A Ferrari ott volt a Mercedes nyomában a Kínai Nagydíjon, de a világbajnok istálló és két pilótája nem jött zavarba, a malajziai kisiklás után újra kettős győzelmet aratott. Lewis Hamilton uralta a versenyt, tartotta az előnyét Nico Rosberg előtt, a német viszont izgulhatott honfitársa, a mögöttük haladó Sebastian Vettel miatt, főleg a boxkiállásoknál, amelyeket a Ferrari hajtott végre előbb, így a sepangi győztes kerékcseréire gyorsan kellett reagálni, mert a friss gumikon elég gyors volt ahhoz, hogy a Mercedes esetleges késlekedése esetén Rosberg elé kerüljön.
Ez nem történt meg, de a Ferrari a malajziainál hűvösebb körülmények között is bizonyított, és megmutatta, hogy ott lesz a Mercedesek mögött, így ha hibázik a német csapat, lecsap a lehetőségekre. A hibára azonban még legalább egy hétig várni kell.
A pole mellett a leggyorsabb kört is jegyző, zsinórban tizedszer a dobogóra álló Hamilton karrierje 35. győzelmével megerősítette pozícióját a vb-pontverseny élén, Vettel maradt a második helyen Rosberg előtt.
A negyedik helyen a rajtnál mindkét Williamset megelőző Kimi Räikkönen ért célba, megerősítve, hogy a Ferrari a második erő az F1-ben.
A Williamsnek a rajt után esélye sem volt arra, hogy a piros autókkal csatázzon, eseménytelen versenyen jött be az 5. és a 6. helyre. A hetedik Romain Grosjean megszerezte a Lotus első 2015-ös pontjait, míg Felipe Nasr megerősítette a Sauber negyedik helyezését a konstruktőr-vb-ben.
A Toro Rosso még jobban elhúzhatott volna a Red Bulltól, de Max Verstappen autója négy körrel a leintés előtt leállt (be is kellett küldeni a biztonsági autót a célegyenesben ragadt kocsi miatt), és a mögötte haladó Daniel Ricciardo két pontjával végül az első csapat előzött a tabellán.
A McLaren-Hondák körhátránnyal ugyan, de célba értek, Jenson Button kocsija még a Pastor Maldonadóval történt ütközést is átvészelte.
Folytatás egy hét múlva Bahreinben, a villanyfényes futam magyar idő szerint 17 órakor kezdődik.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:39:42.008 |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 0.714 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 2.988 mp h. |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 3.835 mp h. |
5. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 8.544 mp h. |
6. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 9.885 mp h. |
7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 19.008 mp h. |
8. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 22.625 mp h. |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 32.117 mp h. |
10. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
12. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1 kör h. |
13. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1 kör h. |
14. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1 kör h. |
15. | Will Stevens | brit | Manor-Ferrari | 2 kör h. |
16. | Roberto Merhi | spanyol | Manor-Ferrari | 2 kör h. |
17. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 4 kör h.* |
*nem ért célba | ||||
FELADTA | megtett körök | |||
Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 49 | |
Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 15 | |
Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 9 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 2 | 3 | 3 | 68 |
2. | Sebastian Vettel | 1 | 3 | 3 | 55 |
3. | Nico Rosberg | – | 3 | 3 | 51 |
4. | Felipe Massa | – | – | 3 | 30 |
5. | Kimi Räikkönen | – | – | 2 | 24 |
6. | Valtteri Bottas | – | – | 2 | 18 |
7. | Felipe Nasr | – | – | 2 | 14 |
8. | Daniel Ricciardo | – | – | 3 | 11 |
9. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | 6 |
9. | Max Verstappen | – | – | 1 | 6 |
9. | Romain Grosjean | – | – | 1 | 6 |
12. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 2 | 6 |
13. | Marcus Ericsson | – | – | 2 | 5 |
14. | Danyiil Kvjat | – | – | 1 | 2 |
15. | Sergio Pérez | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 119 |
2. | Ferrari | 79 |
3. | Williams-Mercedes | 48 |
4. | Sauber-Ferrari | 19 |
5. | Red Bull-Renault | 13 |
6. | Toro Rosso-Renault | 12 |
7. | Force India-Mercedes | 7 |
8. | Lotus-Mercedes | 6 |
A FUTAM (56 kör, 305.066 km)
56. kör Hamilton negyedik győzelmét aratta Kínában, ez karrierje 35. sikerje, zsinórban a 10. dobogós helyezése.
55. kör A pályabírók nem tudják beirányítani a Toro Rossót a boxba a szűk nyíláson, a szerelők leszedték az orrkúpot, így sikerült.
54. kör Úgy tűnik, a biztonsági autó mögött intik le a futamot. A Ferrarinál felkészültek egy kerékcserére, Massa 40 másodpercre volt Räikkönentől, azaz visszajöhetett volna a 4. helyre, de a biztonsági autó mögött feltorlódott a mezőny.
53. kör Verstappen Toro Rossója leállt, akárcsak Ausztráliában, műszaki hiba miatt esett ki a 17 éves holland. A célegyenesben áll az autó, jön a biztonsági autó.
52. kör Räikkönen közel van már Vettelhez.
48. kör Maldonado és Button a nagy csata hevében a célegyenes végén összeért, kicsúsztak, Alonso pedig elment mellettük. Ez inkább Button hibája volt.
46. kör Räikkönen megelőzte Buttont és Maldonadót, akik ezután nagy csatát vívtak, oda-vissza előzgették egymást.
44. kör Maldonado Buttont támadja a 13. helyért vívott csatában, Vettel a hátsó egyenesben mindkettőt lekörözte. Most Räikkönenen a sor, korábbi csapatai autóit előzné meg.
43. kör „Tüntessétek el előlem azt a McLarent!” – szólt határozottan a rádióba Räikkönen, aki Alonsót készül lekörözni. Ricciardo túljutott Ericssonon, ezzel a 10. a kerékcseréjén túljutó Pérez előtt.
42. kör Ricciardo abban bízott, meg tudja előzni a Williamseket a versenyen, de rossz rajtja miatt most a 11. helyért csatázik Ericssonnal.
41. kör „Megsérült az autód, Pastor?” „Nem.”
40. kör Maldonado ismét megpördült, most nem a box bejáratánál, hanem a pályán. Verstappen megelőzte Pérezt, a 8. helyet vette át a mexikóitól Grosjean mögött. A 10. helyen Nasr halad, kényelmes előnnyel Ericsson előtt. A Sauber brazilja is megelőzte Pérezt.
38. kör Räikkönen közeledik Vettelhez. Rosberg is Hamiltonhoz, de a Mercedesek távolabb vannak egymástól.
36. kör Rosberg hat másodpercre van Hamiltontól, Vettel további négyre Rosbergtől. Räikkönen néggyel halad csapattársa mögött. Húsz kör van hátra, Massa az 5., Bottas a 6.
34. kör Räikkönen járt a boxban új gumikért.
33. kör Hamilton megkapta a közepesen kemény keverékű gumikat. Räikkönen áll az élen. Maldonado is menta boxba, de nem úgy, ahogy gondolta, a boxutca bejáratán túlfutott, és a bukótérből kellett visszatérnie. Ezzel elúszott a pontszerzése?
32. kör Räikkönennel közölték, a terv szerint hosszabb lesz ez az etapja, a végén rövidebb távot kell megtennie a keményebb gumikon. Nincs veszélyben a negyedik helyezése.
31. kör Hamilton 1:42.208-as leggyorsabb kört futott, Rosberg a boxba hajtott új gumikért. Közvetlenül Vettel elé jött vissza.
30. kör Vettel két másodperces hátrányból kiállt a boxba, közepesen kemény abroncsokat kapott. Megelőzi-e Rosberget? A német majdnem négy másodpercre van Hamiltontól, aki gyorsul a lágy gumikon.
28. kör Hamilton már mindegyik üldözőjénél gyorsabb, a Ferrarik lassultak különösen.
27. kör Ricciardo megelőzte Ericssont a 11. helyért vívott csatában, de elfékezte magát, és a svéd visszaállt elé. A nap csatáit az ausztrál vívja, de láthatóan szenved a fékjeivel.
26. kör 30 körrel a leintés előtt Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Massa, Bottas, Maldonado, Grosjean, Verstappen, Nasr az első tíz sorrendje. Button a 14., Alonso a 15. helyen halad, messze Ricciardo mögött, csak a Manor Marussiákat és Sainz problémás Toro Rossóját előzik meg.
A MALAJZIAI NAGYDÍJ UTÁN | |
Pastor Maldonado | 8 |
Marcus Ericsson | 5 |
Sergio Pérez | 4 |
Kevin Magnussen* | 4 |
Jules Bianchi* | 4 |
Jean-Éric Vergne* | 3 |
Adrian Sutil* | 2 |
Romain Grosjean | 2 |
Nico Hülkenberg | 2 |
Valtteri Bottas | 2 |
Esteban Gutiérrez* | 1 |
*nincs a 2015-ös mezőnyben | |
A 12 HÓNAPOS ELÉVÜLÉS MIATT ELTÖRÖLT BÜNTETŐPONTOK | |
Jules Bianchi | 4 |
Pastor Maldonado | 3 |
Valtteri Bottas | 2 |
Kevin Magnussen | 2 |
Adrian Sutil | 2 |
AZ ÁLLÁS A KÍNAI NAGYDÍJON | |
Pastor Maldonado | 5 |
Marcus Ericsson | 5 |
Sergio Pérez | 4 |
Jean-Éric Vergne | 3 |
Romain Grosjean | 2 |
Nico Hülkenberg | 2 |
Kevin Magnussen | 2 |
Esteban Gutiérrez | 1 |
25. kör Beállt a különbség az élbolyban. A pénteki edzéseken a Ferrari a közepesen kemény gumikon könnyebben tartotta a tempót a Mercedesszel, mint a lágyakon, ez érdekes zárást ígér.
23. kör Hülkenberg és Kvjat után Sainz a harmadik kieső? Szintén műszaki hiba – de a Toro Rosso ismét felgyorsult.
20. kör Rosberg attól tart, Hamilton mögött tönkremennek a gumijai. Talán ezért maradt 2.3 másodperccel csapattársa mögött. De Vettel egyre inkább felzárkózik.
19. kör A két Ferrari egyre közelebb van a Mercedesekhez, Rosberg a rádión azt üzente, Hamilton gyorsítson. „Úgy tűnik, kímélik a gumijaikat” – mondta Räikkönen.
18. kör Rosberg közeledik Hamiltonhoz, de még nincs elég közel ahhoz, hogy támadjon. A két-két Mercedesszel és Ferrarival ellentétben a Williams és a Lotus párosa közepesen kemény keveréken halad a boxkiállások után.
15. kör Rosberg és Räikkönen szervizelt, Hamilton visszaállt az élre, Vettel felzárkózott Rosbergre. Ha egy körrel tovább kint maradt volna a Mercedes-pilóta, Vettel megelőzi. Kvjat Red Bullja elfüstölt, az orosz kiesett.
14. kör Hamilton állt ki a boxba, előtte három másodperc fölé növelte előnyét Rosberggel szemben. Lágyakat kapott. Rosberg állt az élre.
13. kör Vettel új kerekeket kap, lágyakon folytatja. Massa is volt kint. A Pirelli stratégiai előrejelzése szerint két kiállás várható.
12. kör Hamilton nem lassul, a 12. körben leggyorsabb kört futott, miközben Rosbergnek mondták, támadjon, ha akar. Grosjean kereket cserélt, a pályára visszatérve koccant Maldonadóval.
10. kör Rosberg tapad Hamiltonra, de nem tudja (vagy nem akarja?) támadni. Vettel sem szakadt le nagyon, négy másodpercre van Rosbergtől. A két Williams leszakadt Räikkönentől.
9. kör 2011-ben a Red Bull és a McLaren párosa zárta az első négy helyen a versenyt, most a 14. és a 17. hely között csatáznak.
8. kör Maldonado megelőzte Nasrt, ezzel már a 8. helyen, Grosjean mögött halad.
7. kör Ostrom alatt a Sauber, Nasrt Maldonado, Ericssont Verstappen támadja.
5. kör Ricciardo több kanyaron át tartó manőver után csapattársa elé került. Az orosz lassú a közepesen kemény gumikon.
4. kör Kvjat és Ricciardo a 14. és a 15. helyen, Alonso tapad rájuk a McLarennel. A két Red Bull között éles a csata.
3. kör Hamilton és Rosberg között beállt az egy másodperces távolság, ezt Vettel és Räikkönen is tartja.
2. kör A rajtnál csúnyán beragadó Ricciardo csak a 16. helyen, a két McLaren között halad, az első körben megpördülő Sainz az utolsó.
1. kör Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Massa, Bottas, Grosjean, Nasr, Ericsson, Maldonado az első tíz sorrendje.
Rajt Hamilton megőrizte első helyét Rosberg és Vettel előtt, Bottas eljött Massa mellett, a brazilt Räikkönen is megelőzte, majd a pálya középső részén Bottas mellett is elment agresszív manőverrel.Massa később visszaelőzte Bottast.
8.01 A Ferrari és a Mercedes pilótáinak egy-egy friss készlet lágy gumija maradt.
8.00 A mezőny simán eljött a felvezető körre, csak Sainz és Kvjat van közepesen kemény gumikon, a többiek lágyakon rajtolnak.
7.57 A Pirelli szerint a leggyorsabb stratégia három kerékcserét foglalna magába, lágyon végrehajtott rajt után a 10. körben váltás lágyra, a 25.-ben szintén lágyra, majd a 43. körben közepesen keményre. Ám ez csak egy másodperccel gyorsabb a két kerékcserés változatnál, amely annyiból előnyösebb, hogy kisebb az esély forgalomba kerülni – még úgy is, hogy a kínai pályán nagyon könnyű előzni. A csapatoktól várható stratégia a két boxkiállás lesz, rajt lágy gumikon, a 12. körben újabb készlet lágy gumi, majd a 27. körtől a célig a keményebb keveréken. A Pirelli nem tartja lehetetlennek az egy kiállást sem, ehhez az első 19 kört kellene lágy gumikon megtenni, a hátralévő 37-et közepesen keményen.
ELŐZMÉNYEK
7.54 A főlelátó szinte teljesen megtelt.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari |
4. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes |
5. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault |
8. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes |
9. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari |
10. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari |
11. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault |
13. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault |
14. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes |
16. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes |
17. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda |
18. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda |
19. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari |
20. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari |
7.52 A rajtrácson Bernie Ecclestone azt mondta a Sky Sportsnak, a legfontosabb feladata, hogy meggyőzze a csapatokat, értsenek egyet – nem könnyű feladat, pont Ecclestone-nak való.
7.47 A Mercedes legutóbb a tavalyi Spanyol Nagydíjon nyerte ekkora fölénnyel az időmérőt, a verseny végén 49 másodpercre volt tőlük a legközelebbi autó.
7.44 Az idő továbbra is szép, a levegő 20 fokos, az aszfalt hőmérséklete közel jár az 50 fokhoz – ennyire nem volt még meleg ezen a hétvégén. Esőre nem lehet számítani.
7.42 A pilóták már sorakoznak a rajtrácson az autóikkal, Hamilton a boxból kifelé menet Vettelre panaszkodott, szerinte a Ferrari majdnem nekiment.
7.40 Köszöntjük olvasóinkat a Kínai Nagydíjat kísérő cikkünkben! A Mercedes uralta az időmérőt, de a versenytempó terén annyira erősnek tűnik a Ferrari, hogy a német istálló vezetői elismerték, a győzelem bebiztosítása érdekében más stratégiát alkalmazhat Lewis Hamilton és Nico Rosberg versenyével. Ez érdekessé teheti a futamot, hiszen a Pirelli úgy véli, minimális különbség van a két és a három kerékcserével teljesített verseny ideje között.