Az elképzelés szerint a jelenlegi háromszakaszos időmérő helyett bizonyos versenyhétvégéken szombaton is egy futamot rendeznének, méghozzá úgy, hogy a rajtsorrendet a világbajnoki pontverseny állása szerint határoznák meg. Eszerint az aktuális éllovas az utolsó helyről indulna, a legkevesebb pontot gyűjtő az élről. Ez egy rövidített, úgynevezett sprintfutam lenne, és ennek a végeredménye határozná meg a vasárnapi főfutam rajtsorrendjét.
„Olvastam a versenyzők és szakértők nyilatkozatait. Szeretném tisztázni a helyzetet és elkerülni a félreértéseket: az időmérő megváltoztatásáról egyelőre csak beszélgetünk, hogy kipróbálnánk 2020-ban. Ezek tervek, amik a vasárnapi futamot hivatottak még izgalmasabbá tenni – idézi az ESPN Ross Brawnt. – Fontos hangsúlyozni, hogy csak tesztelésről van szó egyelőre, ami által jobbá tehetjük a sorozat jövőjét. Tisztában vagyunk vele, hogy az időmérő jelenlegi formátuma is izgalmas, de ami még fontosabb, hogy a hétvége csúcspontja, a futam a lehető legjobb legyen. Tanulmányozzuk a lehetőségét a fordított rajtsorrend bevezetésének, egyelőre csak néhány versenyhétvégében gondolkodunk a következő idényben. Stabil szakmai és technikai szabályozással 2020 a megfelelő időpont a változtatásra.”
„Döntés még nem született az ügyben, a részleteket dolgozzuk ki egyelőre, de a visszajelzések többnyire pozitívak. Megértem, hogy nem mindenkinek tetszik ez az elképzelés, de nem szabad félnünk a változástól, különben nem lépünk előre. Nem azért akarunk változtatni, hogy csak úgy változzon valami. Emelni akarjuk az F1 színvonalát, mert ha nem teszünk semmit, azzal inkább hátrafelé haladunk.”
A fordított rajtsorrend – ahogy Brawn is említette – a 2020-as versenynaptárban három-négy versenyhétvégét érinthet, de csak akkor vezetik be, ha az istállók egyhangúan hozzájárulnak. A csapatok kétségei a megnövekedett költségek, az abroncsok felhasználása és a motorhasználat, utóbbi kettőt a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) szabályozza.
Sebastian Vettel, Lewis Hamilton és Charles Leclerc is ellenezte a Szingapúri Nagydíj után az új tervezetet, a futamgyőztes német „baromságnak” nevezte.