Az F1-ben 2017-re várható nagyobb szabálymódosítás, Ecclestonekorábban azt követelte, hogy ekkor térjenek vissza a V8-as motorokra, amelyek hangosabbak, erősebbek és olcsóbbak is a jelenlegieknél. Ám a motorgyártók Bahreinben elmagyarázták az F1 gazdasági vezetőjének, hogy semmi értelme nem lenne az elavult technológiára váltani.
„Maradunk a V6-os hibrid motoroknál, de két dolgot kérek. Az egyik, hogy ugyanazt a motort kapja meg a többi csapat, mint amit a gyári istálló használ, méghozzá olcsón, a másik, hogy az autó nehezen vezethető és gyors legyen, amihez ezer lóerőre lenne szükség – mondta Ecclestone, akit arról is kérdeztek, mennyire nagy az egyetértés a csapatok között. – nem beszélgetünk velük, hanem megmondjuk nekik, hogy mi legyen.”
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elmondta, végső soron a motorgyártók döntik el, mi legyen a hajtóművekkel 2017-ben. Az Ecclestone által felvázolt 1000 lóerős motorokat illetően azonban fenntartásai vannak.
„A Ferrari, a Honda, a Renault és a Mercedes is ragaszkodik hozzá,, hogy a V6-os hibrid motoroknál maradjunk. Ezek a hajtóművek 2017-re bőven meghaladják a kilencszáz lóerős teljesítményt, de nagy kérdés, hogy milyen képet akarunk mutatni az F1-ről. Ragaszkodunk az ezer lóerőhöz, amihez kissé át kell alakítani a motort, és ez plusz költséggel jár? Van akkora különbség a nézők számára a 950 és az 1000 lóerő között?” – elmélkedett Wolff.