Max Verstappen szerezte meg a pole pozíciót a zandvoorti időmérőn, így a címvédő vághatott neki az élről hazai versenyének. Az időmérő egyébként igen szoros volt, a Verstappen mellől rajtoló Charles Leclerc csupán két századmásodperccel maradt el a rajtelsőséget érő időtől. A második rajtsorba Carlos Sainz Jr. és Lewis Hamilton parkolhatta le autóját a 72 körös futam előtt.
A rajtnál Verstappen megtartott az első helyet, ahogyan közvetlenül mögötte sem történt változás a sorrendet illetően. Hamilton próbált elmenni Sainz mellett, a két autó kicsit össze is ért, ám nagyobb baj és előzés nem lett az esetből. A második körben a rajtnál több pozíciót is javító Kevin Magnussen kicsúszott, és lekoccolta a gumifalat, ám folytatni tudta a versenyt.
Verstappennek nem sikerült túlzottan elhúznia Leclerc-től az első körökben, ahogyan Hamilton is közel maradt az előtte autózó Sainzhoz. Az élmezőnyből elsőként éppen a spanyol versenyző járta meg a bokszutcát, ám a bal hátsó gumit nem készítették oda a szerelők, így Sainz sok időt veszített.
Leclerc kerékcseréje már jobban ment a Ferrarinál, és Verstappen is gyorsan letudta a sajátját a 19. körben, így kettejük között nem történt változás az első kiállások után. Átmenetileg Hamilton vezette a versenyt, s egyre valószínűbbnek tűnt, hogy a Mercedes versenyzői egykiállásos stratégián vannak. Hamilton a 30. körben állt ki az élről, a következő körben jött Russell is, s mindkettejük tempója igen jó volt a kerékcserék után. Hamilton nem sokkal később támadni kezdte Pérezt a harmadik pozícióért, s össze is jött az előzés a 37. körben – igaz, a bokszutcából visszatérő Sebastian Vettel figyelmetlenségből majdnem beleavatkozott a csatába.
SZEPTEMBER 2., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Russell 1:12.455 | |||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:12.345 | |||||
SZEPTEMBER 3., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:11.632 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:10.342 | |||||
SZEPTEMBER 4., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Russell, 3. Leclerc | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Szeptember 11., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza | ||||
Október 2., 14.00 | Szingapúri Nagydíj, Szingapúr | ||||
Október 7., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka |
A 47. körben virtuális biztonsági autós korlátozás lépett érvénybe, miután Cunoda Juki technikai problémára gyanakodva félrehúzódott a pálya szélén. A japán egyébként egy körrel korábban már megtette ugyanezt – akkor azt hitte, nem rögzítették jól az egyik kerekét –, majd a bokszutcát is megjárta, mielőtt feladta a futamot.
A VSC-fázis alatt Verstappen és a Mercedes versenyzői is kihajtottak friss gumikért, néhány körrel később azonban jött a valódi biztonsági autó is, miután Valtteri Bottas alatt megállt az Alfa Romeo a célegyenes végén. Mivel Hamiltonék gumielőnyben voltak, Verstappen kiment a bokszutcába lágy gumikért, így visszaesett a harmadik helyre.
Egy körrel később azonban Russell is túlesett egy újabb kerékcserén, így Hamilton, Verstappen, Russell volt a sorrend a top háromban 15 körrel a futam vége előtt. Azonban amikor a biztonsági autó elhagyta a pályát, Verstappen átvette a vezetést Hamiltontól, aki mellett nem sokkal később a csapattársa is elment.
A hétszeres világbajnok később meg egy pozíciót veszített Leclerc-rel szemben, a hátralévő néhány körben pedig már nem történt változás az élmezőnyben. Verstappen győzött, a dobogóra még Russell és Leclerc állhatott fel. Pontot szerzett továbbá Hamilton, Pérez, Alonso, Norris, Sainz, Ocon és Stroll.
Bár Sainz az ötödik helyen ért célba, veszélyes kiengedésért öt másodpercet időbüntetést kapott, ezért esett vissza néhány helyet. Idénybeli tizedik győzelmével Verstappen 109 pontra növelte előnyét a világbajnoki pontversenyben.
Folytatás egy hét múlva az Olasz Nagydíjjal!
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 1:36:42.773 |
2. | George Russell | brit | Mercedes | 4.071 mp h. |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 10.929 mp h. |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 13.016 mp h. |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 18.168 mp h. |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 18.754 mp h. |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 19.306 mp h. |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 20.916 mp h. |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 21.117 mp h. |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 22.459 mp h. |
11. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 27.009 mp h. |
12. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 30.390 mp h. |
13. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 32.995 mp h. |
14. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 36.007 mp h. |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 36.869 mp h. |
16. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 37.320 mp h. |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 37.764 mp h. |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 53 | |
Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 43 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 10 | 12 | 13 | 4 | 310 |
2. | Charles Leclerc | 3 | 6 | 12 | 3 | 201 |
3. | Sergio Pérez | 1 | 8 | 13 | 2 | 201 |
4. | George Russell | - | 6 | 14 | - | 188 |
5. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 7 | 13 | 3 | 175 |
6. | Lewis Hamilton | - | 6 | 13 | 2 | 158 |
7. | Lando Norris | - | 1 | 11 | 2 | 82 |
8. | Esteban Ocon | - | - | 12 | 1 | 66 |
9. | Fernando Alonso | - | - | 11 | - | 59 |
10. | Valtteri Bottas | - | - | 7 | - | 46 |
11. | Kevin Magnussen | - | - | 5 | 1 | 22 |
12. | Sebastian Vettel | - | - | 6 | - | 20 |
13. | Daniel Ricciardo | - | - | 5 | 1 | 19 |
14. | Pierre Gasly | - | - | 4 | - | 18 |
15. | Mick Schumacher | - | - | 2 | - | 12 |
16. | Cunoda Juki | - | - | 3 | - | 11 |
17. | Csou Kuan-jü | - | - | 2 | - | 5 |
18. | Lance Stroll | - | - | 5 | - | 5 |
19. | Alexander Albon | - | - | 3 | - | 4 |
1. | Red Bull | 511 |
2. | Ferrari | 376 |
3. | Mercedes | 346 |
4. | Alpine-Renault | 125 |
5. | McLaren-Mercedes | 101 |
6. | Alfa Romeo-Ferrari | 51 |
7. | Haas-Ferrari | 34 |
8. | AlphaTauri-Red Bull | 29 |
9. | Aston Martin-Mercedes | 25 |
10. | Williams-Mercedes | 4 |