Az idén a tavalyi Ferrari-motorokat használó svájci istálló tulajdonosváltást követő újjáépítési fázisban van, s ennek részeként vált a japán gyár motorjaira, miután 2010 óta a Ferrari erőforrásait használta.
A Honda 2015-ben tért vissza az F1-be a McLaren oldalán, és már tavaly is felvetődött, hogy másnak is szállít motort, de Ron Dennis, a McLaren akkori elnöke megvétózta a tervet.
A japán motor a bemutatkozása óta a leggyengébb az F1-ben, teljesítmény és megbízhatóság terén is a Mercedes, Ferrari, Renault hármas mögött kullog. A két csapat kétszer annyi tesztlehetőséget és kilométert jelent, ami a japán gyár fejlesztését is segítheti.
„Három éve a Ferrari is nagy lemaradásban volt a Mercedeshez képest, de hittünk benne, hogy ledolgozza a hátrányát, és igazunk lett. Ugyanerre a Honda is képes lehet” – mondta Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke.
A SAUBER F1-ES MOTORSZÁLLÍTÓI
1993: Ilmor (Sauber néven)
1994: Mercedes
1995–1996: Ford
1997–2005: Ferrari (Petronas néven)
2006–2009: BMW (a német gyár csapataként)
2010–2017: Ferrari
2018–: Honda