A Red Bull erősen kezdett Bahreinben (Fotó: Twitter/redbullracing) |
A Haas közép-európai idő szerint reggel 7 óra 30 perckor még autóbemutatót tartott a paddockban, és hivatalosan is lerántotta a leplet a fehérbe, pirosba és kékbe öltöző 2021-es versenygépéről, a VF-21-esről, pontban 8 órakor már zöldre váltott a bokszutca végi lámpa Bahreinben, amellyel kezdetét vette a háromnapos kollektív teszt.
Elsőként a mezőny rangidős versenyzője, Kimi Räikkönen hajtott ki a pályára, majd nem sokkal később el is foglalta az első helyet az időlistán. A finn pilóta egy órán keresztül tartotta a pozícióját, ám ezt követően többször is változott az éllovas személye, s másfél óra után már Daniel Ricciardo vezetett 1:32.537-es körrel. Míg a viszonylag nagy szélben a csapatok többsége igyekezett gyűjteni a kilométereket, a címvédő Mercedes a garázsban vesztegelt.
Valtteri Bottas neve mellett sokáig mindössze egyetlen kör állt, miután gondok adódtak a sebességváltóval. A német gárda kénytelen volt kicserélni az elemet, amelyet közleménye szerint később komoly vizsgálat alá vet, hogy kiderüljön, pontosan mi okozhatta a problémát.
Nemcsak a Mercedes nézett szembe nehézségekkel: a Haasban egy hidraulikus meghibásodás okán ugyancsak cserélni kellett a sebességváltót, így Mick Schumacher is sok időt vesztett délelőtt, illetve a köreit a délelőtti etap első felében szorgosan gyűjtő Sebastian Vettel alatt is megadta magát az Aston Martin. A négyszeres világbajnok épp a pályára igyekezett, amikor a bokszutcában megállt alatta az AMR21-es.
A csapat visszatolta a garázsba a gépet, majd a levette a motorborítást, s nem is tért vissza az aszfaltcsíkra. Bottasnak azonban jutott még némi futásidő, hiszen bő fél órával a hivatalos ebédszünet kezdete előtt újra elhagyhatta a garázst, s teljesíthette az első mért köreit. Hozzá hasonlóan Schumacher is újra pályára tudott gurulni, a Formula–2 tavalyi bajnoka bő 20 percet körözhetett még a VF-21-essel.
Az élen Ricciardo zárta a délelőttöt, az ausztrál 1:32.203-as időt ért el a C2-es keveréken. Mögötte 28 ezredes hátránnyal Pierre Gasly következett az AlphaTaurival, míg a harmadik helyet Max Verstappen foglalta el 1:32.245-ös körrel, vagyis az első hármast mindössze 42 ezred választotta el egymástól.
A McLaren, AlphaTauri, Red Bull alkotta triót az Alpine, majd a problémákba ütköző Ferrari követte az első ötösben. Charles Leclerc alatt szűk tíz perccel a kockás zászló megjelenése előtt hibásodott meg az SF21-es, a monacói a 4-es kanyarnál félrehúzódott, s leállította az autót. Az eset miatt piros zászlóval meg kellett szakítani a tesztelést, amelyet a 2 perccel a kockás zászló megjelenése előtt indítottak újra, így már nem történt érdemi változás.
Ami a megtett köröket illeti, Gasly 74 körrel zárt az élen, mögötte Räikkönen (63) és Verstappen (60) következett. A legkevesebb kilométert eközben Bottas tette meg, a finn csupán hat kört tudott futni a W12-essel. Nem töltött el nála sokkal több időt a pályán Schumacher sem, a fiatal német 15 körig jutott a Haasszal.
Az ebédszünetben a terveknek megfelelően hét csapatnál volt pilótacsere, így a címvédő Lewis Hamilton, a Ferrarihoz szerződő Carlos Sainz Jr., illetve két újonc, Cunoda Juki és Nyikita Mazepin is megkezdhette a munkát.
Év | Körszám |
2015. | 157 |
2016. | 156 |
2017. | 152 |
2018. | 83 (esett az eső délután) |
2019. | 150 |
2020. | 173 |
2021. | 49 |
Hiába váltott azonban 13 órakor újra zöldre a bokszutca végi lámpa, túl sok mozgás nem volt a pályán az első órában. A szél ugyanis felerősödött, s megérkezett egy kisebb homokvihar az Bahrein International Circuitre. Az Aston Martinnál ráadásul fellépett egy kisebb elektronikus probléma is, aminek következményeként az alakulat értékes időt vesztett, s Lance Stroll csak bő másfél órával később kezdhette meg a munkát.
A silverstone-i istálló mellett a Mercedes is sok időt töltött el a garázsában, hiszen Hamilton hiába hajtott pályára bő egy órát követően, pár kör megtétele után visszatért a garázsba, ahol újabb háromnegyed órát vesztegelt, így nem gyarapította túl nagy ütemben a köreinek számát.
A pálya állapota azonban szerencsére sokat javult, ahogyan haladt előre az idő, aminek eredményeként több versenyző is sokat tudott javítani, s jócskán átalakult a sorrend.
Verstappen bő két órával a tesztnap vége előtt vette át a vezetést 1:31.412-es körrel, miközben szorgossan gyűjtötte a kilométereket is. A holland mögé nem sokkal később a McLarennel délután tesztelő Lando Norris zárkózott fel, így egy ideig a wokingi csapat foglalta el a 2. és a 3. helyet, ám Antonio Giovinazzi és Ocon is sok időt talált a lágy gumikon, és megelőzte a délelőtti etap leggyorsabbját, Ricciardót.
Az Alpine francia pilótája aztán bő egy órával a tesztnap vége előtt még tovább faragott az idején, és 1:31.1446-nál állította meg a stoppert, de így sem tudott az élre állni, hiszen időközben Verstappen a mezőnyből elsőként bement 1:31 alá az RB16B-vel. A hollandot sokáig senki sem tudta megközelíteni, szűk fél órával a vége előtt azonban felkerültek a lágy abroncsok a McLarenre is, s Norris 215 ezredes hátránnyal előrelépett a második pozícióba.
A briten kívül az egészen addig utolsó helyen álló Stroll, illetve Sainz is sokat javított az utolsó percekben, előbbi a negyedik, utóbbi az ötödik pozícióba lépett előre.
Ami a megtett köröket illeti, a legszorgalmasabb is Verstappen volt, a hollandmajd' 140 kört tett meg a Red Bull volánja mögött. Rajta kívül egyedül az ugyancsak egész nap tesztelő Ocon tudta átlépni a 100-as határt, míg a tesztnapot a versenyzői között megsoztó csapatok közül a Ferrari, az AlphaTauri és az Alfa Romeo lépett be a 100-as klubba. A legkevesebb kört a sokat küszködő Mercedes tette meg.
Az idény előtti teszt szombaton 8 órakor folytatódik a második tesztnappal.
AZ ELSŐ TESZTNAP VÉGEREDMÉNYECSAPAT | PÉNTEK | SZOMBAT | VASÁRNAP |
MERCEDES | Valtteri Bottas, Lewis Hamilton | Lewis Hamilton, Valtteri Bottas | Valtteri Bottas, Lewis Hamilton |
RED BULL-HONDA | Max Verstappen | Sergio Pérez | Max Verstappen, Sergio Pérez |
MCLAREN-MERCEDES | Daniel Ricciardo, Lando Norris | ||
ASTON MARTIN-MERCEDES | Sebastian Vettel, Lance Stroll | Sebastian Vettel, Lance Stroll | Lance Stroll, Sebastian Vettel |
ALPINE | Esteban Ocon | Fernando Alonso | Esteban Ocon, Fernando Alonso |
FERRARI | Charles Leclerc, Carlos Sainz Jr. | Carlos Sainz Jr., Charles Leclerc | Charles Leclerc, Carlos Sainz Jr. |
ALPHATAURI-HONDA | Pierre Gasly, Cunoda Juki | Cunoda Juki, Pierre Gasly | Pierre Gasly, Cunoda Juki |
ALFA ROMEO-FERRARI | Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi | Antonio Giovinazzi | Kimi Räikkönen |
HAAS-FERRARI | Mick Schumacher, Nyikita Mazepin | Nyikita Mazepin, Mick Schumacher | Mick Schumacher, Nyikita Mazepin |
WILLIAMS-MERCEDES | Roy Nissany | Nicholas Latifi | George Russell |