A Ferrari ismét ott van a Mercedes sarkában

Vágólapra másolva!
2015.04.10. 07:49
null
A Ferrari Kínában is versenyképesnek tűnik, főleg a lágy gumikon (Fotó: AFP)
Lewis Hamilton és a Mercedes első szabadedzésen mutatott fölénye a másodikon a lágy gumikra váltva a töredékére csökkent, az angol csak négy tizeddel előzte meg a ferraris Kimi Räikkönent. A harmadik leggyorsabb Daniel Ricciardo volt a Red Bull-Renault-val, Nico Rosbergnek be kellett érnie az ötödik helyezéssel. A tréninget Felipe Massa kicsúszása mellett egy, a pályán átszaladó néző színesítette. Letartóztatták.

A második szabadedzésen is Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a Kínai Nagydíj hétvégéjén, de a Mercedes előnye több mint egy másodpercről 443 ezredre olvadt a Ferrarival szemben. Sőt, Nico Rosberg nem is tudott olyan jó kört futni, mint csapattársa, és csak az 5. helyen zárta a gyakorlást. A Ferrari a hosszabb menetek során sem volt messze a Mercedestől, azaz úgy tűnik, ha nem is tudja újra legyőzni a világbajnok csapat autóit, az Ausztrál Nagydíjnál szorosabb versenyre számíthatunk vasárnap.

A Red Bull is ott van a tűz közelében, Daniel Ricciardo a keményebb gumikon a harmadik leggyorsabb volt a két Mercedes után (egyedüliként jutott 1:40 alá az „ezüstnyilakon” kívül), és az ausztrál a lágyakon is viszonylag közel tudott kerülni Hamiltonhoz – a hosszú egyeneseket figyelembe véve az egy másodperces hátrány nem vészes a Red Bulltól.

A fékgyártót váltó Red Bull edzése nem volt zökkenőmentes, Danyiil Kvjat autójában tönkrement a fék, és az orosz a falnak ütközött. Így járt Felipe Massa is a Williamsszel, de ő egyszerűen elfékezte magát a hátsó egyenesben, és nem tudott újraindulni.

A McLaren-Honda teljesítménye egyre biztatóbb, Jenson Button a tizedik helyen zárta a tréninget,s bár elmaradása továbbra is két másodperc felett van Hamiltonhoz képest, Wokingban bizakodhatnak.

Az edzés legbizarrabb jelenetét egy, a célegyenesen átrohanó néző szolgáltatta. Átmászott a nézőteret a pályától elválasztó kerítésen, átfutott a pályán, átugrotta a boxutca betonfalának alacsony részét, majd egyenesen a Ferrari garázsába rohant. Állítólag azzal magyarázta tettét, hogy ki akarta próbálni az egyik F1-es autót. A rendőrség letartóztatta.

Folytatás magyar idő szerint szombat reggel 6 órakor a harmadik szabadedzéssel.

KÍNAI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:37.219 átlag: 201.849 km/ó 32 kör
2. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:37.662 0.443 mp h. 35
3. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:38.311 1.092 24
4. Sebastian Vettel német Ferrari 1:38.339 1.120 30
5. Nico Rosberg német Mercedes 1:38.399 1.180 35
6. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 1:38.737 1.518 10
7. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:38.850 1.631 27
8. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:39.032 1.813 26
9. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 1:39.142 1.923 32
10. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:39.275 2.056 29
11. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:39.444 2.225 30
12. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:39.743 2.524 27
13. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:39.751 2.532 33
14. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1:39.894 2.675 32
15. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:39.971 2.752 28
16. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:40.151 2.932 28
17. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:40.423 3.204 7
18. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:40.868 3.649 24
19. Roberto Merhi spanyol Marussia-Ferrari 1:42.973 5.754 27
20. Will Stevens brit Marussia-Ferrari 1:44.564 7.345 8

AZ EDZÉS PERCRŐL PERCRE

9.32 Vége az edzésnek, amelyen három csapat autói végeztek az első három helyen: Hamilton Mercedesét Räikkönen Ferrarija és Ricciardo Red Bull-Renault-ja követi.

9.28 Räikkönen tartotta Rosberg tempóját a keményebb gumikon. A lágyakon Hamilton a tiszta köreit figyelembe véve körönként fél másodperccel gyorsabb Vettelnél, de az angol gyakran belehibázik, és elveszi a gázt. Ricciardo is jó köröket megy a Red Bull-lal, amely inkább a kanyarokban gyors.

9.26 A Force India nemcsak lassú, meg is hibásodott, Hülkenbergnek a váltó túlmelegedése miatt kell a boxba hajtania.

9.23 Rosbergnek azt mondták, a lágy gumikon nyolc kört lehet majd megtenni a verseny elején teli tankkal nagyobb időveszteség nélkül.

9.20 Mercedes–Ferrari csata a pályán – legalábbis egy rövid ideig. Räikkönen Rosberget üldözte, megelőzte, aztán a német visszatámadott, és otthagyta a Ferrarit. A Mercedes-pilóta frissebb gumikon érkezett a boxutcából. Amikor hidegek voltak az abroncsai, sebezhetőbb volt, de aztán fél kör után kellőképp felhevültek, és felgyorsult a német.

9.14 Hamilton ismét elfékezte magát. A Ferrarinak már csak azért is megéri közel maradnia a Mercedeshez, hogy hibába hajtsa Hamiltonékat, így szerezhet újabb lehetőségeket.

9.11 Hiába mondták az orosznak, hogy nagyon lassan menjen vissza a boxba, a fék elromlott, és a Red Bull a gumifalba rohant a hátsó egyenest követő hajtűkanyarban.

A 12. KÍNAI NAGYDÍJ PROGRAMJA
PÉNTEK
1. szabadedzés: A Mercedes megkezdte kínai erődemonstrációját
SZOMBAT
6.00–7.00: 3. szabadedzés
9.00–10.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
8.00: a verseny rajtja
Az időpontok magyar idő szerint értendők, az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.
Schumi utolsó vagy a Merci első diadala? Talán Hamilton hibája?
Ecclestone bekeményített, a Mercedest támadja

9.09 Kvjat autójából füst gomolyog, már a boxutcát elhagyva látható volt, hogy a bal hátsó keréknél valami nem stimmel. A fékkel lehet baj, a Red Bull most váltott beszállítót.

9.07 A Ferrari és a Mercedes is megosztotta stratégiáját, egyik pilótája lágy, a másik közepesen kemény abroncsokon köröz, így összevethetik az adatokat.

9.03 A rendőrség a paddockból érkező információk szerint letartóztatta a szurkolót, aki az edzés korábbi szakaszában átrohant a pályán. Állítólag azzal magyarázta tettét, hogy ki akarta próbálni az egyik F1-es autót. Átmászott a nézőteret a pályától elválasztó kerítésen, átfutott a pályán, átugrotta a boxutca betonfalának alacsony részét, majd egyenesen a Ferrari garázsába rohant.

9.01 Stevens Marussia-Ferrarija a boxban vesztegel, motorhiba miatt vége az edzésének.

9.00 A versenyzők már a teli tankolt autóikkal köröznek, versenyszimulációkat futnak.

8.58 „Úgy vezess, hogy még tizennégy köröd van ezeken a gumikon" – a tanács, amely még szabályos, és a lehető legközelebb áll a vezetéstechnikai javaslathoz.

8.57 A Williiams-Mercedes újra a garázsban, talán még ki tud jönni Massa – bár azok a szögletesre fékezett abroncsok már nemigen lesznek jók gyors körre.

8.56 Hamilton, Räikkönen, Ricciardo, Vettel, Rosberg, Kvjat, Bottas, Nasr, Grosjean, Button, Maldonado, Alonso, Ericsson, Verstappen, Sainz, Hülkenberg, Massa, Pérez, Merhi, Stevens a sorrend. Massa nem ment lágy gumikon.

8.53 Ricciardo a lágy gumikon feljött a harmadik helyre Hamilton és Räikkönen mögé.

8.51 Rosberg mögött most Kvjat az 5., Bottas a 6. helyen.

8.49 Button bejött a két Lotus közé, 1:39.2-t ment. Nyolc tizedre van Rosbergtől, ami biztató lehet, de Rosberg nem hozta ki a legtöbbet autójából.

8.48 Alonso 1:39.7-et ment a lágyakon, ezzel a 8. helyen áll a két Lotus mögött.

8.47 Ricciardo közepesen kemény gumikon 1:40 alatt – ez eddig csak a két Mercedesnek sikerült.

Lewis Hamilton eddig nagyon gyors Kínában is (Fotó: Reuters)
Lewis Hamilton eddig nagyon gyors Kínában is (Fotó: Reuters)

8.45 Újraindult az edzés. Nagy kérdés, mit tud a két McLaren-Honda.

8.43 Massa autóját elszállították a bukótérből, a brazilt robogón elvitték a paddockba.

8.38 Piros zászló.

8.37 Massa a hátsó egyenes végén elfékezte magát a lágy gumis gyors körében, nekicsúszott a pálya mellett húzódó falnak. Megpróbált újraindulni, de nem sikerült.

8.36 Hamilton 1:37.219-cel az élre tört. Gyorsabb Räikkönennél, de a különbség csak négy tized. A Mercedes a második és a harmadik szektorban abszolút legjobb részidőt ment.

Egy ifjú pár a lelátón
Egy ifjú pár a lelátón

8.35 Ericsson 1:39.7-tel ez ötödik.

8.33 Rosberg 1:38.399-re javított. Egy másodpercet sem hozott a keményebb gumis köréhez képest. Ez érdekes. Vettel 1:38.339-cel szintén megelőzi a Mercedes németjét. Hamilton kijött a lágy gumikon. Talán ő megmutatja, mit is tud a Mercedes.

8.32 Vajon a Mercedes is tud két és fél másodpercet gyorsulni a lágy gumikon?

8.30 Räikkönen 1:37.662-re javított a lágy gumikon – a Ferrari majdnem másfél másodperccel vezet a Mercedes előtt. Már Rosberg is a pályán a gyorsabb abroncsokon.

8.29 Räikkönen fékhibáját sikerült kijavítani, a finn a pályán, immár lágy gumikon.

8.27 Nasr a Sauberrel feljött a két McLaren elé.

8.26 A McLarennél azt jósolták, lelassul a csapat fejlődése, azaz ne,m lesz meg ugyanúgy a másfél másodperces ugrás, mint az Ausztrál és a Malajziai Nagydíj között. Ez az edzés így is roppant biztató eddig.

8.24 Az első gyors körök után Hamilton, Rosberg, Räikkönen, Bottas, Vettel, Massa, Button, Alonso, Grosjean, Sainz az első tíz sorrendje. Grosjeanig bezárólag 1:41-en belül vannak a pilóták, Hamilton előnye Räikkönennel szemben is több mint egy másodperc.

8.22 A két Red Bull a garázsban áll, Ricciardo és Kvjat be sem ült az autóba.

8.19 „Melyik szektorom nem volt elég jó?” – kérdezte a rádión Hamilton, de a mérnöke azt mondta, a szabályok szerint ezt rádión nem beszélhetik meg, csak a garázsban, személyesen.

Civil a pályán!
Civil a pályán!

8.18 Valaki átszaladt a célegyenesen az egyik Force India előtt.

8.15 Hamilton másodikra 1:39.058-cal az élre állt.

8.14 Hamilton abszolút legjobb első szektor után csak 1:50-et ment első próbára. Grosjean a Lotusszal bejött a két McLaren-Honda elé.

8.12 Button a vészjósló jelek ellenére a pályán a McLaren-Hondával, Rosberg, Räikkönen, Vettel és Alonso mögött az 5. A McLaren a harmadik autó, amely 1:41 alatti kört ment ezen a kínai nagydíjhétvégén.

8.09 Rosberg a pályán, 1:39.126 perces körrel nyitott, egyből az élre állt. Räikkönennel közölték, baj van az autójával, menjen vissza a boxba. A fékekkel van gond.

8.07 Räikkönen 1:52-es körrel kezdett, majd 1:40.103-ra javított. Vettel az első mért körében megpördült.A 3-as kanyar kijáratánál vesztette el az uralmat Ferrarija felett, de gyors 360 fokos pördülés után folytatta.

8.04 Stevens 1:49-cel, Merhi 1:50-nel kezdett.

Megjelent a Nemzeti Sport Magazin, fókuszban a 2015-ös idény!
Megjelent a Nemzeti Sport Magazin, fókuszban a 2015-ös idény!

8.03 Räikkönen és az első edzést Jolyon Palmer bevetése miatt kihagyó Grosjean csatlakozott a két Manorhoz a pályán.

Ami a Manort illeti, ezen a néven forog közszájon, a csapat is így hívja magát, de a FOM tudósításaiban és az F1 hivatalos közleményeiben a Marussia név szerepel, ezért a kettősség.

8.00 Merhi az első a pályán. A spanyol nem tudja, meddig számít rá a Manor Marussia, versenyről versenyre közlik vele, hogy jöjjön a következőre is. Kedvező számára, hogy a Bahreini Nagydíj a jövő héten lesz, azaz kevesebb idő lesz a csapat vezetői számára, hogy mást keressenek.

7.59 Button McLarenjén serényen dolgoznak, félő, hogy nem jut ki egyhamar a pályára.

7.56 A levegő ezen a pénteken közel sem annyira ködös, mint az előző években, talán a nagyobb szél is teszi, látszik a város is a pályáról. Volt, hogy a hosszú egyenes egyik végétől a másikig alig lehetett ellátni.

7.52 Az időjárás nem sokat változott, a levegő 16 fokos, az aszfalt viszont már 44 fokosra melegedett.

7.50 A lelátón sokkal többen vannak, mint az első edzésen, a de még mindig csak a hatalmas lelátó töredékét töltik meg élettel.

7.48 Köszöntjük olvasóinkat a Kínai Nagydíjat végigkísérő élő közvetítéssorozatunk második részében! Az első szabadedzésen a mezőnyből kiemelkedő Mercedesszel Lewis Hamilton Nico Rosberget is simán megelőzte. A másodikon előkerülnek a lágyabb gumik, amelyeken csökkenhet a világbajnok csapat hátránya.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik