SZEPTEMBER 22., PÉNTEK | ||||||
1. szabadedzés: 4.30–5.30 | ||||||
2. szabadedzés: 8.00–9.00 | ||||||
SZEPTEMBER 23., SZOMBAT | ||||||
3. szabadedzés: 4.30–5.30 | ||||||
Időmérő: 8.00–9.00 | ||||||
SZEPTEMBER 24., VASÁRNAP | ||||||
A verseny (53 kör, 307.471 km) rajtja: 7.00 | ||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
Október 8., 19.00 | Katari Nagydíj, Loszaíl | |||||
Október 22., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin | |||||
Október 29., 21.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros |
Noha a Red Bull előzetesen is számított rá, hogy nehéz hétvége vár rá Szingapúrban, azt a csapat sem gondolta, hogy ennyire fog küszködni a Marina Bay Street Circuiten. A pilóták szombaton már az időmérő második szakaszában búcsúztak, míg vasárnap az ötödik és a nyolcadik helyen látták meg a kockás zászlót, ami azt jelentette, hogy nemcsak megszakadt a példátlan győzelmi sorozat, de a bajnokavatást is el kellett napolni.
A városállamból összesen tizennégy ponttal távozó „vörös bikák” ugyanakkor a motorbeszállítójuk, a Honda hazai nagydíján már jó eséllyel biztossá tehetik fennállásuk hatodik konstruktőri címét. Ahhoz, hogy a csapat 2022 után 2023-ban is Szuzukában ünnepelhessen (tavaly Max Verstappen szerezte meg a helyszínen az egyéni címet, a csapat a következő hétvégén, Austinban örülhetett), a leintés után 309 pontos előnnyel kell rendelkeznie a legközelebbi riválisa előtt, hiszen vasárnapi leintés után egy adott istálló összességében ennyi pontot tud szerezni a hat fennmaradó versenyen, illetve a három sprinten (Katar, Austin, Interlagos), és az esetleges pontazonosságnál a Red Bull örülhetne a több győzelemnek köszönhetően.
Az osztrák istálló pillanatnyilag 308 ponttal előzi meg a tabellán második helyet elfoglaló Mercedest, míg a harmadik Ferrari lemaradása 332 pont, vagyis Christian Horneréknek az „ezüstnyilaknál” csupán egy ponttal kell többet gyűjteniük, miközben a maranellóiak nem szerezhetnek 24 ponttal többet náluk.
Az év eddigi alakulását figyelembe véve nagy a valószínűsége annak, hogy bajnokavatás lesz vasárnap, hiszen a német csapat egyszer, a múlt hétvégi Szingapúri Nagydíjon tudott több pontot szerezni egy adott hétvégén, mint a Red Bull, míg az olasz alakulatnak legutóbb a 2022-es idénynyitó Bahreini GP-n sikerült 24 ponttal túlszárnyalnia a „vörös bikákat”.
Ha a „vörös bikák" most hétvégén biztossá teszik a csapatbajnoki címet, akkor rekordot döntenek, hiszen a Formula–1 történetében eddig egyetlen csapat sem tudta lezárni a bajnoki küzdelmet úgy, hogy még hat nagydíj hátra volt az adott évben. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy százalékos arányban nézve nem ez lenne a legkorábbi bajnokavatás, hiszen bár a McLaren 1988-ban csak öt versennyel a vége előtt ünnepelhetett, százalékosan kevesebb volt hátra az akkori bajnokságól – a wokingiaknak még az idény 31 százalékát kellett lefutnia, míg a Red Bull esetében a szuzukai bajnokavatás után „már csak" az idény 28 százalékát kell teljesítenie a mezőnynek. |
Bár a Scuderia az előző versenyen meglehetősen közel került ahhoz, hogy megismételje a teljesítményt – a Carlos Sainz. Jr, Charles Leclerc páros 23 ponttal zsebelt be többet, mint a Max Verstappen, Sergio Pérez alkotta kettős –, az előzetes várakozások szerint a Red Bull számít a fő esélyesnek Japánban.
Míg a csapatnak remek lehetősége lesz, hogy biztossá tegye a címet, Verstappennek egyelőre várnia kell, hiszen az ötödik helye után matematikailag még nincs esélye rá, hogy pontot tegyen a bajnokság végére.
A hollandnak először a Katari Nagydíj szombati sprintjén lesz esélye felülni a sportág trónjára, ehhez a száz kilométeres miniverseny végén 146 ponttal kell megelőznie a márkatársát, miközben pillanatnyilag 151 ponttal vezet előtte. Mindez azt jelenti, hogy a holland nem veszíthet hat pontnál többet Pérezzel szemben a szuzukai futamon, valamint a katari sprinten.