A Red Bull a sebességével, a Ferrari pedig az olasz haditengerészet zászlójával hívta fel magára a figyelmet az Indiai Nagydíj első napján. A dolog azért kényes, mert két olasz tengerészt Indiában tartanak fogva, mert a helyiek vádjai szerint megöltek két halászt. Az F1 szabályzata szerint a csapatok nem hirdethetnek politikai szimbólumokat, s Stefano Domenicali kellemetlen helyzetbe is került a pénteki FIA-sajtótájékoztatón, amelyen nem győzte meg az újságírókat arról, hogy a zászlónak semmi köze az ügyhöz.
A Buddh-versenypályán az idő ugyanolyan szép, mint pénteken, a 27 fokos melegbe „csak” a szokásos szmog rondít bele. Elsőként Kovalainen hagyta el a boxutcát, Räikkönennel a nyakán.
A próbakörök után elcsendesedett a pálya. A tétlenséget tíz perc elteltével a Lotus pilótái törték meg, Räikkönen 1:30.183 perces körrel kezdett, Grosjean három másodperccel elmaradt tőle. A pénteki edzések után visszafogottan nyilatkozó finn másodikra 1:28.173-at futott, csapattársa 47 ezredre megközelítette. Räikkönen tovább gyorsult, 1:27.686 perces kört futott, ekkorra a mezőny nagy része már kijött a pályára.
A riválisok közül a Red Bull mutatott azonnal csúcsformát,Webber 1:26.887-tel azonnal az élre állt, míg Vettel 221 ezreddel elmaradva m9ögötte a második helyre jött be. Hamilton a McLarennel viszont Räikkönen mögött maradt.
A Ferrari párosa a boxban marad, még várt a körözés megkezdésével. Vettel másodikra 1:26.822-t futva az élre állt, Webber 1:26.657-tel vágott vissza, de Vettelnek is volt válasza: 1:25.892-es köre közel másfél másodperccel volt jobb, mint az ugyanekkor a harmadik helyre felugró Hamiltoné.
Miközben Rosberg megcsúszott, Grosjean a pálya rossz állapotára panaszkodott a rádión. A két Ferrari az edzés 28. percében is a boxban volt még. Pedig Massa pénteken sokat panaszkodott autója rossz egyensúlyára, bizonyára szüksége lenne arra, hogy körözzön vele, miután megjavították.
Bruno Senna a kemény keverékű gumikon feljött a harmadik helyre, de egy másodperccel ő is elmaradt Vetteltől. Mindenesetre biztató a Williams teljesítménye.
SZOMBAT |
10.30–11.30: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
10.30: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. Az időpontok magyar idő szerint értendőek. |
Félidőben kijött a két Ferrari a garázsából, Hamilton pedig megvillant: 259 ezredre megközelítette Vettelt.
A paddockban megjelent Vijay Mallya, a Force India tulajdonosa, akinek légitársasága és csapata sem kapott fizetést már hónapok óta, de a dollármilliárdosból milliomosra „szerényedő" üzletember ígéretet tett arra, hogy november közepéig mindenkinek fizet, így a Fly Kingfisher munkatársainak sztrájkja a napokban véget ért.
Massa a 11., Alonso a 18. helyre került első mért körével, miközben elöl Vettel, Hamilton, Button, Webber, Senna, Räikkönen, Di Resta, Rosberg, Schumacher, Hülkenberg sorrend alakult ki az első érdemi körök után.
A Lotus új első légterelőjét használó Räikkönen feljött a negyedik helyre, Alonso pedig a 7. pozícióba ugrott előre. Az edzésen elsőként Hülkenberg kapott lágy gumikat, a német a Force Indiával a 6. helyre jött előre, 9 tizeddel Vettel mögé. Másodjára szűk három tizedet javítva a 4. helyre kapaszkodott fel.
Az eddig remek Senna is keveréket váltott, de első körével nem javított, és a másodikkal sem – a 15-ös kanyarban kisodródott a pályáról. Sokadik próbálkozására hét tizedet javítva feljött a harmadik helyre Vettel és Hamilton mögé, nem sikerült kihoznia a maximumot a friss gumikból.
A pálya adatai:
Tavalyi verseny: |
A középmezőny végén a két Toro Rosso mögött Kobajasi állt a Sauberrel. Webber megpördült a boxutca bejáratánál, de folytatni tudta, bement a depóba. Tíz perc maradt, az élcsapatok pilótái még nem tették fel a lágy gumikat.
Räikkönen és Hamilton aztán kiment a sárga feliratú abroncsokon, a mclarenes az első körében nem adott bele mindent. Button is próbálkozott, de nem tudott javítani – a McLaren teljesítménye pénteken sem javult sokat a lágyabb gumikon. Räikkönen hibázott,az ő köre sem lett jobb a korábbinál.
Button a következő körében a legjobb első szektorral kezdett, de ezzel is elmaradt Vetteltől, aki már szintén megkezdte a maga gyors körét. A német 1:25.842-re javított.
A két Ferrari a lágy gumikon sem közeledett az élmezőnyhöz, Massa a 9., Alonso a 10. helyen állt. Webber feljött Vettel és Button mögé a második helyre.
Räikkönen és Grosjean gyors köre után hat pilóta volt fél, illetve 11 egy másodpercen belül. Vettel egy lazító kör után újra belehúzott, de hiába a jó első szektor, nem javított. Alonso viszont feljött a 7. helyre, de lemaradása nagyobb volt a péntekinél.
Összességében jóval szorosabb az eleje, mint a második tréningen, de Vettelben biztosan több van – a német a boxba vezető körét is megnyomta, az első szektoron tovább javított, s bár tudta, hogy a végén a depóba kell hajtania, így is dühösen mutogatott az útjába kerülő Petrovnak. A legutóbbi három futam megnyerése ellenére ideges volna?
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:25.842 | átlag: 214.929 km/ó | 20 kör |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:26.034 | 0.192 mp h. | 17 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:26.108 | 0.266 | 18 |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:26.151 | 0.309 | 21 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:26.209 | 0.367 | 22 |
6. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:26.214 | 0.372 | 24 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:26.521 | 0.679 | 15 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:26.531 | 0.689 | 21 |
9. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:26.652 | 0.810 | 21 |
10. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:26.664 | 0.822 | 21 |
11. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:26.691 | 0.849 | 13 |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:27.140 | 1.298 | 18 |
13. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:27.162 | 1.320 | 21 |
14. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:27.193 | 1.351 | 22 |
15. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:27.229 | 1.387 | 21 |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:27.374 | 1.532 | 21 |
17. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:27.711 | 1.869 | 20 |
18. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:27.983 | 2.141 | 19 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:29.035 | 3.193 | 20 |
20. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:29.237 | 3.395 | 20 |
21. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:29.617 | 3.775 | 20 |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:30.298 | 4.456 | 20 |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:30.824 | 4.982 | 22 |
24. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:30.873 | 5.031 | 22 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 4 | 7 | 13 | 215 |
2. | Fernando Alonso | 3 | 9 | 14 | 209 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 15 | 167 |
4. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 12 | 153 |
5. | Mark Webber | 2 | 3 | 13 | 152 |
6. | Jenson Button | 2 | 5 | 10 | 131 |
7. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 10 | 93 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 8 | 88 |
9. | Felipe Massa | – | 1 | 10 | 81 |
10. | Sergio Pérez | – | 3 | 7 | 66 |
11. | Kobajasi Kamui | – | 1 | 7 | 50 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 8 | 45 |
13. | Paul di Resta | – | – | 8 | 44 |
14. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
15. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 3 | 33 |
16. | Bruno Senna | – | – | 7 | 25 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 3 | 12 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 5 | 9 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 367 |
2. | Ferrari | 290 |
3. | McLaren-Mercedes | 284 |
4. | Lotus-Renault | 255 |
5. | Mercedes | 136 |
6. | Sauber-Ferrari | 116 |
7. | Force India-Mercedes | 89 |
8. | Williams-Renault | 58 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 21 |