalkuljanak a jelenlegi motorok módosítását követelő kiáltások. Luca di Montezemolo, a Ferrari korábbi elnöke azt mondta, a Scuderia szerencsés, mert a riválisok többsége visszaesett.
PÉNTEK |
10.00–11.30: 1. szabadedzés |
14.00–15.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke csütörtökön Barcelonában elárulta, hogy ha az új, erősebb motort a Kanadai Nagydíjig nem is veti még be a csapat, aerodinamikai téren rengeteg fejlesztés található az SF15-T-n.
„Nagyon agresszív fejlesztési tervet dolgoztunk ki, az első pénteki szabadedzésen pályára gördülő autó hetven százalékban más lesz, mint amit az első négy versenyen használtunk – mondta Arrivabene. – Mondhatni, ez az eredeti autónk B-verziója, egyedül az orr rész maradt változatlan. Nagyon várjuk, hogy a stopperóra is ítéletet mondjon, de hiszünk benne, hogy jelentős előrelépést teszünk. Persze azt nem várhatjuk, hogy máris a Mercedes elé kerülünk, hiszen nem ültek ölbe tett kézzel."
Sebastian Vettel inkább úgy fogalmazott, hogy a Ferrari apró lépésekkel közelít a Mercedeshez, a barcelonai után jöhet az újabb fokozat Kanadában, ahol az új, erősebb motor bekerül az autóba.
Lewis Hamilton nem aggódik, szerinte, amíg versenyképes autóban ül, a Ferrari pilótapárosa, valamint a szezont viszonylag harmatosan kezdő Nico Rosberg sem jelenthet rá akkora veszélyt, mint ő saját magára.
„Nem hiszek a pszichológiai hadviselés létezésében. Ha mégis van ilyen, az csak önmagamban, önmagammal áll fenn. A legnagyobb ellenfelem én magam lehetek, igazából önmagammal küzdök, mert a legjobb akarok lenni. De most tudom, mire vagyok képes, és azt is, hogy mire nem, így nem érzek feszültséget, nem izgat mindez. Ha valaki gyorsabb nálam, ki tudom találni, mit kell tennem ahhoz, hogy újra én legyek elöl – mondta Hamilton. – Arra nem gondolok, hogy csak azért, mert én vagyok lendületben, görcsösen ügyelnem kellene arra, hogy minden úgy tegyek, ahogy szoktam, nehogy megváltozzon valami. Jól érzem magam a kocsiban, értem, mi kell a gumik kezeléséhez, versenytávon sincs gond, és tavaly óta az időmérős tempóm is feljavult."
Hamilton elismerte, tavaly az volt a legfőbb problémája az időmérőn, hogy nem igazán érzett rá, mit kell másképp tennie, amikor időmérős üzemmódba kapcsolta az autót a kvalifikáció harmadik szakaszában, és ezért kapott ki gyakran Rosbergtől. Az idén viszont négy időmérőn négy pole pozíciót szerzett.